Renny Harlin protestoi Sampo Terhoa vastaan
Koska Sampo Terho protestoi Aku Louhimiestä vastaan
https://www.is.fi/viihde/art-2000005618152.html
– Kyllä, olen perunut osallistumiseni hänen delegaatioonsa. Olin raivannut kiireisestä aikataulustani kaksi päivää, mutta hänen käyttäytymisensä Jussi-gaalassa ei ollut kulttuuriministerille sopivaa, Pekingistä tavoitettu Harlin sanoo.
Kommentit (250)
Aina hyvä kun joku laittaa Terholle hanttiin
Lähtis Terhoki vaa Siltsun remmii, nii ei tarvis nipottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renny nyt on yksi luuseri itsekin. Hollywoodista naurettiin pihalle. Nyt tehdään B-luokan leffoja Kiinassa ja esitetään niin tärkeetä niin tärkeetä.
Silti kovemmat meriitit kuin kellään muulla suomalaisohjaajalla Karukoskea lukuun ottamatta. Mitä se kertoo kaikista muista suomalaisista ohjaajista? Kiinan markkina on hyvä duunipaikka ohjaajalle, perkeleesti yleisöä, satojen miljoonien fanittamia tähtinäyttelijöitä jne. Mut tokihan Suomen räkä lentää/naama vääntyy -taide-elokuvien tekeminen olisi hienompaa niille kaikille kahdelle katsojalle.
Taitaa Aki Kaurismäellä olla kovemmat meriitit kuin Harlinilla.
Kaurismäki on taiteellisesti menestynyt, mutta ei hänen elokuvansa ole katsojamäärältään mitään kärkeä. Hän itsekin vitsailee tästä toisinaan.
Kyllä me AV-mammat voidaan kerätä kolehti niin saadaan ostettua Akulle kunnon siveysvyö, ja vaikka toinen Rennielle.
Loppuupahan se ahdistelu siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen loistava esimerkki, kuinka saadaan kohu ei mistään. Sampo teki aivan oikein. Tuollaista käytöstä vastaan, mitä Aku teki, on noustava kaikin keinoin.
Valitettavasti missaat pointin tässä.
Kulttuuriministerin piti jakaa palkinto.
Ei yksityishenkilö Sampo Terhon.
Ei mikropuolue sinien puheenjohtajan Sampo Terhon.
Ei persuna eduskuntaan äänestetyn kansanedustaja Sampo Terhon.
Kulttuuriministerin, joka sattuu olemaan Sampo Terho.
Miksei Terho boikotoinut koko gaalaa? Se palkintohan silti jaettiin.
Ministerillä ei ole mahdollista valita virkatehtäviään, mutta sinit ja Terhohan kyllä huijaa kaikessa muussakin, joten eipä yllätä.
Kellään mitään meheviä juoruja että Rennie olisi kysellyt? Laittakaahan julki.
Onko tämä nyt sitten Rannyn yritys ja toive puhdistaa omaa mainettaan....
Itse boikotoin Rennyn leffoja, koska minulla on hieman vaikeuksia arvostaa hänen moraaliaan.
Harlin sai 700 000 euroa palkkioina Mannerheim-elokuvasta, joka ei koskaan valmistunut.
Harlin vaati lopullisen palkkionsa sen jälkeen, kun kuvaukset Unkarissa keskeytyivät syksyllä 2010. Koko elokuvahanke oli tuolloin suuressa kriisissä. Saksalainen rahoittaja oli pettänyt lupauksensa rahoittaa elokuvaa 2,5 miljoonalla eurolla.
Sensijaan esimerkiksi maksumieheski joutui moni muu, kuten Harlinin ystävänäki tunnettu Markus Selin. Selinin tuotantoyhtiö (Liberty Productions) , jonka oli määrä tuottaa Harlinin leffa meni konkurssiin. Myös moni pienyrittäjä sai nuooa näppeejään. - Yksittäsisiä Kymmenen tuhannen euron saatavia on esimerkiksi puvustoon nappeja ja kaluunoita toimittaneella yrityksellä, sekä saappaiden valmistajalla.
(https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/02/20/nain-mannerheim-elokuva-kaatui)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki kriittinen keskustelu ole kiusaamista, ei vaikka kyse olisi yhdestä henkilöstä eikä vaikka keskustelu kestäisi yliviikon. Tuntuu, että nettilynkkauskortti nousee heti kun aletaan kritisoimaan jonkun käytöstä.
Louhimies on toiminut vuosia vääristyneitä ja perverssejäkin metodeitaan käyttäen työssään. Nyt sen kokeneita kuunnellaan, nyt on oikeus aiheesta puhua. Näyttelijät ovat ammattilaisia ei heidän intiimejä kokemuksiaan tarvitse ruotia hyvään suoritukseen. Tapa on palvellut Louhimiestä, ei näyttelijää eikä lopullista elokuvaa. Loistava ohjaaja pystyy tähän ihan rikkomatta ihmistä.
Ja kyllä Louhimieheltä löytyy miesuhrejakin. Ihan jopa maan kärkinimistä, jotka ovat hänen ohjauksensa jälkeen olleet henkisesti pirstaleina ja päätyneet hyvin äärimmisiin ratkaisuihin elämässään. Hänen tapansa tehdä työtään ei ole ollut terve, toivottavasti asiaan tulee muutosta ja ehkä ajan kanssa luottamuskin palautuu.
Asioista saa puhua ja pitää puhua. Asiallinen ja kriittinen keskustelu ei ole väärin. Myös tukensa saa osoittaa heille kenelle itse haluaa.
Mietin ihan samaa. Jo kolme päivää jutun paljastumisen jälkeen alkoi vininä ajojahdista. Sen sijaan kun Matti Vanhasen lautakeissi paljastui, ei kenellekään tullut mieleenkään vinistä jostain ajojahdista. Ilmeisesti naisia (ja miehiäkin) saa kohdella kuin roskaa.
Ihmettelen myös sitä, että jos Louhimiehestä nuo naiset olivat kerran niin huonoja näyttelijöitä, miksi ihmeessä hän heidät sitten kerta toisensa jälkeen palkkasi?
Vanhasen lautakeissistä nimenomaan nousi vikinät ajojahdista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä petyin Rennyyn. Rennysta olen tykännyt, koska on hyvin eläinrakas. En pidä Sinisistä, mutta mielestäni Terhon ele kieltäytyä jakamasta palkintoa Louhimiehelle oli täysin odottamaton, hieno ele. Lisäksi hienoa, että Terho on muoviveron puolella.
Minäkin yllätyin positiivisesti Terhon eleestä. Jotenkin pitänyt Sinisien ja emäpuolueensa Persujen edustajia roskasakkina, joka kannattaa miesten (ulkomaalaiset tietenkin poislukien) oikeutaa lähennellä ja häiritä naisia. Terho on nyt yllättänyt positiivisesti.
Sampo Terhon ja muiden sinisten pitäisi olla kaikkien boikotissa. Ei ehkä tuosta syystä mutta katson kyllä kieroon jos joku palvelee sinisiä töissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin kuin Terho itse sanoi, tekee sitten kummin päin tahansa niin aina joku pahoittaa mielensä. Damned if you do, damned if you don't.
Mielenkiintoisin ilmiö koko asiassa on oikeastaan tämä nettiviha. Aivan kuin jollakin taholla olisi erityinen intressi pitää sitä yllä ja lynkata vuoronperään jokainen joka jollakin tavalla on asian kanssa tekemisissä.
Terho puhuu itsestään, niin ristiriitainen orava, ettei ymmärrä, miksi eri agendoilla eduskuntaan äänestänyt kansa ei hyväksy takinkääntöään.
Mitä takinkääntöä? ei se ole mikään takinkääntö ettei halua liittyä mestarin palvontajoukkoihin joiden ainoa aktiviteetti ja ilmeisesti poliittinen ohjelma näyttää olevan loputon solvaaminen netissä. Kuka oikeasti luulee saavansa ihan oikeissa vaaleissa ihan oikeita ääniä pelkästään sillä että suoltaa solvauksia liukuhihnalta kuin mikäkin vähäjärkinen.
Kansa tarvitsee ihmisiä jotka myös tekevät jotain, ei pelkkiä törkyä suoltavia soopanjauhajia jotka mukavuudenhalustaan istuvat mieluummin oppositiossa länkyttämässä.
Ai meinaatko ettei sinien/persujen takinkääntö tapahtunut jo 2015 vaalien jälkeen?
Terho oli sen verran fiksu ettei mennyt pilaamaan silloin poliittista uraansa sosiaali- tai yhdistettynä oikeus- ja työministerinä.
Kyllä se viime kesän juttu oli mietitty Soinilta jo heti vaalien jälkeen.
Sinien osalta takaliston saaminen ministeriauton takapenkille heitti vaalilupaukset samalla ikkunasta ulos.
Sinien suosio nyt kertoo että kyllä heidätkin äänestettiin eduskuntaan ihan samoilla arvoilla kuin esim Huhtasaari tai Hakkarainen.
Se että leikkivät nyt jotain kokoomus-vihreät-sdp-keskusta-hybridiä ei muuta asiaa mihinkään. Sinien äänestäjät halusivat "markka takaisin" ja "missä EU, siellä ongelma"-linjaa
Ei se nyt ihan noinkaan ole, vai oletko itse yksi äänestäjistä?
Olen äänestänyt persuja ennen tätä jakautumista muutaman kerran, ja nimenomaan näitä, jotka siirtyivät uuteen puolueeseen. Kuten Lohela. Olen todella tyytyväinen, että repäisivät itsensä irti ja perustivat oman puolueen. Toki olisin toivonut samaan syssyyn hallituksen hajoamista. Mutta äänestän varmasti jatkossakin sopivaa sinesten ehdokasta. Toisin kuin jos olisivat jääneet persuihin.
Vierailija kirjoitti:
Kellään mitään meheviä juoruja että Rennie olisi kysellyt? Laittakaahan julki.
Eikös silloin Planet Hollywoodin aikoihin ollut jotain ehdottelua? Joku varmaan muistaa tarkemmin niin kertokoon kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin kuin Terho itse sanoi, tekee sitten kummin päin tahansa niin aina joku pahoittaa mielensä. Damned if you do, damned if you don't.
Mielenkiintoisin ilmiö koko asiassa on oikeastaan tämä nettiviha. Aivan kuin jollakin taholla olisi erityinen intressi pitää sitä yllä ja lynkata vuoronperään jokainen joka jollakin tavalla on asian kanssa tekemisissä.
Terho puhuu itsestään, niin ristiriitainen orava, ettei ymmärrä, miksi eri agendoilla eduskuntaan äänestänyt kansa ei hyväksy takinkääntöään.
Mitä takinkääntöä? ei se ole mikään takinkääntö ettei halua liittyä mestarin palvontajoukkoihin joiden ainoa aktiviteetti ja ilmeisesti poliittinen ohjelma näyttää olevan loputon solvaaminen netissä. Kuka oikeasti luulee saavansa ihan oikeissa vaaleissa ihan oikeita ääniä pelkästään sillä että suoltaa solvauksia liukuhihnalta kuin mikäkin vähäjärkinen.
Kansa tarvitsee ihmisiä jotka myös tekevät jotain, ei pelkkiä törkyä suoltavia soopanjauhajia jotka mukavuudenhalustaan istuvat mieluummin oppositiossa länkyttämässä.
Ai meinaatko ettei sinien/persujen takinkääntö tapahtunut jo 2015 vaalien jälkeen?
Terho oli sen verran fiksu ettei mennyt pilaamaan silloin poliittista uraansa sosiaali- tai yhdistettynä oikeus- ja työministerinä.
Kyllä se viime kesän juttu oli mietitty Soinilta jo heti vaalien jälkeen.
Sinien osalta takaliston saaminen ministeriauton takapenkille heitti vaalilupaukset samalla ikkunasta ulos.
Sinien suosio nyt kertoo että kyllä heidätkin äänestettiin eduskuntaan ihan samoilla arvoilla kuin esim Huhtasaari tai Hakkarainen.
Se että leikkivät nyt jotain kokoomus-vihreät-sdp-keskusta-hybridiä ei muuta asiaa mihinkään. Sinien äänestäjät halusivat "markka takaisin" ja "missä EU, siellä ongelma"-linjaa
Ei se nyt ihan noinkaan ole, vai oletko itse yksi äänestäjistä?
Olen äänestänyt persuja ennen tätä jakautumista muutaman kerran, ja nimenomaan näitä, jotka siirtyivät uuteen puolueeseen. Kuten Lohela. Olen todella tyytyväinen, että repäisivät itsensä irti ja perustivat oman puolueen. Toki olisin toivonut samaan syssyyn hallituksen hajoamista. Mutta äänestän varmasti jatkossakin sopivaa sinesten ehdokasta. Toisin kuin jos olisivat jääneet persuihin.
En todellakaan ole kyennyt äänestämään persuja.
Lähinnä siksi etteivät tienneet mitä asiaa ovat edes hallituksessa ajamassa, sen yhden selkeän jutun lisäksi.
Pari ihmistä myös tiedän jotka 2015 äänestivät persuja "kapinaksi perinteisiä valtapuolueita vastaan".
Eipä sekään niin hyvin toiminut, kun mitään muutosta eivät saaneet aikaan.
Olen myös yleensä altavastaajan puolella, mutta sinejä en voi koskaan äänestää, en sitten millään.
Linja on olematon ja väärä, eikä lupauksiin voi luottaa enää koskaan.
Oman edun tavoittelijoita, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sampo Terho teki idioottimaisesti. Yhtään häntä ei ole häirinnyt nykyisen tai entisenkään puolueensa jäsenten sikailu. Ei Hakkaraisenkaan.
En arvosta lynkkaamista, vaan asioihin pitää puuttua heti ja lakien mukaan. Ei esim. kymmenen vuotta myöjemmin.
Ja jos ei itse ole puuttunut, on yhtä syyllinen kuin pahaa tehnyt kaverinsa.Ketään ei ole lynkattu, edelleenkään. Sampo teki oikein, oli hänen politiikasta mitä mieltä tahansa. Aku Louhimies on tehnyt väärin, A-ku Lou-hi-mies, ei Sampo Terho.
Kannattaa muistaa kenen puolesta lähtee loukkaantumaan ja miksi, mikä on oikein ja mikä on väärin, se tuntuu olevan epäselvää sinullekin.
Niinpä, s*atana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sampo Terho teki idioottimaisesti. Yhtään häntä ei ole häirinnyt nykyisen tai entisenkään puolueensa jäsenten sikailu. Ei Hakkaraisenkaan.
En arvosta lynkkaamista, vaan asioihin pitää puuttua heti ja lakien mukaan. Ei esim. kymmenen vuotta myöjemmin.
Ja jos ei itse ole puuttunut, on yhtä syyllinen kuin pahaa tehnyt kaverinsa.Ketään ei ole lynkattu, edelleenkään. Sampo teki oikein, oli hänen politiikasta mitä mieltä tahansa. Aku Louhimies on tehnyt väärin, A-ku Lou-hi-mies, ei Sampo Terho.
Kannattaa muistaa kenen puolesta lähtee loukkaantumaan ja miksi, mikä on oikein ja mikä on väärin, se tuntuu olevan epäselvää sinullekin.Niinpä, s*atana.
Kultturiministerillä ei ole oikeutta valita virkatehtäviään.
Terho hakee irtopisteitä, kun puolueen menestys on olematonta.
Terhoa oltaisiin arvosteltu teki hän miten hyvänsä. Jos luovuttaa palkinnon, arvostellaan. Jos ei luovuta, arvostellaan myös.
Rennynä olisin kyllä pysynyt poissa tästä sotkusta. Ties mitä hänestäkin mahdollisesti paljastuu. Olen törmännyt häneen useasti Helsingin yöelämässä eikä vaikuta ihan puhtaalta pulmuselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa kenen puolesta lähtee loukkaantumaan ja miksi, mikä on oikein ja mikä on väärin, se tuntuu olevan epäselvää sinullekin.Niinpä, s*atana.
Kultturiministerillä ei ole oikeutta valita virkatehtäviään.
Terho hakee irtopisteitä, kun puolueen menestys on olematonta.
ihan sama hakeeko vai eikö, mutta käyttäytyi juuri kuten pitikin. toisin kuin louhimies ja ihmiset jotka uhriutuu pisteiden toivossa sen puolesta.
Jos haluaa irtopisteitä, kannattaa edes valita hyvän puoli, eikä pahan.
Kiitos Sampolla, oli hieno ele!
Sampo Terhon pisteet nousi mun silmissä.
Rennyn laski, jos sille mitään pisteitä on ollukaan, en muistanut koko äijää enää.
Maatalousministerinä on ollut näitä ns. ammattiministereinä.
Ihan turha verrata niitä näihin sinien viiteen nukkeministeriin.