Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Renkaanvaihto osoittaa Suomalaisten kädettömyyden

Karppa
28.03.2018 |

Kohta alkava renkaanvaihto, talvirenkaista kesärenkaisiin aiheuttaa ruuhkan rengasliikkeissä. Ihmettelen joka kerta, että miksi. Onko Suomen kansa niin laiskaa, vai uusavutonta että perinteinen renkaanvaihto pitää teettää liikkeessä?

Eikö todellakaan osata enää vaihtaa renkaita itse? Ymmärrän vielä sen, että joku yksinäinen nainen ei niitä vaihda itse, mutta kun moni mieskään ei joko halua, tai osaa vaihtaa renkaitaan itse.

Kommentit (252)

Vierailija
221/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kunnon suomalaisen pitää säätää ja äheltää ja olla jätkää! Eihän se oo mikään mies tai nainen jolla ei oo öljyä kynsien alla! Ja sitte bisselle ku on niin uurastettu, terassithan alkaa olla auki, otetaan me jätkät paidat pois tulee hyvä pinkki rusketus yläkroppaan. Kylläpä on hyvännäkösesti laitettu noi kesärenkaat joo, nyt ku tästä terassilta Hondaani kattelen.

Vierailija
222/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä rengasraudalla tehdään auton pyörien vaihdossa. Omistatteko sellaisen, mihin muuhun sitä käytätte? Vaarivainaalla taisi olla mutta se oli 60-luvulta se.

Irrotetaan renkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppa kirjoitti:

Kohta alkava renkaanvaihto, talvirenkaista kesärenkaisiin aiheuttaa ruuhkan rengasliikkeissä. Ihmettelen joka kerta, että miksi. Onko Suomen kansa niin laiskaa, vai uusavutonta että perinteinen renkaanvaihto pitää teettää liikkeessä?

Eikö todellakaan osata enää vaihtaa renkaita itse? Ymmärrän vielä sen, että joku yksinäinen nainen ei niitä vaihda itse, mutta kun moni mieskään ei joko halua, tai osaa vaihtaa renkaitaan itse.

Hyödyntäisit muiden laiskuutta sen sijaan että kitiset netissä. Renkaanvaihtopalvelua tarjoamaan hus.

Vierailija
224/252 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat luottavat rengasliikkeen asiantuntijaan (kiireapulainen, 10 minuutin koulutuksella). Saa paljon pahaa aikaiseksi ;-)

En osta asiantuntijapalvelusta, ostan renkaiden vaihdon. Ja kyllä nämä kiireapulaiset ovat ammattikoululaisia, ainakin siellä, missä renkaani vaihdan. Ja hyvin ovat hommansa hoitaneet. Jos vaihtaisin itse, niin eipä sitä koulutusta olisi. Isäni on joskus neuvonut.

Vierailija
225/252 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa HEIKKOLAHJAISET kirjoittamaan Suomalaisten suvusta päivästä toiseen.

Olemme suomalaisia!

Vierailija
226/252 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät vielä osaa käyttää palveluita. Muualla tämä on ihan itsestäänselvyys. Varmaan ihmeteltäis, jos joku itse alkaisi renkaita vaihtamaan. Mietittäisiin, että nyt taitaa mennä todella huonosti taloudellisesti. 

Vierailija
227/252 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tumpelot uusavuttomat vievät autonsa renkaanvaihtoon liikkeeseen.

Vierailija
228/252 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo kuollut renkaanvaihdon takia:

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009163183.html

Auton alle ei saa mennä hetkeksikään kun auto on pelkän tunkin varassa! Ei edes pyöränkotelon sisälle saa päätä laittaa vaikka jarrujen tai vetoakselin suojakumin tutkintaa varten, jos se auto putoaa silloin tunkilta, pyöränkotelon yläreuna taittaa armotta niskat.

Vierailija
229/252 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täyttä kädettömyyttä kun ei osaa itse vaihtaa renkaita!

Vierailija
230/252 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan vitut minä mitään renkaita ala vaihtamaan. Vaihdoin joskus opiskelijana vielä joka kerta itse, mutta nykyään minulla on muutakin tekemistä ja rahaa ihan tarpeeksi maksaa ammattilaisille siitä lystistä. Itseasiassa suomalaisten pitäisi maksaa monista palveluista, eikä tehdä väkisin itse. Sillä tavalla töitä riittää ja talous rullaa.

Vierailija
231/252 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan päästä helpolla ja saada homman kunnolla tehdyksi, niin vaihdan itse.

Ei minulla ole mahdollisuutta kuskata autoja ja renkaita tiettyyn kellonaikaan johonkin. Eikä sitä aikaa varmasti sesonkiaikana saa silloin, kuin itselle olisi paras, vaan siellä on 1000 muutakin ajanvaraajaa. 

Itse kun vaihtaa, niin voi vaihtaa juuri silloin, kun siltä tuntuu tai kelit vaatii. Jokainen pultti tulee oikein kiristettyä ja renkaita käsiteltyä huolellisesti. Siellä firmoissa kun kausiavuksi palkataan suunnilleen kenet vaan halvalla saadaan, niin voi hyvin kuvitella, että kovin huolellista tai ammattitaitoista työtä ei siellä tehdä.

Jos olisi Woltin tyylinen palvelu, mistä voisi tilata renkaanvaihtajan kotiin juuri silloin kun haluaa ja se hakisi renkaat varastosta, vaihtaisi ja putsaisi renkaat sekä siivoaisi kaikki työkalut projektin jälkeen paikalleen, niin siitä voisin hyvin maksaa. Mutta en todellakaan lähde auton kanssa varta vasten tiettyyn kellonaikaan johonkin renkaita vaihdattamaan. Aivan liian vaikeaa.

Vierailija
232/252 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain täydellisen uusavuton ei vaihda renkaita itse.

Vierailija
233/252 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaavasti voisi opetella oikeinkirjoituksen. Sana "suomalainen" kirjoitetaan pienellä.

Vierailija
234/252 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä vaihtaa renkaat mutta en jaksa. Pääsee paljon helpommalla kun käyn vaihdattamassa ne kaverin autokorjaamolla. Kyse ei ole uusavuttomuudesta vaan mukavuudenhalusta. 

Vierailija
235/252 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on leasing-auto, johon ei itse saa vaihtaa renkaita. Renkaat kuuluvat Lessing-yhtiölle, eikä niitä saa edes säilyttää itse. 

Vierailija
236/252 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö painavaan sähköautoon edes vaihtamaan itse renkaita? Siihen tarvitaan vähän vahvempi tunkki kuin kevyempään polttomoottoriautoon.

Vierailija
237/252 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä rengasraudalla tehdään auton pyörien vaihdossa. Omistatteko sellaisen, mihin muuhun sitä käytätte? Vaarivainaalla taisi olla mutta se oli 60-luvulta se.

Irrotetaan renkaat.

Ei vaan irrotetaan kumit vanteita. Isäni teki sitä 70-luvulla. Hän painottikin renkaat itse. 

Hän oli autonasentaja ja osasi tehdä paljon muutakin kuin vaihtaa renkaat.

Vierailija
238/252 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko ap yhtään perustella, miksi kaikkien pitäisi vaihtaa renkaat itse? Laita tähän edes yksi syy. 

Osaan vaihtaa itse, mutta en halua. Siinä minun syyni.

Vierailija
239/252 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkaampaa ne on vaihdattaa nopeasti siellä missä on asiaan vihkiytyneet henkilöt ja kunnon välineet. Aika on rahaa.

Vierailija
240/252 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin useamman vuoden renkaat itse, kunnes pihan mutainen maa imi tunkin maan poveen ja nykyisen auton renkaat ovat useamman pultin takana (se saamarin muovi siinä ensimmäisenä). Ei vain enää onnistunut omassa pihassa ilman että hermot menevät. Liikeessä saavat mutterin niin tiukkaan että oma habakaan ei enää riittänyt.

N48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan