Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys siitä, miksi alat laittamaan ostoksiasi kassahihnalle vaikka en ole vielä laittanut kassahihnalle kapulaa?

Vierailija
28.03.2018 |

Minun ostosten laittamiseni keskenolon näkee jo siitä, että kärryssä on maksettavaa tavaraa. En ole ikinä ymmärtänyt, miten jotkut kuvittelevat asiansa hoituvan nopeammin kassalla jos he tunkevat omat ostoksensa minun ostosteni sekaan enne kuin olen saanut kaiken kassahihnalle ja laittanut sen kassakapulan ostosteni päähän.

Myyjällähän menee enemmän aikaa setviä pois toisten ostoksia minun ostosteni seasta miinustaa ja ynnätä uudelleen.

Minulla ei ole vielä ikinä ollut niin kiire, ettenkö malttaisi odottaa edellisen asiakkaan laittavan kapulaa paikoilleen.

Kuinka te myyjät jaksatte päivästä päivään selvitellä näitä hätäisten tekemiä ostossekaannuksia? Voimia!

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes 50v perheenäiti, joka on käynyt elämänsä aikana usein kaupassa ja ikinä itselläni ei ole ollut tuollaista ongelmaa. Hmm- mistäköhän kertoo....

Mulle on sattunut kerran. Oli todella ärsyttävää kun oli vielä puoli kärryllistä ostoksia kärryssä. Jouduin tuuppimaan takana tulevan ostoksia taaksepäin samalla kun laitoin omani hihnalle. Ja takana tuleva vaan lappoi lisää ostoksia hihnalle.

Saattaa sattua vielä sunkin kohdalle.

T. Toinen lähes 50v perheenäiti

Ilmainen vinkki: asetu lappaamaan tavaroita kassahihnan päästä. T: kolmas lähes 50v. perheenäiti

🙄

Hyvä perheenäiti,

Jos mun ostosten takana on 10 cm tyhjää tilaa niin älä tunge siihen ostoksiasi jos minulla on vielä kärryssä maksamatonta tavaraa. Varsinkin jos siellä kärryssä on joku metrin pituinen ostos, joka ei mahdu siihen kymmenen sentin kaistaleelle.

Sun piti varmaan lainata jotain toista viestiä? No, sattuuhan näitä.

Vierailija
102/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

First world problems todellakin. 

Asia selvä.

Seuraavalla kerralla kun joku tunkee ostoksensa mun ostosten sekaan, lähden kävelemään.

Ostakoot munkin ostokseni kun kerran on niin innokas.

Tai selvitelkööt itse aiheuttamansa ongelman.

Kuulostaa järkevältä. Lihotatko myös itsesi siaksi kostoksi sinut jättäneelle poikaystävälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä laitoin ostoksia hihnalle, sitten päihtynyt(jolle ei edes ollut laillista myydä alkoholia)laittoi kaljansa hihnalle, kaljat menivät hihnan mukana ja minä laitoin ostoksia lisää hihnalle.No kassa oli jo löynyt osan ostoksistani kassaan ja loputkin piti lyödä niin ei saanut ukko kaljojaan yhtään sen nopeammin.Kun se hihna liikkuu, niin ostokset sekottuu vääjäämättä, ei mitään järkeä.Tämä  ketju on  asiasta. Tuollainen toimintatapa vain hidastaa  ja on älytöntä.

Ja oikeasti sinä vain katsoit, kun toisen kaljat oli ostoksiesi keskellä? Annoitko myyjänkin piipata ne laskuusi, ennenkuin raaskit tuhlata sanoja ilmoille?

Ei hyvä luoja sentään :D Tässä haukutaan muita idiooteiksi ja sitten itse käyttäydytään noin. "no se vain laittoi kaljat mun ostosten keskelle, mitä minä olisin voinut tehdä! MITÄ minä olisin voinut tehdä?!".

höpö. höpö. Kaljasieppo taitoi laittaa kapulan, minä seisoin maksajan paikalla ja sanoin että nämä kaljojen jälkeen tulevat tavarat tulee myös. Kassamyyjäparka joutui sitten siirtelemään tavaroita kaljojen yli. Huomattavasti kätevämpää, nopeampaa ja vähemmän työlästä olisi kun tavarat laitetaan ihan niin kuin kuuluu yksi asiakas kerrallaan hihnalle. Tällainen turha tavaroiden nostelu se vasta hidastaakin jonoa.

Lisäksi S-marketinn myyjän olisi tullut kieltäytyä myymästä aggressivisesti rähjäävälle päihtyneelle asiakkaalle

Mitä tarkoittaa -taitoi laittaa-?

Vierailija
104/151 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa kukaan, joka täällä vouhkaa tekevänsä sitä ja tätä, ei uskalla tehdä sitä oikeasti.

Vierailija
105/151 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kapulan laittaminen kuuluu edelliselle ostajalle joka on laittanut tavaransa hihnalle. Mua niin ottaa päähän ihmiset jotka ei sitä viitsi laittaa. Miten vaikeaa se On? Kun olet valmis -> kapula. Mutta ei itse pitää sitä kurotella sieltä kaukaa.

