Olen 75-syntynyt mies enkä ole vanhentunut juuri yhtään viimeisen 15 vuoden aikana
Eli vajaalta 30-kymppiseltä edelleen näytetään. Jotenkin jäänyt sellainen kuva että naiset vanhentuvat aikaisemmin ja ikäiseni naiset ovat aika vanhankin näköisiä.
Kommentit (51)
Miten voi jengi suuttuu noin paljon jos joku random mies netissä totee että onpas hyvin säilynyt. Jotku on jotku ei. Mitä sitte.
Olen -73 syntynyt nainen ja viimeksi pari viikkoa sitten kysyttiin paperit, kun ostin siiderin kaupasta. Ja kun edellisen kerran ostin alkoa joskus alkuvuodesta, piti henkkarit näyttää. Sellaiset syvät juonteet multa puuttuu naamasta, mutta oikein läheltä katsottuna näkyviä harakanvarpaita on silmien ympärillä. Ja olo on lapsiperheen arkea pyörittävänä äitinä ehkä väsähtäneempi kuin mitä ulkonäkö kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä muuten tietää että on nuoren näköinen jos sellaiset noin parikymppiset naiset tsiigailee.
AP mies
Älä nyt vie tätä tähän tylsään suuntaan.
Mutta tämä on totta,
Krooh pyyh. Pitää osata lopettaa ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen -73 syntynyt nainen ja viimeksi pari viikkoa sitten kysyttiin paperit, kun ostin siiderin kaupasta. Ja kun edellisen kerran ostin alkoa joskus alkuvuodesta, piti henkkarit näyttää. Sellaiset syvät juonteet multa puuttuu naamasta, mutta oikein läheltä katsottuna näkyviä harakanvarpaita on silmien ympärillä. Ja olo on lapsiperheen arkea pyörittävänä äitinä ehkä väsähtäneempi kuin mitä ulkonäkö kertoo.
Totta kai. Vain mies vanhenee.
Myös kinutaan parran kasvatusta ja hiukan hämmentävää katsoa joitakin 38 vuotiaita miehiä jotka näyttää lähinnä setämiehiltä lapsuudessa vaikka itse 10 vuotta vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Myös kinutaan parran kasvatusta ja hiukan hämmentävää katsoa joitakin 38 vuotiaita miehiä jotka näyttää lähinnä setämiehiltä lapsuudessa vaikka itse 10 vuotta vanhempi.
Voisitko olla vielä vähän sekavampi? Miten niin "myös"? Kuka kinuaa? Mikä on "setämies lapsuudessa"?
Täällä AP:n ikätoveri samanlaisella ongelmalla. Kasvatin kymmenen vuotta sitten kokoparran, jotta saisin vähän enemmän auktoriteettia. Onneksi kanssani samannäköinen Jii Karjalainen on viime vuosina alkanut vihdoinkin vanhentua naamasta, joten ehkä minullakin on toivoa olla jotain muuta kuin ikuinen vauvanaama.
Vierailija kirjoitti:
Olen -73 syntynyt nainen ja viimeksi pari viikkoa sitten kysyttiin paperit, kun ostin siiderin kaupasta. Ja kun edellisen kerran ostin alkoa joskus alkuvuodesta, piti henkkarit näyttää. Sellaiset syvät juonteet multa puuttuu naamasta, mutta oikein läheltä katsottuna näkyviä harakanvarpaita on silmien ympärillä.
Olen saman ikäinen ja sama juttu 🙂
Meillä ainakin töissä moni pitää mua normaalina kolmekymppisenä. Että sikäli hiukan välillä huvittaa itseään nuoren näköisenä pitävät miehet, jotka tekevät oletuksia toisten iästä. Joku pitää minua ehkä perussievänä kolmekymppisenä, ehkä joku pitää sinua rupsahtaneena kaksikymppisenä? 😂
Ei minun nuorennäköisyyttäni ole kehuttu ennen kuin ikäni on tullut puheeksi. Ja aivan sama mulle, kunhan nyt vaan ajattelin kertoa tämän näkökulman. Että ei jokainen kadulla vastaan tuleva rupsahtaneen nelikymppisen näköinen nainen välttämättä ole nelikymppinen, vaan ehkä kuuskymppinen.
Mun mielestä Suomessa on tosi nuoren näköisiä naisia nelikymppisistä ylöspäin.
Niin ne muutkin rupsahtaneet sedät sanoo
Vierailija kirjoitti:
Eläköön miesviha!!
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Anteeksi, "kinutaan" on puoliso ja setämies antaa ajallisen osviitan eli nykyiset noin 75 vuotiaat eli vähän bardwireä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläköön miesviha!!
Ap on 48. Sen ikäinen on rupsahtanut, eikä siinä ole muuta kuin realismia.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, "kinutaan" on puoliso ja setämies antaa ajallisen osviitan eli nykyiset noin 75 vuotiaat eli vähän bardwireä.
Suomennos: puoliso haluaa sinun kasvattavan parran, mutta sinusta parrakkaat 38-vuotiaat näyttävät 75-vuotiailta? Älä kasvata partaa, jos et tykkää. Problem solved.
P.S. Barbed wire, jos rautalankaa haet. Tässä ratakiskoa: 43-vuotias ei näytä alle kolmekymppiseltä, ei täydeltä eikä vajaalta, ja se on ihan ok. Parralla ei ole vaikutusta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläköön miesviha!!
Mitä miesvihaa tuossa oli? Ap:n ikäiset ovat rupsahtaneita.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että melkein kaikki miehet sekä naiset ajattelevat jossain kohtaa elämäänsä näyttävänsä nuoremmalta kun oikeasti ovatkaan.
Ei tarvitse edes olla esim. selkeitä ryppyjä, kun kyllähän kasvojen piirteet muutenkin iän myötä muovautuu. Lisäksi itse ei välttämättä näe niitä ryppyjä, koska peilistä katsotaan aina tietyllä ilmeellä ja rypyt saattaa tullakin selvästi esiin vasta esim. nauraessa tai muun ilmeen kohdalla.
Vanhenemista ei ehkä itse ja läheiset niin huomaa kun tapahtuu pikkuhiljaa. Valokuvista voi tietty aina vertailla, mutta ei nekään aina niin todenmukaisia ole.
Kasvot alkavat roikkua, piirteet valahtavat, rasva vähänee tai sitten tulee kaksoisleuka, jos paino nousee paljon, myös omat värit jotenkin kulahtavat, esim. tumma hiusväri ei välttämättä enää sovi - vaikkei olisi ryppyjäkään kovin paljon.
Joo, kuulostatkin vajaalta alle 30v:ltä.
Just katsoin iltapulusta jonkun kyselyn siitä arvelevatko ihmiset näyttävänsä ikäisiltään, ikäistään nuoremmilta vai vanhemmilta. Enemmistö oli sitä mieltä että näyttää ikäistään nuoremmalta, toiseksi eniten niitä jotka näyttävät ikäiseltään. Kun tässä katselee ihmisiä joiden iän tietää, niin...jooei. Ap:n kaltaisten setien harhaisuus on tietty omissa sfääreissään.
Ne papereita kyselevät kassat ja iän ihmettelijät voivat olla vaan kohteliaita. Helppo tapa saada hyvälle mielelle asiakas jonka naama on norsunvitulla.
Ei kenellekään voi suoraan sanoa että tämä näyttää ikäistään vanhemmalta vaikka se olisi miten totta.
Kivahan se on itseään narrata, mutta totuus on että hyvin harvaa poikkeusta lukuunottamatta ihmiset näyttää ihan ikäisiltään. Kyse ei ole vain rypyistä, tai tukasta, tai mistään yksittäisestä piirteestä. Mä olen jotakuinkin rypytön nelikymppinen siinä missä monilla nuoremmillakin on jo kunnon juonteet otsassa ja harakanvarpaat silmäkulmissa. En silti näytä nuoremmalta. Aina on jotain mistä totuuden näkee.
Mutta tämä on totta,