Renkaanvaihto osoittaa Suomalaisten kädettömyyden
Kohta alkava renkaanvaihto, talvirenkaista kesärenkaisiin aiheuttaa ruuhkan rengasliikkeissä. Ihmettelen joka kerta, että miksi. Onko Suomen kansa niin laiskaa, vai uusavutonta että perinteinen renkaanvaihto pitää teettää liikkeessä?
Eikö todellakaan osata enää vaihtaa renkaita itse? Ymmärrän vielä sen, että joku yksinäinen nainen ei niitä vaihda itse, mutta kun moni mieskään ei joko halua, tai osaa vaihtaa renkaitaan itse.
Kommentit (252)
En näe yhtään syytä miksi menisin tuonne kerrostalon parkkipaikalle rullaamaan renkaita, kyykkimään ja veivaamaan pultteja. Liikkeessä homma hoituu monta kertaa nopeammin ja mielelläni maksan niin renkaiden vaihdosta kuin kausisäilytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Karppa kirjoitti:
Kohta alkava renkaanvaihto, talvirenkaista kesärenkaisiin aiheuttaa ruuhkan rengasliikkeissä. Ihmettelen joka kerta, että miksi. Onko Suomen kansa niin laiskaa, vai uusavutonta että perinteinen renkaanvaihto pitää teettää liikkeessä?
Eikö todellakaan osata enää vaihtaa renkaita itse? Ymmärrän vielä sen, että joku yksinäinen nainen ei niitä vaihda itse, mutta kun moni mieskään ei joko halua, tai osaa vaihtaa renkaitaan itse.
Hyödyntäisit muiden laiskuutta sen sijaan että kitiset netissä. Renkaanvaihtopalvelua tarjoamaan hus.
Oli vanha aloitus mutta joka vuosi täällä samasta asiasta kitistään. Joo, toiset eivät ymmärrä markkinatalouden päälle yhtään mitään ja että viemällä rengasliikkeeseen homma hoituu nopeasti ja renkaat myös tasapainotetaan (jos siis oikea liike) ja palvelusta maksetaan jotta ihmisillä olisi töitä. Seuraavaksi huudellaan miksi työttömillä ei ole töitä.
Mulla on myös renkaat säilytyksessä rengashotellissa
Mitäs siihen sanotte
Olen 38-vuotias mies ja ostin ensimmäisen autoni 21-vuotiaana. Aina olen renkaani vaihtanut itse. Autojerryn mukaan säilytys maksaa "Keskihinta: 85 €", elikä säilytys + vaihto. Olen siis itse vaihtamalla ja säilyttämällä säästänyt 1445 € jo pelkästään tällä. Sen lisäksi olen myös aina vaihtanut öljyt ja suodattimen itse. Autojerryn mukaan keskihinta öljynvaihdolle on 105 €, joka siis sisältää työn. No itse kun ostan öljyn ja suodattimen, niin se on n. 40 + 10 = 50 €, elikä 55 € halvempaa. Elämän aikana jo tästäkin on tullut säästöä 935 €. Elikä 2380 € jo näistäkin simppeleistä toimenpiteistä on säästynyt, elikä nykyisen netto kk palkkani verran! Olen myös itse vaihtanut autoon akkua, vaihteisto- ja peräöljyjä, tukivarsia, puslia, alustasarjan, pohjan massausta, paikkamaalausta, kerran yhteen myös jakohihnan ja vesipumpun! Niin väitän että lähemmäksi kymppitonni, ellei jopa enemmänkin, on tullut säästettyä! Maksakaa te vain noista, mutta älkää sitten valittako kun rahaa ei riitä. Itseppä pistin juuri viime viikolla 50 g kultaharkon tilaukseen. Hinta oli yli 3600 €, mutta tulee vielä nousemaan. No mutta mikäs siinä, pääasia ettei hilloa sitä rahaa liikaa, sillä arvo vain jatkuvasti heikkenee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös renkaat säilytyksessä rengashotellissa
Mitäs siihen sanotte
Erittäin fiksua!
Jälleen alottajan mielestä koko kansa kädetöntä,mikä helvetti teitä vaivaa jos et osaa vaihtaa renkaita niin anna se tehtävä sille joka sen osaa .
Mies vaihtaa renkaat ja mä pesen auton. Mukavaa puuhaa ja säästyy ainakin 50e
Meillä vaihdetaan itse, mutta voin kuvitella, että joku Helsingin keskustassa asuva, jolla ei ole yhtään varastotilaa saati renkaidenvaihtopaikkaa antaa homma mieluummin jollekin firmalle, jolla on myös rengashotelli. Lisäksi renkaidenvaihtohan on ihan hanurista paitsi jos ostaa pulttipyssyn ja voi tehdä homman mieluiten kuivassa hallissa. Ja jos vaihto vielä pitää tehdä 2-3 autoon, ei naurata yhtään, jos käsipelillä pitää jumiutuneita pultteja avata kylmässä ja märässä.
Ap, sinun kädettömyytesi osoittaa puolestaan se, että kirjoitat "suomalaisten" isolla alkukirjaimella.
Vaihdoin 20 vuotta. Nyt juon kahvia kun hotellissa käytän vaihdossa koska voin.
Ei se avuttomuudesta johdu. Tulihan noita nuorempana vaihdettua itse. Yli nelikymppisenä ei vaan enää jaksa ja on varaa maksaa palveluista.
Vain täydellinen idiootti spämmää näin paskaa rölötystä.