En ole menetellyt vilpillisin keinoin
Miten kelalle todistetaan ettei ole menetellyt vilpillisin keinoin?
Kommentit (146)
On niitä haasteita käräjille saanut jotkut opintotuestakin:
https://kaksplus.fi/threads/kela-ja-opintotukien-takaisin-perintae.9655…
"Heh, minulta perittiin tukia takaisin vuosikausia sen jälkeen kun olin jo valmistunut. Tuet koskivat vuosia 1997-98 ja maksuun tulivat haasteen muodossa vuonna 2003."
Koulun keskeytyksestä johtuen poliisiasiaksi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12718676/opintotuen-takaisinperinta--ri…
Henkilö oli unohtanut kertoa Kelalle lopettaneensa opiskelut.
Ap voi väittää olevansa hyvin tyhmä ihminen, ei vain ymmärrä asioita. Ei liene vaikeaa todistaa....
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kela-vaati-opiskelijaa-maksamaan-o…
Hovioikeus hylkäsi petossyytteen. Petossyyte tuli siis siitä ettei tullut tarpeeksi opintopisteitä sovittuna aikana. Sulla AP on siis toivoa, joskus Kelakin häviää.
Rankkaa oikeasti saada opintotukea jos kaikki ei menekään putkeen.
Minä jättäisin AP:nä vilpillisyyden huomioistani vähäiseksi ja maksaisin kerrasta summan ja toivoisin että se riittää Kelalle, koska lain mukaan rikos on jo tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/1772172/ketju/miksi_kela_uhkaa_poliisil…
Ilmeisesti Kela voi viedä myös opintotukiasiat poliisille:
"Muutaman sadan euron liikaa maksetuista opintotuista on menty tietääkseni käräjille ja tuomio on tullut vaikka opiskelija on yrittänyt tehdä parhaansa, palauttanut tukia jne."
:"D ap
Vierailija kirjoitti:
Minä jättäisin AP:nä vilpillisyyden huomioistani vähäiseksi ja maksaisin kerrasta summan ja toivoisin että se riittää Kelalle, koska lain mukaan rikos on jo tapahtunut.
:"""D ap
En saa happea kun olette niin tyhmiä :"D
Saan muutoksenhakulautakunnalta kirjeen ja täällä ääliöt jauhavat rikoksista ja oikeudesta :"D voi apua ei tämä voi olla todellistakaan...
Ei ne sitä kohtuullista. Minulle tuli ihan samanlainen kirje kun kela oli käsinkirjoitetusta lapusta katsonut vuorani väärin. Huomasin tämän itse muutaman kuukauden päästä ja ilmoitin kelalle. Ei auttanut vaan kaikki piti palauttaa vaikka virhe ei alunperin ollut minun. Kaikki kelalta tuleva posti on aina luettava huolella ja itse on vastuussa siitä onko oikeutettu siihen mitä ne maksaa!
Ap, sä olet itse vastuussa siitä, että sun pitää ilmoittaa kaikki muutokset Kelaan. Sä olet mokannut > Kela perii liikaa maksetut tuet takaisin > sä maksat kiltisti. Se vilpillisyys-lauseke siinä Kelan kirjeessä tarkoittaa tilanteita, joissa esim. Kela on tehnyt virheen ja maksanut asiakkaalle kuulumattomia tukia, joita asiakas ei ole itse tajunnut ihmetellä.
Mulle sattui koominen tilanne. Kela oli tarkistanut asumistukeni mutta liian pienillä tuloilla. Kun sain kirjeen meni heti Kelan toimistoon ilmoittamaan virheestä. Asiakaspalvelija ei tiennyt mitä tehdä ja soitti jonnekin ja ilmoitti että asiakas on ilmoittanut että tuloarvio on väärin. Jonkin ajan kuluttua minulle tuli kirje jossa sanottiin että minun tulee ilmoittaa hyväksynkö että päätös tehdään uusilla oikeilla tuloilla. No otin yhteyttä Kelaan että tietenkin voitte, minähän ilmoitin jo itse siitä virheestä. Lisäksi siellä oli lause että vaikken ilmoitakaan mitään niin silti päätös tehdään uusiksi. Kaiken tämän sähläyksen kesken Kela kerkesi maksamaan mulle liikaa.
Sitten tuli ilmoitus että mun pitää tehdä selvitys miten maksan takaisin liikaa maksetun osan. Koska sain tt-tukea sanoin että minä en ole hyötynyt virheellisestä päätöksestä mitenkään vaan kunta, maksaessaan liikaa maksettua osuutta pienemmän osan tt-tukea Kela armollisesti jätti perimättä minulta tuon liikamaksun.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa AP:n puntit tutisemaan.
:"D Ahaa? Miksi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, sä olet itse vastuussa siitä, että sun pitää ilmoittaa kaikki muutokset Kelaan. Sä olet mokannut > Kela perii liikaa maksetut tuet takaisin > sä maksat kiltisti. Se vilpillisyys-lauseke siinä Kelan kirjeessä tarkoittaa tilanteita, joissa esim. Kela on tehnyt virheen ja maksanut asiakkaalle kuulumattomia tukia, joita asiakas ei ole itse tajunnut ihmetellä.
Ei ole mitään v*tun muutoksia :DDD ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa AP:n puntit tutisemaan.
:"D Ahaa? Miksi? Ap
Sä olet irtautunut reaalimaailmasta. Ehkä psykoosi-diagnoosi auttaisi sinua asian järjestämisessä. Pyydä edunvalvojaa tai soita äidillesi että hommaisi sulle sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään v*tun muutoksia :DDD ap
Ai se ei ole muutos, että opiskelusi on päättynyt? :D
https://www.vauva.fi/keskustelu/1772172/ketju/miksi_kela_uhkaa_poliisil…
Ilmeisesti Kela voi viedä myös opintotukiasiat poliisille:
"Muutaman sadan euron liikaa maksetuista opintotuista on menty tietääkseni käräjille ja tuomio on tullut vaikka opiskelija on yrittänyt tehdä parhaansa, palauttanut tukia jne."