Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys siitä, miksi alat laittamaan ostoksiasi kassahihnalle vaikka en ole vielä laittanut kassahihnalle kapulaa?

Vierailija
28.03.2018 |

Minun ostosten laittamiseni keskenolon näkee jo siitä, että kärryssä on maksettavaa tavaraa. En ole ikinä ymmärtänyt, miten jotkut kuvittelevat asiansa hoituvan nopeammin kassalla jos he tunkevat omat ostoksensa minun ostosteni sekaan enne kuin olen saanut kaiken kassahihnalle ja laittanut sen kassakapulan ostosteni päähän.

Myyjällähän menee enemmän aikaa setviä pois toisten ostoksia minun ostosteni seasta miinustaa ja ynnätä uudelleen.

Minulla ei ole vielä ikinä ollut niin kiire, ettenkö malttaisi odottaa edellisen asiakkaan laittavan kapulaa paikoilleen.

Kuinka te myyjät jaksatte päivästä päivään selvitellä näitä hätäisten tekemiä ostossekaannuksia? Voimia!

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on väliä joku puoli metriä niin kaikki sen ymmärtää ilman kapulaakin. Onhan se aika loukkaavaa kassaakin kohtaan laittaa kapula siihen väliin.

Alapeukkuja huomattavasti enemmän kuin yläpeukkuja! Tällaisiako suomalaiset ovat? Että kun kapula kerran on niin sitä jumalauta pitää käytttäääää!

Vierailija
82/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes 50v perheenäiti, joka on käynyt elämänsä aikana usein kaupassa ja ikinä itselläni ei ole ollut tuollaista ongelmaa. Hmm- mistäköhän kertoo....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että itsellä olisi koskaan ollut ongelmia jonkun kassakapulan kanssa. Joko edellä oleva on laittanut sen tai sitten olen itse laittanut. En ole sen kummemmin ajatellut asiaa. Kenenkään ostokset eivät ole myöskään koskaan sekoittuneet omiini. Olen asioinut sadoissa ellei tuhansissa kaupoissa.

Vierailija
84/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista että itsellä olisi koskaan ollut ongelmia jonkun kassakapulan kanssa. Joko edellä oleva on laittanut sen tai sitten olen itse laittanut. En ole sen kummemmin ajatellut asiaa. Kenenkään ostokset eivät ole myöskään koskaan sekoittuneet omiini. Olen asioinut sadoissa ellei tuhansissa kaupoissa.

Huh huh trolli tuhansissa kaupoissa oot ollut. Osaatko sanoa kuinka monessa tuhannessa? Varmaan aika monessa. Kapulaekspertti.

Vierailija
85/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä niitä kauppoja kertyy vuosien varrella enemmän kuin pari jos matkustaa ja liikkuu muutenkin kauemmas kuin aina samaan lähikauppaan. Jos itse kipaiset aina samassa "Pirkon puodissa" niin vaikeahan se on uskoa, että joku voi käydä jopa tuhansissa kaupoissa elämänsä aikana. Ja on muitakin kauppoja kuin ruokakauppoja.

Vierailija
86/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuttavan mitätön ongelma. Mene kertomaan tämä maailman hätää kärsiville (suurin osa maailmasta) ja he eivät alkuunkaan ymmärtäisi, mikä sinua siis vaivaa.

Vierailija
87/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyhjäät edessä ja se ärsyttää. Toimi nopeammin....bit***

Vierailija
88/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvästi hämmästyneenä luen noita kapulakeskusteluja! Pienet on murheet suomalaisilla. Tuskinpa missään muussa maassa tuollaisesta aiheesta syntyisi keskustelua?

Vierailija
89/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hihnan alkupäässä on jo runsaasti tilaa ja jos sinä et kerran itse älyä laittaa sitä kapulaa, niin laitan sen itse, mutta niin että sinulle jää tilaa nostella viimeisetkin ostokset maksettaviksi. Samalla tekisi kyllä mieli tönäistä nilkkojasi ja takapuoltasi ostoskärryillä, kun et ymmärrä siirtyä tavaroittesi tahdissa eteen päin jonossa. Toisen kerran tekisi mieleni tökkäistä, kun jäät taas tien tukoksi seisomaan maksukortti päätteen kohdalle. Olet maksanut käteisellä ja asettelet hitaan huolellisesti vastarahoja lompakkoosi. Mikset siirry jo kassan ohi tavaralaarin taakse, jotta voit sitten pakata tavarasi, ettei kassanhoitajan tarvitse sen takia hidastella, kun ei ole tilaa, minne päästää seuraavan ja sitä seuraavan asiakkaan tavaroita. Käyttäydyt samalla tavalla kuin silloin muinoin vallasnaiset, kun käyttöshekit olivat usein maksuvälineinä. Aloit kaivella shekkivihkoasi esiin vasta, kun tavarasi oli jo naputeltu kassalle ja hintakin oli selvillä. Sitten aloit tavan taiten kirjoitella shekkiäsi. Puuh, että otti monesti pannuun, aivan samalla tavalla kuin nykyään nuo hidastelijat. Minä ymmärrä iäkkäät mummelit, jotka eivät enää käy täysillä pytyillä, että heiltä homma sujuu kassalla hitaammin, mutta kun sinun kohdallasi ei ole siitä kysymys.

Tässä on mielestäni tyyppiesimerkki huonosta toiminnasta kaupassa. Ei se jota hän kuvaa, vaan kuinka itse käyttäytyy.

Vierailija
90/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

First world problems todellakin. 

Asia selvä.

Seuraavalla kerralla kun joku tunkee ostoksensa mun ostosten sekaan, lähden kävelemään.

Ostakoot munkin ostokseni kun kerran on niin innokas.

Tai selvitelkööt itse aiheuttamansa ongelman.

Vierailija
91/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy monesti työpäiväni aikana. Jos kyseessä on apua tarvitsevat henkilöt niin puutun asiaan enemmän tai vähemmän. Mutta, jos ihmisillä on vain kiire niin annan asiakkaiden itse selvittää sotkunsa. Saan mielihyvää katsellessani, kun takanaolija tajuaa mokansa ja joutuu vetelemään tavaroitaan koko ajan taaksepäin. T kamala kassamyyjä.

Vierailija
92/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes 50v perheenäiti, joka on käynyt elämänsä aikana usein kaupassa ja ikinä itselläni ei ole ollut tuollaista ongelmaa. Hmm- mistäköhän kertoo....

Mulle on sattunut kerran. Oli todella ärsyttävää kun oli vielä puoli kärryllistä ostoksia kärryssä. Jouduin tuuppimaan takana tulevan ostoksia taaksepäin samalla kun laitoin omani hihnalle. Ja takana tuleva vaan lappoi lisää ostoksia hihnalle.

Saattaa sattua vielä sunkin kohdalle.

T. Toinen lähes 50v perheenäiti

Vierailija
93/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on sattunut kerran. Oli todella ärsyttävää kun oli vielä puoli kärryllistä ostoksia kärryssä. Jouduin tuuppimaan takana tulevan ostoksia taaksepäin samalla kun laitoin omani hihnalle. Ja takana tuleva vaan lappoi lisää ostoksia hihnalle.

Ilmainen vinkki: asetu lappaamaan tavaroita kassahihnan päästä. T: kolmas lähes 50v. perheenäiti

Vierailija
94/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt, miten jotkut kuvittelevat asiansa hoituvan nopeammin kassalla jos he tunkevat omat ostoksensa minun ostosteni sekaan

Minulla ei ole vielä ikinä ollut niin kiire, ettenkö malttaisi odottaa edellisen asiakkaan laittavan kapulaa paikoilleen.

Minulla ei ole ikinä ollut niin kiire, ettenkö malttaisi odottaa, kun kassa selvittää sinun ja minun sotkeentuneita ostoksia.

Vaikuttaa siis siltä, että sinä olet se hätähousu ja kiirehtijä tässä yhtälössä.

Vierailija
95/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tälläiseen ilmiöön törmännyt, mutta se on ärsyttävää kun joillain joilla on noin pari ostosta, kantavat niitä siihen myyjän kohdalle asti ja sitten kun käyt latelemaan omia ostoksiasi hihnalle, ne sekoittuvat tämän edellä olevan ostoksiin, ja sitten ne katsovat äkäisinä, että "v*ttuako tunget ostoksiasi vielä siihen".

Vierailija
96/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen on ärsyttävää. Yksi vanha nainen alkoi latoa omia ostoksiaan hihnalle, vaikka minulla oli vielä omien ostosten nostelu kesken. Ja niitä ostoksia oli aika paljon kärryssä. Katsoin vaan, että mitä ihmeen tavaroita nämä on? Ei varmasti olla otettu kissanruokaa. Huomautin tästä mummelille, johon hän vain jankutti, että pitää laittaa se kapula. Joo... laitetaan, kun on saatu kaikki ostokset hihnalle. Ei mennyt jakeluun millään. Laitokseen tuollaiset ihmiset, jos eivät enää pärjää arjessa.

Vierailija
97/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina näitä tuskastuneita väninöitä lukiessani (provoja?) ihmettelen, että missä ihmiset oikein käyvät kaupassa? Olen kohta puoli vuosisataa elänyt ja paljon ostoksilla käynyt, eikä kertaakaan ole käynyt niin, että joku olisi tunkenut ostoksiaan hihnalle minun ostosteni sekaan. Sitten muka joillekin käy tällaista ihan kyllästymiseen asti. Ihme juttu

Ja ihmiset eivät ilmeisesti osaa kommunikoida. "anteeksi, voisitko hieman odottaa, että saan kapulan laitettua ensin, ettei meidän ostokset mene sekaisin". "Hei, voisitko olla tökkimättä ostoskärryilläsi minua?" jne. Täysin mahdotonta, paljon mukavampaa vain olla hiljaa ja kihistä kiukusta koko loppuelämä tätä koettua vääryttää tai vihjailla omilla toimillaan ja toivoa että toinen ymmärtää.

Huomautin eräälle mummolle, että minulla on kori vielä täynnä tavaraa ja hän voisi odottaa vuoroaan. Tästähän helvetti repesi ja mummo alkoi kovaan ääneen räyhätä kuinka nolo olen. Voi taivas..

Vierailija
98/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen vinkki: asetu lappaamaan tavaroita kassahihnan päästä. T: kolmas lähes 50v. perheenäiti

🙄

Hyvä perheenäiti,

Jos mun ostosten takana on 10 cm tyhjää tilaa niin älä tunge siihen ostoksiasi jos minulla on vielä kärryssä maksamatonta tavaraa. Varsinkin jos siellä kärryssä on joku metrin pituinen ostos, joka ei mahdu siihen kymmenen sentin kaistaleelle.

Vierailija
99/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni on kerran käynyt niin, että takana tuleva oli laittanut ostoksiaan hänen ostostensa sekaan, vaikka kapulakin oli välissä.

Äitini oli palauttanut ostokset ja huomauttanut asiasta. Ja tämä takana tuleva oli kohta uudestaan laittanut ostoksensa äitini ostosten sekaan.

Oli toistanut sen ainakin kolme kertaa.

Kaupoissa käy nykyään monenlaista hiihtäjää.

Vierailija
100/151 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina kapulan mun ostosten edelle ja perään. Musta on kiva huomioda mun takana oleva henkilö. Usein ihmiset mun edessä ei laita kapulaa peräänsä. No problem. Mutta tulen tosi iloiseksi kun joku mun edessä laittaa kapulan, voin vaan alkaa lappamaan ostoksiani 👍😊 Huomioidaan kaikki toisiamme kaupassa 👍 Helpottaa arkea!