Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole menetellyt vilpillisin keinoin

Vierailija
26.03.2018 |

Miten kelalle todistetaan ettei ole menetellyt vilpillisin keinoin?

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites se Kela sinua syyttää? Suomalaisen oikeuskäytännön mukaan syyttömyyttä ei tarvitse todistaa, mutta vastapuolen pitää jotenkin osoittaa syyllisyys joihin sinä sitten vastaat.

Vierailija
4/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamalla kirjalliset todisteet esim. verotuspäätös, jne...

Vierailija
5/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on maksettu liikaa opintotukea vuosia sitten ja nyt minun pitää todistaa, tai ei pidä mutta haluan todistaa, että en ole haalinut tukia vilpit mielessä. Jos saisi edes vähän pienemmäksi tuota summaa. Ap

Vierailija
6/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toimitat opintosuorituksista ja verotuksesta päätökset ja teet niistä laskelmat ettet ole saanut liikaa tukia.

Vierailija
7/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toimitat opintosuorituksista ja verotuksesta päätökset ja teet niistä laskelmat ettet ole saanut liikaa tukia.

Huoh. Kun OLEN SAANUT. Haluan todistaa, että en ole haalinut tukia liikaa TIETOISESTI.

Vierailija
8/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kun OLEN SAANUT. Haluan todistaa, että en ole haalinut tukia liikaa TIETOISESTI.

Käy oikeusaputoimistossa, luultavasti saat edullisesti tai ilmaiseksi lakimiehen apua joka voi kirjoittaa puolestasi lausunnon Kelalle. Jos et tee näin voi Kela viedä asian jopa käräjille asti, jolloin viimeistään tarvitset lakimiehen apua.

Vierailija
9/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole herännyt siinäkään vaiheessa kun Kela on perinyt takaisin opintotukiasi vai miksi he epäilevät sinua rikolliseksi?

Vierailija
10/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on maksettu liikaa opintotukea vuosia sitten ja nyt minun pitää todistaa, tai ei pidä mutta haluan todistaa, että en ole haalinut tukia vilpit mielessä. Jos saisi edes vähän pienemmäksi tuota summaa. Ap

Mitä väliä sillä on, oletko vilpittömässä mielessä niin toiminut? Eihän tuossa asiassa ole siitä kysymys? Sinulle on maksettu liikaa, ne halutaan periä pois. Vilpillisyydellä/vilpittömyydellä ei luulisi olevan vaikutusta tässä?

Itsekin sain opintorahaa aikoinaan n euroa, menin sitten töihin loppuvuodesta tienaten "liikaa", joten perivät pari tonnia takaisin. En edes ajatellut että oli "väärin" mennä töihin.

Vierailija
11/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy oikeusaputoimistossa, luultavasti saat edullisesti tai ilmaiseksi lakimiehen apua joka voi kirjoittaa puolestasi lausunnon Kelalle. Jos et tee näin voi Kela viedä asian jopa käräjille asti, jolloin viimeistään tarvitset lakimiehen apua.

Turha yrittää pelotella kun se kirje on minulla eikä sinulla. Minnekään käräjille mennä. :D joko maksan itse tai sitten rahat peritään asumistuesta. Ap

Vierailija
12/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut oikeutettu opintotukeen koko aikaa kun olen sitä saanut, mutta en ole ollut tietoinen asioista. Eikä sinne riitä ilmoitus, että "en mä tarkoituksella." Jos haluan saada summaa pienemmäksi niin jotenkin pitäisi todistaa asia. Ap

Vierailija
13/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, oletko vilpittömässä mielessä niin toiminut? Eihän tuossa asiassa ole siitä kysymys? Sinulle on maksettu liikaa, ne halutaan periä pois. Vilpillisyydellä/vilpittömyydellä ei luulisi olevan vaikutusta tässä?

Itsekin sain opintorahaa aikoinaan n euroa, menin sitten töihin loppuvuodesta tienaten "liikaa", joten perivät pari tonnia takaisin. En edes ajatellut että oli "väärin" mennä töihin.

Edelleen minulla on se kirje, ei teillä. Kyllä vilpillisyydellä on väliä jos haluaa saada summaa pienemmäksi. Ap

Vierailija
14/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut oikeutettu opintotukeen koko aikaa kun olen sitä saanut, mutta en ole ollut tietoinen asioista. Eikä sinne riitä ilmoitus, että "en mä tarkoituksella." Jos haluan saada summaa pienemmäksi niin jotenkin pitäisi todistaa asia. Ap

En ymmärrä. Ei KELA sitä summaa kohtuullista millään perusteella, vaikka vastaisit mitä. Liikaa maksettu peritään takaisin. Miksi sitä edes tulisi kohtuullistaa? Jos sinä maksat vuokran vahingossa kahteen kertaan, toki haluat, että vuokranantaja palauttaa vahingossa maksetut rahat?

Vierailija
15/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole herännyt siinäkään vaiheessa kun Kela on perinyt takaisin opintotukiasi vai miksi he epäilevät sinua rikolliseksi?

Voi v*ttu olette turhauttavan tyhmiä. :DD OLEN TOIMITTANUT UUDELLEENKÄSITTELYPYYNNÖN, KELA TODENNUT ETTÄ SAMALLA LINJALLA JATKETAAN. Kukaan epäile minua rikolliseksi :"D Jos haluan saada perittävää velkaa pienemmäksi on pystyttävä todistamaan etten ole ollut vilpillinen. Ap

Vierailija
16/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Ei KELA sitä summaa kohtuullista millään perusteella, vaikka vastaisit mitä. Liikaa maksettu peritään takaisin. Miksi sitä edes tulisi kohtuullistaa? Jos sinä maksat vuokran vahingossa kahteen kertaan, toki haluat, että vuokranantaja palauttaa vahingossa maksetut rahat?

MINULLA ON TUO PAKSU KIRJE, EI TEILLÄ. Enköhän tiedä mistä kirjoitan. Voi jessus sentään. ap

Vierailija
17/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä mitään vuokria maksele omassa asunnossa. Ap

Vierailija
18/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako täältä nyt jotain normaaleja vastauksia vai eikö täällä kukaan ymmärrä yhtään mitään?

Vierailija
19/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha yrittää pelotella kun se kirje on minulla eikä sinulla. Minnekään käräjille mennä. :D joko maksan itse tai sitten rahat peritään asumistuesta. Ap

Kela on sen verran ankara, että käräjille voi joutua, vaikka maksaisi tuet takaisin.

Vierailija
20/146 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä mitään vuokria maksele omassa asunnossa. Ap

Aplodeja. Hyvin sä vedät.