Vierailija
106/151 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin ilmiöön kotipaikkakuntani Lidlissä. Erehdyin siirtämään kärryni "liian lähelle" kassaa, jolloin osa kassahihnasta takanani jäi tyhjäksi. Onneksi sattui olemaan kaveri mukana kauppareissulla. Sen sijaan että tää kaveri olis voinu mennä sinne hihnan loppupäähän pakkaamaan meidän ostoksia samalla kun minä ladoin niitä hihnalle ja odotin maksuvuoroa, tää kaveri joutuikin jäämään siihen hihnan päähän pidättelemään seuraavan asiakkaan ostoksia ettei ne sekaantuneet meidän ostoksiin. Seuraavaa asiakasta ei näyttänyt kiinnostavan kuka ne tuotteet maksaa tai kenenkä koriin ne päätyy.

Edellä kuvatusta tilanteesta oppineena jään kärryineni hihnan alkupäähän, ja siirryn pakkaamaan ja maksamaan vasta kun olen kapulan sujauttanut seuraavalle merkiksi siitä että on hänen vuoronsa.

Ja kaikille jotka yrittävät vääntää tästä uutta kapula-keskustelua... Ap valitteli liian hätäisiä asiakkaita jotka lappavat ostoksensa hänen ostostensa sekaan kassahihnalle, siitä ei ollut puhetta koska/kuka sitä kapulaa käyttää.

Vierailija
107/151 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat on täynnä idiootteja tämän aloituksen mukaan.

Jostain syystä aloittaja uhriutuu vaikka todelliset uhrit on kaupan henkilökunta jotka joutuu tunnista ja päivästä toiseen sietämään näitä. Aloittaja sentään ehkä pari kertaa viikossavaan joutuu sietämään vastaavaa.

Vierailija
108/151 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapulan kuuluisi olla kolmikulmainen jää väkisinkin tilaa?

Kalikka kalahtaa emme aio älähtää.

Vierailija
109/151 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miten tää kansakunta oli olemassa aikana ennen kassakapulaa?

Vierailija
110/151 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatädinhän pitää huikata, että "seuraava kapula väliin". Sitten vasta voi laittaa!

Vierailija
111/151 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän joskus kahden asiakkaan ostokset yhteen, jos eivät ole laittaneet kapulaa. En jaksa aina kysellä, että miksi ostosten välissä on 10 cm väli. Asiakkaiden aikaa siinä vain kuluu. Mulle sen sijaan maksetaan palkkaa, joten ihan sama selvittelenkö typerysten ostoksia vai palvelen seuraavaa asiakasta.

T. Myyjä

Vierailija
112/151 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos käyttäisitte vaan niitä itsepalvelukassoja, niin teillä ei olisi tätäkään ongelmaa mietittävänä?

Vierailija
113/151 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes 50v perheenäiti, joka on käynyt elämänsä aikana usein kaupassa ja ikinä itselläni ei ole ollut tuollaista ongelmaa. Hmm- mistäköhän kertoo....

Mulle on sattunut kerran. Oli todella ärsyttävää kun oli vielä puoli kärryllistä ostoksia kärryssä. Jouduin tuuppimaan takana tulevan ostoksia taaksepäin samalla kun laitoin omani hihnalle. Ja takana tuleva vaan lappoi lisää ostoksia hihnalle.

Saattaa sattua vielä sunkin kohdalle.

T. Toinen lähes 50v perheenäiti

No et sit saanut suutasi auki. Voihan olla että se seuraava on vaikka kehitysvammainen tms. Itse silloin sanoisin varmaankin tyylillä ’anteeksi, mutta minulla on vielä ostoksia laittamatta hihnalle, voisitko odottaa omien ostostesi kanssa sen aikaa, että saan laitettua omani ensin’. Se aiempi lähes 50v perheenäiti, jolla ei ole ikinä tuota ongelmaa ollut

Vierailija
114/151 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nyt on niin iso ongelma? Voit toki laittaa sen kapulan jälkeenpäinkin.

Vierailija
115/151 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina takana tulevalle hoppuilijalle, et "aiotko laittaa mut maksamaan ostoksesi?" tms. Yleensä vastauksena on nolostunutta hymähtelyä ja omien ostostensa lanaamista kauemmas omistani. Juntit, siitäs saatte, hähää. Oikeasti, onneksi, hyvin harva tunkee omat kamansa edellisen ostosten sekaan. Eli en tätä isona ongelmana kokisi?

Vierailija
116/151 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla olevien tulee sanoa kuulluvalla äänellä numero 1,2,3 jne. Ja sitten yhdessä huutaa "Kapula" sille, jonka vuoro on taas laittaa kapula maitotölkkien väliin. Yhteispelillä tämäkin saadaan sujumaan.

Vierailija
117/151 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sun tilata ruoat netistä, jos et ymmärrä ettei aina ole kyse sinusta?

Vierailija
118/151 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelma.

Vierailija
119/151 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin että laitoit kapulan mutta myöhemmin selvisi että se olikin kurkku.

Vierailija
120/151 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, ettet menisi pakkaamaan ostoksia kesken tuotteiden hihnalle laiton, sitten palaat taas takaisin laittamaan tuotteita ja koko hihna seisoo, sitten menet taas pakkaamaan ja sen jälkeen kaikki kortit ja rahat ovat missä lie ja sitten niidenkin kaivamista odotetaan, eikä ne löydy käsilaukun ensimmäisestä taskusta, vaan ainiin ne olikin vasta kolmannessa, mutta eihän niitä voi valmiiksi katsoa, ei voi laittaa kaikkia tuotteita hihnalle. 

Ei, vaan päätät tuhlata _MINUN_ aikaani, jolla on arvoa. Yleensä pyydän palkkaa ajastani. Senkin Aikavaras.

Sinkkumies