Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Renkaanvaihto osoittaa Suomalaisten kädettömyyden

Karppa
28.03.2018 |

Kohta alkava renkaanvaihto, talvirenkaista kesärenkaisiin aiheuttaa ruuhkan rengasliikkeissä. Ihmettelen joka kerta, että miksi. Onko Suomen kansa niin laiskaa, vai uusavutonta että perinteinen renkaanvaihto pitää teettää liikkeessä?

Eikö todellakaan osata enää vaihtaa renkaita itse? Ymmärrän vielä sen, että joku yksinäinen nainen ei niitä vaihda itse, mutta kun moni mieskään ei joko halua, tai osaa vaihtaa renkaitaan itse.

Kommentit (252)

Vierailija
201/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat luottavat rengasliikkeen asiantuntijaan (kiireapulainen, 10 minuutin koulutuksella). Saa paljon pahaa aikaiseksi ;-)

Vierailija
202/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei meistä kumpikaan viitsi itse vaihtaa renkaita bemareihimme, miksi pitäisi? BMW-liikkeessä on niin hyvä palvelu: ajat auton pihalle, menet itse liikkeen yläkerrassa olevaan kahvitilaan, jossa sinulle tarjoillaan kahvi sellaisena kuin sen haluat ja lisäksi croissant/ suklaata/keksiä riipppuen siitä, mikä aika päivästä on. Puolen tunnin kuluttua asiakaspalvelija tulee yläkertaan ja ojentaa sinulle avaimen puhtaaseen autoon, johon juuri on vaihdettu renkaat.

Ja jos rengasrikko tulee, ajaa lähimmälle huoltamolle tai liikkeeseen; renkaat kun eivät tyhjene niin, etteikö niillä voisi vielä ajaa ja jos tulee muu ongelma, voi soittaa vakuutuksen takaamaan tiepalveluun, joka tulee paikalle ja hoitaa asian.

As simple as that!

Kerrotko missä on "huoltamo" joka tekee extempore rengastöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin oikeinkirjoituksen rengashommien sijaan.

Juristimamma

Vierailija
204/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa, ei mahdollisuutta auton- ja renkaiden pesuun parkkipaikalla. Ei häkkivarastoa tai mitään muutakaan missä säilyttäisin renkaita - ei parveketta ja vaatehuoneeseen en todellakaan tunge niitä haisemaan.

Tämän lisäksi renkaanvaihdossa likaa vaatteensa ja itsensä, ei ole sen väärtiä hommaa. Osaan ne kyllä vaihtaa vaikka veikkaan, että pulttien kiristys ei ehkä mene niin kuin hyvä olisi kun ei voimat riitä.

Vierailija
205/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen oikein. Te teette väärin. Älkää tehkä väärin. Olkaa niin kuin minä. Teilläkin on sitten parempi olla.

Vierailija
206/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani kaikkien Suomalaisten puolesta, kun heitä aloituksessa herjataan. Olen itse suomalainen Jokinen.

Vierailija
207/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksinäinen nainen ja vaihdan kyllä siitä huolimatta renkaat aina ihan itse.  Miksi AP kuvittelet että yksinäiset naiset eivät vaihtaisi itse renkaitaan? Olen vaihtanut jo 9vuoden ajan itse, eli siitä asti kun kortin ja auton olen saanut.

Mutta empä minä kuitenkaan jaksa vaivata pientä päätäni sillä, että jotkut vaihdatuttavat renkaat liikkeessä. Sitä vartenhan ne liikkeet on. Ei kyse ole aina siitä, ettei osata vaihtaa renkaita. Jotkut eivät vaan halua/jaksa/viitsi/kiinnosta jne. 

Saanko mä nyt jonkun mitalin siitä kun vaihdan renkaat itse ja ajattele, olen vieläpä nainen?! On se jännää tämä elämä!

Vierailija
208/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei meistä kumpikaan viitsi itse vaihtaa renkaita bemareihimme, miksi pitäisi? BMW-liikkeessä on niin hyvä palvelu: ajat auton pihalle, menet itse liikkeen yläkerrassa olevaan kahvitilaan, jossa sinulle tarjoillaan kahvi sellaisena kuin sen haluat ja lisäksi croissant/ suklaata/keksiä riipppuen siitä, mikä aika päivästä on. Puolen tunnin kuluttua asiakaspalvelija tulee yläkertaan ja ojentaa sinulle avaimen puhtaaseen autoon, johon juuri on vaihdettu renkaat.

Ja jos rengasrikko tulee, ajaa lähimmälle huoltamolle tai liikkeeseen; renkaat kun eivät tyhjene niin, etteikö niillä voisi vielä ajaa ja jos tulee muu ongelma, voi soittaa vakuutuksen takaamaan tiepalveluun, joka tulee paikalle ja hoitaa asian.

As simple as that!

Kerrotko missä on "huoltamo" joka tekee extempore rengastöitä?

Täällä maailmalla. Mutta eihän niiden tarvitse muuta kuin täyttää se rengas uudelleen, koska, kuten sanottu, nykyiset renkaat eivät tyhjene ajokelvottomaksi ja sitten voi ajaa liikkeeseen. Tai kutsua tiepalvelun, joka tulee puolessa tunnissa -kolmessa vartissa, missä sitten oletkin, ellet nyt ihan teillä tietymättömillä.

Ei meidän autoissa edes ole mitään vararengasta, koska sellaista ei tarvita.

Vierailija
209/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaihda renkaita vanteille ennenkuin ne kuluvat loppuun. Kannattaa aina ostaa yhtäpaljon vanteita kun on renkaita. Helpottaa työtä ratkaisevasti, voi vaihdella sitten vaikka kotonakin.

Lisäksi renkaat eivätkä vanteet yhtään tykkää vaihdoista. Sanoisin että menevät pilalle ennen käyttöikänsä täyttymistä. Luulen että vanteet on keksitty ihan tätä varten.

Vierailija
210/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan niin h*elvetin uusavuttomia, että ollaan ulkoistettu siivoaminenkin.

Siivooja käy parin viikon välein, ja olen oikein tyytyväinen tähän palveluun.

Autoa ei itse korjata eikä huolleta. Ei pestä itse eikä vaihdeta renkaita. Silloin kyllä vielä vaihdettiin renkaat itse kun oli vielä oma auto käytössä. Nyt meillä on vain leasing-auto, eikä siihen itse saa mennä renkaita vaihtamaan. Ei niitä renkaita saa edes itse säilyttää talven/kesän yli, vaan pitää säilyttää rengashotellissa. Rengashotelli myös hankkii uudet renkaat tarpeen mukaan. Ei niitä itse saa valita eikä ostaa.

Olen kyllä tyytyväinen tähänkin palveluun. Kahvit saa juoda kun odottelee renkaanvaihtoa. Ja kaikki pienetkin ongelmat hoituu helposti ja nopeasti.

Hirveätä uusavuttomuutta tämmöinen

Vierailija
211/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin mieluusti vaihtaa renkaat, mutta en ole koskaan oppinut keltään. En ole kyllä myöskään koskaan omistanut omaa autoa, mutta olen ajanut paljon laina- ja vuokra-autoilla etenkin ulkomailla. Missähän välissä sitä olisi oppinut tuon renkaanvaihdon jalon taidon jos ei ole omistanut autoa?

Vai onko se turvallista että renkaita kävisi tarvittaessa vaihtamaan pelkän ohjekirjan perusteella ilman että kukaan tarkistaa että tein sen edes oikein? Ei huvittaisi ajella Aasiassa ja sitten renkaat putoilee moottoritiellä.

M32

Hyvä pointti. Nykyautoissa pitää vielä tehdä ilmanpaineanturien nollaus. Renkaat pitää kiristää oikea oppisesti muutoin saattaa rengas irrota käytössä puhumattakaan alumiinivanteisten vaihtamisesta. Pitää tietää mitä tekee. Lisäksi auto on niin painava että jos nostat sen väärin saatat vaarantaa oman turvallisuutesi ja lisäksi aiheuttaa vaurioita auton koriin.

Paljonkos Suomessa on näitä uusia autoja joissa on kaiken maailman anturit?

Joku 5-10%

108812+119000+118583+marras- ja joulukuu 2014+tänvuoden alusta lähtien myydyt.

Vierailija
212/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi ostaa pulttipyssyä renkaanvaihtoa varten, eikä hullukaan raahaa renkaita häkkivarastoon talteen.

Rengasrauta? 

Tämä "rengasrauta" kertoo ehkä kaiken näiden "keskustelijoiden" tasosta ;-( Siis eivät edes tiedä mikä se on eivätkä sitä että sillä ei ole mitään tekemistä kesä- ja talvipyörien vaihdossa.

Vierailija
213/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä uusavuttomat jotka vaihdattavat renkaat liikkeessä, ovat uusavuttomia myös kaikissa muissa asioissa. -Ei osata tehdä ruokaa.

-Käytännön asioiden hallinta puuttuu kokonaan.

-Sulakkeiden vaihto tuottaa suurta päänvaivaa.

-Raha-asiat monesti rempallaan.

Paskaa jauhat!

Vierailija
214/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä kuuluu vaihtaa renkaat autoon, muulla tavoin on pelkkää akkojen puuhastelua.

Vierailija
215/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pelkkä renkaiden vaihtaminen autoon on teoriassa mahdollista.

Ikinä en ole sellaisesta kuullut. Autoissa on aina ollut irrotetettavat renkaanpitimet, joiden nimi on vakiintunut vanteeksi, (vanne, vanteet).

Irrottamalla siis tämän "vanteen" renkaanvaihtokin helpottuu.

Nykyaikaisen renkaan irrottaminen "rengasraudoilla" vaurioittaa rengasta ja tuhoaa kevytmetallivanteen. Uudenkin renkaan täyttäminen uudellekin vanteelle on kotiasentajalle mahdoton tehtävä.

Kannattaa siis ostaa jokaiselle renkaalle oma vanne, eli keväisin ja syksyisin vaihdetaan vain pyöriä, sama rengas samalla vanteella niinkauan kuin pysyy kunnossa.

Vierailija
216/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse meillä vaihdetaan. Mies vaihtaa omaansa ja minäkin nykyään vaihdan omat renkaani ku mies opetti sen.

Vierailija
217/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap,

Etpä tainnut itse tietää että suomalaisten kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella? Oletko äidinkielellisesti kädetön? Löytyy sinultakin petraamisen varaa kuten meistä kaikista jollakin osa-alueella.

Vierailija
218/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä rengasraudalla tehdään auton pyörien vaihdossa. Omistatteko sellaisen, mihin muuhun sitä käytätte? Vaarivainaalla taisi olla mutta se oli 60-luvulta se.

Vierailija
219/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä rengasraudalla tehdään auton pyörien vaihdossa. Omistatteko sellaisen, mihin muuhun sitä käytätte? Vaarivainaalla taisi olla mutta se oli 60-luvulta se.

Aseena se on hyvin tehokas, elokuvissa usein käytetty.

Vierailija
220/252 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ennemmin olla mukavuuskysymys, ei monia kiinnosta möyriä pihalla kuravellissä renkaita vaihtelemassa. Välillä itsekin mietin, että onko vaivan arvoista. No, ainakin samalla tulee jarrut tsekattua mitä eivät rengasliikkeessä tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi