Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muotivillitys jota inhoat/et ymmärrä!

Vierailija
26.03.2018 |

Saa avautua vapaasti! Kyseessä etenkin tämän hetken muoti-ilmiöt, mutta voi jakaa kuluneidenkin vuosien ilmiöitä.

Kommentit (459)

Vierailija
361/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Överipitkät ja paksut tekoripset! Pitää olla jatkuvasti todella vahva meikki että näyttävät hyvältä..

Vierailija
362/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vesipullo aina lähettyvillä, milloin minkäkin syyn takia voi tulla kurkku kuivaksi (esim. talvella pakkanen, keväällä katupöly, kesällä helle jne.) en ymmärrä miksi pitäisi rykiä kuivaa kurkkua/kärsiä kuivasta kurkusta kun vesipullo kulkee näppärästi käsilaukussa mukana.

Työpalavereissa joskus tekisi mieli tarjota huikkaa vesipullosta parille "rykijälle"....

Juon itsekin vettä paljon päivän aikana jatkuvan janontunteen vuoksi mutten siltikään kuljeta pulloa mukanani ja pärjään hyvin. On todella typerännäköistä se jatkuva ryystäminen, jokin tapa varmasnkin lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljaat nilkat pakkasella on mainittu ja ovat tyhmyyden merkki.

Ankkahuuli-look. Sitä en tajua! Mitä kaunista on pumpata huulet täyteen, varsinkin nuoret? Luonnolliset on parhaimmat. Joillakin on luonostaan ohuemmat, joillakin paksummat. Sopii sellaiset mitkä luoja on luonut.

Vierailija
364/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Överipitkät ja paksut tekoripset! Pitää olla jatkuvasti todella vahva meikki että näyttävät hyvältä..

Myönnät silti että näyttää hyvältä

Vierailija
365/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenärenkaat.  Näyttää kauempaa kuin nenästä roikkuis räkälontti.  Ja läheltäkin tosi luontaantyöntävältä.

Pitkätukkaisuus, silloin kun ne hiukset on ohuet ja mitättömät.  Eikä edes yritetä saada nitä näyttämään hyvältä edes sillä, että latvoja tasattaisiin, ei ne pitää hapsottaa kuin noita-akalla, epämääräisen mittaisina huituloina.  Pikkutyttöjenkään hiuksia ei leikata mihinkään muotoon, kun äidit on niin ihastuneet pitkiin hiuksiin.  Höytymäiset värittömät haivenet on sitten muka kauniit, kun päänahka paistaa läpi.

Ja vaikka tosta vesipullosta ei saisi muka mitään enää kirjoittaa, niin kyllä minä vaan ihmettelen, miten ihmisillä (ja nimenomaan naisilla, ei miehillä!) on mukamas koko ajan niin kauhea jano!  Sitä vesiputelia on kanniskeltava koko ajan.  Kyllä kai siitä sitten tapa tuleekin, ja ilmeisesti naikkonen kuolee janoon, jos ei sitä vettä saa hörpittyä muutaman minuutin välein.  En todellakaan ymmärrä.  Se on ihan takuulla muoti-ilmiö, koska olen sentään jo elämää elänyt ja voin vakuuttaa, että mun nuoruudessa kukaan ei vesipulloja kanniskellut eikä normioloissa koulussa tai töissä kukaan valittanut jatkuvaa janoaan.  Toi vesipulloilmiö lanseerattiin 90-luvulla.  Kaikilla ei voi olla jotain sairautta, mihin tarvittais koko ajan kostuketta.  Itse ovat itsensä asiaan opettaneet.  Joku kirjoitti, että mitä se kenellekään kuuluu, mutta kyllä mua ainakin häiritsee, kun luennoitsijakin vähän väliä ryystää vettä pullostaan ja yksi työkaveri myös lotuuttaa koko ajan vettä suuhunsa, ei lausetta voi loppuun sanoa, kun jo taas on käsi kiertämässä pullon korkkia auki.  Eikä todellakaan ole mitään sairautta silläkään, on vaan niin jano.  Jano.  Syököhän se silliä koko ajan?  Vai mistä tollanen jano voi syntyä?

Nykyiset suomalaiset tv-viihdeohjelmat.  Huutamista, huitomista, vautsivauta, hyppimistä ja blaah.

Niin, koska sinä et ymmärrä jotain, niin kyseessä täytyy olla muoti-ilmiö. Itse kanniskelen vesipulloa mukana, koska mun täytyy juoda tavallista enemmän vettä suolistoavanteen takia. 

Vierailija
366/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka tosta vesipullosta ei saisi muka mitään enää kirjoittaa, niin kyllä minä vaan ihmettelen, miten ihmisillä (ja nimenomaan naisilla, ei miehillä!) on mukamas koko ajan niin kauhea jano!  Sitä vesiputelia on kanniskeltava koko ajan.  Kyllä kai siitä sitten tapa tuleekin, ja ilmeisesti naikkonen kuolee janoon, jos ei sitä vettä saa hörpittyä muutaman minuutin välein.  En todellakaan ymmärrä.  Se on ihan takuulla muoti-ilmiö, koska olen sentään jo elämää elänyt ja voin vakuuttaa, että mun nuoruudessa kukaan ei vesipulloja kanniskellut eikä normioloissa koulussa tai töissä kukaan valittanut jatkuvaa janoaan.  Toi vesipulloilmiö lanseerattiin 90-luvulla.  Kaikilla ei voi olla jotain sairautta, mihin tarvittais koko ajan kostuketta.  Itse ovat itsensä asiaan opettaneet.  Joku kirjoitti, että mitä se kenellekään kuuluu, mutta kyllä mua ainakin häiritsee, kun luennoitsijakin vähän väliä ryystää vettä pullostaan ja yksi työkaveri myös lotuuttaa koko ajan vettä suuhunsa, ei lausetta voi loppuun sanoa, kun jo taas on käsi kiertämässä pullon korkkia auki.  Eikä todellakaan ole mitään sairautta silläkään, on vaan niin jano.  Jano.  Syököhän se silliä koko ajan?  Vai mistä tollanen jano voi syntyä?.

Amen.

100 vuoden päästä ihmiset kierivät naurusta kuullessaan, että joskus oli aika jolloin veden juonnista tehtiin muodikas ohjelmanumero ja kansalaishyve. Trendikkään naisen tunnusmerkki oli runsas vedenjuonti: mitä runsaampi, sen parempi. Naisia peloteltiin tavan takaa liian vähäisestä vedenjuonnista. Monet ihan tosiaan pelkäsivät, etteivät hoksaa juoda tarpeeksi vettä, vaikka juomavedestä ei ollut pulaa. Muodikasta oli myös valitella, kuinka ei tahdo tulla juoneeksi riittävästi vettä päivän mittaan. Vedenjuonnin uskottiin pitävän hoikkana ja hehkeänä, ja jano oli luonnollisesti sen takia hyvin huolestuttava oire.

Pullolla oli luonnollisesti väliä, sekä materiaalilla että ulkonäöllä. Muovipullot menivät muodista samaan aikaan kuin muutenkin muovin käyttö. Vitsikkäimmät joivat vetensä jopa vanhoista viinapulloista. Muodin sisällä haluttiin tietysti myös erottautua.

Valtaväestö toki naureskeli partaansa ja joi vettä kupista ollessaan janoinen, kuten kaikki maailman ihmiset kaikkina maailman aikoina olivat osanneet tehdä. Eikä lihonut tai kurtistunut sen pahemmin kuin pullomuodin noudattajatkaan.

Te paheksujathan siitä vedenjuonnista numeron teette, eivät muut. Huokailette ja pyörittelette silmiänne. Se, jos mikä, on naurattavaa käytöstä. Muiden syyt juoda runsaammin vettä esim. vatsaongelmien tai migreenin takia saavat alapeukkuja. Toki te tiedätte kaikki muiden syyt. Suurin osa ihmisistä ei oikeasti juo tarpeeksi vettä. Ongelma ei rajoitu vain naisiin tai nuoriin. Kummallista, että jotkut poteavat syyllisyyttä, jopa siitä, että MUUT juovat vettä. Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
367/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin on tämä puoleensääreen loppuva, leveälahkeinen farkku"muoti". Tuli kamalat 70-lukuvärinät kun telkkarimainoksessa keekoili malli sellaiset päällään.

Vierailija
368/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananastukka. Ja hiusmallit joissa pitkä tukka, joka on jostain kohtaa siili.

Vierailija
369/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kysyttiin ärsytyksen aiheita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vesipullo töissä ja johtuu siitä, että töissä on niin kuiva ilma, että oikeasti janottaa. Olen tehnyt tätä takavuosina, jopa 80-luvulla ja silloin sitä ihmeteltiin kovasti.

No mikset käy kahvihuoneessa juomassa vettä kupista? Niin minä teen kun töissä janottaa. Pari kupillista kraanavettä kitusiin niin lähtee jano, eikä tarvi kikkailla typerän muovipullon kanssa.

Mitä eroa on sillä, juoko vettä kupista vai pullosta? Nykyisin on myös muita vaihtoehtoja kuin muovipullot. -ohis

Sitä eroa että pullon (muovi, lasi, ihan sama) kanniskelu ja pullon lutkuttaminen työpaikalla, kokouksissa, kulkuvälineissä jne. näyttää typerältä muoti-ilmiöltä.

Ärsyttävä muoti ei siis ole veden juominen vaan se pullo.

Ymmärsitkö eron?

Mikä typerä muoti-ilmiö tuo muka on?  Eikö ihmiset muuta keksi kuin JUOMAPULLOISTA valittamisen. t. eri

Jopas meni tunteisiin :D

JUOMAPULLOSTA JUOMINEN VIIDEN MINUUTIN VÄLEIN ON TYHMÄN NÄKÖISTÄ.  

JUOMAPULLON RAAHAAMINEN JOKA PAIKKAAN ON TYHMÄN NÄKÖISTÄ.

Se on muotivillitys, jota en ymmärrä. 

Ei mennyt. Voi luoja, kuinka vihaan tuota sanontaa. Sitä käyttävät ainoastaan ihmiset, jotka eivät keksi keskusteluun järkeviä argumentteja. 

Toki saat ärsyyntyä, mistä haluat, mutta edelleen ihmettelen, mikä vesipulloissa ärsyttää niin kovasti. Jos käyttäisin sinun suosimaasi sanontaan, niin sanoisin, että sinulla on menneet vesipullot tunteisiin, kun niistä niin kovasti vaahtoat. Oikein kellotat, kuinka usein ihmiset pullostaan juovat :D Ymmärrän ihmisten ärtymyksen liian pienistä vaatteista, ankkahuulista tms. järjettömistä asioista. Vesipullon mukanaan kantaminen on kuitenkin yksinomaan positiivista, se ei loukkaa ketään (normaalia) ihmistä, ole sopimatonta jne. Useimmat kantavat sitä mukanaan puhtaasti terveytensä vuoksi. 

Vierailija
370/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vesipullo töissä ja johtuu siitä, että töissä on niin kuiva ilma, että oikeasti janottaa. Olen tehnyt tätä takavuosina, jopa 80-luvulla ja silloin sitä ihmeteltiin kovasti.

No mikset käy kahvihuoneessa juomassa vettä kupista? Niin minä teen kun töissä janottaa. Pari kupillista kraanavettä kitusiin niin lähtee jano, eikä tarvi kikkailla typerän muovipullon kanssa.

Mitä eroa on sillä, juoko vettä kupista vai pullosta? Nykyisin on myös muita vaihtoehtoja kuin muovipullot. -ohis

Sitä eroa että pullon (muovi, lasi, ihan sama) kanniskelu ja pullon lutkuttaminen työpaikalla, kokouksissa, kulkuvälineissä jne. näyttää typerältä muoti-ilmiöltä.

Ärsyttävä muoti ei siis ole veden juominen vaan se pullo.

Ymmärsitkö eron?

Minun työni on sellaista että minulla ei ole kahvihuonetta vaan työpiste vaihtuu monta kertaa päivän aikana. eikä sielläkään ole kahvihuoneita. Vaihdoksen teen autolla tai julkisilla. Vaihtomatkojen aikana juon ja ehkäpä syön eväitäkin. Pullo on kaikista kätevin, olisi epämiellyttävää aina kantaa mukana lasia ja kaataa pullosta vettä siihen ennen kuin voi juoda. Mielestäni sellainen olisi typerän näköistä mutta makunsa kullakin.

Vapaa-ajallakin olen menossa usein koko päivän, enkä käy kahviloissa. Kävelen yli 20 000 askelta päivässä ja hikoilen paljon. Siksi juon pullosta aina kun janottaa. Sori jos ärsyttää. Monesti käyn myös hikitreeneissä, treeneissä ei välttämättä aina ole paljon juomataukoja ja treenisalista pitää poistua heti treenin jälkeen joten sinne ei ehdi jäädä hörppimään. Sitten hörpin treenistä palatessani julkisilla. Pullona mulla on teräspullo. Usein minulla on myös smoothie termarissa ja saatan siitäkin hörppiä.

Mulla anoppi vihaa just pullosta juojia. Häntä varten olen hommannut spesiaalipullon. Vanha kossupullo. Matkustamme hänen luokseen 8 h ja kyllä siinä ajassa ehtii tulla jano kun ei vessataukoja halua hommata. Pullo on käsilaukussa ja heti ekana täytän sen kun saavumme heille ja otan kunnon hömpsyt. Ekan kerran kun anoppi näki pullon niin hän kiekui ja silmät paloi raivosta. Anoppi on muuten ihana mutta vähän tässä asiassa kiusaan häntä kun hän on minua moittinut pullosta juomisesta.

Jos juoksen yli 15 km lenkin, otan vettä mukaan juomavyöhön. Salilla ja jumpalla on paikallaan treenipullo, josta EN hörpi enää salin oven ulkopuolella.

Pitkälle auto-, juna- tai lentomatkalle otan mukaan vesipullon ja pientä purtavaa. Sitä sanotaan matkaevääksi.

Liikun ja urheilen paljon, vettä kuluu kolmisen litraa päivässä, joskus enemmänkin. Kaiken sen ehdin hyvin juoda päivän mittaan ilman julkista pullon kallistelua.

Jos työpaikallani joku pitää pulloa pöydällä ja hörpiskelee siitä palaverien aikana, muut ajattelevat henkilön olevan krapulassa.

Hienao, että sinä pystyt juomaan vettä ilman vesipullon mukana kuljettamista. Minulla on puolestaan suuria vaikeuksia saada juotua tarpeeksi vettä, sillä aivovamman vuoksi minulta puuttuu janon tunne. Siksi kuljetan pulloa mukanani. Jos jotakuta tämä asia häiritsee, niin se on täysin hänen ongelmansa.

Vierailija
371/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullotettu vesi. Suomessa saa parempaa vettä hanasta.

Ei saa kaikkialla.

Vierailija
372/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginsejä käytetään housujen tapaan paitojen kanssa, tää on jo vanha juttu mutta ihan kamalan näköistä, nyt uudempi villitys on sitten pukea housut mekon kanssa. Oon sanaton

Vierailija
373/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa joku olisi avannut oman ketjun pullovedelle! Hyvä aihe ja hyviä kommentteja mutta tukkii vähän muuta keskustelua. No, sellasta se on aina.

Asiaan: minua kummastuttaa meikkimuoti. Nuoret kauniit naiset meikkaa ihan järjettömän paljon ja monimutkaisesti. On varjostuksia ja korostuksia ja tietenkin ne merkilliset kulmakarvat. Katsoin yhden opetusvideon youtubesta ja leuka kyllä loksahti auki. Siinä tupsutettiin huolettomasti ehkä sentin kerros vaaleaa irtopuuteria ympäri naamaa, ja lopuksi varisteltiin pois.

80-luvulla tällaista ei arvostettu, vaan liikaa meikkavia haukuttiin meikkipossuksi, maalipytyksi tai trulliksi (kulmakarvat!).

Tosin raja sopivan ja liiallisen meikin välillä oli silloinkin häilyvä. Meikin piti olla ”sähäkkä” ja ”tehokas katseenvangitsija” mutta samaan aikaan luonnollinen 🙄

Vierailija
374/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Överiblondatut hiukset.

Viel hirveempää jos ne on muuttunu kaivovedestä johtuen vihertäviksi.

Vierailija
375/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teidän mielestä ok pukea legginsit paidan kanssa ja housut mekon kanssa???

Vierailija
376/459 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yaaaasss slay queen! So extra!!!11

Erilaisten kauneusleikkausten/operaatioiden valtavirtaistuminen on kiinnittänyt mun huomion, varmasti just nämä sometähdet ovat olleet mukana normalisoimassa niitä. Jokainen toki tehköön kropalleen mitä huvittaa, mutta esim. facen Beauty Up -ryhmässä törmää keskusteluissa jatkuvasti nuoriin, jopa alaikäisiin, jotka suunnittelevat huulitäytteitä, nenäleikkauksia ja rintaimplantteja. Myös kadulla tulee vastaan (ainakin täällä pk-seudulla) paljon nuoria naisia tuskallisen näköisesti överipumpatuilla huulilla...[/quote]

Tuo on hälyyttävää, mutta en siihen aiheeseen mene nyt sen syvemmin. Tein kerran opiskelijakampaamossa töitä 16-vuotiaan kanssa, joka tauolla selaili silareiden kuvia ja sanoi mulle "mä haluun silarit ja botoxii, mä haluun ne kaikki".

Nykyään työskentelen alakouluissa ja valitettavan usein kuulee 11-vuotiailtakin, että he haluavat olla isona julkkiksia.

Alkuperäiseen aiheeseen vastatakseni, minusta tuntuu oudolta, kun kaikilla on kuvissa sama ilme. Vähän sellainen kun ei (vielä) ole niitä botoxhuulia, niin näytetään siltä kuin olisi paha ummetus.

Vierailija
377/459 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

katrisnicker kirjoitti:

Yaaaasss slay queen! So extra!!!11

Erilaisten kauneusleikkausten/operaatioiden valtavirtaistuminen on kiinnittänyt mun huomion, varmasti just nämä sometähdet ovat olleet mukana normalisoimassa niitä. Jokainen toki tehköön kropalleen mitä huvittaa, mutta esim. facen Beauty Up -ryhmässä törmää keskusteluissa jatkuvasti nuoriin, jopa alaikäisiin, jotka suunnittelevat huulitäytteitä, nenäleikkauksia ja rintaimplantteja. Myös kadulla tulee vastaan (ainakin täällä pk-seudulla) paljon nuoria naisia tuskallisen näköisesti överipumpatuilla huulilla...

Tuo on hälyyttävää, mutta en siihen aiheeseen mene nyt sen syvemmin. Tein kerran opiskelijakampaamossa töitä 16-vuotiaan kanssa, joka tauolla selaili silareiden kuvia ja sanoi mulle "mä haluun silarit ja botoxii, mä haluun ne kaikki".

Nykyään työskentelen alakouluissa ja valitettavan usein kuulee 11-vuotiailtakin, että he haluavat olla isona julkkiksia.

Alkuperäiseen aiheeseen vastatakseni, minusta tuntuu oudolta, kun kaikilla on kuvissa sama ilme. Vähän sellainen kun ei (vielä) ole niitä botoxhuulia, niin näytetään siltä kuin olisi paha ummetus.

Oho, sori jäi "quote" tuosta lainauksen alusta pois!

Vierailija
378/459 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paidat tavallisten, esim raitapaitojen päällä, tennissukat. Ysärimuoti, yli-isot paidat kokoa xxxxl pienen ja hoikan päällä. Raitaverkkarit. Muutenkin sellainen mitä oudompi sen parempi- muoti ei oikein kolahda.

Vierailija
379/459 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musical.ly sovelluksella tehdyt videot, joita jaetaan sitten somessa.

Lyhyesti sille joka ei tiedä, sovelluksella tehään video, jossa jokin biisi taustalla, ja siihen lipsynkataan ja ilmeillään ja tanssitaan.

Näyttää _ihan_heevatin_idiootilta_.

Voitte etsiä vaikka youtubesta kirjoittamalla "musical.ly video"

Tästä tulikin toinen mieleen, snapchatissa ne snäpit, joissa joku likka kuvaa vain itseään, ja ilmeilee kameralle mukasexysti eri kulmista. Please kill me.

Ei nyt pukeutumiseen liittyviä mutta kamalia muotivillityksiä kuitenkin, tulee niin idiootti vaikutelma näistä ihmisistä.

Vierailija
380/459 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot peput ja metoo. Lopettaisivat jo.