Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työsähköpostiin uhkauksen työkaverin vaimolta!

Vierailija
26.03.2018 |

Olen siis työkaverin kanssa löhetellyt työhön liittyvissä asioissa viestiä ja välillä toki jotakin ”käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms..

Nyt vaimo tosiaan avautui mulle että mun pitää lopettaa hänen miehensä pyytely kahville ja ettei heillä ole varaa kustantaa lounaita työkavereille.
Lisäksi enää on kuulemma turha odottaa kyytiä hänen mieheltään plavereihin yms..
Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!

Miten pitäisi ottaa puheeksi työkaverin kanssa? Naiselle en ajatellut vastata mitään..

Kommentit (275)

Vierailija
161/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä voit sanoa työkaverillesi vain, että pitää paremmin huolen työsähköpostistaan ja vetäytyä muuten sivummalle. Toisen sähköpostin (myös puolison) lukeminen ilman lupaa on rikos, ja työsähköpostin jättäminen niin että joku asiaton pääsee sen lukemaan on tosi vakava juttu. Meidän työpaikalla moisesta saisi potkut, sen verran salassa pidettävää ja luottamuksellista tietoa sähköposteissa käsitellään!

Samaa mietin. Naisella ei ole mitään oikeutta lukea meidän viestejä! Aiheuttaa vielä miehelleen potkut tuollaisella toiminnalla.

Ap

Ei olekaan - ei, vaikka olisi teidän privaviestintää, jos ei mies olisi siihen antanut lupaa. 

Vierailija
162/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin tämän saman aloituksen noin kuukausi sitten. Ihan sanasta sanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ei välttämättä ole lukenut yhtään sähköpostia. Ap itse maksattaa päivittäisen syömisensä työkaverilla tai luulee, että firman luottokortilla voisi maksaa kaikkien työntekijöiden lounaat joka päivä. Firman luottokortilla maksetaan asiakaslounaat, ei omia lounaita joka päivä. Firman luottokortin väärinkäyttö on rikos!

Oletko sinä tuo sekopäävaimo vai ihan muutenko vaan täällä spämmäät tuota samaa viestiä moneen otteeseen? Kannattaa lukea koko keskustelu ennen kuin kommentoi, niin ei tarvitse spekuloida asioita jotka on jo selitetty.

Monessakin paikassa on käytössä firman kortti jolla saa työntekijä ostaa lounaan (kuten AP sanoi, projektipäivinä EI päivittäin). Jos olisikin niin ettei firman kortilla saa ostaa lounaita, niin eihän se herranjumala AP:n vika ole jos tuo mies on jokatapauksessa maksellut toistenkin ruokia mukisematta :D Vai meinasitko että AP on joko veitsi kurkulla uhkaillut miestä että maksat perkele minunkin salaatit tai sitten mies ei ole jostakin syystä sanonut tietämättömälle että maksa omat salaattisi?

Eli ap on itse sanonut, että firman luottokortilla saa maksaa lounaan vain projektipäivänä, ei joka päivä. Nyt ap maksattaa lounaansa työkaverilla ja ihmettelee miksi työkaveria suututtaa. Vilkaise peiliin lokki.

Mitähän sinä nyt horiset? olen minäkin käynyt tuhansia kertoja lounaalla työkavereiden kanssa, välillä kuskannut noille jotain evästä töihin tai välillä pyytänyt noita kuskaamaan eväät minulle. Joskus jopa tilattu pizzat ja tilaaja maksanut kuskille koko setin. Joka kerta haetut lounaat on ja pizzat maksettu hakijalle eli kertaakaan kukaan muu ei maksele työkavereiden ruokailua joten mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että se tässäkään tapauksessa olisi tapahtunut.

En tiedä oletko edes ikinä ollut työelämässä jos kuvittelet että on yleisenä tapana että työkaverit makselee toistensa ruokailuja.

Vierailija
164/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nainen jonka parisuhteet menee aina päin päärsettä. Huono itsetunto pohjimmiltaan ja haluaa aina huomiota uudelta mieheltä. Säälittävää ja surullista. Terapiaan!

Vierailija
165/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No otat etäisyyttä mieheen ja haet lounaasi ja kahviseurasi muualta. 

En oikein voi, kun töitä pitää tehdä.

Se oliskin hienoa sanoa asiakkaalle että syö nyt ensin lounasta tämän minun työkaverin kanssa ja sitten uudestaan minun kanssa kun hänellä on vähän päästään pipi vaimo kiin emme saa syödä yhdessä edes työasioissa.

Ap

Etäisyyden ottaminen tarkoittaa, että käytte ihan normaalisti asiakkaiden kanssa syömässä mutta silloin ei varmaan tarvitse laittaa tällaisia viestejä mitä mainitsit "käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms.." Eli silloin muut lounaat jää. Erikoista, jos tuota ei ymmärrä. Vaimon haukkuminen akaksi ja päästään pipiksi ei ole kovin tyylikästä. Ja ei, älä mene kielimään pomolle vaan mainitse asiasta työkaverillesi.

Ymmärrätkö että meidän pitää myös keskustella työn ohessa toistemme kanssa, mies on minun työparini. Mitä helkkarin pahaa siinä on jos sanon miehelle että käydään kahvilassa ja katotko samalla nämä paperit mitä tein yms.??

Joskus meillä on niin kiire saada työ valmiiksi että on vaan pakko syödä toimistolla, silloin jompi kumpi hakee ruokaa ja toinen tekee töitä.

Aika paljon on kyllä päässä pipiä jos lukee toisen työsähköpostin ja oletan että tietää kyllä mitä työtä mies tekee ja sen että se ei ole tarkoitettu ulkopuolisille.

Ap

Luultavasti nämä eivät ymmärrä. Firman korttikin vaikuttaa olevan tuntematon käsite.

En halua mollata jokaista esim vuokratyöfirmoissa siivoustyötä tekevää tai työtöntä yh-äitiä, mutta on olemassa maailma, jossa kortit, projektit, työpari/tiimi, salassapitovelvollisuus ynnä muu on täysin käsittämätön konsepti.

Kun mukaan laskee vielä yksinkertaisuuden ja taipumuksen mustasukkaisuuteen, niin kommentit ovat juuri tuota. Kannattaako sinun haaskata paukkuja noille selittelyyn?

Turvaat nyt vain sen oman selustasi ja ilmoitat salassapidon alaisten tietojen vuotamisesta. Se on paska juttu sille työkaverille, mutta et voi riskeerata omaa työpaikkaasi salailemalla pomolta asiaa. Reilu peli olisi kuitenkin ilmoittaa työparille asiasta etukäteen, ettei tule homma ihan puun takaa.

Vierailija
166/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on nainen jonka parisuhteet menee aina päin päärsettä. Huono itsetunto pohjimmiltaan ja haluaa aina huomiota uudelta mieheltä. Säälittävää ja surullista. Terapiaan!

Taisit kuvailla juuri itsesi.

Vierailija
167/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi aloituksessa vaimon sanoneen, että mies maksaa ap:n lounaat ja kuskaa palavereihin. Eli ap on hyväksikäyttäjä lokki. Maksattaa lounaansa työkaverilla. Mies ei varmaan viitsi tapella ap:n kanssa, mutta vaimo on päättänyt, että perheen rahoja ei mikään lokki käytä.

Vierailija
168/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se esimies näkee ne viestit niin eikö se näe myös vaimon pistämän viestin aplle.

Tarvi tehdä mitään. Odottaa.

Turhaan ap stressaa. Toisesta korvasta sisään jne.

Miehelle voisi kuittailla kyllä stalkkaavasta vaimosta.

Törkeää käytöstä vaimolta. Hoitoon!!

Vierailija
169/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoi aloituksessa vaimon sanoneen, että mies maksaa ap:n lounaat ja kuskaa palavereihin. Eli ap on hyväksikäyttäjä lokki. Maksattaa lounaansa työkaverilla. Mies ei varmaan viitsi tapella ap:n kanssa, mutta vaimo on päättänyt, että perheen rahoja ei mikään lokki käytä.

Juu mies maksaa lounaan aina välillä.... firman kortilla. Ei omalla rahallaan. Samoin kuin AP joskus hakee työkaverilleen ruokaa ja maksaa firman kortilla. Ei omalla rahallaan.

Ei ole työntekijän vaimon asia olla huolissaan firman rahoista.

Vierailija
170/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa luetun ymmärtämistä...

Vierailija
171/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, kyseinen vaimo taisi eksyä palstalla ja yrittää nyt epätoivoisesti puolustella itseään.

Pelottaako että miehesi saa nyt potkut sinun sekoilujen takia, suuttuu ja potkii sinut pellolle? Siksikö tuo lokkeilu ja "perheen rahat" on niin arka asia kun pelottaa ettei miehen rahat riitä sinun elättämiseen?

Vierailija
172/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ei välttämättä ole lukenut yhtään sähköpostia. Ap itse maksattaa päivittäisen syömisensä työkaverilla tai luulee, että firman luottokortilla voisi maksaa kaikkien työntekijöiden lounaat joka päivä. Firman luottokortilla maksetaan asiakaslounaat, ei omia lounaita joka päivä. Firman luottokortin väärinkäyttö on rikos!

Oletko sinä tuo sekopäävaimo vai ihan muutenko vaan täällä spämmäät tuota samaa viestiä moneen otteeseen? Kannattaa lukea koko keskustelu ennen kuin kommentoi, niin ei tarvitse spekuloida asioita jotka on jo selitetty.

Monessakin paikassa on käytössä firman kortti jolla saa työntekijä ostaa lounaan (kuten AP sanoi, projektipäivinä EI päivittäin). Jos olisikin niin ettei firman kortilla saa ostaa lounaita, niin eihän se herranjumala AP:n vika ole jos tuo mies on jokatapauksessa maksellut toistenkin ruokia mukisematta :D Vai meinasitko että AP on joko veitsi kurkulla uhkaillut miestä että maksat perkele minunkin salaatit tai sitten mies ei ole jostakin syystä sanonut tietämättömälle että maksa omat salaattisi?

Eli ap on itse sanonut, että firman luottokortilla saa maksaa lounaan vain projektipäivänä, ei joka päivä. Nyt ap maksattaa lounaansa työkaverilla ja ihmettelee miksi työkaveria suututtaa. Vilkaise peiliin lokki.

Mitähän sinä nyt horiset? olen minäkin käynyt tuhansia kertoja lounaalla työkavereiden kanssa, välillä kuskannut noille jotain evästä töihin tai välillä pyytänyt noita kuskaamaan eväät minulle. Joskus jopa tilattu pizzat ja tilaaja maksanut kuskille koko setin. Joka kerta haetut lounaat on ja pizzat maksettu hakijalle eli kertaakaan kukaan muu ei maksele työkavereiden ruokailua joten mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että se tässäkään tapauksessa olisi tapahtunut.

En tiedä oletko edes ikinä ollut työelämässä jos kuvittelet että on yleisenä tapana että työkaverit makselee toistensa ruokailuja.

Lue aloitus! Tässä tapauksessa on maksanut!

Vierailija
173/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kerran suurella parkkipaikalla auton avaimet. Kokeilin nappia painamalla minkä auton avaimet ne olivat (missä välähti vilkut merkiksi, että ovet aukenivat) ja selvitin omistajan puhelinnumeron rekisterinumeron perusteella ja soitin, että olen löytänyt avaimesi. Tän palstan mukaan olisin vain voinut hypätä autoon ja ajaa pois syyllistymättä mihinkään rikokseen. 

Aloittajan toiminta kuulostaa ihan normaalilta yrityksen toiminnalta, voisit olla vaikka meillä töissä. Minäkin juttelisin ensin työkaverini kanssa ja kertoisin meilistä ja kysyisin mistä vaimo on tietonsa onkinut. Sen keskustelun perusteella tekisin päätöksen, kerronko esimiehelle vai en. 

