Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävien poistaminen Facebookissa

Facebookin käyttöön enemmän mielekkyyttä
25.03.2018 |

Olen ollut Facebookissa hyvin pitkään. Kavereita on kertynyt paljon. Nyt haluaisin vähentää kavereiden määrää siellä.

Haluaisin, että siellä olisi kavereina vain sellaisia ihmisiä, joiden kuulumiset kiinnostavat tälläkin hetkellä. En silti haluaisi poistamisella loukata tuttavia, vaan olla hyvissä väleissä.

Olisiko paras tapa tyylikkäästi poistaa tuttuja ilmoittaa julkisella ilmoituksella pitävänsä FB:n käytöstä taukoa ajan X, koska haluaa miettiä sosiaalisen median käyttöään ja suhdettaan siihen? Ja tämän tauon aikana tai jälkeen poistaa FB-kavereita?

Älkää ehdottako kavereiden seuraamisen lopettamista, koska tällöin saan yhä ilmoituksia heidän julkaisuistaan eri ryhmissä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku ihan oikeasti niin julkisuushakuinen, että tunkee itseään Facebookiin...?

Vierailija
2/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoita seinälle , että poistat huomenna tylsät kaverit :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin poistelen välillä kaikkia turhia ihmisiä fb-kavereista, ja joskus joku poistaa minut. Ei siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä. Noloa vaan etukäteen selitellä jotain poistamisia.

Vierailija
4/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muut ovat tämän hoitaneet? Aiemmin en ole miettinyt Facebookin käyttöä tai kavereiden rajaamista siellä kovin kov

systemaattisesti.

Vierailija
5/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis halua sitä, että jonkun entisen työkaverin poistaminen esimerkiksi vaikuttaa kielteisesti työllistymiseeni. Alalla, jolla työskentelen on pienet piirit.

Vierailija
6/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ystävät kahteen ryhmään; ne joita seuraat ja joille laitat päivitykset näkyväksi. Ja toinen ryhmä jolta piilotat kaiken. Ei tarvitse tieten tahtoen loukata ketään. 

Itse olen poistanut vain sellaisia, keiden kanssa en koskaan olisi missään yhteydessä yksityisviesteillä viestittäen tai puhelimitse, tai joita en edes tunne. Loput puolituntemattomat laitan rajattuun ryhmään, joka löytyy helposti asetuksista. He näkevät vain julkiset päivitykset.

Vierailija
7/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minut on poistettu, on sen pienen alkutyrmistyksen jälkeen valjennut se syy että "ai niin joo no enhän mä muutenkaan sen kanssa ollut koskaan yhteyksissä tai tekemisissä" eikä se niin kauheasti ole haitannut.

Vierailija
8/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin käyttöön enemmän mielekkyyttä kirjoitti:

En siis halua sitä, että jonkun entisen työkaverin poistaminen esimerkiksi vaikuttaa kielteisesti työllistymiseeni. Alalla, jolla työskentelen on pienet piirit.

No sitten älä poista niitä.

Toisaalta, mä en ole koskaan huomannut, että joku olis poistanut mut. Varmasti on, mutta välinpitämättömyys on ollut aivan molemminpuoleista enkä ole yrittänyt kurkkia mitä niille kuuluy.

Vierailija
9/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet tapahtuman johon kutsut kaikki facebook kaverit. Osallistujat haluavat jäädä kavereiksi ja ne jotka eivät osallistu, eivät halua. Valinta ulkoistettu niille muille. Niin yksinkertaista! Toimii!

Vierailija
10/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet tapahtuman johon kutsut kaikki facebook kaverit. Osallistujat haluavat jäädä kavereiksi ja ne jotka eivät osallistu, eivät halua. Valinta ulkoistettu niille muille. Niin yksinkertaista! Toimii!

Oletpa lapsellinen. Kuka urpo tekee tällaista?

Vierailija
11/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kannattanut miettiä ennen turhien kaveripyyntöjen hyväksymistä tai lähettämistä?

Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä kuka jaksaa vaivautua poistamaan ihmisiä Facebook-kavereista ja miksi. Itse piilotan facebook-tutut joiden jutut eivät kiinnosta ja jotka päivittävät koko ajan niin että tukkivat feedini. Joskus on tullut jopa asiaakin töiden takia jollekin puolitutulle, joten on ollut hyvä etten ole poistanut koska muuten olisi ollut noloa laittaa yksityisviestiä...

Pidin muuten taukoa Facebookista, ja täytyy sanoa että se teki hyvää! Profiili ei poistunut eli sen pystyi palauttamaan.

Vierailija
12/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko kannattanut miettiä ennen turhien kaveripyyntöjen hyväksymistä tai lähettämistä?

Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä kuka jaksaa vaivautua poistamaan ihmisiä Facebook-kavereista ja miksi. Itse piilotan facebook-tutut joiden jutut eivät kiinnosta ja jotka päivittävät koko ajan niin että tukkivat feedini. Joskus on tullut jopa asiaakin töiden takia jollekin puolitutulle, joten on ollut hyvä etten ole poistanut koska muuten olisi ollut noloa laittaa yksityisviestiä...

Pidin muuten taukoa Facebookista, ja täytyy sanoa että se teki hyvää! Profiili ei poistunut eli sen pystyi palauttamaan.

Olen käyttänyt Facebookia yli 10 vuotta. Tänä aikana ihmissuhteet ja mm. työpaikat ovat muuttuneet paljonkin.

Vierailija
13/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa lapsellinen. Kuka urpo tekee tällaista?

Lapsellinen? Kuinka niin urpo?

Vierailija
14/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ystävät kahteen ryhmään; ne joita seuraat ja joille laitat päivitykset näkyväksi. Ja toinen ryhmä jolta piilotat kaiken. Ei tarvitse tieten tahtoen loukata ketään. 

Itse olen poistanut vain sellaisia, keiden kanssa en koskaan olisi missään yhteydessä yksityisviesteillä viestittäen tai puhelimitse, tai joita en edes tunne. Loput puolituntemattomat laitan rajattuun ryhmään, joka löytyy helposti asetuksista. He näkevät vain julkiset päivitykset.

Haluaisin pitää Facebookin käytön vielä tätäkin yksinkertaisempana. Yksinkertaisesti niin, että siellä vain olisi nykyistä vähemmän ihmisiä kavereina.

Vierailija
15/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä huomasin päätyneeni tällaiseen ryhmään jolta piilotetaan kaikki, poistin kaverinkin. Luulin että olimme ihan hyvissä väleissä keskenämme, kuitenkaan en nähnyt päivityksiä joista yhteiset kaverimme tulivat minulle kertomaan.

Vierailija
16/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä huomasin päätyneeni tällaiseen ryhmään jolta piilotetaan kaikki, poistin kaverinkin. Luulin että olimme ihan hyvissä väleissä keskenämme, kuitenkaan en nähnyt päivityksiä joista yhteiset kaverimme tulivat minulle kertomaan.

Itse ajattelen, että julkinen fb-päivitys asiasta voisi tehdä poistamisesta vähemmän henkilökohtaisen jutun (ainakin niille, jotka aktiivisemmin FB:ta seuraavat).

Vierailija
17/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin pitää Facebookin käytön vielä tätäkin yksinkertaisempana. Yksinkertaisesti niin, että siellä vain olisi nykyistä vähemmän ihmisiä kavereina.

Tee niin kuin ystäväni, eli tee uusi profiili, ja lisää sinne oikeasti tärkeät ihmiset.

Vierailija
18/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen, että julkinen fb-päivitys asiasta voisi tehdä poistamisesta vähemmän henkilökohtaisen jutun (ainakin niille, jotka aktiivisemmin FB:ta seuraavat).

Ehkä kuitenkin parempi poistaa kyseiset "ystävät" kertalaakista kuin alkaa kikkailemaan päivitystensä näkyvyydellä? Ihmiset kuitenkin puhuvat keskenään, sinustakin, vaikka et ole paikalla. 

Vierailija
19/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, kaikki ei pyöri sinun ympärilläsi. Suurin osa tuskin edes huomaa, että olet heidät poistanut. Tai miksi huomaisikaan, jos et ole heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
20/56 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on yksi sellainen kaveri poistanut, jonka kohdalla jäin todella miettimään, että miksi poisti ja tuli loukattu olo. Muutama muukin on vuosien varrella poistanut, mutta ovat olleet juuri sellaisia, joiden olemassa oloa en ole juurikaan edes huomannut.

Itse en ole poistanut koskaan ketään, koska aina tulee sitten mieleen tuo yksi tapaus. Entä jos loukkaan ikävästi sitä, jonka poistan... koskaan ei tiedä miten se toinen siihen poistoon suhtautuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä