Olen keksinyt ratkaisun kassahihnan kapulasotaan.
Siis en käytä kapulaa koskaan koska se on turha. Takana nilkoille rynkyttävä ilmeisesti luulee että hihna loppuu. Selvennykseksi sanottakoon, että ei se lopu koskaan vaan riittää aina koska se kiertää kehää!
Mutta se niksi!
Lähestyn kassaa kärryni takanani, jolla torppaan rynkyttäjän yrityksen työntää tavaransa omieni joukkoon pakottamalla rynkyttäjän jättämään vähintään hihnan levyisen raon. Toimii! Suosittelen.
Kommentit (51)
Kyllä mä ainakin osaan, ihan itse, laittaa sen kapulan sekä omien ostoksieni eteen että niiden taakse.
Mikä tässä on niin vaikeeta?
En laita kapulaa jos edellä oleva ei sitä laita, ellei se edellä oleva sitten ole joku väsyneen näköinen äiti rattaiden kanssa/vanha mummo/joku muu josta näkee että ei ehkä ole kaikki muumit laaksossa just sillä hetkellä.
Jos ei se edellä oleva laita kapulaa hyvien käytöstapojen mukaisesti niin maksakoot sitten minunkin ostokseni. Laitan aina kapulan omien ostosteni taakse.
Vain av:n todellisuudessa tämmöinen vääntö on mahdollista. IRL en ole koskaan kohdannut tätä ongelmaa: kassakapula ei ole tähän ikään mennessä vielä ollut kertaakaan mikään kiistakapula - ja sitä ikää on jo paljon.
(Sanokaa, että teette tätä kieli poskessa provoten, eihän tällaista oikeasti tapahdu? Eihän?)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei se edellä oleva laita kapulaa hyvien käytöstapojen mukaisesti niin maksakoot sitten minunkin ostokseni. Laitan aina kapulan omien ostosteni taakse.
Minä maksan kyllä kaiken mitä minun ostoksiini laitat. Ja ne ovat sitten minun ruokiani. Minulla on siitä kuitti todisteena.
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetin vaikeaa on laittaa se kapula sinne ostoksien taakse? Pitää olla täysi idiootti että ei sitä pysty tekemään. Silloin kannattaa tilata ne kamat himaan ja muutenkin pysyä pois ihmisten ilmoilta. Tämä ei piru vie ole mitään avaruustiedettä.
Täsmälleen yhtä vaikeaa, kuin laittaminen omien ostosten eteenkin. En tajua, miksi tästä pitää raivota.
Huvittaa kyllä ihmiset, jotka ottavat nokkiinsa siitä, että joskus sattuu unohtamaan laittaa sen kapulan omien ostosten perään. Täräyttävät sen kauhealla voimalla sinne. Hohhoijaa.
Oikeasti, aikuiset ihmiset. Kyse on YHDEN MUOVI-/PUUKAPULAN asettamisesta hihnalle, ja siitä tehdään iso ongelma.
Oikeasti pelottaa jos joskus tulee isompi kriisitilanne, sillä ei ole mitään rahkeita selvitä kun jo kassakapulan asettaminen tuottaa isos ongelmaa ja riitaa.
Keski-iän ylittäneet miehet harvoin laittavat kapulan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en laita ikinä kapulaa. Se kuuluu kassan tehtäviin laittaa.
Kassan tehtäviin kuuluu ottaa se pois, kun sitä ei enää tarvita.
Kassalle on ihan yks hailee, maksatko omien ostostesi lisäksi takanatulijankin. Ihmeesti silloin alkaa hätääntynyt kiljuminen kovimmaltakin kapulanvastustajalta.
Jos lukisit sen avauksen. Siis niksin jolla kuvaamaasi ongelmaa ei synny.
Se kapula laitetaan sinne siksi, että kassa erottaa eri asiakkaiden ostokset. Ei ketään kiinnosta sun typerät niksisi. Toimi vaan niin kuin viisaammat ovat hyväksi todenneet.
Pääsen helpommalla ja kassakin pääsee. Jos kassa ei näe puolen metrin väliä, kannattanee hakeutua työterveyshuoltoon ;-)
Siinä kohtaa kun seitsemättä - kymmenennettä tuntia istut piippaamassa tuotteita ruuhka-aikana, niin ei kyllä tule tuijoteltua muuta kuin kassan näyttöä.
Jokaisen ihmisen pitäisi joutua kokeilemaan kassatyötä (joka btw niin yleinen opiskeluajan tienestipiste, että jännä jos ei siellä koskaan ole ollut) niin näkisi, että työn helppous ei tarkoita sitä etteikö se olisi kuormittavaa.
Onneksi itsellä ne ajat ohi jo.
Minä laitan kapulan rajatakseni omat ostokset ja nopeuttaakseni ostosten tekoaikaa.
Jos jollekin kapulan käyttö on ylitsepääsemättömän hankalaa tai muuten periaatekysymys, vältelkööt ruuhka-aikoja. Epäilen, että kapulaihmiset on samoja, jotka kiilailee parkkipaikoilla jne. Ne eniten näkyvillä ja varsinkin kuuluvilla olevia..
Aina on paheksuttu niitä, jotka laittavat kapuloita rattaisiin,
tai käyttävät kapulakieltä
niin tai näin, niin väärinpäin