Ope kutsuu keskusteluun, koska ovat huolissaan lapsen poissaoloista
Kuulostaa siltä, että ovat huolissaan siitä, että epäilevät annanko lapsen lintsata (en).
Lapsella on terveysongelma, jonka selvitys on kesken, joten minulla ei ole ratkaisua asiaan tällä hetkellä.
Poissaoloja on ollut runsaasti koko kevään, ja tuntuu nyt vähän turhalta tässä vaiheessa vuotta asiaan puuttua, jos jotain lisäopetusta ajattelisi. Kyllä kai se voi auttaa vielä näin loppuvuonnakin.
Mitä olette mieltä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ei huvittaisi yhtään mennä sinne koululle. Muutakin tekemistä, kun pitää hoitaa kaksosvauvoja. Väsyttää.
Ap
Ja lapsen isäkö ei osaa puhua? Tai kirjoittaa opettajalle viestiä, jossa selittää nämä poissaolot?
Kannattaa nukkua enemmän jos väsyttää.
Ja mennä sinne koululle.
Koulun pitää olla huolissaan. Joka luokasta löytyy huoltaja, joka antaa lapsen jäädä kotiin "sairaana". Toisaalta välillä jotkut huoltajat eivät älyä viedä jatkuvasti sairastavaa lasta lääkäriin.
Oisit nyt lisänny että oot raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Ei huvittaisi yhtään mennä sinne koululle. Muutakin tekemistä, kun pitää hoitaa kaksosvauvoja. Väsyttää.
Ap
Ai ei kiinnosta lapsen koulunkäynti, jännää. Laita miehesi menee koululle. Hyvä että puuttuvat tilanteeseen.
Jos lapsi on poissa sairauden takia, niin fiksu vanhempi käy perinpohjaisen keskustelun opettajan kanssa ja jopa näyttää lääkärintodistuksen. Toisaalta kun ne kaksosvauvat valvottavat ja mies on mykkä, niin olisiko lapselle sijaisperhe parempi ratkaisu? Saisi tukea ja apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa lapsen isäkö ei osaa puhua? Tai kirjoittaa opettajalle viestiä, jossa selittää nämä poissaolot?
Olen yh, lapsen isää ei kiinnosta (eri isä kuin kaksosten isä).
Ap
Yrittävät perustella sinulle, miksi lapsesi tulee kertaamaan kuluneen lukuvuoden eli jää luokalleen.
Joku on trollaillut ketjuuni aloittajana. - oikea ap
Vastuullinen vanhempi olisi jo hyvissä ajoin ilmoittanut kouluun, että lapsella on todettu terveysongelmia, joita parhaillaan selvitellään, ja hän joutuu niiden takia olemaan normaalia enemmän poissa. Olisiko ollut liian vaikea tehtävä? Vai oletko olettanut, että opettajat osaavat lukea ajatuksia? Eivät osaa. Terv. ope evp
Vierailija kirjoitti:
Joku on trollaillut ketjuuni aloittajana. - oikea ap
Niin, sinä trollaat! Minä olen oikea aloittaja. Mitä hittoa??
Opettajan velvollisuus on seurata poissaoloja, olipa ne mistä tahansa johtuvia. Jos on sairaudesta johtuvia, opettaja pyytää sinua toimittamaan todistuksen lääkäriltä. Tällöin oppilaalle tehdään päätös opetuksen erityisjärjestelyistä terveydellisistä syistä. Hyvä vaihtoehto ei ole jättää menemättä. Voit tietysti soittaa opelle ja sanoa toimitat lääkärintodistuksen, jolloin ehkä palaveria ei tarvitse järjestää.
Tuskin jää luokalleen. Numerot on olleet ok. Olen opettajan tavannut syksyllä 15 minuutin ajan ja hän oli erittäin kiireisen oloinen. Olen laittanut viestillä Wilmaan noista poissaoloista ja selittänyt, millainen on oireisto tällä hetkellä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuskin jää luokalleen. Numerot on olleet ok. Olen opettajan tavannut syksyllä 15 minuutin ajan ja hän oli erittäin kiireisen oloinen. Olen laittanut viestillä Wilmaan noista poissaoloista ja selittänyt, millainen on oireisto tällä hetkellä. Ap
Hei oikeasti? Mitä sä saat trollailusta? Tämä ei siis ole oikea aloittaja.
Ap
Meillä on sama, ei sairauksille mitään voi. Käy koululla ja kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa lapsen isäkö ei osaa puhua? Tai kirjoittaa opettajalle viestiä, jossa selittää nämä poissaolot?
Olen yh, lapsen isää ei kiinnosta (eri isä kuin kaksosten isä).
Ap
No justiinsa.. sitten ei muuta kuin kaksoset tälle "toiselle" isälle (jota nähtävästi ei myöskään kiinnosta? Ja sinne koululle selvittämään asiat. Kivaa elämää lapsella, ainoa aikuinen ketä kiinnostaa sun elämäsi yhtään, on opettaja.
Opettaja on vain huolissaan lapsesi hyvinvoinnista ja hänen koulunkäynnistään. Kyseisen kaltaisissa tilanteissa opettajan tehtäviin kuuluu ottaa yhteyttä vanhempiin ja selvittää asia yhdessä heidän kanssaan. Kerro opettajalle, mikä lapsesi terveydellinen tilanne on (se mitä tällä hetkellä tiedätte sekä se, että asiaa tutkitaan), jotta hän voi suunnitella mahdollisia tarvittavia tukitoimenpiteitä lapsellesi. Hän ajattelee vain lapsesi parasta!
Itseä välillä ihmetyttää, kun vanhemmat ilmoittavat "en jaksa", "ei kiinnosta" tai "ei kuulu sinulle", kun opettajat yrittävät ottaa vanhempiin yhteyttä LAPSEN HYVINVOINTIA JA KOULUNKÄYNTIÄ koskevissa asioissa. Opettaja ei tee sitä kiusatakseen tai syyllistääkseen vanhempia, vaan varmistaakseen, että lapsellasi on kaikki hyvin. Se on osa hänen työtään.
Ap