Vierailija
174/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

awkward, ehkä se nainen alkoi epäilemään että teillä on suhde? :D

Vierailija
175/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene AP ettimään niitä sinkkuja miehiä, joita vokotella. Ihmetyttää tuollanen l*tkamainen käytös. Tuollaset sinunlaisesi naiset kyllä tiedetään, ootte jotain hemmetin hyeenoja käymässä kiinni varattuihin miehiin, sitten ollaan muka niin että "mitään en oo väärin tehny!". Vika on muka miehen omassa akassa kun on ihan seko mustasukkanen hullu! Joopa joo.

Ei mun tarvitse. Olen naimisissa.

Ihmetyttää sunlaisten ämmien käytös jos kahvi työkaverin kanssa on lutkamaista, kannattaa hakea apua tuohon sairauteen.

Ap

No, mutta voisihan sen sanoa niinkin että kahvittelu epämiellyttävän työkaverin kanssa ei myöskään ole mukavaa, mutta jos työkaveri sattuukin olemaan muuten kiinnostava jne. niin mieluusti viihtyy kahvilla harva se päivä, syö lounaat yhdessä jne. Harvoin se on täysin viatonta jos vastakkaisesta sukupuolesta kyse. 

Voi hyvä jumala sentään. Mä olen käynyt miespuolisten työkaverieni kanssa lounaalla lähes päivittäin, joskus kahdestaan, joskus isommalla porukalla yli 10 vuotta, eikä minkäänlaista edes flirtin poikasta ole ollut meidän välillä. Usko nyt että sinun todellisuutesi ei ole ainoa oikea, ja miesten ja naisten välillä voi olla puhtaasti pelkkää ystävyyttä.

Olen työpaikan ainoa nainen. Pitääkö mun syödä aina yksin?

Vierailija
176/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

besserwisser kirjoitti:

Loistavaa luetun ymmärtämistä...

Niinpä. Joku oli huolissaan kuinka pihalla tämä porukka on tietoturva-asioista. Itse olisin huolissani palstalaisten luetun ymmärtämisestä.

Vierailija
177/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää sun trollaus alkaa menemään vähän tylsäksi kun jankkaat vaan samaa, keksi jotain uutta välillä!

Vähän plussaa kun näin moni on langennut jankkaamaan sun kanssa, alussa siis ihan toimiva provo.

Vierailija
178/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistän paremmaksi: luin aloitusviestin lisäksi muutkin viestit ja sain selville että ruuat on maksettu firman kortilla.

Ei siis pitäisi kiinnostaa vaimoa.

Vierailija
179/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos mies maksaa joka päivä ap:n lounaan perheen yhteiseltä tililtä, niin se voi vähän jo kuulua vaimollekin.

Kannattaisiko ottaa välillä aivot narikasta ja ajatella vähän, jos luetun ymmärtäminenkin palautuisi pikku hiljaa.

En näe ap. kertomuksessa mitään ihmeelllistä, kun työntekijöiden luottokortin käyttö, tietoturvallisuus-asiat, vaitiolovelvollisuus jne. ovat ihan arkipäivää suurimmalla osalla työyhteisöä.

Tietysti, jos on ollut poissa työelämästä vuosia, moni asia tuntuu vieraalta ja onhan siitä tutkittua tietoa, kuinka moni kotiäiti heittää aivonsa narikkaan, kun löytyy mies tai saa lapsen. Jotenkin naisen identiteetti katoaa ja elämä pyörii vain miestä talutusnuorossa pidellessä, kun omaa elämää ei ole.

Vierailija
180/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä!? Minä työskentelen miesten ja naisten kanssa ja käydään kyllä lounaalla ja kahvilla ihan normaalisti joka päivä. Suurin osa taitaa olla naimisissa, samoin kuin itsekin, joten kyseessä ei ole kerrassaan muuta kuin normaali lakisääteinen tauko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan