Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on urheilullinen/liikunnallinen vartalo miehellä?

121212
27.03.2018 |

Toisessa ketjussa useampikin nainen kertoi arvostavana tällaista vartaloa miehellä.

Minusta on erittäin positiivista että naiset pitävät arvossa liikkuvaa miestä. Mutta...

Mitä naiset oikeasti tarkoittavat ko. vartalolla? Aina kun otetaan malliksi kuvia, niissä esiintyy seuraavanlainen mies:
- pitkä tai keskipituinen
- luontaisesti leveät ja vaakatasoiset hartiat
- suora lantio
- jykevä luusto
- selkeästi erottuvat lihakset
Näistä ensimmäiset 4 ovat geneettisiä seikkoja eivätkä liity urheilullisuuteen. Viimeinen taas riippuu lajista - ja osittain genetiikasta.
https://i.pinimg.com/originals/f9/d9/7e/f9d97e482746c70d60cc4de941b33168.jpg
Ovatko tässä kuvassa Bob Kennedy ja Joseph Cebet vartaloltaan sen näköisiä urheilullisia miehiä jotka sytyttävät? Olympiatason urheilijoina heitä voinee pitää urheilullisina.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Saattaa tulla hiljaista vastauksien kanssa. Mutta sähän olet jo selventänyt meille mitä nää tarkoittaa...

Urheilullinen mies = pitkä ja komea mies joka on käynyt salilla hankkimassa lihaksia (ei mikään maratoonari)

Hoikka mies = se sama mies jos se vaan syö vähemmän eikä käy salilla

Iskävartalomies = se sama mies jos se vaan syö enemmän eikä käy salilla

Työllä lihaksensa hankkinut mies = salilla lihaksensa hankkinut mies, sama ku urheilullinen mies

Vierailija
2/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Toisessa ketjussa useampikin nainen kertoi arvostavana tällaista vartaloa miehellä.

Minusta on erittäin positiivista että naiset pitävät arvossa liikkuvaa miestä. Mutta...

Mitä naiset oikeasti tarkoittavat ko. vartalolla? Aina kun otetaan malliksi kuvia, niissä esiintyy seuraavanlainen mies:

- suora lantio

- jykevä luusto

Näistä ensimmäiset 4 ovat geneettisiä seikkoja eivätkä liity urheilullisuuteen. Viimeinen taas riippuu lajista - ja osittain genetiikasta.

Ovatko tässä kuvassa Bob Kennedy ja Joseph Cebet vartaloltaan sen näköisiä urheilullisia miehiä jotka sytyttävät? Olympiatason urheilijoina heitä voinee pitää urheilullisina.

Arvostan mieheni kroppaa eli juuri kaikkia luettelemiasi ominaisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa analysoida tämmösiä asioita.

Vierailija
4/23 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään miksi miehet eivät koskaan usko naisten sanomisia vaan ovat aina lukemassa rivien välistä? :D :D :D

Vierailija
5/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuva kirjoitus.

Naisia kiinnostaa 99% komeat geenit. Urheileva nainenkin valitsisi mieluummin komeageenisen sohvaperunan kuin sen 165cm maratoonarimiehen.

Vierailija
6/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka ja edes ryhdikäs vartalo on hyvä, vaikka ei olisi lihaksia kovin paljon.  Yleisurheilijoilla on usein paras vartalo, koska ovat sopusuhtaisia ja lihakset on saatu kovalla työllä, eivätkä ole ylisuuria, kuten bodareilla.

Joillakin maanviljelijöillä tms. voi myös olla hyvät luonnolliset lihakset työnsä takia.

Moni suomalainen mies - ja nainenkin - saisi vartaloaan välittömästi paremmaksi, jos vaikkapa punnertaisi muutaman viikon!

- esim. avoimen oven karmeihin voi punnertaa käsivarsia ja harteita treenaten ihan seisaaltaankin, jos ei lattialle jaksa/pysty menemään.  Ja käsipainot tai kahvakuula auttavat treenissä myös.

Ja myös venyttely auttaa, esim. hartioita, kaulaa ja käsivarsia.

Jos olkapäissä ei ole ryhtiä - niin mies näyttää pullamössöltä!

Varsinkin jos on lyhyt - niin ylipaino ei myöskään pue, kuten se ei pue naistakaan.  Ylipaino ja lihakset on miehillä myös huono yhdistelmä, etenkin jos mies on lyhyt.  Naisella hiukan parempi.

Vierailija
7/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

- suora lantio

- jykevä luusto

Nuo kuvat ovat aika huonoja, koska eroja korostaessaan saavat ihmiset näyttämään lähinnä kummallisilta, eivätkä asennotkaan ole kovin esteettisiä. Sama naisurheilijoiden kuvissa.

Kestävyysurheilijat ovat jo sitten melkoisen laihoja.  Toisille se laihuus sopii, toisille ei ihan niin hyvin.

Vierailija
8/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164cm:n mittainen suht hoikka mies. Mulla ei ole erottuvia lihaksia ja ruumiinrakenteeltani olen vaan pieni. Jaksan juosta puolimaratonin milloin vain, ja kestän raskasta työtä. Olen yllättävän vahva. Mua ei kuitenkaan kukaan sanoisi urheilulliseksi tai lihaksikkaaksi.

Naisetkin välillä haluaa töissä kantaa raskaita asioita mun puolestani, kun näytän niin heiveröiseltä. Mulle sanotaan, että mun pitäisi syödä enemmän, vaikka olen normaalipainoinen. Ulkonäkö kuitenkin pettää aika paljon mun tapauksessa.

Urheilullisuus on vaihteleva käsite. Urheilulliset ihmiset on hyvin eri näköisiä ja kokoisia. Naiset ja miehet.

Vierailija
9/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarissa oli äskettäin Gladiaattorit-sarja ja siinä finaalissa oli palomies, joka ymmärtääkseni on tehnyt leuanvedossa jonkin ennätyksen (en seurannut niin tarkkaan). Kaverilla oli mittaa alle 170 cm, mutta mikä mies! Nätit silmät ja se hymy sai jalat alta. Näkyipä hänellä katsomossa tosi kaunis tyttöystäväkin olevan.

Aloittaja vaan ei millään usko, että jatkuvasti pahantuulinen ja katkera mies on naisista luotaantyöntävä tyyppi, jonka seuraa ei vaan halua kukaan.

Vierailija
10/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikuisesti kuinka yksi nainen sanoi jossain nettikeskustelussa, ettei miehen tarvitse olla mikään lihaskimppu; riittää kun on sopivasti lihaksia. Sitten hän linkkaa esimerkkinä sen kuuluisan kuvan Daniel Graigista uimahousuissa :D Sellaisen kropan saa vain vuosikausien raskaalla ja säännöllisellä kuntosalirääkillä, ja silti on hyvin todennäköistä että herra Graig on ottanut jotain muutakin kuin kaurapuuroa kroppansa hankkimiseksi. Jotkut naiset ovat todella pihalla siitä, kuinka paljon työtä joutuu tekemään, että saisi edes hieman lihaksia kasvamaan.

Vierailija
11/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän lyhyistä tai keskimittaisista ja hoikista miehistä ja sinua kiinnostavat voidellut miehet. Ihmiset ovat erilaisia. 

Vierailija
12/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ikuisesti kuinka yksi nainen sanoi jossain nettikeskustelussa, ettei miehen tarvitse olla mikään lihaskimppu; riittää kun on sopivasti lihaksia. Sitten hän linkkaa esimerkkinä sen kuuluisan kuvan Daniel Graigista uimahousuissa :D Sellaisen kropan saa vain vuosikausien raskaalla ja säännöllisellä kuntosalirääkillä, ja silti on hyvin todennäköistä että herra Graig on ottanut jotain muutakin kuin kaurapuuroa kroppansa hankkimiseksi. Jotkut naiset ovat todella pihalla siitä, kuinka paljon työtä joutuu tekemään, että saisi edes hieman lihaksia kasvamaan.

YKSI nainen. Yksi.

Vierailija
13/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://paulshill.files.wordpress.com/2015/02/craig.jpg

Sopivasti lihaksia??? xD mä kuolen

Vierailija
14/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi yli 25, rasvaprosentti alle 15.

Vierailija
15/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuohon kuntoon täytyy steroideja käyttää niin sitten on kyllä joku tamperelainen bodyjuntti.

Vierailija
16/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kyllä se on monella naisella ihan lapsenkengissä tuo ymmärrys lihasten kasvatuksesta, omien kokemusten mukaan ainakin 50-70% kuvittelee että haba kasvaa ja sixpack ilmestyy kun käy vähän salilla pyörähtämässä

Samaan aikaan monet myös kuvittelee että jotkut aivan selvästi aineita käyttäneet on rehellisesti kuntoonsa päässeitä, eivätkä usko totuutta. Esim joku on päässyt lähes anorektisesta +20kg lihasmassoille ilman rasvaprosentin kasvua jossain 12-24 kuukaudessa. Ei onnistu 99% miehistä.

Se että mies näyttää lihaksikkaalta vaatii vuosien työn.

3-5x viikossa salia/treeniä(lihas kasvaa levossa ja normaali ihminen ei kykene vetämään jotain tuntikausien treenejä joka päivä, eikä hyödy siitä mitään) 1-2 vuotta ja jotain jo alkaa näkymään, 5-10 vuotta ja voi olla jo kohtuu kunnossa hyvillä geeneillä.

Samaan aikaan pitää syödä melko täydellisesti oikeita ravinteita ja oikeita määriä. Ei voi ryypätä koska se vie jopa 4-6 päivän treenit piloille.

Ei saa sattua vahinkoja joista tulee taukoja.

Lisäksi normaalisti lihasta kasvattaessa tulee myös läskiä, eli pitää välillä laihduttaa sitä pois ja siinä katoaa taas vähän lihasta.

Aineilla voi samaan aikaan polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta.

Ensimmäisenä vuonna voi saada 5-8kg lihasmassaa keskiverto, ei juurikaan enempää. Sen jälkeen tahti hidastuu ja yleensä puhdasta lihasta tulee vaan jokunen hassu kilo.

Eli vuosien omistautumista ja tarkkaa harjoittelua vaatii useimmilta miehiltä päästä hyvään kuntoon

Vierailija
17/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuohon kuntoon täytyy steroideja käyttää niin sitten on kyllä joku tamperelainen bodyjuntti.

10/15 oli kylläkin oikeassa.

Naisten benchmark on se bodari, ja sitten sanotaan "ei miehen tarvitse noin lihaksikas olla". Katsotaanpa tätä kuvaa:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTLYysjo9nAne0H7mSijEEdCypK4s9RLspDX73kJ2WJTGIvPBqA

Tämä herra on Brian Whitacre, "naturaalin" kehonrakennuksen maailmanmestari ("naturaali" lainausmerkeissä syystä). Tältä näyttää jos omaa huippuluokan geenit sekä lihaskasvun, luuston että lihasten rakenteen osalta ja omistaa elämänsä treenaamiselle n. kymmenen vuoden ajan. 99,9% miehistä ei voi näyttää lähimainkaan samalta, millään treenillä.

Kaksi muuta myyttiä:

- vahva mies ei ole aina lihaksikas. Voima tulee hermotuksesta, osaa saa voimatreenin yhteydessä isot lihakset, osa ei. Jopa painonnoston olympiavoittajissa on miehiä joita naiset pitäisivät hoikkina

- "työllä hankitut lihakset". Tämä on pelkkä vitsi. Katsokaa kuvia vanhan ajan työmiehistä. Siis oikeista työmiehistä, ei postereista. Ne miehet ovat hoikkia ja jänteviä, ei lihaksikkaita. Pitkäkestoinen ruumiillinen työ on viimeinen asia jota kannattaa tehdä jos haluaa lihaksia. Ne komeat palomiehet ja raksamiehet ovat hankkineet lihaksensa salilla

Naisten käsitys miesten lihaksista vastaa sitä jos mies ajattelisi että jokainen nainen joka viitsii edes vähän liikkua, näyttäisi vartaloltaan tältä:
https://i.pinimg.com/originals/25/7b/73/257b73416b95d04dcdb7b1daea94fa43.jpg

Vierailija
18/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyökyttelen päätäni.

Olen nyt treenannut salilla reilun vuoden (päälle tietysti cardio + muut), painot on melko tarkkaan tuplasti isompia kuin aloittaessa, voimaa siis on tullut reippaasti lisää.

Ennen treenin aloittamista olin "skinny guy".

Nykyään olen "skinny guy".

Ero näkyy jos laittaa kuvat rinnakkain, mutta naiset ei huomaa eroa. Naisen silmissä olet joko "iso" tai "pieni", ja se pieni ei kiinnosta jos iso on saatavilla.

100% minusta kiinnostuneista naisista on ollut pyöreitä ja epäliikunnallisia. Hoikat, liikunnalliset, tai vähänkään tiimalasin malliset ei kiinnostu.

Vierailija
19/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oonko jäävi kommentoimaan kun mun mieltymykset saattaa olla epätyypillisiä. Arvostan kaikkia terveitä, "urheilullisia" vartaloita. Treenaukseen melko pakkomielteisesti jossain vaiheessa suhtautuneena erotan mielestäni hyvässä kunnossa olevan aikuisen ihmisen hoikasta terveestä sohvaperunasta. Nuorissa en osaa tätä eroa tehdä, mutta enpä heitä tapailekaan.

Mun suosikit on just niitä hoikkia ja jänteviä työmiestyyppejä. Ei mitään isoja erottuvia lihaksia missään, sopusuhtainen. Mieluiten vähän lyhyenpuoleinen lisäksi. Pidän heitä urheilullisina. Samoin pidän pitkänmatkanjuoksijoiden vartaloita urheilullisina. Ja harrastelijajääkiekkoilijoiden ja -jalkapalloilijoiden, ja pyöräilijöiden ja melojien ja niin päin pois. Erottuuhan ne paljon salilla aikaa viettävät ulkonäöllään niistä jotka vaan harrastaa lajiaan, ja ovat tietenkin tosi esteettisiä, mutta mun makuun vähän liian valtavirtaa.

Luuston rakenne on asia erikseen. En usko että naiset oikeasti sekoittavat leveitä harteita tai pituutta urheilullisuuteen. Niitä vaan halutaan erillisesti.

Vierailija
20/23 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla miehet ovat pihalla naisten kropan saloista. Sanotaan, että nainen näyttää hyvältä, jos ei syö kuin virtahepo ja tekee muutaman kyykyn. Sitten linkataan kuva jostain alusvaatemallista tai muusta naisesta, joka on normaalipainon alarajoilla, mutta kuitenkin kivat tissit. Pitkät jalatkin löytyy. Aika paljon se naistenkin kauneus riippuu geeneistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä