Kysymys siitä, miksi alat laittamaan ostoksiasi kassahihnalle vaikka en ole vielä laittanut kassahihnalle kapulaa?
Minun ostosten laittamiseni keskenolon näkee jo siitä, että kärryssä on maksettavaa tavaraa. En ole ikinä ymmärtänyt, miten jotkut kuvittelevat asiansa hoituvan nopeammin kassalla jos he tunkevat omat ostoksensa minun ostosteni sekaan enne kuin olen saanut kaiken kassahihnalle ja laittanut sen kassakapulan ostosteni päähän.
Myyjällähän menee enemmän aikaa setviä pois toisten ostoksia minun ostosteni seasta miinustaa ja ynnätä uudelleen.
Minulla ei ole vielä ikinä ollut niin kiire, ettenkö malttaisi odottaa edellisen asiakkaan laittavan kapulaa paikoilleen.
Kuinka te myyjät jaksatte päivästä päivään selvitellä näitä hätäisten tekemiä ostossekaannuksia? Voimia!
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä tuskastuneita väninöitä lukiessani (provoja?) ihmettelen, että missä ihmiset oikein käyvät kaupassa? Olen kohta puoli vuosisataa elänyt ja paljon ostoksilla käynyt, eikä kertaakaan ole käynyt niin, että joku olisi tunkenut ostoksiaan hihnalle minun ostosteni sekaan. Sitten muka joillekin käy tällaista ihan kyllästymiseen asti. Ihme juttu.
Itse laitan joskus omiani hihnalle, jos huomaan, että edellä oleva on jo kärrynsä tyhjentänyt. Jos yltän kapulaan, laitan sen itse väliin. Jos en, niin tässä kohtaa toinen yleensä havahtuu sen laittamaan. Ei siinä kummankaan tarvitse mielestäni mitenkään ärsyyntyä tai mieltänsä pahoittaa.
Ja ihmiset eivät ilmeisesti osaa kommunikoida. "anteeksi, voisitko hieman odottaa, että saan kapulan laitettua ensin, ettei meidän ostokset mene sekaisin". "Hei, voisitko olla tökkimättä ostoskärryilläsi minua?" jne. Täysin mahdotonta, paljon mukavampaa vain olla hiljaa ja kihistä kiukusta koko loppuelämä tätä koettua vääryttää tai vihjailla omilla toimillaan ja toivoa että toinen ymmärtää.
Eihän mikään ole suomalaiselle pahempaa, kuin joutua kommunikoimaan toiselle ihmiselle! Se EI vaan käy, kun se ei käy. Kihistään ja puhistaan ja kirjoitetaan pää raivosta sauhuten nimettömänä nettipalstalle, kun kohdalle sattuu tällaisia ylipääsemättömiä vastoinkäymisiä kuten ostoshihnojen kapulat. Mutta ääneen ei asiasta tohdita sanoa silloin, kun tämä kriisitilanne on päällä.
Siis tää on ilmeisesti ihan tosissaan tehty aloitus, ja vastaajatkin täysin vakavissaan vääntää jostain kassakapulasta?? Mä luulin, että suomalaisten jurotus ja umpimielisyys olis jo vähän vähenemässä mutta ei näytä olevan. Tilatkaa netistä se ruokanne ja laittakaa viesti, että kassit saa jättää porraskäytävään, niin vältytte sosiaaliselta kanssakäymiseltä muiden ihmisten kanssa.
Jos liukuhihnan, kapulan, kassahenkilön ja muiden asiakkaiden (varsinkin sen sinun jälkeesi tulevan tai edellä olevan) yhdistelmä tuottaa näin paljon tuskaa, kehoitan myös tilaamaan ruuat ym. netin kautta, että säilyy järjestys, harmonia ja ilmeisesti järjenrippeetkin.
Jos on riittävä turvaväli, vähän asiakkaita 2-3 ja vähän ostoksia. On naurettavaa tunkea sitä helkkarin halkoa siihen rakoon.
Kaikkein parhaita on ne jotka paiskaa sen kapulan hihnalle, kun en ole sitä ite muistanu ostosteni perään laittaa 😂 naurahdan joka kerta, ei voi olla niin kamalaa laittaa sitä itse hihnalle ennen omia ostoksiaan.
Mikä ihmeen kapularaivo täällä jylisee?
No raivostuuhan sitä vähemmästäkin kuin sinunkaltaisistasi gusi päistä, jotka teettävät työnsä muilla. Itsekeskeinen käytös on vain huonoa käytöstä. Miksi sitä pitäisi suvaita? Eikä saisi edes tällä tavalla sanattomasti paheksua itsekästä käyröstäsi. Opettele käytöstavat tai pysy poissa kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
No raivostuuhan sitä vähemmästäkin kuin sinunkaltaisistasi gusi päistä, jotka teettävät työnsä muilla. Itsekeskeinen käytös on vain huonoa käytöstä. Miksi sitä pitäisi suvaita? Eikä saisi edes tällä tavalla sanattomasti paheksua itsekästä käyröstäsi. Opettele käytöstavat tai pysy poissa kaupoista.
No et voi olla tosissasi 😀 yhden kapulan laitto työlästä? Jos joku on unohtanut tai muuten vaan laittamatta kapulan niin humyillen laitan sen itse. Ihmisillä on muutakin ajateltavaa ku jonkun kapulan laitto.
Usein päästän kassalla takanani olevan eteeni jos hänellä on pari ostosta vain ja minulla korillinen. Ja hymyilen jos satun katsomaan jotain silmiin kaupassa. Eiköhän esim nää asiat ole tärkeempiä ku jonkun hiton kapulan muistaminen, kuinka pikkumaisia jotkut voikaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Minun ostosten laittamiseni keskenolon näkee jo siitä, että kärryssä on maksettavaa tavaraa. En ole ikinä ymmärtänyt, miten jotkut kuvittelevat asiansa hoituvan nopeammin kassalla jos he tunkevat omat ostoksensa minun ostosteni sekaan enne kuin olen saanut kaiken kassahihnalle ja laittanut sen kassakapulan ostosteni päähän.
Myyjällähän menee enemmän aikaa setviä pois toisten ostoksia minun ostosteni seasta miinustaa ja ynnätä uudelleen.
Minulla ei ole vielä ikinä ollut niin kiire, ettenkö malttaisi odottaa edellisen asiakkaan laittavan kapulaa paikoilleen.
Kuinka te myyjät jaksatte päivästä päivään selvitellä näitä hätäisten tekemiä ostossekaannuksia? Voimia!
Niitä ostoksia voi ruveta laittamaan sinne hihnalle heti kun olet päässyt sinne hihnan päähän ja edellinen asiakas on jo luultavasti laittanut oman kapulansa ostostensa eteen. Tai jos se edellinen asiakas ei ole älynnyt laittaa kapulaa hihnalle, niin voihan se kapulan laittaa sekä omien ostosten eteen ja taakse. Tarkoituksena ei ole ainakaan kävellä sen kassahihnan puoleen väliin ja ruveta vasta sitten laittamaan niitä tavaroita sinne korista tai kärrystä.
Ei vaan edellä oleva panee kapulan. Mikä ihme siinä voi olla niin vaikeata ymmärtää? Ei risteyksissäkään joka kerta arvota kenellä on väistämisvelvollisuus. Asia kun on selvä niin voi keskittyä niihin "tärkeämpiin asioihin". Tosin olen sitä mieltä että henkilöltä joka ei kykene ajatuksiltaan sitä kapulaa panemaan hihnalle, ei voi korkeampaakaan aivotoimintaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan edellä oleva panee kapulan. Mikä ihme siinä voi olla niin vaikeata ymmärtää? Ei risteyksissäkään joka kerta arvota kenellä on väistämisvelvollisuus. Asia kun on selvä niin voi keskittyä niihin "tärkeämpiin asioihin". Tosin olen sitä mieltä että henkilöltä joka ei kykene ajatuksiltaan sitä kapulaa panemaan hihnalle, ei voi korkeampaakaan aivotoimintaa odottaa.
Kapula on merkki "tästä alkaa minun ostokset" joten takanatuleva laittaa sen
Siksi, että kapulaa laittamatta jättänyt henkilö ei koskettelisi kapulaa ulosteisilla sormillaan ja tartuttaisi kassahenkilöä tai muita kaupan asiakkaita. Usein nuo samat henkilöt sormeilevat peräaukkoaan juuri ennen hevi-tuotteiden ja maitotölkkien kaatonokkien koskettelua.
Idiootitympärilläni kirjoitti:
Sen kapulan laittaminen kuuluu edelliselle ostajalle joka on laittanut tavaransa hihnalle. Mua niin ottaa päähän ihmiset jotka ei sitä viitsi laittaa. Miten vaikeaa se On? Kun olet valmis -> kapula. Mutta ei itse pitää sitä kurotella sieltä kaukaa.
Ai silloinkin, kun takana ei ole ketään?
Otsikko on harhaanjohtava. Otsikossa puhutaan kapulasta hihnalla ja aloituksessa sitten tarkentuu ostoksiksi hihnalla.
Voin laittaa tavarani hihnalle, ihan rauhassa, kun olet laittanut kaikki ostoksesi kärrystä hihnalle - vaikka kapulaa ei olekaan. Riittää että se kapula ilmestyy siihen viimeistään että kassa huomaa rajata ostokset oikeille ihmisille.
Se kapula on kassatyöntekijää varten, eikä niitä tarvi olla kuin yksi koko hihnalle. Se vain sitten sujautetaan oikeaan väliin rajaamaan ostoksia. Ei siellä pitkin hihnaa niitä oikeasti tarvis erotella, mutta tästä on muodostunut suomalaisille jokin yksityiselämän suojaan kohdistuva uhka ja päänsärky.
Kyllä on porukalla hyvin asiat jos jaksetaan jostain kapulasta vääntää.
On vain yksi tilanne missä laittaisin tavaraa hihnalle, vaikka edellinen ei olisi vielä laittanut kapulaa.
Ruuhka, edellisellä vähän tavaraa jäljellä korissa, minulla paljon tavaraa korissa, ja hihnalla selvästi tilaa tavaroilleni.
Tietysti pitäisin silloin myös huolen siitä, etteivät ostokset mene sekaisin.
Btw joskus tulee vastaan myyjiä jotka taitavat inhota työtään JA asiakkaitaan, sillä he eivät siirrä vapautuneita kapuloita, vaan hamstraavat niitä tarkoituksella itsellään. Vilkaisevat vain niitä välillä myhäillen.
onneksi en aio koskaan ottaa suomalaista akkaa, juuri tämänkaltaisten vouhkaajien takia
Ihmeellisiä aina nämä väliinhuutelijat, jotka haluavat lisää popcornia, valittavat ensimmmäisen maailman ongelmista ja huutelevat, jos vaikka jo sivulla 40 olisi päästy johonkin ratkaisuun. Jos ei puheenaiheena oleva asia kiinnosta voi mennä seuraavaan aiheeseen. Miksi pitää huudella "lisää popcornia!" tai muuta keskenkasvuista? Minua ärsyttävät ne ihmiset jotka jättävät kapulan panon itsensä jälkeen tuleville. Sehän tarkoittaa, että jälkeentulevan pitää panna kaksi kapulaa, eteensä ja jälkeen, kuten kuuluu. Miksi tästä ei muka saisi raivostua edes netin anonyymillä palstalla?
Yngwie Malmsteen kirjoitti:
onneksi en aio koskaan ottaa suomalaista akkaa, juuri tämänkaltaisten vouhkaajien takia
Hyvä.
Ja mä annan sen edellisen maksaa, jos se kerran haluaa olla laittamatta kapulaa.
Sinkkumies