Miksi rikkaammilta perheiltä ei poisteta lapsilisää ja anneta tukea vaikeimmille perheille
Kommentit (87)
Ehdottomasti tuloraja lapsilisiin. Lapsilisää alettiin alunperin maksamaan, että sillä voitaisiin tukea lapsiperheitä, erityisesti vähävaraisia. Syntyvyyttä lähtökohtaisesti ja sen edistämistä. Sellaiset perheet joissa lapsilisät laitetaan lapsen tilille, ekstrana, eivät tukea tarvitse. Lapsilisällä hankitaan lapselle kuukauden perustarpeet ( tämä raha ei tokikaan riitä) Lapsilisien väärinkäyttö tulisi kieltää ja estää. Joten, tuloraja. Myös vähäosaiset perheet kasvattavat tulevia veronmaksajia.
Jos keskiluokalta otetaan liikaa pois, niin loisimisesta alkaa tulla kiinnostava vaihtoehto. Kuka sitten verot maksaa?
Vähävaraisuus ja sen lieveilmiöt periytyvät rankasti. Miksi juuri sitä pitäisi tukea sen erityisemmin kuin muitakaan? Ja ei, en todellakaan ole rikas, saati lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaimmat eivät tarvitsisi sosiaaliturvaa lainkaan. Voivat itse maksaa kulunsa. Se olisi oikeudenmukaista.
Kaikki voisivat itse maksaa kaikki omat koulunsa. Se olisi oikeudenmukaista.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti tuloraja lapsilisiin. Lapsilisää alettiin alunperin maksamaan, että sillä voitaisiin tukea lapsiperheitä, erityisesti vähävaraisia. Syntyvyyttä lähtökohtaisesti ja sen edistämistä. Sellaiset perheet joissa lapsilisät laitetaan lapsen tilille, ekstrana, eivät tukea tarvitse. Lapsilisällä hankitaan lapselle kuukauden perustarpeet ( tämä raha ei tokikaan riitä) Lapsilisien väärinkäyttö tulisi kieltää ja estää. Joten, tuloraja. Myös vähäosaiset perheet kasvattavat tulevia veronmaksajia.
Lapsilisän väärinkäyttö? Missä on määritelty mihin se tulee käyttää? Entä jos ostan sillä lapselle jotain mutta palkasta pistän 95e lapsen tilille, onko tämä ok ja olen oikeutettu lapsilisään?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko nyt että lapsilisän saajilta olisi säästäminen kielletty?
Köyhät vois itse maksaa sosiaaliturvansa.
Se olisi OIKEUDENMUKAISTA.