Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muotivillitys jota inhoat/et ymmärrä!

Vierailija
26.03.2018 |

Saa avautua vapaasti! Kyseessä etenkin tämän hetken muoti-ilmiöt, mutta voi jakaa kuluneidenkin vuosien ilmiöitä.

Kommentit (459)

Vierailija
301/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chunky Beanie- pipo

Vierailija
302/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selfiet.

Otan kuvan upeasta maisemasta, mutta menen itse seisomaan maiseman eteen.

Otan kuvan söpöstä eläimestä, mutta koska tungen itseni kuvaan myös, eläimestä näkyy vain puolet minun takaani.

Otan kuvan itsestäni, kun olen lähdössä juhliin.

Otan kuvan itsestäni, kun olen lenkillä.

Otan kuvan itsestäni, kun olen lasten kanssa rannalla.

Otan kuvan itsestäni, kun olen vessassa.

Ja luonnollisestikin, julkaisen nämä kaikki somessa!

Kaikkein käsittämättömimpiä ovat instatilit, joissa saattaa olla satoja tai jopa tuhansia julkaisuja, ja kun kuvia selaa alaspäin, vähintään 90% on selfieitä... Miksi ihmeessä?!

Kuvittele, että joku olisi 80-90-luvun taitteessa ottanut kuvan itsestään joka toinen päivä ja esitellyt sitä vaikka koulussa luokkakavereille tai töissä työkavereille. Tyyppiä olisi pidetty täysin kajahtaneena ja hirveän itserakkaana. Tuollainen itsensä esittely ja huomionhaku olisi ollut nolouden huipentuma. Nykyisin ihmiset sitten ottavat niitä kuvia sellaisissa asennoissa, jotka korostavat tissejä tai takapuolta ja tyrkkäävät ne nettiin koko maailman pällisteltäviksi. Ja tämä on ihan normaalia. Ei voi käsittää...

ymmärräksä kuinka iso ero siinä vaivautumisen määrässä 80-90-lukujen kuvien ottamisen ja 2010-luvun kuvien ottamisen/näyttämisen välillä on...?

Tottakai ymmärrän. Olen elänyt sekä 80-luvulla että nykypäivänä. Ei tässä vaivautumisen määrästä ollut kyse vaan siitä huomionhakuisuudesta ja itsekorostuksen tarpeesta. Se oli noloa 80-90-lukujen taitteessa. Silloin kun saatiin uusi vaate tai asuste, se pistettiin päälle seuraavana päivänä ja toivottiin että kaverit huomaavat sen ja vähän kehuvat ja ihailevat sitä. Kenellekään ei olisi tullut mieleenkään mennä itse kiekumaan että katsokaa kaikki mun uutta laukkua. Sitä olisi pidetty leuhkimisena. Siihen aikaan kuului suhtautua jopa hieman vähätellen itseensä ja uusiin ihaniin hankintoihinsa.

Siinä mielessä nykyinen kulttuuri-ilmapiiri, jossa on lupa avoimesti iloita vaikka siitä uudesta laukustaan, on minusta parempi. Mutta tuossa älyttömässä itsensä esittelyssä ja selfietykityksessä mun mielestä mennään nykyään yli. Oikeasti, joka päivä uusi duckfacemutruselfie instaan ja vähintään kolmesti viikossa perse pitkällä, selkäranka notkolla ja tissit ojossa otettu hissi/vessa/saliselfie. En vaan ymmärrä noin valtavaa huomionkipeyttä.

Ihminen joka ottaa selfieitä ei ole itsekeskeinen ja huomionkipeä vain koska sinä et tykkää selfieistä. Sinulla on muutenkin väärä käsitys koko hommasta, ihmiset nimenomaan laittavat niitä selfieitä ja kuvia laukuistaan OMALLE instagram-tililleen. 80-luvun vastine olisi kai se, että jollakin on kotonaan albumi jossa on kuvia itsestään ja laukuistaan. Sitten ihmiset katsovat niitä ja tykkäävät niistä. Jos et itse halua katsoa ihmisten selfieitä niin jätä katsomatta.

No miten sen nyt ottaa. 80-luvulla harvemmin otettiin persekuvia ja jos otettiin, niitä ei esitelty koko maailmalle. 

Ei niin koska siihen ei ollut mahdollisuutta silloin. Jos joku olisi todella halunnut koko maailman näkevän perseensä 80-luvulla niin olisi varmaan pitänyt aika monta kuvaa olisi pitänyt nakata tuulen mukaan. Mutta ei instagramin perse-kuvissa ole siitäkään kyse. Ihmiset, joita kiinnostaa sellaiset kuvat saavat katsella niitä. Ne joita ei kiinnosta voivat pysyä kaukana. Eli koko maailma tai edes suurin osakaan siitä ei tule koskaan näkemään kyseisiä kuvia, koska niitä ei tyrkytetä, ne vain jaetaan.

Ohis mutta minkä ikäinen sinä olit 80-luvun loppupuolella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sivukalju

-lävistykset

- överipitkät tekokynnet

-glitterimeikit

-kiiltävä venäläistyylinen toppatakki

-kettureppu

-hammaskoru

-täytetyt huulet

-rumat tatuoinnit

-överilyhyet farkkushortsit jotka ei peitä mitään

-nuttura miehellä

Vierailija
304/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on etanakulmat?

Vierailija
305/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- sivukalju

-lävistykset

- överipitkät tekokynnet

-glitterimeikit

-kiiltävä venäläistyylinen toppatakki

-kettureppu

-hammaskoru

-täytetyt huulet

-rumat tatuoinnit

-överilyhyet farkkushortsit jotka ei peitä mitään

-nuttura miehellä

Muuten nämä, mutta miesnuttura on ok kelle se sopii.

Vierailija
306/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyölaukut

Etanakulmat on paksut mustat instakulmat. Sama vana tulee limaisesta etanasta.

Vierailija
307/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vartalonmyötäiset tiukat vaatteet joidenkanssa ei pysty edes kyykkäämään. Mahdollisimman paljastavat vaatteet, se että luullaan kaikilla olevan samanmuotoinen kroppa. Itse pieni rintaisena turhauttaa isokauluksiset vaatteet kun näyttävät liikaa ja alle hankala keksiä vaatteita kun kuvat näkyy päälypaidan läpi. Myöskin se että yritetään saada kaikki ihmiset kantamaan laukkua. Selkävaivaiselle se ei sovi .

jos pienirintaisena isokauluksiset vaatteet näyttävät liikaa niin isorintaiset kärsii siitä paljastavuudesta aika paljon enemmän :D

Niin kai sitä luulisi. Mutta mulla pienirintaisena näkyy yhtään avarammasta kaula-aukosta melkeinpä nännit, kun isorintaisemman nännit taas voivat löytyä jostakin navan kohdalta, minne kaula-aukko harvemmin yltää.

Vierailija
308/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vartalonmyötäiset tiukat vaatteet joidenkanssa ei pysty edes kyykkäämään. Mahdollisimman paljastavat vaatteet, se että luullaan kaikilla olevan samanmuotoinen kroppa. Itse pieni rintaisena turhauttaa isokauluksiset vaatteet kun näyttävät liikaa ja alle hankala keksiä vaatteita kun kuvat näkyy päälypaidan läpi. Myöskin se että yritetään saada kaikki ihmiset kantamaan laukkua. Selkävaivaiselle se ei sovi .

jos pienirintaisena isokauluksiset vaatteet näyttävät liikaa niin isorintaiset kärsii siitä paljastavuudesta aika paljon enemmän :D

Niin kai sitä luulisi. Mutta mulla pienirintaisena näkyy yhtään avarammasta kaula-aukosta melkeinpä nännit, kun isorintaisemman nännit taas voivat löytyä jostakin navan kohdalta, minne kaula-aukko harvemmin yltää.

Ei se paljastavan yläosan raja nänneissä mene...

Vierailija
309/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isokuvioiset mekot ja tunikat tukevien yllä, mielestäni tekevät naisesta möhkälemäisen.  

Leveälahkeiset housut, näyttävät pellehousuilta muiden kuin tosi hoikkien päällä.

Vierailija
310/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selfiet.

Otan kuvan upeasta maisemasta, mutta menen itse seisomaan maiseman eteen.

Otan kuvan söpöstä eläimestä, mutta koska tungen itseni kuvaan myös, eläimestä näkyy vain puolet minun takaani.

Otan kuvan itsestäni, kun olen lähdössä juhliin.

Otan kuvan itsestäni, kun olen lenkillä.

Otan kuvan itsestäni, kun olen lasten kanssa rannalla.

Otan kuvan itsestäni, kun olen vessassa.

Ja luonnollisestikin, julkaisen nämä kaikki somessa!

Kaikkein käsittämättömimpiä ovat instatilit, joissa saattaa olla satoja tai jopa tuhansia julkaisuja, ja kun kuvia selaa alaspäin, vähintään 90% on selfieitä... Miksi ihmeessä?!

Kuvittele, että joku olisi 80-90-luvun taitteessa ottanut kuvan itsestään joka toinen päivä ja esitellyt sitä vaikka koulussa luokkakavereille tai töissä työkavereille. Tyyppiä olisi pidetty täysin kajahtaneena ja hirveän itserakkaana. Tuollainen itsensä esittely ja huomionhaku olisi ollut nolouden huipentuma. Nykyisin ihmiset sitten ottavat niitä kuvia sellaisissa asennoissa, jotka korostavat tissejä tai takapuolta ja tyrkkäävät ne nettiin koko maailman pällisteltäviksi. Ja tämä on ihan normaalia. Ei voi käsittää...

ymmärräksä kuinka iso ero siinä vaivautumisen määrässä 80-90-lukujen kuvien ottamisen ja 2010-luvun kuvien ottamisen/näyttämisen välillä on...?

Tottakai ymmärrän. Olen elänyt sekä 80-luvulla että nykypäivänä. Ei tässä vaivautumisen määrästä ollut kyse vaan siitä huomionhakuisuudesta ja itsekorostuksen tarpeesta. Se oli noloa 80-90-lukujen taitteessa. Silloin kun saatiin uusi vaate tai asuste, se pistettiin päälle seuraavana päivänä ja toivottiin että kaverit huomaavat sen ja vähän kehuvat ja ihailevat sitä. Kenellekään ei olisi tullut mieleenkään mennä itse kiekumaan että katsokaa kaikki mun uutta laukkua. Sitä olisi pidetty leuhkimisena. Siihen aikaan kuului suhtautua jopa hieman vähätellen itseensä ja uusiin ihaniin hankintoihinsa.

Siinä mielessä nykyinen kulttuuri-ilmapiiri, jossa on lupa avoimesti iloita vaikka siitä uudesta laukustaan, on minusta parempi. Mutta tuossa älyttömässä itsensä esittelyssä ja selfietykityksessä mun mielestä mennään nykyään yli. Oikeasti, joka päivä uusi duckfacemutruselfie instaan ja vähintään kolmesti viikossa perse pitkällä, selkäranka notkolla ja tissit ojossa otettu hissi/vessa/saliselfie. En vaan ymmärrä noin valtavaa huomionkipeyttä.

Ihminen joka ottaa selfieitä ei ole itsekeskeinen ja huomionkipeä vain koska sinä et tykkää selfieistä. Sinulla on muutenkin väärä käsitys koko hommasta, ihmiset nimenomaan laittavat niitä selfieitä ja kuvia laukuistaan OMALLE instagram-tililleen. 80-luvun vastine olisi kai se, että jollakin on kotonaan albumi jossa on kuvia itsestään ja laukuistaan. Sitten ihmiset katsovat niitä ja tykkäävät niistä. Jos et itse halua katsoa ihmisten selfieitä niin jätä katsomatta.

Ok. Siis ihminen laittaa persepitkällä-duckface-selfieitä useita joka ikinen viikko julkiselle Instagram-tililleen, jolla on useita tuhansia seuraajia ja toivoo saavansa koko ajan enemmän ja enemmän tykkäyksiä ja seuraajia. Näitähän, kuten kai jokainen instagramia käyttävä tietää, voi joko ostaa tai hankkia myös ilmaiseksi ja näitä "get more followers now" - tilejä tulee instaan kuin sieniä sateella, eli niitä selvästi myös käytetään.

Mistä tässä on kyse, jollei huomionhausta ja itsensä esittelystä? Miksi nämä ihmiset pitävät yllä julkisia instatilejä ja lukuisia muitakin sometilejä ja haalivat itselleen mahdollisimman paljon seuraajia ja tykkäyksiä, jos haluavat ottaa kuvia itsestään vain jonkinlaiseen omaan digitaaliseen valokuva-albumiin, jota hänen kaverinsa saavat halutessaan kylässä käydessään katsoa? Miksi he eivät vain ylläpidä yksityistä digitaalista valokuva-albumia vaikka tietokoneellaan ja näytä siitä kuvia kavereilleen, jos tämä muka on tarkoitus? Mihin tarvitaan julkista somea ja jopa kymmeniä tuhansia seuraajia ympäri maailmaa, jos ei saadakseen huomiota?

80-luvun vastine tästä olisi lähinnä se, että olisit vienyt koulusi aulaan valokuva-albumin, jonka kanteen kirjoitat nimesi ja kehotat kaikkia oppilaita ja opettajia käymään säännöllisesti katsomassa sinne laittamiasi valokuvia. Ja sitten liimaisit sinne joka toinen päivä kuvan itsestäsi suu mutrussa ja peppu pitkänä rintavakoa korostava toppi päälläsi. Välillä laittaisit lähikaupan ilmoitustaululle lapun, jossa kerrot että koulusi aulassa on tällainen valokuva-albumi ja kehottaisit myös kaupan asiakkaita käymään katsomassa kuviasi. Tietenkin albumiisi olisi kiinnitetty kynä, jolla toivot katsojien piirtävän sydämen kuvan viereen, jos he tykkäävät siitä ja kirjoittavan ulkonäköäsi kehuvia kommentteja.

Jos joku olisi 80-luvulla tehnyt näin, niin kyllä häntä olisi pidetty seonneena, nolona ja leuhkana tyyppinä. Tuskin moni olisi ymmärtänyt edes sitä, että omaan yksityiseenkään valokuva-albumiinsa olisi lisännyt kuvia itsestään monta kertaa viikossa ilman mitään syytä. Tässä asiassa todellakin on kulttuuri muuttunut todella paljon.

Tosiaan on kulttuuri muuttunut. Minäkin olen sen verran vanha etten käsitä edes selfien ottamista. Minun nuoruudessani 80-luvulla ei olisi tullut kuuloonkaan ottaa itsestään minkäänlaista valokuvaa, sitä olisi pidetty järjettömänä itserakkautena. Ainostaan valokuvauksen harrastajat ehkä tekivät jotain taiteellisia ”tutkielmia” omasta naamastaan.

Käytän facea mutta en kerta kaikkiaan pysty laittamaan sinne itse itsestäni ottamaa valokuvaa, tuntuu liian typerältä.

Mutta ei tämä nuorison selfiemuoti minua ärsytä lainkaan, miksipä ärsyttäisi. Mutta en vaan voi käsittää.

Vierailija
311/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tytöillä on samanlaiset kulmat, jotka minulle tulivat kun ostin hölmöyttäni  kulmakarvatussin.  Jestas mitkä pötköt!    Ja siitä päätellen, miten paljon niitä näkyy se ei ole muille moka vaan muotia! :O

Vierailija
312/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit nilkat paljaana kovalla pakkasella.

Vierailija
313/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun otetaan niitä valokuvia, joissa roikutaan parvekkeen ulkopuolella.

Vierailija
314/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instailu

Vierailija
315/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiseksi tai yleensäkin luonnottoman väriset hiukset naisilla.

Lihavilla näkee eniten, luuleeko ne että hiukset vievät huomion läskeistä?

Vierailija
316/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla naisilla jalat ristissä seisominen.

Vierailija
317/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesnutturat ja metsuriparrat on jo muualla out.Myös ehjät vaatteetkin vielä hetki sitten kuului vielä hyviin tapoihin?

Vierailija
318/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Canada Goose -takkeja joilla julistetaan: "me ollaan rikkaampia ja parempia ihmisiä kuin muut kun me pukeudutaan samanlaiseen rumaan takkiin kuin muutkin paremmat ihmiset ja me ollaan parempia siksi kun ollaan julmia sadisteja koska meillä vaan on varaa, eläimet kärsiköön, eipä kiinnosta!"

Kyllä minä sanon että tällainen ihminen saisi hävetä itseään.

Vierailija
319/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vesipullo töissä ja johtuu siitä, että töissä on niin kuiva ilma, että oikeasti janottaa. Olen tehnyt tätä takavuosina, jopa 80-luvulla ja silloin sitä ihmeteltiin kovasti.

No mikset käy kahvihuoneessa juomassa vettä kupista? Niin minä teen kun töissä janottaa. Pari kupillista kraanavettä kitusiin niin lähtee jano, eikä tarvi kikkailla typerän muovipullon kanssa.

Mitä eroa on sillä, juoko vettä kupista vai pullosta? Nykyisin on myös muita vaihtoehtoja kuin muovipullot. -ohis

Sitä eroa että pullon (muovi, lasi, ihan sama) kanniskelu ja pullon lutkuttaminen työpaikalla, kokouksissa, kulkuvälineissä jne. näyttää typerältä muoti-ilmiöltä.

Ärsyttävä muoti ei siis ole veden juominen vaan se pullo.

Ymmärsitkö eron?

Minun työni on sellaista että minulla ei ole kahvihuonetta vaan työpiste vaihtuu monta kertaa päivän aikana. eikä sielläkään ole kahvihuoneita. Vaihdoksen teen autolla tai julkisilla. Vaihtomatkojen aikana juon ja ehkäpä syön eväitäkin. Pullo on kaikista kätevin, olisi epämiellyttävää aina kantaa mukana lasia ja kaataa pullosta vettä siihen ennen kuin voi juoda. Mielestäni sellainen olisi typerän näköistä mutta makunsa kullakin.

Vapaa-ajallakin olen menossa usein koko päivän, enkä käy kahviloissa. Kävelen yli 20 000 askelta päivässä ja hikoilen paljon. Siksi juon pullosta aina kun janottaa. Sori jos ärsyttää. Monesti käyn myös hikitreeneissä, treeneissä ei välttämättä aina ole paljon juomataukoja ja treenisalista pitää poistua heti treenin jälkeen joten sinne ei ehdi jäädä hörppimään. Sitten hörpin treenistä palatessani julkisilla. Pullona mulla on teräspullo. Usein minulla on myös smoothie termarissa ja saatan siitäkin hörppiä.

Mulla anoppi vihaa just pullosta juojia. Häntä varten olen hommannut spesiaalipullon. Vanha kossupullo. Matkustamme hänen luokseen 8 h ja kyllä siinä ajassa ehtii tulla jano kun ei vessataukoja halua hommata. Pullo on käsilaukussa ja heti ekana täytän sen kun saavumme heille ja otan kunnon hömpsyt. Ekan kerran kun anoppi näki pullon niin hän kiekui ja silmät paloi raivosta. Anoppi on muuten ihana mutta vähän tässä asiassa kiusaan häntä kun hän on minua moittinut pullosta juomisesta.

Vierailija
320/459 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin melkein unohdin ehkä pahimman:

-korvan venytyskoru!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi