Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myrkytettiinkö sinua tupakansavulla lapsena, tai oletko itse myrlyttänyt omia lapsiasi?

Vierailija
27.03.2024 |

Minun äitini poltti raskausaikana ja meillä kotona tupakointiin sisällä. Sairastuin astmaan 8- vuotiaana. Aloitin itsekin tupakoimaan 14- vuotiaana, mutta lopetin heti, kun tulin raskaaksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kymmenen ensimmäistä elinvuotta hengittelin savua. Sain astman ja tukun muita sairauksia. Onneksi se prkele kuoli keuhkosyöpään.

Vierailija
2/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myrlyttänyt, mitä tuo sitten lienee tarkoittaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni poltti. Minullakin astma. 

Vierailija
4/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kotona polttivat sisällä sekä isä, että äiti. Myös autossa poltettiin. Sisko sai remmiä teininä, kun jäi kiinni tupakanpoltosta. Tänäkin päivänä koen sen ihan hirveäksi vääryydeksi, vaikka siitä on jo kohta 4 vuosikymmentä.

Vierailija
5/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinkertainen kun et älyä, että kyse on kirjoitusvirheestä??

Vierailija
6/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari poltti karvapäänorttia,savua lattiasta kattoon- asuin siis hänen kanssaan lapsena. Olen täysin terve kuusikymppinen. 

Vierailija
7/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 70- ja 80-luvulla tupakoitiin joka paikassa yleisesti ja tupakansavulle altistui lapsena koko ajan.

Vierailija
8/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinkertainen kun et älyä, että kyse on kirjoitusvirheestä??

Ei voi tietää, voi olla jotain nuorisokieltäkin.

Vierailija
9/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltettiin kotona. meistä kaikista neljästä tuli vahvoja komeita ja terveitä.

Vierailija
10/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän astmaatikkoja on silti aina vaan enemmän ?

Vierailija
11/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä isä poltti autossa, kun me lapset istuttiin takapenkillä. Äiti kielsi autossa polttamisen vasta sitten kun tuli koira, koska tekee pahaa koiran hajuaistille :D

Ei kyllä ollut se tupakan polttokaan se kamalin asia meidän autoilussa, meitä oli neljä lasta samalla takapenkillä kolmen turvavyön varassa eikä pienimmilläkään turvaistuimia, kai meidän oletettiin olevan niin tiiviisti rivissä että pidettiin toisiamme paikallaan. 

Vierailija
12/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini poltti mutta vain keittiössä ikkuna auki ja liesituuletin päällä ja en saanut olla keittiössä silloin. Autossa ei poltettu. Itse en polta tupakkaa. Mieheni poltti tupakkaa mutta vain ulkona ja lopetti 40v.

Vierailija
13/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli ketjupolttaja ja poltti myös sisällä. Minulla ja veljelläni on molemmilla astma. Sain lapsena kotona asuessani usein myös migreeni kohtauksia. Ne loppuivat kun muutin omilleni.

Vierailija
14/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti poltti sekä mun että siskon raskauden sekä poltti sisällä. Mä en ole yhtäkään tupakkaa elämässäni polttanut. 

Vierailija
15/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ei kukaan polttanut, eikä polta nytkään.

Vierailija
16/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olevilta tupakoitsijoilta pitää huostaanottaa lapset. Miten sellainen, joka ei edes raskausaikana piittaa lapsensa terveydestä, pystyy kasvattamaan ja hoitamaan lapsensa muutenkaan.

Vierailija
17/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myrkytettiin, itse en ole langennut.

Vierailija
18/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä ja todella kuuma auto, ilmastointia ei ollut. Siinä sitten haistelit kun ukot poltti tupakkaa auton sisällä. Sitten mentiin isovanhemmat luo ja siellä poltettiin sisällä sekä toisen isovanhemmat luona. Kesät nukuttiin mökissä missä 3 ukkos poltti sisällä tupakkaa ja jöi yöhön asti. Yritä siinä nukkua. Sellainen lapsuus ja nyt VIHAAN tupakansavua!

Vierailija
19/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään että nyt minulla on astma. Omia lapsia en ole myrkyttänyt.

Vierailija
20/21 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kodissani poltettiin sisällä. Välillä oli tupa niin täynnä savua, että hyvä että peräseinän näki. Itsekin poltin nuorena, mutta lopetin jo alle kolme-kymppisenä. Sisaruksiani oli monta, on vieläkin, eikä kenelläkään ole astmaa, eikä mitään muitakaan tupakasta johtuvia sairauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän