Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tajuan miksi minulla on vaikeaa

Vierailija
29.03.2018 |

Otan todella raskaasti sen miten ihmiset käyttäytyvät minua kohtaan. Pelkään jatkuvasti, että kun poistun paikalta minusta aletaan puhua pahaa. Kun näen ihmisten nauravan keskenään ja katsovan minua päin, oletan että he nauravat minulle.
Tuntuu että eläimet ovat ainoita joiden hyvyyteen ja vilpittömyyteen voin luottaa.

Onko muilla tällaista ja mistä tämä johtuu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään muulla palstalaisella ole tällaista?

Vierailija
2/7 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaat aikasi siihen, mitä muut susta ajattelevat ja luulet, että kaikki ovat susta jotenkin kiinnostuneita et jaksaisivat jauhaa susta pahaa.

Eivät ne susta ole kiinnostuneita, ihmiset ovat kiinnostuneita itsestään, etkä toisaalta mahda sille myöskään mitään, jos joku haluaa susta puhua.

Keskity omaan elämääsi ja keksi omat juttusi, niin et tuhlaa kallisarvoista ainoaa elämää enää tuollaiseen. :)

Siinä samalla se itsetuntokin nousee, etkä katsele ihmisiä ja elämää vainoharhaisten lasien läpi.

Jos ei pahaa tee, niin ei tarvite hävetä tai miettiä muitten mielipiteitä susta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen harhakuva, että eläinten vilpittömyyteen ja hyvyyteen jotenkin voisi luottaa. Koska selvähän on, ettei niillä oikeasti ole noista ominaisuuksista kumpaakaan. Eläimet elävät selviämisvaistojensa pohjalta, eikä niillä ole kykyä tai varaa tehdä valintoja hyvän ja pahan välillä.

Ehkä sun kannattaisi kysyä itseltäsi, mitä väliä sillä on, nauravatko ihmiset sulle tai puhuvatko pahaa. Et koskaan pysty poistamaan sen mahdollisuutta - niin voi käydä tai olla käymättä, etkä pysty sitä kontrolloimaan. Mutta voit keskittyä omiin asioihisi, siihen mitä itse haluat olla ja tehdä ja miten siihen pääset, ja kas: muiden pahasuovuus ei pysty sitä estämään, ei edes vähentämään. Sillä ei ole väliä.  Sille voi kääntää selkänsä ja jatkaa matkaansa.

Vierailija
4/7 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole niin merkityksellinen että muut ihmiset miettisivät koko ajan sinua.

Vierailija
5/7 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tuo on mahdottoman itsekästä. Ettäkö kaikkien puheenaiheet pyörisivät sinun ympärilläsi? (vitsi) 

Tiedän tuon tunteen. Minäkään en joskus ole kehdannut sanoa jotain, koska varmastikin porukassa on joku joka olisi eri mieltä.  Ja sitten harmittaa kun joku sanookin sen oman ajatuksen ääneen, eikä näytä välittävän yhtään siitä, että saa sanattomia vastalauseita. Ole sinäkin tuo tyyppi! Ei siitä ajattelumallista varmaan kauhean helposti pääse eroon. Mutta itse en vain yksinkertaisesti enää välitä yhtään siitä, jos joku ei pidä jutuistani tai ole kanssani samaa mieltä. Seison itse omien juttujeni ja tekemisteni takana, joten mitä väliä jos joku nauraa minulle ilkeästi. 

Useimmat tietävät, että ne jotka ovat pahansuopia toisia kohtaan, tekevät sitä tilaisuuden tullen kenelle tahansa. Siksi se porukka myhäilee siinä ympärillä, koska he eivät uskalla olla eri mieltä, ettei se tyyppi vain seuraavaksi ole nauramassa heille. Nämä on näitä sosiaalisia leikkejä, joissa pärjäävät parhaiten ne, jotka pystyvät avoimesti olla sitä mitä ovat, virheineenkin.

Vierailija
6/7 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen miettii eniten vain omia asioitaan ja ongelmiaan. Ei ketään kiinnosta aivan loputtomasti muiden asiat.

Vierailija
7/7 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttää persoonallisuushäiriön (F60) yleiset kriteerit.

B. Vähintään neljä seuraavista:

(1) ylenmääräinen herkkyys takaiskuille ja torjuvalle käytökselle

(2) taipumus kantaa kaunaa pitkään, esimerkiksi kieltäytymällä antamasta anteeksi loukkauksia

(3) epäluuloisuus ja taipumus kokemusten vääristymiseen tulkitsemalla muiden neutraalit tai ystävälliset teot vihamielisiksi tai ylimielisiksi

(4) omien oikeuksien puolustaminen taistelunhaluisesti ja sitkeästi ottamatta huomioon kulloistakin tilannetta

(5) puolison tai seksuaalikumppanin uskollisuuden toistuva, perusteeton epäileminen

(6) itsekeskeinen, omahyväinen elämänasenne

(7) kuvitelmat jatkuvasta vehkeilystä sekä itseä kohtaan että maailmassa yleensä