Ovatko te-toimiston tädit yleensä jyrääviä vai olenko saanut huonon käsittelijän?
Herkkänä ihmisenä vaikea sanoa ei ja joudun ongelmiin aina. Miten voi vaihtaa te-toimiston omaa käsittelijää?
Kommentit (11)
Mulla ovat olleet todella asiallisia ( ja itse olen myös aina ollut halukas työelämään/ koulutukseen). Vaikka mitään ei ole pitkää aikaan löytynytkään, ilmeisesti oma aloitteellisuus on tehnyt työkkärin ja kuntakokeilun ihmisistä myötämielisiä.
Nytkin, kun olen osa -aikatyössä joka keskeytettiin hetkeksi löytyi sopuratkaisu tilanteeseen kuntakokeilunkin puolelta
Siellä kaikki ovat samanlaisia inhottavia. Ei välttämättä vaihtamalla parane. Yritä olla välittämättä. Kaikki muutkin saavat samanlaista huonoa kohtelua sieltä, jos tämä nyt yhtään lohduttaa.7
Vierailija kirjoitti:
Siellä kaikki ovat samanlaisia inhottavia. Ei välttämättä vaihtamalla parane. Yritä olla välittämättä. Kaikki muutkin saavat samanlaista huonoa kohtelua sieltä, jos tämä nyt yhtään lohduttaa.7
Mä en vaan tiedä miten kieltäytyä kun sitten tulee sellainen olo , että ne luulee etten halua työllistyä. :/
Minulla on ollut enimmäkseen kivoja ja kannustavia. Yksi ikävämpi tapaus oli, ei niinkään jyräävä, mutta älyllisesti rajoittunut, kutsuin häntä mielessäni Puluaivoksi. Hänen kanssaan oli hankala asioida, kun kaikki piti vääntää rautalangasta.
Mulla asiallinen ja järkevä virkailija. Olen kuullut myös näistä natseista, jotka koettaa kyykyttää ja määräillä.
Mullakin ihan hyviä kokemuksia. Kai siihen vaikuttaa vähän työnhakijan historiakin. Mä olen ainakin jämäkästi sanonut mitkä hommat käy, (turha ehdottaa viiskymppisenä mitään hoitoalan koulutuksia esim.) mitkä ei, niin hyvässä hengessä on aina edetty.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin ihan hyviä kokemuksia. Kai siihen vaikuttaa vähän työnhakijan historiakin. Mä olen ainakin jämäkästi sanonut mitkä hommat käy, (turha ehdottaa viiskymppisenä mitään hoitoalan koulutuksia esim.) mitkä ei, niin hyvässä hengessä on aina edetty.
Samoin mulla, eivät esim pakota hakemaan ensimmäisen (työvoimapula-)alan töitä. Toki olen itsekin kohtelias ja ystävällinen, metsähän vastaa juuri niin kuin sinne huudetaan.
Mulle sanoi kerran ihan pokkana yks te-tantta, että onkohan sinun työnhakutaidoissa vikaa kun et näytä löytävän töitä ja naama ihan norsunv*tulla! Mjoo, olin siihen mennessä käynyt muutamat te-työnhakukurssit, oli koulutus ja työelämässäkin olin jo ollut. Olin vaan liian kiltti silloin enkä vastannut mitään, toisin on nyt.
Mulla oli työttömyysaikana sekä jyrääviä että asiallisia/mukavia. Yhdelle olen ikuisesti kiitollinen hyvästä vinkistä jonka ansiosta koulutus ja sitä kautta työllistyminen tuli mahdolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi kerran ihan pokkana yks te-tantta, että onkohan sinun työnhakutaidoissa vikaa kun et näytä löytävän töitä ja naama ihan norsunv*tulla! Mjoo, olin siihen mennessä käynyt muutamat te-työnhakukurssit, oli koulutus ja työelämässäkin olin jo ollut. Olin vaan liian kiltti silloin enkä vastannut mitään, toisin on nyt.
Ihan vasta yksi täti uhkaili kursseilla kun ei tunnu töitä löytyvän. Kysyin nuorentaako se kurssi minut alle viiskymppiseksi? Lisäsin että olen käynyt jo cv-kurssin kahdesti että jospa se kolmas kerta toden sanoo. Osa työkkärin tädeistä ei tunnu käsittävän kuinka vaikeaa on saada töitä.
Pyskoämmiä siellä on tosi paljon.