Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole menetellyt vilpillisin keinoin

Vierailija
26.03.2018 |

Miten kelalle todistetaan ettei ole menetellyt vilpillisin keinoin?

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän epäilen et ap on nimenomaan toiminut vilpillisesti.

Vierailija
102/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette osaa edes lukea rivien välistä :DDD esimerkissäni tyyppi sai kolme tonnia opiskelujen ohella eikä siltikään raksuta :D Luuletteko että joku voisi tienata kolme tonnia OPISKELIJANA :D

Summa on alle 2 000 e. :D

Miten täällä ihmiset osaisivat lukea rivien välistä kun itse rivien tekstien lukeminen ja varsinkin ymmärtäminen tuottaa suurimmalle osalle todella suuria vaikeuksia? :D

Osaisinpa vastata sulle jotain järkevää, että sun ei tarvis enää kuunnella näitä hyödyttömiä viisauksia lukutaidottomilta ihmisiltä.

Mulla on alkanu aivot jo sulaa näistä kommenteista.. :(

Miten sä kuvittelet, että kukaan voisi auttaa aapeeta? Ap ei kerro mitään syytä, miksi hän on saanut liikaa tukea tai miksi niitä nyt peritään takaisin?

Normaalisti liikaa maksetut tuet perutaan aina takaisin, oli kyse sairaus,työttömyys,opinto,lääke, ja kaikista muistakin tuista. Oli niitä saatu tietoisesti tai ei.

J o s

O n

K y k e n e v ä

T o d i s t a m a a n

E t t ä

E I

O l e

M e n e t e l l y t

V I L P I L L I S I N

k e i n o i n

V O I

K e l a

M A H D O L L I S E S T I

P I E N E N T Ä Ä

S U M M A A

t a i

L U O P U A

Perinnästä kokonaan. MAHDOLLINEN asia. Edelleen haastava asia ymmärtää? Edelleen?

Miten

sinulle

on

voitu

maksaa

liikaa

tukea?

Millä

perusteella

sitä

peritään

nyt

takaisin?

Liian vähän opintopisteitä? Liian isot tulot? Opintojen keskeytminen?

Opintojen

Keskeytyminen

Kun

Minulle

Ei

Annettu

Muuta

Vaihtoehtoa

Vaikka

Olisin

Silloin

Halunnut

Jatkaa.

Käytiin

Läpi

Silloisia

Asioita

Ja

Tiesivät

Minua

Paremmin

Että

On

Parasta

Jättää

Kesken.

Halusin

Jatkaa

En

Vain

Saanut

Mahdollisuutta

Enää.

Nykyään

Ei

Harmita

Tippaakaan

Koska

Ihan

P*ska

Ala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla enää todellista... Ap

Vierailija
104/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normiasioiden ymmärtäminen voi olla noin vaikeaa. Teette kamalaa draamaa asiasta jossa ei ole tippaakaan draamaa :"D Olette viemässä minua oikeuteenkin jostain liikaa maksetusta opintotuesta, joka peritään asumistuesta tai sitten maksetaan ihan normaalisti takaisin kelalle :"D

Ehkä trolliin vastattiin trollilla? ":''''DDDD"

Ei kukaan halua auttaa noin törkeää ihmistä, joka kuvittelee voivansa haukkua muita ääliöiksi sillä perusteella, ettei itse kirjoita selvästi, mitä tarkoittaa.

Olen kertonut monta kertaa miten asiat ovat, silti se ei mene jakeluun vaan lauotte omaa p*skaanne ja naureskelette että joudun oikeuteen ja ties mitä kaikkea :"D Ja vaikka olen sanonut monta kertaa, että toistamalla vilpittömyyden voi summaa saada pienemmäksi, ette ymmärrä vaan jatkatte omaa p*skaanne loputtomiin.

Minua pisti silmän ala-arvoinen käytöksesi. Ei kukaan sitä täällä pysty sanomaan, miksi juuri sinä et ole ollut tietoinen asioistasi, joista sinun pitäisi olla. Joten ei täällä voida auttaa sinua (huijaamisessa).

Lisäksi en ole luonteeltani muutenkaan epärehellinen :D Ap

Muista kirjoittaa tuo siihen hakemukseen.

Vierailija
105/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla enää todellista... Ap

Kyllä tässä selkeästi alkaa paistamaan sellainen tarkoituksellinen vilpillinen toiminta läpi ap:n puheista, sen verran sekavaa settiä heittää että taitaa olla tarkoituksella tehtailtu petkuja siellä.

Vierailija
106/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tiivistettynä vaikkakin AP on sitä mieltä että en osannut lukea aloitusviestiä:

Kohtuullistamishakemukset ovat aina yksilöllisiä ja sitä varten pitäisi tietää opiskeluhistoria mahdoliisesti vuosien ajalta sekä palkkatulot kyseiseltä ajalta sekä mahdolliset sairastumiset. Näiden pohjalta olisi mahdollista muotoilla hakemus perinnän kohtuullistamiseksi, tosin erittäin epätodennäköistä että tästä olisi mitään hyötyä. AP tosin ei ole kertonut oikeastaan mitään minkä perusteella voisi antaa vinkkejä hakemukseen. Anteeksi että olen ääliö.

Vierailija
107/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette osaa edes lukea rivien välistä :DDD esimerkissäni tyyppi sai kolme tonnia opiskelujen ohella eikä siltikään raksuta :D Luuletteko että joku voisi tienata kolme tonnia OPISKELIJANA :D

Summa on alle 2 000 e. :D

Miten täällä ihmiset osaisivat lukea rivien välistä kun itse rivien tekstien lukeminen ja varsinkin ymmärtäminen tuottaa suurimmalle osalle todella suuria vaikeuksia? :D

Osaisinpa vastata sulle jotain järkevää, että sun ei tarvis enää kuunnella näitä hyödyttömiä viisauksia lukutaidottomilta ihmisiltä.

Mulla on alkanu aivot jo sulaa näistä kommenteista.. :(

Miten sä kuvittelet, että kukaan voisi auttaa aapeeta? Ap ei kerro mitään syytä, miksi hän on saanut liikaa tukea tai miksi niitä nyt peritään takaisin?

Normaalisti liikaa maksetut tuet perutaan aina takaisin, oli kyse sairaus,työttömyys,opinto,lääke, ja kaikista muistakin tuista. Oli niitä saatu tietoisesti tai ei.

J o s

O n

K y k e n e v ä

T o d i s t a m a a n

E t t ä

E I

O l e

M e n e t e l l y t

V I L P I L L I S I N

k e i n o i n

V O I

K e l a

M A H D O L L I S E S T I

P I E N E N T Ä Ä

S U M M A A

t a i

L U O P U A

Perinnästä kokonaan. MAHDOLLINEN asia. Edelleen haastava asia ymmärtää? Edelleen?

Miten

sinulle

on

voitu

maksaa

liikaa

tukea?

Millä

perusteella

sitä

peritään

nyt

takaisin?

Liian vähän opintopisteitä? Liian isot tulot? Opintojen keskeytminen?

Opintojen

Keskeytyminen

Kun

Minulle

Ei

Annettu

Muuta

Vaihtoehtoa

Vaikka

Olisin

Silloin

Halunnut

Jatkaa.

Käytiin

Läpi

Silloisia

Asioita

Ja

Tiesivät

Minua

Paremmin

Että

On

Parasta

Jättää

Kesken.

Halusin

Jatkaa

En

Vain

Saanut

Mahdollisuutta

Enää.

Nykyään

Ei

Harmita

Tippaakaan

Koska

Ihan

P*ska

Ala.

Vaadittiin 7 sivua, että kerrot lisätietoa. Hienoa! Nyt sinua voi auttaa.

Montako kuukautta sinulta peritään niitä takaisin? Oletko siis saanut jonkun sairauden, jos sinun on pitänyt keskeyttää koulusi koulun toimesta? Esimerkiksi fyysisiä vai mielenterveydellisiä? Oletko ollut vaikka kuukauden sairaalassa, jolla saisi jo yhden kuukauden peruutettua. Masennuksella tai muulla mielenterveyden häiriöllä voi lääkärintodistuksella saada perusteltua, että ei ole pystynyt hoitamaan asioitaan.

Kela yleisesti ikävä kyllä katsoo, että sinulla on ollut velvollisuus ilmoittaa tieto heti, kun olet lopettanut opinnot. Siksi on siis vaikeaa perustella tuo vilpittömyys, vaikka se oikeasti sitä olisikin..

t. Tuo "asperger"-lukihäiriöinen-mikälieääliö

Vierailija
108/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun kommunikointitaidot on sillä tasolla että unohda ihan suosiolla koko juttu. Ei tule onnistumaan.

Vierailija
109/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:"D en unohda yhtään mitään. Ap

Vierailija
110/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän minä tiedä mitä kela katsoo ja ei katso. Ainahan se katsoo asiat omaksi edukseen, päivänselvää. Siksi täytyy opetella pyytämään oikaisua asioihin joissa siihen voi olla oikeutettu. Ap

Vierailija
111/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin keskustelun tähän asti. Vasta tällä viimeisellä sivulla sain edes pienen vihjeen, millaista vihjettä perustelulle pitäisi antaa: opintojen keskeytyminen jostakin syystä. Minäkin olen siis ääliö.

No asiaan, voisiko tämä olla samanlainen tilanne?

Tuttuni sairastui masennukseen ja lopetti koulun. Ei kuitenkaan siinä tilanteessa lopettanut opintotukea, vaan nosti sitä koko kevään ja kesän. Vasta syksyllä alkoi hakea sairauspäivärahaa. Ei auttanut itku markkinoilla ja perintälappu tuli, tosin eipä sitä kai vakavissaan yrittänytkään ilmeisesti mitenkään perustella sairaudellaan....

Vierailija
112/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis keskeyttänyt opiskelun.

Kela on asiasta tietämättömänä (koska et ole ilmoittanut sinne opiskelusi loppumisesta) jatkanut opintotuen maksamista sinulle.

Sinä olet jatkanut opintotuen vastaanottamista.

Nyt Kela perii sinulta maksamansa tuen takaisin.

Mikä tässä on epäselvää?

Vierailija
113/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä luulin, että tämä oli Akun avaus. sori. Jatkakaa.

Vierailija
114/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normiasioiden ymmärtäminen voi olla noin vaikeaa. Teette kamalaa draamaa asiasta jossa ei ole tippaakaan draamaa :"D Olette viemässä minua oikeuteenkin jostain liikaa maksetusta opintotuesta, joka peritään asumistuesta tai sitten maksetaan ihan normaalisti takaisin kelalle :"D

Ehkä trolliin vastattiin trollilla? ":''''DDDD"

Ei kukaan halua auttaa noin törkeää ihmistä, joka kuvittelee voivansa haukkua muita ääliöiksi sillä perusteella, ettei itse kirjoita selvästi, mitä tarkoittaa.

Olen kertonut monta kertaa miten asiat ovat, silti se ei mene jakeluun vaan lauotte omaa p*skaanne ja naureskelette että joudun oikeuteen ja ties mitä kaikkea :"D Ja vaikka olen sanonut monta kertaa, että toistamalla vilpittömyyden voi summaa saada pienemmäksi, ette ymmärrä vaan jatkatte omaa p*skaanne loputtomiin.

Trollihan sä olet, mutta jos olet tosissasi, niin rauhoitupa nyt ihan ensiksi vähäsen ja kerro enemmän tietoja sun keissistä. Eihän me muuten voida auttaa. Minkä takia sinulle on maksettu liikaa opintotukea etkä ole sitä huomannut? Koska jos käyt opintojen ohessa töissä, sinun kuuluu huolehtia tulorajoista, jolloin se on oma syysi, jos et pidä siitä huolta. Samoin opintopisteiden riittävä suorittaminen on omalla vastuulla ja se on taas vähän voi voi, jos et ole pitänyt huolta tästä asiasta ja sinulle on maksettu liikaa opintotukea vaikka et ole oikeutettu siihen.

Vierailija
115/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, joka on kirjoitellut caps lockilla kunnon diiva daapaa, on ap. Muut koittaa tiedustella tarkempaa tilannetta niin haukutaan vaan. Ei ap niistä vuosien takaisista opinnoistaan ainakaan kauheasti kypsemmäksi ja sivistyneemmäksi tullut.  

Vierailija
116/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella viihdyttävä ketju pitkästä aikaa!

Eli ap on potkittu koulusta pihalle huonon käytöksen (huutaa täälläkin) tai mielenterveyshäiriöiden (vastailee itse itselleen) vuoksi, mutta on silti jatkanut opintotuen nostamista koska ei tiennyt(?) että tukea ei saa nostaa jos ei opiskele. Kela haluaa periä liikaa maksetut tuet asumistuesta, vaikka ap asuu omassa omistusasunnossaan. Ap:lla olisi rahaa maksaa velkansa pois Kelalle myös suoraan ja heti ja vaikka monenkertaisesti mutta periaatteesta haluaa taistella summaa pienemmäksi.

Vierailija
117/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ketju aikoihin.

Vierailija
118/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap väittää tietävänsä mutta ei tiedä. Samalla lesoaa että hänellähän se kirje on. Kyselee "idiooteilta".

Ilmeisesti ei siis osaa lukea, mikä on arka paikka. En yhtään enää ihmettele, että on koulusta potkittu pois. Onhan ne vaikeita, ohjeet ja kirjeet. Jos ei osaa.

Oikeasti, joko ap on provo tai sitten on kyllä tyhmä ja itsekeskeinen pissis.

Vierailija
119/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Ap:ta ja tahdon auttaa. Tässä Kelalle vastaus:

"Rakas Kela, minusta riippumattomista syistä kouluni on päättynyt. En ole tietoisesti nostanut ylimääräisiä opintotukia, vaan niitä on maksettu minulle epähuomiossa. Olen luonteeltani erittäin rehellinen ihminen, enkä koskaan voisi toimia tuolla tavalla tietoisesti. Vaadin takaisinperinnän kohtuullistamista, koska olen muutenkin hyvä ihminen.

Ystävällisin terveisin (oma nimi tähän kohtaan)"

Vierailija
120/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella viihdyttävä ketju pitkästä aikaa!

Eli ap on potkittu koulusta pihalle huonon käytöksen (huutaa täälläkin) tai mielenterveyshäiriöiden (vastailee itse itselleen) vuoksi, mutta on silti jatkanut opintotuen nostamista koska ei tiennyt(?) että tukea ei saa nostaa jos ei opiskele. Kela haluaa periä liikaa maksetut tuet asumistuesta, vaikka ap asuu omassa omistusasunnossaan. Ap:lla olisi rahaa maksaa velkansa pois Kelalle myös suoraan ja heti ja vaikka monenkertaisesti mutta periaatteesta haluaa taistella summaa pienemmäksi.

:DD En ole edelleenkään vastaillut itselleni kertaakaan. Ymmärretty?

Jaa, siis koska minulla on varaa maksaa koko summa niin en saa yrittää pienentää sitä syystä että en ole ollut vilpillinen :D