Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskauden piilottaminen

Vierailija
26.03.2018 |

Miten te muut olette pystynyt piilottamaan raskauden? Sain juuri tietää olevani raskaana ja viikolla 4 tai 5 ( en ole ihan sata varma koska en ole vielä käynyt varhaisultrassa). En haluaisi kuitenkaan vielä töissä kertoa enkä kyllä muutenkaan. Vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Kärsin aamupahoinvoinnista ja se tuottaa ongelmia töissä koska työkaverini ovat huomanneet minun voivan pahoin ja osa välttelee seuraani kuin mulla olisi joku vatsatauti. Olen ajatellut, että käyttäisin pientä valkoista valhetta selittääkseni pahoinvointini kuten vaikka uusi lääkitys tms. "aiheuttaisi" sen. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Olen 22vuotias, työssäkäyvä ja avoliitossa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyi ensimmäinen raskaus h25 ja toinen h16. Hoikka olen, mutta suht pitkä, 172cm. En tehnyt raskauksistani sen kummempaa numeroa alussa, etenkään toisesta. Mutta toki on aina niitä jotka ovat plussatestistä alkaen heti niin vaivaisia ja huomionkipeitä, kun nipistää ja supistaa ja vetää ja työntää. Mutta heille tiedoksi; ihmisillä muutakin elämää kuin teidän raskautenne. Raskautesi ei välttämättä kiinnosta kuin sinua itseäsi, sori.

Mikä on h16 tai h25? Sinä et ole ollut raskaana ikinä.

Tulee mieleen yksi nainen joka selitti, että hänen raskautensa on nyt rivinvälillä 12. Meinasi että rv neuvolakortissa tarkoittaa rivinväliä.

Mutta että oikein h25 :D

Näkee kauas, ettei mitään kokemusta asiasta.

Ja nämä naureskelevat, eivätkä tiedä asioista mitään. h25 ilmaistaan raskausviikkojen lukumäärä, ihan lääketieteen ammattilaiset käyttävät sitä. Voidaan käyttää myös h25+3, jolloin viikkojen lisäksi ilmoitetaan, montako päivää yli 25 viikon. 

Vierailija
42/50 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että osa tajuaakin. Pahoinvointi kuitenkin on pahimmillaan aamuisin klo 7-11. Mutta onneksi kukaan ei ole kysynyt vielä, että olenko raskaana. Ehkä tämä pahoinvointikin helpottaa tulevina viikkoina tai haen apteekista pahoinvointilääkkeitä.

-AP

Ap, ei työkavereitasi oikeasti kiinnosta oletko raskaana vai et, eikä tuleva lapsesi. Joten turhaan mietit tuollaista ihan tyhmää asiaa. Asia ei muille kuulu, eikä se todennäköisesti muita hirveästi liikuta. Ajattelet liian minäkeskeisesti. Jokaisella on oma elämä ja ne omat jutut kiinnostavat kutakin eniten, eivät sinun raskaudet, raskaudetta olemiset tai pahoinvoinnit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyi ensimmäinen raskaus h25 ja toinen h16. Hoikka olen, mutta suht pitkä, 172cm. En tehnyt raskauksistani sen kummempaa numeroa alussa, etenkään toisesta. Mutta toki on aina niitä jotka ovat plussatestistä alkaen heti niin vaivaisia ja huomionkipeitä, kun nipistää ja supistaa ja vetää ja työntää. Mutta heille tiedoksi; ihmisillä muutakin elämää kuin teidän raskautenne. Raskautesi ei välttämättä kiinnosta kuin sinua itseäsi, sori.

Raskaus näkyi 12 ja 25 tunnin jälkeen hedelmöittymisestä? Ja osoittelet vielä sormella niitä jotka plussa testistä allaen alkaa hehkuttaa asiaa muille. Itsehän näyt aloittaneen vieläkin aikaisemmin.

En ole tuo jota lainasit, mutta ajattelinpa nyt kuitenkin kertoa jotain teille, jotka tuota h-lyhennettä ihmettelette. Se on ihan virallinen tapa ilmaista raskausviikot lääketieteen termein. Tulee latinan kielistä sanasta hebdomas joka tarkoittaa siis viikkoa. Lukaiskaapa mammat joskus vaikkapa synnytyskertomuksenne läpi ihan silmä kädessä, sieltäkin tuo lyhenne takuulla löytyy.

Niinpä. Mutta osoittaa melkoista tilannetajuttomuutta ja brassailunhalua (kommentoija itse syyttää vieläpä toisia sitten huomionkipeydestä!) ympätä virallisia lääketieteen latinankielisiä termejä arkipäiväiseen keskusteluun. Pätee kaikessa ammattikielessä. Muutenkin ko. kommentti oli ihan nollasisältöinen.

H on kyllä aivan yhtä yleinen kuin rv. Ehkä yleisempikin, paitsi täällä palstalla. Mutta aina joskus näköjään palstamammojen nollasisältöinen pää yllättää.

Hah :D Ai sinäkö juttelet ystäviesi, työkavereidesi yms. kanssa että "nyt olen hebdomas 25." Voin vakuuttaa sinulle että täällä tynnyrisi ulkopuolella puhutaan ihan yleisesti raskausviikoista ja lyhennetään se "rv". Poikkeuksena tietysti terveydenhoitoalan ammattislangi.

Vierailija
44/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että osa tajuaakin. Pahoinvointi kuitenkin on pahimmillaan aamuisin klo 7-11. Mutta onneksi kukaan ei ole kysynyt vielä, että olenko raskaana. Ehkä tämä pahoinvointikin helpottaa tulevina viikkoina tai haen apteekista pahoinvointilääkkeitä.

-AP

Ap, ei työkavereitasi oikeasti kiinnosta oletko raskaana vai et, eikä tuleva lapsesi. Joten turhaan mietit tuollaista ihan tyhmää asiaa. Asia ei muille kuulu, eikä se todennäköisesti muita hirveästi liikuta. Ajattelet liian minäkeskeisesti. Jokaisella on oma elämä ja ne omat jutut kiinnostavat kutakin eniten, eivät sinun raskaudet, raskaudetta olemiset tai pahoinvoinnit.

Ja taas joku pahanilman lintu, joka katkerana yrittää vakuuttaa ettei jonkun raskaus kiinnosta yhtään ketään ja on vain noloa edes kuvitella mitään sellaista. Kyllähän työkaverin raskaus nyt jonkun verran kollegoitakin liikuttaa. Täytyy alkaa miettiä sijaisjärjestelyjä/ töiden hoitamista äitiysloman ajan.

Vierailija
45/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus näkyi 12 ja 25 tunnin jälkeen hedelmöittymisestä? Ja osoittelet vielä sormella niitä jotka plussa testistä allaen alkaa hehkuttaa asiaa muille. Itsehän näyt aloittaneen vieläkin aikaisemmin.

En ole tuo jota lainasit, mutta ajattelinpa nyt kuitenkin kertoa jotain teille, jotka tuota h-lyhennettä ihmettelette. Se on ihan virallinen tapa ilmaista raskausviikot lääketieteen termein. Tulee latinan kielistä sanasta hebdomas joka tarkoittaa siis viikkoa. Lukaiskaapa mammat joskus vaikkapa synnytyskertomuksenne läpi ihan silmä kädessä, sieltäkin tuo lyhenne takuulla löytyy.

Niinpä. Mutta osoittaa melkoista tilannetajuttomuutta ja brassailunhalua (kommentoija itse syyttää vieläpä toisia sitten huomionkipeydestä!) ympätä virallisia lääketieteen latinankielisiä termejä arkipäiväiseen keskusteluun. Pätee kaikessa ammattikielessä. Muutenkin ko. kommentti oli ihan nollasisältöinen.

H on kyllä aivan yhtä yleinen kuin rv. Ehkä yleisempikin, paitsi täällä palstalla. Mutta aina joskus näköjään palstamammojen nollasisältöinen pää yllättää.

Hah :D Ai sinäkö juttelet ystäviesi, työkavereidesi yms. kanssa että "nyt olen hebdomas 25." Voin vakuuttaa sinulle että täällä tynnyrisi ulkopuolella puhutaan ihan yleisesti raskausviikoista ja lyhennetään se "rv". Poikkeuksena tietysti terveydenhoitoalan ammattislangi.

No itseasiassa sanon olevani viikolla 25. Mutta kirjoittaessa tuntuu tutummalta tuo h.

Vierailija
46/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pystynyt peittelemään raskautta mitenkään. Maha oli kyllä todella pieni, sopivilla vaatteilla mahaa ei huomannut edes synnärille mennessä. Pahoinvointi sen sijaan paljasti kaikille mikä on homman nimi. Pahoinvointi alkoi ennen kuin plussasin ja vielä synnytystä edeltävänä päivänä oksensin.

Vierailija
47/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoikka ja lyhyt niin molemmat raskaudet näkyivät pömppänä alavatsalla tosi aikaisin. Liikkeetkin tuntuivat tosi aikaisin...sellaista kun perhonen olisi lepattanut mahassa.

Pahoinvointia ei ollut kertaakaan. Nälkä oli.

Vatsan kasvu ja painon nousu hidastui loppua kohti...onneksi tai muuten olisin poksahtanut.

Vierailija
48/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointia sain kuriin napostelemalla jotain pientä vähän väliä. Voileipäkeksejä, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja...minulla oli ruokaa kätkössä työpöydän laatikossa ja sieltä nappasin aina jotain pahoinvoinnin alkaessa. Vaatetuksella vatsaa saa peitettyä monta viikkoa. Pue yläosaksi pitkä, löysä neule tai neuletakki ja alle löysä t-paita. Musta väri häivyttää vatsaa parhaiten:) Onnea raskaudesta!

Vierailija
49/50 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala mitenkään erityisemmin peittelemään raskauttasi. Jos joku kysyy, niin voit vaan sanoa että saatanpa ollakin mutta en nyt vielä halua siitä puhua.

Vierailija
50/50 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on h16 tai h25? Sinä et ole ollut raskaana ikinä.

Tulee mieleen yksi nainen joka selitti, että hänen raskautensa on nyt rivinvälillä 12. Meinasi että rv neuvolakortissa tarkoittaa rivinväliä.

Mutta että oikein h25 :D

Näkee kauas, ettei mitään kokemusta asiasta.

Apua :DDDDD