Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko muun perheen mielestänne eristäytyä

Vierailija
20.04.2006 |

jos joku perheenjäsen on sairaana? Sain kauheat haukut eräältä aidiltä kun vein poikani (terve) kerhoon toisen lapsen ollessa kipeänä (kotona). Ei olis kuulemma omaa lastaan tuonut jos olisi tiennyt että meidän tulee. Miten nämä " pöpö pelkoiset" voivat liikkua ihmisten ilmoilla?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on määrätty, että äiti/vanhempi ei saa kipeänä levätä, että aina pitää jaksaa ja hoitaa lapset itse, vaikka sitten lähteä sairaalasta tiputuksesta (mikä sekään ei ilmeisesti ollut mielestäsi oikea hetki käyttää sitä " hätävaraverkostoa" !) kesken kaiken - sulaa järjettömyyttä! Äitiyttä/vanhemmuutta/aikuisuutta ei todellakaan mitata noilla kriteereillä, pelottaa minkälaisia asenteita siirrät lapsiisi! Ei saa olla kipeä, ei väsynyt, ei saa pyytää apua, aina pitää jaksaa.. Huhhuh.

Vierailija
42/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokavalio kunnossa, liikutaanko ja ulkoillaan? Meillä on n.1 flunssa per vuosi ja vatsatauti noin kerran 3 vuodessa..

Ei kyllä luuhatakaan joka paikassa ja jos tiedetään sairaudesta perheessä ei tungeta kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa nyt koko perheen elämä olisi pysähtynyt kuukaudeksi ja lapset olleet poissa koulusta ja jääneet jälkeen!

Onhan se hyvä, jos pystyisi olemaan eristyksissä, mutta tiedättekö te yksinkertaiset av-mammat, että elämä on ihan jotain muuta!!! Ei aina voi tehdä niinkuin ihannetapauksessa tehdään!!

Mutta näistäkin jutuista näkee, että te olette tosi nuoria ja idealistisia, ette useinkaan ymmärrä, mitä oikea elämä on! Haluaisin nähdä teidät seitsemän lapsisen perheen äitinä, joka eristää koko perheensä aina flunssan tai oksennustaudin sattuessa kohdalle! Eipä olisi paljoa " ulkomaailman" päiviä tällä perheellä!

Vierailija
44/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilläkö lapset on pois koulusta, hoidosta ja sinä töistä pitkänkin ajan jos tauti tulee noin pitkillä aikaväleillä?? Ei ole ihme jos ei työnantajat tykkää lapsiperheistä! Menee kyllä mun mielestä liiallisuuksiin, eihän se ole kun vatsatautia, ei siihen kuole! Eri asia rota vauvoilla, mutta sekin tulee vain kerran pahemmin ja sen jälkeen on lievempi jos tulee. Haloo! Ihme hysteerisiä!

51

Vierailija
45/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, itse olen kasvatettu pärjäämään omillani ja jonkin verran kasvatan lapsestani samanlaista, minusta hän kuitenkin saa aina tuen, aina! (omat vanhempani tulevat vain hädässä), en ole heitä tarvinnut kuin kerran sairaalareissulla, jossa olin viikon. Tämä toinen sairaalajakso ei siis onnistunut kun en antanut lasta lastenkotiin (muuta ei ollut tarjolla). Mll:stä ostin yhden vuorokauden, että sain vrk:n läääkettä suoneen. Onneksi selvittiin.

Joo, kyllä tietysti provosoiden kirjoittelen, mutta oikeasti kyllä se saamattomuss ja avuttomuus nykyään on enemmän ongelma ihmisillä kun vahvuus. Tietysti vahvuuteen voi sairastua (ja osin olen ehkä sairastunutkin, mutta toisaalta on ollut vähän pakko pärjätä omillaan).

Omalle lapselleni kyllä opetan, että apua pitää osata pyytää ja onkin eihan erilainen kun minä, onneksi (on jo iso koululainen niin voin jo ennustaa, että hänesetä ei tule liian vahvaa).

Anteeksi jos suututin jonkun, mutta oikeasti joskus suututtaa turhan avuttomat ihmiset jos ei pystytä pienessä ripulissa lasta hoitamaan. Se kai nykyään on ongelma, että vanhemmat ei ota vastuuta oikeen mistään (mitä olen asiantuntijoiden puheistakin ymmärtänyt).

-42 ja muutama muukin numero

Vierailija
46/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vai osin, vaan kirjoitustesi perusteella tosi pahasti. Kaltaisesi ihmiset todellaa pelottavat mua. On eri asia olla itsenäinen, pärjätä omillaan ja ottaa vastuu asioista kuin tuo mistä sinä kirjoitat. Ihminen saa väsyä, uupua, tarvita apua, ihminen ei ole kone.

53

Vierailija:

Tietysti vahvuuteen voi sairastua (ja osin olen ehkä sairastunutkin, mutta toisaalta on ollut vähän pakko pärjätä omillaan).

Vierailija
47/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin mielestä ei ole mitään järkeä pitää kotona tervettä lasta. olen asiaa kysynyt. taudit kuulemma tarttuu joka tapauksessa.

taudin voi saada muualtakin kuin kotoota ja terve lapsi voi sitä levittää tietämättään, että on edes tulossa kipeäksi.

turha ruveta hysteeriseksi.

kaverillekkin oli lastenlääkäri sanonut, että jos joku aivastaa helsingissä, niin kyllä se kantaa tampereellekkin asti, jos sairaus on tullakseen.

Vierailija
48/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin pelottava kavereidenkaan mielestä, aina olen kelvannut kuuntelijaksi ja auttajaksi, mutta enpä ole itse saanut apua vaikka joskus sitä olen ihan oikeasti muuten pyytänytkin..

Niin sa vain menee toiset ihmiset ovat vahvempia ja tervaskantoja, ja toiset sitten eivät ole. Kyllä meitä on paljon, eikä me olla mitenkään pelottavia, olemme vain kasvatettu huolehtimaan itsestämme ja muista.

Tietysti se on välillä raskasta, mutta vain ja ainoastaan meille " vahvoille" , miten se sinulta on pois?

Ja toki saa väsyä ja uupua, mutta jos ei ole kettän joka sinua auttaa niin kynnys siihen on OIKEASTI hieman toisenlainen.. Sitä selviytyy ihmeesti mistä vaan kun on PAKKO!

Vierailija
49/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle tulee hoitaja kotiin. Elämä jatkuu vatsataudeista huolimatta.

Työskentelen itse lastenhoitajana ja tänä talvena on ollut poikkeuksellisen raju vatsatauti ja kuumetauti liikkeellä. Meillä sairasti lapset kuumetaudin, kaikki kolme yhden viikon sisällä ja vanhemmat ovat pysyneet terveinä. Yhdessä tuttavaperheessä koko perhe on ollut kotona jo 6 viikkoa, kun joku heistä on koko ajan kipeänä.

Vierailija
50/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveet muistavat vain käsihygienian.

Eihän se ole sanottu että terve edes sairastuisi ja käsittääkseni useimmat taudit tarttuvat vasta puhkeamisen jälkeen.

Vierailija
51/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei edelleenkään tarvitse. Täälläpäin oli talvella vesirokkoa. En todellakaan olisi jaksanut istua kotosalla pienten kanssa, jotta eivät olisi saaneet tartuntaa " mistään" . Ihan normaalisti käytiin kerhoissa, jumpissa, kaupassa ym. No lopulta ei sitten kukaan edes sairastunut ja vaikka joku lapsista olisi sen saanut, niin kyllä esikoinen silti olisi käynyt koulussa ihan normaalisti. Huvittaa ajatella, että olisin pitänyt hänet pois koulusta pari viikkoa (eli itämisajan) ja odottanut, että iskeeköhän tauti vai ei. Ehkä rehtorikin olisi jo sanansa sanonut... :)

Meillä on tuttuja, jotka ovat niin pöpökammoisia, että soittavat aina ennen kahville tuloaan ja varmistavat ettei meidän lapsilla ole nuhaa tms. Yleensä aina jollain on (ollaan allergisia) ja vieraat jättävät siksi tulematta. Ja täytyy myöntää etten nyt ole enää edes jaksanut heitä meille kutsua, koska tiedän ettei ne ikinä voi tulla. Kahvitellaan me aikuiset sitten, kun lapset on 20v ja muuttaneet muualle opiskelemaan... :)

Vierailija
52/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitten kun lapset on koulussa? Pitääkö toistenkin lasten jäädä koulusta pois kun yhdellä on flunssa? Mitähän opettaja mahtaisi sanoa... Kuulkaa, sairastakaa parit taudit, ehkä saatte sen verran vastustuskykyä ettei ihan joka pöpö tartu eikä kaada sängyn pohjalle.

Vierailija
53/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään vielä: Jos joku on tulossa meille kylään ja joku perheemme jäsenistä on kipeenä, tottakai ilmoitan tästä. Se on sitten kyläilijän asia päättää tuleeko vai ei. Ja kipeänä emme tietenkään kenenkään kotiin mene vierailemaan. Joskus on ollut tilanteita että esim. mies ollu sairas ja me muut olisimme menneet kylään (mies ei siis olisi muutenkaan aikonut tulla mukaan). Olimme silti tervetulleita tähän kyläpaikkaan miehen sairstumisesta huolimatta, kun asiasta ilmoitin. Itse olen toiminut samoin ja silti sairastamme todella harvoin. Mielestäni kodeissa vierailut on eri juttu kuin nämä julkiset paikat missä väkeä on pilvin pimein. Yleensä en edes mainitse asiasta esim. kerhossa jos joku on kipeenä (sairas tietenki kotona). Nyt sattui vaan tulemaan puheeksi. Uskon että suurin osa tekee näin ja tiedän että tehdään, eikä se minusta ole väärin.

Vierailija
54/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koululainen jäisi pois koulusta siksi että joku perheenjäsen sairastaa. Aika jännää muuten olisi vaikka 10-lapsisessa perheessä... iskee joku flunssakierre, niin ei lähde kukaan mihinkään. =D

Vierailija
55/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne bakteerit ovat sen terveen lapsen nenän limoissa ja kun se vähän niiskauttaa niin jo leviää. Vaikka tuo lapsi ei itse sairas olisi. Mutta tosiaan pienessä nuhassa ei nyt varmaan tarvitse eristäytyä. Ja mielestäni on ihan ok että joku ihminen ei yksinkertaisesti halua tartuntariskiä - esimerkiksi meillä pojalle iskee herkästi flunssan tultua paha kurkunpääntulehdus ja tietää melkein aina sairaalareissua. Samoin on esim. infektioastman kanssa että flunssa sen usein päälle laittaa. Ja kaikissa perheissä ei jakseta sitä sairastelukierrettä.

Vierailija
56/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko pöpökammoiset muuten miettineet, että perheet ne on esim. lääkäreilläkin. Pitäisikö heidänkin jäädä pois töistä, kun joku perheenjäsenistä on sairaana? Tai ilmoittaa vastaanotolle tulevalle potilaalle/ asiakkaalle, että meillä on muuten kotona sairas perheenjäsen tai että edellisellä kävijällä oli ripuli/ flunssa/ hepatiitti. Sitten jäisi potilaan/ asiakkaan ratkaistavaksi astuuko sisään vo. huoneeseen vai ei?

Ei mekään sairaana kenekään luo kyläilemään mennä mutta ei minun mielestä koko perheen tarvitse normaalielämää rajoittaa yhden sairaan perheenjäsenen takia. :)

Vierailija
57/57 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän jokainen normaaliälyinen ymmärrä, että EI kukaan normaaleja pakollisia kuvioita jätä väliin mahdollisen tartuttamisen takia, MUTTA kerho esim. on vapaaehtoinen meno niinkuin kyläilyt sun muut vastaavat.

Mikä siinä on, että täytyy aina ruveta täydeksi pelleksi ja ruveta vääntämään ihme tarinoita " no mutta te ette varmaan mene edes töihin ja varmaan muutatte pommisuojaan puoleksi vuodeksi" - todella typerää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän