Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työsähköpostiin uhkauksen työkaverin vaimolta!

Vierailija
26.03.2018 |

Olen siis työkaverin kanssa löhetellyt työhön liittyvissä asioissa viestiä ja välillä toki jotakin ”käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms..

Nyt vaimo tosiaan avautui mulle että mun pitää lopettaa hänen miehensä pyytely kahville ja ettei heillä ole varaa kustantaa lounaita työkavereille.
Lisäksi enää on kuulemma turha odottaa kyytiä hänen mieheltään plavereihin yms..
Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!

Miten pitäisi ottaa puheeksi työkaverin kanssa? Naiselle en ajatellut vastata mitään..

Kommentit (275)

Vierailija
141/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai heti menette kertomaan esimiehelle puhumatta ensin miehen kanssa? Minä antaisin miehelle mahdollisuuden kertoa itse asiasta. Homma hoituis siististi. Ja onhan mies voinut itse kertoa nuo asiat eikä vaimo ole mitään viestejä lukenut.

Tässä on hyvä pointti. Onhan sekin mahdollista, että mies on ihan itse kertonut asiasta vaimolleen eikä vaimo olekaan päässyt käsiksi yrityksen sähköpostiin.

Tässä nyt ei olekaan olennaista, miten ap. työkaverin vaimo on saanut tiedot käyttöönsä, vaan ap. saama sähköposti työkaverin vaimolta.

Yritysjohdon ja poliisin tehtävä on taas tutkia mistä vaimo on tietonsa saanut.

Eikä se poista ap. vastuuta tietoturvavuodosta, jos hän ei kerro esimiehelleen, hän syyllistyy itsekin rikokseen ja salailuun.

Vaitiolovelvollisuuteen sitoudutaan jo työsopimuksessa ja yritystä koskevia asioita ei kerrota edes puolisolle tai näytetä sähköposteja.

Kai nyt kuitenkin kerrotaan työkavereista hyviä ja huonoja asioita. Se nyt ei kuulu vaitiolovelvollisuuden piiriin. Eikä nyt yhdestä henkilökohtaisesta sähköpostiviestistä lähdetä kantelemaan pomolle.

Itse keskustelisin työkaverini kanssa ja kertoisin saamastani sähköpostista.

Nyt vaikuttaa viimeinen kommentti sellaiselta ettei kommentoija ole töissä. Kotiäideillä ei niitä työsähköposteja ole niin ei ole oikein tietoa miten niillä toimitaan.

Vierailija
142/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote=Vier

Nyt en enää ihmettele, miksi naiset nyhräävät pienipalkkaisessa työssä, eivätkä etene työuralla ja ovat palkkakuopassa, kun jo pelkkä luetun ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia ja tuntemattomia käsitteitä ovat tietoturvallisuus, salassapitovelvollisuus, luottamus jne.

Joidenkin naisten aika kun menee miehensä vahtaamiseen ja ovat hullunlailla mustasukkaisia löytämästään kultakimpaleesta ja siihen riipustetaan kiinni, keinoja kaihtamatta. Mahtaa olla elämä onnellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten on tiennyt ap:n nimen ja sähköpostin jos ei ole lukenut viestejä?Tai sitten on mies tosi tarkkaa kertonut.

Sähköpostin nyt tietää, jos tietää nimen ja työpaikan - maija.virtanen@firma.com

ei välttämättä, isoissa taloissa tulee ongelmaksi samannimiset joten siellä voi olla maija.a.virtanen... maija.z.virtanen... ja maija.k.virtanen... 

Vierailija
144/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eukko on luultavasti näitä palstallakin välillä näkyneitä jotka ehdottomasti vaatii tietoonsa kaikki ukkonsa salasanat mustasukkaisuutensa vuoksi ja ukko ei enää jaksa riidellä vastaan. Jotkut akat voivat kaivella ukkonsa lompakosta salaa duunisalasanat ja salaa lukevat postit ja katsovat puhelimen viestit läpi. 

Työpaikan sähköpostit tai puhelin ei kuulu puolisolle millään lailla ja jossain duuneissa tuollaisesta tulee varoitus tai potkut.

Mustasukkaisten vaimojen kannattaisi muistaa, että uuden GDPR:n myötä yritykselle voi tulla miljoonien eurojen sakot tietosuojarikkomuksista ja on aivan varmaa, että tietosuojarikkomukseen syyllistynyt työntekijä joutuu maksamaan vahingonkorvauksia työnantajalleen. Siinä vaiheessa, kun puolison kännykkä tai tietokone vastustamattomasti houkuttelee, on syytä muistaa, että houkutus voi tulla kalliiksi.

Vierailija
145/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai heti menette kertomaan esimiehelle puhumatta ensin miehen kanssa? Minä antaisin miehelle mahdollisuuden kertoa itse asiasta. Homma hoituis siististi. Ja onhan mies voinut itse kertoa nuo asiat eikä vaimo ole mitään viestejä lukenut.

Tässä on hyvä pointti. Onhan sekin mahdollista, että mies on ihan itse kertonut asiasta vaimolleen eikä vaimo olekaan päässyt käsiksi yrityksen sähköpostiin.

Tässä nyt ei olekaan olennaista, miten ap. työkaverin vaimo on saanut tiedot käyttöönsä, vaan ap. saama sähköposti työkaverin vaimolta.

Yritysjohdon ja poliisin tehtävä on taas tutkia mistä vaimo on tietonsa saanut.

Eikä se poista ap. vastuuta tietoturvavuodosta, jos hän ei kerro esimiehelleen, hän syyllistyy itsekin rikokseen ja salailuun.

Vaitiolovelvollisuuteen sitoudutaan jo työsopimuksessa ja yritystä koskevia asioita ei kerrota edes puolisolle tai näytetä sähköposteja.

Kai nyt kuitenkin kerrotaan työkavereista hyviä ja huonoja asioita. Se nyt ei kuulu vaitiolovelvollisuuden piiriin. Eikä nyt yhdestä henkilökohtaisesta sähköpostiviestistä lähdetä kantelemaan pomolle.

Itse keskustelisin työkaverini kanssa ja kertoisin saamastani sähköpostista.

Kyse ei ole yhdestä henkilökohtaisesta sähköpostista vaan siitä, miten yrityksen ulkopuolinen henkilö on päässyt käsiksi yrityksen työntekijän työsähköpostiin ts yrityksen tietoturvasta.

Missä on todistettu, että vaimo olisi lukenut miehensä sähköposteja? Ei missään. Luultavasti juttu on mennyt niin, että mies on kertonut kuljettavansa ap:tä autollaan ja ostavansa tälle lounaita ja käyvänsä lounaalla tämän kanssa sen jälkeen, kun joku on vihjannut vaimolle asiasta. Ja mies on tietenkin kertonut siinä sävyssä, että ap on se, joka aina tekee aloitteen, eikä koskaan tee vastapalvelusta. Mies on selittänyt, että hän joutuu aina myös maksamaan.

Tuo on todennäköisin tapahtumien kulku. Ei kannattaisi ensimmäiseksi epäillä sähköpostien lukua, koska luultavampaa on ihan väritetty kertominen miehen puolelta.

Minäkin luulen, että vaimo on nähnyt tiliotteet ja ihmetellyt miksi mennyt lounaalla niin paljon rahaa, ja miehen on pitänyt kertoa koko tarina. Ja tietysti tyyliin en kehtaa kieltäytyä, kun se pyytää kahville tai lounaalle. Projektin takia on pidettävä välit hyvänä. Ja siitä vaimo kimmastunut ja päätti ottaa yhteyttä aloittajaan. 

Mitä ihmettä mä saan lukea? Onko nykyään perheessä mies lapsen asemassa, jota vaimon on vahdittava koko ajan, jopa työpaikalle. Ja ap. kertoi heillä olevan käytössään firman luottokortti.

Vai tarkoitatko, että mies kantaa työpaikkansa luottokortin tiliotteet kotiinsa, muijansa tarkistettavaksi? Hohhoijaa...

Vierailija
146/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei välttämättä ole lukenut yhtään sähköpostia. Ap itse maksattaa päivittäisen syömisensä työkaverilla tai luulee, että firman luottokortilla voisi maksaa kaikkien työntekijöiden lounaat joka päivä. Firman luottokortilla maksetaan asiakaslounaat, ei omia lounaita joka päivä. Firman luottokortin väärinkäyttö on rikos!

Vierailija
147/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti mies on itse ihmetellyt vaimolleen ap:n outoa käytöstä. Siis firman luottokortilla ei kyllä maksella omia lounaita, vaan jokainen maksaa ne itse. Eli ap maksattaa miehellä lounaansa tai yrittää saada hänet käyttämään luottokorttia väärin. Firman luottokortit myönnetään yleensä pomoille ja niitä käytetään asiakaslounailla ei joka päivä kaikkien työntekijöiden lounaiden maksuun! Ap:lla itsellään ei varmasti ole firman luottokorttia käytössään. Pihi ap yrittää maksattaa syömisensä muilla!

Olen toimistotyöntekijä ja maksan lounaan aina firman luottokortilla ja usein ostan toimistolle kahvileivät. Ja aika monella muullakin on.

Ja oletko kuullut, luottokorttiin voi tehdä rajoitukset, mitä sillä voi ostaa ja mitä ei.

Vierailija
148/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikoilla omat lounaat on kustannettu pääasiassa itse poislukien jotkun spesiaalitilaisuudet tai päivät. Olisikohan ap:n tapauksessa kyse väärinymmärryksestä luottokortin käytön suhteen.

Vierailija
149/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti mies on itse ihmetellyt vaimolleen ap:n outoa käytöstä. Siis firman luottokortilla ei kyllä maksella omia lounaita, vaan jokainen maksaa ne itse. Eli ap maksattaa miehellä lounaansa tai yrittää saada hänet käyttämään luottokorttia väärin. Firman luottokortit myönnetään yleensä pomoille ja niitä käytetään asiakaslounailla ei joka päivä kaikkien työntekijöiden lounaiden maksuun! Ap:lla itsellään ei varmasti ole firman luottokorttia käytössään. Pihi ap yrittää maksattaa syömisensä muilla!

Jos työntekijällä on lounasetu, monet kyllä käyttävät maksamiseen firman luottokorttia, näin ainakin meillä työpaikalla.

Samoin, jos on autoetu, polttoaineet maksetaan firman kortilla.

Vierailija
150/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikoilla omat lounaat on kustannettu pääasiassa itse poislukien jotkun spesiaalitilaisuudet tai päivät. Olisikohan ap:n tapauksessa kyse väärinymmärryksestä luottokortin käytön suhteen.

Jos sinun työpaikallasi on tietty käytäntö, se ei tarkoita sitä, että muiden työpaikoilla olisi oltava samanlainen.

Vierailija
151/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat että puolison tehtävä on kyylätä yrityksen luottokortin käyttö ja ruveta antamaan palautetta jos näkyy jotain epäilyttävää? Ei todellakaan ole.

Firmoissa on omat prosessinsa luottokorttilaskujen hyväksymistä varten eikä ne maksut kuulu ulkopuolisille tai varsinkaan puolisoille mitenkään.

Vierailija
152/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama provo kiertää palstalta toiselle, älkää tuhlatko kallista aikaanne vastaamalla näihin.

(minulla meni tämän kirjoittamiseen vain 30 sek)

Vierailija
153/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mies maksaa joka päivä ap:n lounaan perheen yhteiseltä tililtä, niin se voi vähän jo kuulua vaimollekin.

Vierailija
154/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ei välttämättä ole lukenut yhtään sähköpostia. Ap itse maksattaa päivittäisen syömisensä työkaverilla tai luulee, että firman luottokortilla voisi maksaa kaikkien työntekijöiden lounaat joka päivä. Firman luottokortilla maksetaan asiakaslounaat, ei omia lounaita joka päivä. Firman luottokortin väärinkäyttö on rikos!

Oletko sinä tuo sekopäävaimo vai ihan muutenko vaan täällä spämmäät tuota samaa viestiä moneen otteeseen? Kannattaa lukea koko keskustelu ennen kuin kommentoi, niin ei tarvitse spekuloida asioita jotka on jo selitetty.

Monessakin paikassa on käytössä firman kortti jolla saa työntekijä ostaa lounaan (kuten AP sanoi, projektipäivinä EI päivittäin). Jos olisikin niin ettei firman kortilla saa ostaa lounaita, niin eihän se herranjumala AP:n vika ole jos tuo mies on jokatapauksessa maksellut toistenkin ruokia mukisematta :D Vai meinasitko että AP on joko veitsi kurkulla uhkaillut miestä että maksat perkele minunkin salaatit tai sitten mies ei ole jostakin syystä sanonut tietämättömälle että maksa omat salaattisi?

Vierailija
155/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama provo kiertää palstalta toiselle, älkää tuhlatko kallista aikaanne vastaamalla näihin.

(minulla meni tämän kirjoittamiseen vain 30 sek)

Provo tai ei, ketju osoittaa, että aika moni on täysin pihalla tietoturva-asioista. Ja se on oikeasti huolestuttavaa.

Vierailija
156/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap menee nyt vain itse hakemaan ja maksamaan sen salaattinsa, ja lopettaa työkaverin hyväksikäyttämisen ja juoksuttamisen.

Vierailija
157/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä tuo sekopäävaimo vai ihan muutenko vaan täällä spämmäät tuota samaa viestiä moneen otteeseen? Kannattaa lukea koko keskustelu ennen kuin kommentoi, niin ei tarvitse spekuloida asioita jotka on jo selitetty.

Monessakin paikassa on käytössä firman kortti jolla saa työntekijä ostaa lounaan (kuten AP sanoi, projektipäivinä EI päivittäin). Jos olisikin niin ettei firman kortilla saa ostaa lounaita, niin eihän se herranjumala AP:n vika ole jos tuo mies on jokatapauksessa maksellut toistenkin ruokia mukisematta :D Vai meinasitko että AP on joko veitsi kurkulla uhkaillut miestä että maksat perkele minunkin salaatit tai sitten mies ei ole jostakin syystä sanonut tietämättömälle että maksa omat salaattisi?

Eli ap on itse sanonut, että firman luottokortilla saa maksaa lounaan vain projektipäivänä, ei joka päivä. Nyt ap maksattaa lounaansa työkaverilla ja ihmettelee miksi työkaveria suututtaa. Vilkaise peiliin lokki.

Vierailija
158/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap menee nyt vain itse hakemaan ja maksamaan sen salaattinsa, ja lopettaa työkaverin hyväksikäyttämisen ja juoksuttamisen.

No siinä vaiheessa jos mies oikeasti jatkuvasti hakisi ja maksaisi muiden ruuat omilla rahoillaan ja olisi niin tossukka ettei sanoisi AP:lle että voitko maksaa omat salaattisi niin huhhuh. Ansaitseekin lompakkona toimimisen.

Vierailija
159/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap on itse sanonut, että firman luottokortilla saa maksaa lounaan vain projektipäivänä, ei joka päivä. Nyt ap maksattaa lounaansa työkaverilla ja ihmettelee miksi työkaveria suututtaa. Vilkaise peiliin lokki.

Siis ihanko oikeasti olet noin kujalla vai tahallaanko ymmärrät kaiken väärin? Toivottavasti saat apua ongelmaasi.

Vierailija
160/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene AP ettimään niitä sinkkuja miehiä, joita vokotella. Ihmetyttää tuollanen l*tkamainen käytös. Tuollaset sinunlaisesi naiset kyllä tiedetään, ootte jotain hemmetin hyeenoja käymässä kiinni varattuihin miehiin, sitten ollaan muka niin että "mitään en oo väärin tehny!". Vika on muka miehen omassa akassa kun on ihan seko mustasukkanen hullu! Joopa joo.

Ei mun tarvitse. Olen naimisissa.

Ihmetyttää sunlaisten ämmien käytös jos kahvi työkaverin kanssa on lutkamaista, kannattaa hakea apua tuohon sairauteen.

Ap

No, mutta voisihan sen sanoa niinkin että kahvittelu epämiellyttävän työkaverin kanssa ei myöskään ole mukavaa, mutta jos työkaveri sattuukin olemaan muuten kiinnostava jne. niin mieluusti viihtyy kahvilla harva se päivä, syö lounaat yhdessä jne. Harvoin se on täysin viatonta jos vastakkaisesta sukupuolesta kyse. 

Voi hyvä jumala sentään. Mä olen käynyt miespuolisten työkaverieni kanssa lounaalla lähes päivittäin, joskus kahdestaan, joskus isommalla porukalla yli 10 vuotta, eikä minkäänlaista edes flirtin poikasta ole ollut meidän välillä. Usko nyt että sinun todellisuutesi ei ole ainoa oikea, ja miesten ja naisten välillä voi olla puhtaasti pelkkää ystävyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän