Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muotivillitys jota inhoat/et ymmärrä!

Vierailija
26.03.2018 |

Saa avautua vapaasti! Kyseessä etenkin tämän hetken muoti-ilmiöt, mutta voi jakaa kuluneidenkin vuosien ilmiöitä.

Kommentit (459)

Vierailija
281/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylie Jennerin matkiminen.

Miksi ensinnäkään ihailla nuorta huonoitsetuntoista naista eli Kylliä joka yrittää jopa näyttää eri rotuiselta kuin mitä oikeasti ja alunperin on, ja joka matkii kaikessa 17 vuotta vanhempaa isosiskopuoltaan Kimiä?

Miksi kukaan ihailisi ylipäätään sitä outoa julkisuusperhettä jossa arvostetaan kouluttamattomuutta ja muovisuutta sekä palvotaan merkkitavaraa? Jossa isäntä korjauttaa itsensä naiseksi ja jossa äiti myynyt tyttären seksivideot julkisuuteen aikoinaan, jotta perhe saisi kuuluisuutta ja rahaa? En ymmärrä.

"Isännän" korjauttaminen naiseksi ei sovi tähän. Hienoa että uskalsi ja saa nyt elää omana itsenään. Viimeinen asia mikä vähentää tämän perheen uskottavuutta. Muusta olen samaa mieltä kanssasi.

Itse muistan nähneeni jonkin otsikon, jonka mukaan "isäntä" suunnittelee detransitiota eli liukumista vähitellen takaisin Bruceksi. En tosin tiedä, onko tämä totta vai pelkkä huhu. Kieltämättä itselläni on käväissyt mielessä joskus, että "isäntä" ei ole naisena täysin tosissaan vaan kyse on hänen kohdallaan enemmänkin pukuleikistä tms. 

Siitä detransitiosta saadaan sitten ämeriiiccäläiseen tyyliin takuuvarma miljoonia tahkova seuraava viiden vuoden reality show, jossa sama tyhjäpääperhe puhuu pelkästään epäolennaisia ja tyhjäpäät ympäri maailman katselevat eli ikäänkuin lappaavat lisää massia noiden negatiivisen älykkyyden omaavien ääliöiden pohjattomaan kassaan. Boikotoikaa nyt jumalauta tuota luuserikoplaa! Jopa Osbournen perhe vaikuttaa enisteineilta joka iikka tuohon perheeseen verrattuna.

Kardashian-vihaajia löytyy täältäkin yllättävän paljon. Olisikohan se kateus kyseessä? Nimittäin jos on esimerkiksi heidän ohjelmaa katsonut, niin huomaa aika äkkiä että he ovat hyvinkin älykkäitä.

Vierailija
282/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäänsiniset piilolinssit... En ole onneksi ihan hirveästi Suomessa nähnyt, briteissä ja jenkeissäkin toivottavasti menossa jo ohi. En pystynyt yhden ruskeasilmäisen amerikkalaisen youtubettajan niitä videoita katsomaan, jossa hänellä oli vaaleat piilolinssit. Näytti niin sieluttomalta.

Inhoan nykyistä paitamuotia vaateliikkeissä: joustamattomasta kankaasta suoranmallisia ja leveitä paitoja, inhobonus-pisteitä jos helmassa/rinnuksessa/hihoissa röyhelöä. Tämä yhdistettynä leveisiin nilkkapituisiin housuihin.....hyi. :( Ei myöskään sovi monellekaan vartalotyypille, eikä näytä hyvältä niilläkään, joille sopii.

USA:ssa ja Briteissä vaalennetaan ruskeita silmiä laserilla eli niistä poistetaan pigmentit ja jäljelle jää allaoleva sininen tai vihreä pigmentti. Koska heistä on jotenkin rikkaamman ja hienomman näköistä omistaa vaaleat silmät eli kertoo siitä että henkilö häpeää omistavansa alkukantaisen väriset eli ruskeat silmät.

Toivottavasti nämä silmien laservärikäsittelyt eivät tule Suomeen asti.

Minulla on ihan luonnostaan tuollaiset jäänsiniset silmät. Joskus on ulkomailla kyllä luultu piilolinsseiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joidenkin naisten tapa kantaa käsilaukkua kyynärtaipeessa käsi pystyssä.

Mutta pitäähän vastaantulijoiden nähdä että se laukku on Vitttooni tai Käneli, muuten ne tuhannet eurot ovat menneet ihan hukkaan! ;DDD

Ennen vanhaan melkein kaikki naiset kantoivat laukkua tuolla tavalla. Esim. äitivainajani.

Tuntuu (ja näyttää) aivan hirveeltä, ei pysty pitkään kanteleen laukkua sillä tavalla. Ja mistä vetoa on aikoinaan luettu jostain "hyvän vaimon tapaoppaasta". Jos muistatte 90-luvulta ohjeen miten naisen tulee syödä banaania, niin älyttömyydessään täysin verrattavissa siihen.

... sori et oot heikko :'D

Vierailija
284/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vesipullo töissä ja johtuu siitä, että töissä on niin kuiva ilma, että oikeasti janottaa. Olen tehnyt tätä takavuosina, jopa 80-luvulla ja silloin sitä ihmeteltiin kovasti.

No mikset käy kahvihuoneessa juomassa vettä kupista? Niin minä teen kun töissä janottaa. Pari kupillista kraanavettä kitusiin niin lähtee jano, eikä tarvi kikkailla typerän muovipullon kanssa.

Mitä eroa on sillä, juoko vettä kupista vai pullosta? Nykyisin on myös muita vaihtoehtoja kuin muovipullot. -ohis

Vierailija
285/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaampa täällä tylsiä 😂😂 pepuista ja selfieistä ja kardashianjennereistä valitetaan vaan vuosi vuoden perään, kun kaikkia oikeasti järjettömiä tuoreita muotivillityksiä on.

Märän näköiset luomet (hyyyyi, tulee mieleen lapsuuden huulikiillot)

Glitteri tai metallihuulet (sitä hilettä on joka paikassa)

Loafterit (pappakenkien sandaaliversiot)

Puhvihihat ja ylileveät lahkeet (siis jää kiinni ihan joka paikkaan)

Nailon puserot johon on kiinnitetty strasseja (mä en laittais sukkahousuja ees jalkoihin)

Vierailija
286/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki turha ihon paljastelu ei ole edes ihQun näköstä

Vierailija
287/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vesipullo töissä ja johtuu siitä, että töissä on niin kuiva ilma, että oikeasti janottaa. Olen tehnyt tätä takavuosina, jopa 80-luvulla ja silloin sitä ihmeteltiin kovasti.

No mikset käy kahvihuoneessa juomassa vettä kupista? Niin minä teen kun töissä janottaa. Pari kupillista kraanavettä kitusiin niin lähtee jano, eikä tarvi kikkailla typerän muovipullon kanssa.

Mitä eroa on sillä, juoko vettä kupista vai pullosta? Nykyisin on myös muita vaihtoehtoja kuin muovipullot. -ohis

Sitä eroa että pullon (muovi, lasi, ihan sama) kanniskelu ja pullon lutkuttaminen työpaikalla, kokouksissa, kulkuvälineissä jne. näyttää typerältä muoti-ilmiöltä.

Ärsyttävä muoti ei siis ole veden juominen vaan se pullo.

Ymmärsitkö eron?

Vierailija
288/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Legginssit väärässä vartalossa.

En tiennytkään että on olemassa vääriä vartaloita.

Mulla on. Olen yrittänyt oikaista sitä mutta väärässä vaan pysyy. :/

Vierailija
289/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela - 72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela - 72 kirjoitti:

Se että makkarin nurkkaan laitetaan joku Ikean vaaterekki, johon sitten tungetaan niitä silkkipuseroita ja kevyitä neuleita henkareihin roikkumaan ja heitellään muutama huivi ja merkkilaukku huolettomasti päätyihin roikkumaan. Ja tämä pitää tehdä, vaikka makuuhuone olisi niin pieni, että siellä hädintuskin mahtuu kääntymään.

Tuo systeemi voi näyttää hienolta blogikuvissa, mutta käytännössä se on aina sekaisin, aina tiellä, kerää pölyä ja tekee huoneen yleisilmeestä sotkuisen ja tunkkaisen. Jos ja kun meillä täällä Suomessa ei yleensä ole pukeutumishuoneita/isoja ja tilavia vaatehuoneita erikseen, niin ei sellaisen rakentaminen kaksion makkarin nurkkaankaan oikein toimi.

Tuskin suurin osa ihmisiä laittaa niitä rekkejä hienouden vuoksi makuuhuoneisiin. Ainakin itselläni on sellainen, koska tässä asunnossa on erittäin vähän kaappitilaa ja olemattoman pieni varasto. Vaatteet täytyy saada mahtumaan johonkin.

Nuo vaaterekit olivat niin iso muotivillitys muutama vuosi sitten, että melkein jokaisella suomalaisella lifestyle- ja sisustusbloggaajalla oli vaaterekki trendihepenilleen, ihan säilytystilasta riippumatta. Sitä tuossa muoti-ilmiötä tuossa kummastelin, en vaaterekin käyttöä todelliseen tarpeeseen.

Kyllä sen huomaa rekin sisällöstä, onko se käytössä tilanpuutteen vuoksi vaiko lähinnä sisustuselementtinä. Itsellänikin oli edellisessä asunnossa vaaterekki siksi, että kaappitilaa oli niin vähän. Mä säilytin siinä käyttövaatteita kunnollisissa henkareissa, en niitä sisustukseen sopivan värisiä harvoja hienoja vaatteitani trendikkäissä (mutta kammottavan epäkäytännöllisissä), ohuissa pinkein rusetein koristelluissa metallihenkareissa niin kuin blogikuvissa. Ja sen se minun rekki oli näköinenkin, että se oli hankittu tarpeeseen arkivaatteita varten. Sisustuksellista arvoa sillä ei juuri sellaisena ollut. Siksi vaaterekkivillitys sisustustrendinä minusta varmaan niin kummalliselta tuntuukin, koska itselläni se oli olosuhteiden pakosta. En koskaan kokenut sitä sen enempää kauniina kuin niin käytännöllisenäkään, että huvikseni sellaista makkarin nurkassa seisottaisin lierihatun, silkkihuivin, luiskavuiskan ja ohuen röyhelötopin näyttelytelineenä.

Mulla oli ihan niitä hopeisia metallihenkareita koska ne oli halvimpia, 20snt/kpl pesuloista.

Mistä saa hopeisia henkareita ja vielä halvalla?????

Vierailija
290/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebook  ja twitter

Vierailija
291/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten miesten partamuoti, siis se iso mallia Juha Mieto. Ihan hirveä, en käsitä miten kukaan nainen suostuu pussaamaan.

Vierailija
292/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin sanoa, että kaikki vaatteet ja meikit, jotka yksinkertaisesti näyttää naurettavalta menevät yli ymmärrykseni. Ehkä yksittäisen vaatekappaleen tai esim. tietyn värisen huulipunan ei pitäisi olla muotia, vaan sen sijaan jonkun kokonaisuuden voisi tuoda takaisin, tai luoda uuden. Esim. futuristista tyyliä en ole vielä nähnyt, ainakaan sellaista millaisena sen itse käsitän. Toisaalta soisin vaikka 80-luvun tyylin tulevan muotiin takaisin. Muistaakseni miesten muoti tuolloin oli todella tyylikäs. Eikä muutenkaan näyttäisi naurettavalta nykyään pukeutua tyyliin, jossa kokonaisuus sulautuu hyvin yhteen.

Vierailija
293/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molon päässä rengas, onhan se komeaa, mutta kiristää erektiossa.

Vierailija
294/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- liehukehelmaisetbpuserot ja neuleet

- olkatoppaukset naisten vaatteissa

- ylileveät olat miesten vaatteissa

- salihousut

- isot pumpatut perseet joita esitellään valokuvissa- mitäs kun menevät muodista?

- huomioh____s

Vierailija
295/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä eroa että pullon (muovi, lasi, ihan sama) kanniskelu ja pullon lutkuttaminen työpaikalla, kokouksissa, kulkuvälineissä jne. näyttää typerältä muoti-ilmiöltä.

Ärsyttävä muoti ei siis ole veden juominen vaan se pullo.

Ymmärsitkö eron?

Mikä typerä muoti-ilmiö tuo muka on?  Eikö ihmiset muuta keksi kuin JUOMAPULLOISTA valittamisen. t. eri

Vierailija
296/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fjällräven  Kånken reppu. Täydellinen töönöffi.  Sopii 7- vuotiaille, muttei millään muotoa aikuisille.

Vierailija
297/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten leveälahkeiset farkut ja tunikat eivät ole vierailleet täällä useammin... Inhokkeihin kuuluu myös kahden paidan pitämistä päällekkäin siten että alemmasta näkyy helma! Myös liian pitkät T-paidat järkyttävän rumia, lyhentäkää niitä jollain kiitos!

Vierailija
298/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneusleikkaukset

Sometyrkkyily

Vierailija
299/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-meetoo

-some

Vierailija
300/459 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selfiet.

Otan kuvan upeasta maisemasta, mutta menen itse seisomaan maiseman eteen.

Otan kuvan söpöstä eläimestä, mutta koska tungen itseni kuvaan myös, eläimestä näkyy vain puolet minun takaani.

Otan kuvan itsestäni, kun olen lähdössä juhliin.

Otan kuvan itsestäni, kun olen lenkillä.

Otan kuvan itsestäni, kun olen lasten kanssa rannalla.

Otan kuvan itsestäni, kun olen vessassa.

Ja luonnollisestikin, julkaisen nämä kaikki somessa!

Kaikkein käsittämättömimpiä ovat instatilit, joissa saattaa olla satoja tai jopa tuhansia julkaisuja, ja kun kuvia selaa alaspäin, vähintään 90% on selfieitä... Miksi ihmeessä?!

Kuvittele, että joku olisi 80-90-luvun taitteessa ottanut kuvan itsestään joka toinen päivä ja esitellyt sitä vaikka koulussa luokkakavereille tai töissä työkavereille. Tyyppiä olisi pidetty täysin kajahtaneena ja hirveän itserakkaana. Tuollainen itsensä esittely ja huomionhaku olisi ollut nolouden huipentuma. Nykyisin ihmiset sitten ottavat niitä kuvia sellaisissa asennoissa, jotka korostavat tissejä tai takapuolta ja tyrkkäävät ne nettiin koko maailman pällisteltäviksi. Ja tämä on ihan normaalia. Ei voi käsittää...

ymmärräksä kuinka iso ero siinä vaivautumisen määrässä 80-90-lukujen kuvien ottamisen ja 2010-luvun kuvien ottamisen/näyttämisen välillä on...?

Tottakai ymmärrän. Olen elänyt sekä 80-luvulla että nykypäivänä. Ei tässä vaivautumisen määrästä ollut kyse vaan siitä huomionhakuisuudesta ja itsekorostuksen tarpeesta. Se oli noloa 80-90-lukujen taitteessa. Silloin kun saatiin uusi vaate tai asuste, se pistettiin päälle seuraavana päivänä ja toivottiin että kaverit huomaavat sen ja vähän kehuvat ja ihailevat sitä. Kenellekään ei olisi tullut mieleenkään mennä itse kiekumaan että katsokaa kaikki mun uutta laukkua. Sitä olisi pidetty leuhkimisena. Siihen aikaan kuului suhtautua jopa hieman vähätellen itseensä ja uusiin ihaniin hankintoihinsa.

Siinä mielessä nykyinen kulttuuri-ilmapiiri, jossa on lupa avoimesti iloita vaikka siitä uudesta laukustaan, on minusta parempi. Mutta tuossa älyttömässä itsensä esittelyssä ja selfietykityksessä mun mielestä mennään nykyään yli. Oikeasti, joka päivä uusi duckfacemutruselfie instaan ja vähintään kolmesti viikossa perse pitkällä, selkäranka notkolla ja tissit ojossa otettu hissi/vessa/saliselfie. En vaan ymmärrä noin valtavaa huomionkipeyttä.

Ihminen joka ottaa selfieitä ei ole itsekeskeinen ja huomionkipeä vain koska sinä et tykkää selfieistä. Sinulla on muutenkin väärä käsitys koko hommasta, ihmiset nimenomaan laittavat niitä selfieitä ja kuvia laukuistaan OMALLE instagram-tililleen. 80-luvun vastine olisi kai se, että jollakin on kotonaan albumi jossa on kuvia itsestään ja laukuistaan. Sitten ihmiset katsovat niitä ja tykkäävät niistä. Jos et itse halua katsoa ihmisten selfieitä niin jätä katsomatta.

Ok. Siis ihminen laittaa persepitkällä-duckface-selfieitä useita joka ikinen viikko julkiselle Instagram-tililleen, jolla on useita tuhansia seuraajia ja toivoo saavansa koko ajan enemmän ja enemmän tykkäyksiä ja seuraajia. Näitähän, kuten kai jokainen instagramia käyttävä tietää, voi joko ostaa tai hankkia myös ilmaiseksi ja näitä "get more followers now" - tilejä tulee instaan kuin sieniä sateella, eli niitä selvästi myös käytetään.

Mistä tässä on kyse, jollei huomionhausta ja itsensä esittelystä? Miksi nämä ihmiset pitävät yllä julkisia instatilejä ja lukuisia muitakin sometilejä ja haalivat itselleen mahdollisimman paljon seuraajia ja tykkäyksiä, jos haluavat ottaa kuvia itsestään vain jonkinlaiseen omaan digitaaliseen valokuva-albumiin, jota hänen kaverinsa saavat halutessaan kylässä käydessään katsoa? Miksi he eivät vain ylläpidä yksityistä digitaalista valokuva-albumia vaikka tietokoneellaan ja näytä siitä kuvia kavereilleen, jos tämä muka on tarkoitus? Mihin tarvitaan julkista somea ja jopa kymmeniä tuhansia seuraajia ympäri maailmaa, jos ei saadakseen huomiota?

80-luvun vastine tästä olisi lähinnä se, että olisit vienyt koulusi aulaan valokuva-albumin, jonka kanteen kirjoitat nimesi ja kehotat kaikkia oppilaita ja opettajia käymään säännöllisesti katsomassa sinne laittamiasi valokuvia. Ja sitten liimaisit sinne joka toinen päivä kuvan itsestäsi suu mutrussa ja peppu pitkänä rintavakoa korostava toppi päälläsi. Välillä laittaisit lähikaupan ilmoitustaululle lapun, jossa kerrot että koulusi aulassa on tällainen valokuva-albumi ja kehottaisit myös kaupan asiakkaita käymään katsomassa kuviasi. Tietenkin albumiisi olisi kiinnitetty kynä, jolla toivot katsojien piirtävän sydämen kuvan viereen, jos he tykkäävät siitä ja kirjoittavan ulkonäköäsi kehuvia kommentteja.

Jos joku olisi 80-luvulla tehnyt näin, niin kyllä häntä olisi pidetty seonneena, nolona ja leuhkana tyyppinä. Tuskin moni olisi ymmärtänyt edes sitä, että omaan yksityiseenkään valokuva-albumiinsa olisi lisännyt kuvia itsestään monta kertaa viikossa ilman mitään syytä. Tässä asiassa todellakin on kulttuuri muuttunut todella paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi