Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoinen/hoikka, kuinka paljon ja usein syöt epäterveellistä mättöä ja herkkuja?

Vierailija
29.03.2018 |

Eli siis tyyliin pizzaa, grilliannoksia, hampurilaisaterioita, sipsiä, karkkia, jätskiä, keksejä jne..

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun tekee mieli.

Vierailija
42/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan harrasta hikiliikuntaa, joten syön vain kerran viikkoon jotain epäterveellistä.Muuten en yhtään sokeria tai minkäänlaista sipsiä/herkkua.

Työ vie kaiken energian.

Jos jaksaisin liikkua enemmän niin varmaan joka päivä napostelisin jotain hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsaa syön itse asiassa aika usein, ehkä jopa kerran viikossa, koska lounasruokalassa on usein sitä tarjolla. Mutta koska syön sitä lounaaksi, niin se on se yksi pala ja paljon salaattia kaverina, ei kokonaista pitsaa eikä edes välttämättä ihan yhtä "epäterveellistä" kuin pitsa yleensä (näin ainakin haluan ajatella :D), koska usein täytteenä on esim. lohta ja kasviksia ja juustoa vain kohtuullisissa määrin.

Mutta mättöä-mättöä (minun tapauksessani jäätelöä, suklaata ja leivonnaisia, koska en oikein muista herkuista tykkää) syön ehkä... kerran viikossa? Siis tyyliin kahvin kanssa jonkun viinerin tms. Kerran-pari kuussa syön herkkuja kerralla enemmän, esim. levyn suklaata :D aina on paha olo jälkikäteen eikä tarvi sit taas hetkeen syödä, mut joskus on ihana kattella leffoja ja syödä oikein kunnon määrä jotain mättöä. 

Olen 170cm pitkä ja painan 55kg.

Vierailija
44/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaks kertaa kuussa pizzaa tai hampparia, kaks kertaa viikossa sipsiä ja/tai karkkia. Keksejä meillä on kotona lähes aina tarjolla joten niitä tulee otettua 1-3 päivässä.

Sama, mutta minulla on 25kg ylipainoa tällä ruokavaliolla. Kasviksia ja marjoja puoli kiloa päivässä. Tästäkin keskustelusta kyllä huomaa,ettei hoikka useinkaan syö terveellisemmin kuin ylipainoinen.

Vierailija
45/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta oikein syökään kuin herkkuja...

Päivittäin syön suklaata. Enkä mitään yhtä palaa jotain tumminta tummaa, vaan levyllisen maitosuklaata. Elän pitkälti kahvilla ja teellä ja välipaloilla, varsinaista ruokaisaa ateriaa en välttämättä syö ollenkaan. Ilmeisesti siinä jää energiavajetta.

Keksejä menee siinä kahvin kanssa. Lakritsia, karkkia... Ainakin viikottain leivoksia.

Sipsejä ja jäätelöä vähän harvemmin. Noutoruokaa 1-2 kertaa kuukaudessa, ravintolaranskalaisia syön kyllä usein melkeinpä joka viikko.

En koskaan laske mitään kaloreita tai muuta sellaista, mutta nautin kyllä nälän tunteesta ja tiedän syöväni huonosti, yksipuolisesti ja epäsäännöllisesti. Olen normaalipainoinen ja pienikokoinen, vähän löllö vaatteiden alla mutta ei se minua haittaa.

Vierailija
46/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulevat, etten syö koskaan herkkuja, koska urheilen tosi paljon ja olen laiha. Eivät meinaa uskoa, että herkuttelen joka päivä! :) Väitän, että määrä vaikuttaa kaikkein eniten siihen, tuleeko painoa. On ihan eri asia syökö päivittäin 20 g suklaapatukan vai ison pussin sipsejä tai syökö viikonloppuna palan kakkua vai pellillisen mokkapaloja. Kaikki tuntemani lihavat syövät herkutellessaan tosi ison pussin halvinta mahdollista karkkia ja sipsejä tai leipovat herkkuja puolijoukkueelle mutta saattavat jättää kunnon ruuat syömättä, etteivät liho.

Vierailija
47/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin herkuttelen sipsillä tai esim nachoilla. Arkisin pyrin syömään melko terveellisesti, mutta kyllä silloin tällöin tulee myös viikolla syötyä jotakin epäterveellistä..

Vierailija
48/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään muuta roskaruokaa/turhaa "höttöä" kuin karkkia. Pääosin suklaata. Suklaa on mun suurin vihollinen. Mitähän mä sanoisin päivässä, 500-1000 kalorin edestä :( En ole kohta enää normaalipainoinen tällä menolla...

Vierailija
49/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerran viikkoon tulee syötyä ranskikset ja nakit tai pakastepizza. Viikonloppuna tulee otettua keksiä tai pullaa. Tällä hetkellä en syö lainkaan sipsejä. Karkkia voi mennä kourallinen viikossa tai sitten ei. Alkon käyttö 1-2 annosta kuussa.

Nyt pääsiäispyhinä kävi mielessä, että mässäiskö oikeen kunnolla, mutta ei oikeestaan tee edes mieli.

Mä en voi ainakaan herkutella huoletta jatkuvasti, kyllä painoa alkaa kertyä pikku hiljaa. Siitäkin huolimatta, että fyysinen työ ja lenkkeilenkin.

Vierailija
50/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaruokaa ehkä kerran kuussa, herkkuja saatan syödä joka päivä-kerran viikossa.

Vierailija
51/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pari kolme kertaa kuussa Mäkkärissä/Hesessä, karkkia saatan syödä pari kertaa kuussa. Elin nuoruuteni sokerilla joten nyt aikuisena ei enää oikein maistu kun "osaan" syödä oikeaakin ruokaa. Sipsejä tai jäätelöä en juuri koskaan. 171/56.

Vierailija
52/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa pizza/hampurilaisateria tai sitten jossain järkevässä ravintolassa syöminen. Joka päivä jotain makeaa, yleensä työpaikan jälkkäri (nää on usein "terveellisempiä", esim. rahkaa, kiisseliä), kotona sitten karkkia, suklaata tai jätskiä (tai kaikkia näistä). Perusruokavalio on kasvis- ja kuitupainotteinen, liikun päivittäin noin pari tuntia (pyöräily, reipas kävely, kuntosali, juoksulenkkeily). Mitat 175 cm/61 kg. 

Vierailija
53/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet luulevat, etten syö koskaan herkkuja, koska urheilen tosi ppaljon ja olen laiha. Eivät meinaa uskoa, että herkuttelen joka päivä! :) Väitän, että määrä vaikuttaa kaikkein eniten siihen, tuleeko painoa. On ihan eri asia syökö päivittäin 20 g suklaapatukan vai ison pussin sipsejä tai syökö viikonloppuna palan kakkua vai pellillisen mokkapaloja. Kaikki tuntemani lihavat syövät herkutellessaan tosi ison pussin halvinta mahdollista karkkia ja sipsejä tai leipovat herkkuja puolijoukkueelle mutta saattavat jättää kunnon ruuat syömättä, etteivät liho.

Niin. Monet normaalupainoiset syö normaalia ruokaa pääosin, runsaastikin ja herkkuja voi vähän ottaa siihen kylkeen, mutta ei syödä niitä nälkäänsä. Annoksen kokokin ratkaisee. Kyllä kai useinkin voi herkutella, mutta pikkumäärillä. Silloin tällöon voi tietenkin isomman kaavan kautta vetää herkkuja.

Sitten tietenkin erikseen on ne hoikat, jotka syö epäterveellisesti, mutta usein annoskokokin on pieni. Jokikinen alkaa lihoa jos vääntää pellillisen mokkapaloja tai pussin sipsiä usein ja pääosin syö epäterveellistä sontaa isoina määrinä. Ja annoskoko on kuin hevosella.

Vierailija
54/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran viikossa töissä kahvipulla tai jälkiruoka. Kerran viikossa pakastepitsa, noutoruoka tms mättö. Karkkia ja/tai sipsiä kerran viikossa myös, minipussin verran tai esim. kaksi suklaapatukkaa. Muuten ihan tavallista perunaa, riisiä, pastaa, kastiketta, uunijuureksia, salaattia jne. Aamupalaksi sokeroitua jogurttia, sekin on herkkumättöä joillekin :D

Vierailija
55/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä menee täysin kuukautiskierron mukaan. Menkkoja edeltävät 3-4 päivää on yhtä herkuttelua (sipsiä, suklaata, pizzaa, hampparia, yms), mutta muuten syön erittäin terveellisesti, eikä herkkuja tee edes mieli. Hormonit saavat minut sekaisin.

Ja mitat 169/57.

Vierailija
56/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä pari kertaa vuodessa, pizzaa n. 2 krt kuukaudessa. Hampurilaisia n. 3 krt kk (teen itse). Ranskalaisista en juuri piittaa, niitä tulee syötyä n. 5 krt vuodessa. Lähes joka päivä syön joko yhden jäätelön, pullan, n. 50 g suklaata tai karkkia. Ilman herkkuja olisin hoikka. Nyt normaalipianoinen, 158cm/55 kiloa. Liikun vähintään tunnin joka päivä. Ja ikää 50v.

Vierailija
57/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai kaksi kertaa kuussa pidän mättöpäivän, silloin syön pizzaa, hampurilaisia, karkkia, leivonnaisia, mitä ikinä mieli tekee.

Kerran tai pari viikossa saatan maistaa jotain herkkua, vaikka palan suklaata tai lusikallinen miehen jälkiruokaa.

Vierailija
58/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa kuussa pizzaa (pakaste, tai ravintola, ei kebabbilasta tai pizzeriasta) ja kerran kuussa makeaa. Olen yrittänyt näitä vähentää kun ei tule oikein liikuttua.

T. Vaatekoko 36 ja farkkukoko 27

Vierailija
59/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein: karkkeja ja muita makeita herkkuja tulee syötyä noin joka toinen päivä. Muuten syön kyllä varsin terveellisesti. Sokeria pitäisi vähentää reilusti. 

Vierailija
60/80 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaruokaa en juurikaan syö. Ainoastaan pizzaa ja sitäkin vain muutaman kerran vuodessa. Karkkia, suklaata ja keksejä taas menee päivittäin. Keksi tai pari kahvin kanssa ja muutama karkki tai suklaapala illalla telkkarin ääressä. Viikonloppuna pidän herkkupäivän, jolloin syön levyllisen suklaata ja karkkipussin, melkein joka viikko tulee myös leivotua jotain. Sipsit on mun heikkous ja niitä koitan vältellä, se ei pysy kohtuudessa. 

Syön muuten terveellisesti ja liikun paljon, bmi on 18,7. Hampaista olen huolissani, painoa saisi tulla vähän lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan