Millainen työnantaja ei koskaan kutsu puolisoita juhliin?
Ihmetyttää. Miehen työpaikalla on bileitä useammin kuin kerran vuodessa, ja aina vaan omille työntekijöille. Ymmärrän, että pitää olla tilaisuuksia joissa on vain se oma porukka, mutta että ikinä ei edes omakustanteista iltaa, joihin puolisotkin voisivat tulla. Mun mielestä ois mukava tavata miehen työkavereita ja heidän puolisoitaan, kun muutenki nykyään on niin vaikea tutustua uusiin ihmisiin... mutta ei. Oon kuullut, että monessa paikassa kyllä välillä kutsutaan kumppanitkin.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Meillä firman juhlat on vain työntekijöille. Voidaan siellä tutustua toisiimme ja juhlia yhdessä. Firma järjestää jotain kulttuuritilaisuuksia, osin yhteistyökumppaneiden kanssa, tai lastenjuhlua, joihin tietty voi mennä koko perhe. Tai jos ei ole perhettä, voi ottaa kaverin mukaan.
Firmanne järjestää kuitenkin jotain - se on se pointti.
Ap
Terveisiä pulloon! Nussinta häiriintyisi vakavasti
Sellainen, jolla on periaatteena kutsua vain kokonaiset suot.
Vierailija kirjoitti:
Joko mieheni työpaikalla on erityisen gay -meininki tai sitten sihteeri on kovilla 😏
Mut joo, on sellasiakin työpaikkoja joissa tuo kommenttisi käy ihan faktasta.
Ap
Mitä ihme ripustautujia? Pitää tunkea itsensä puolison työpaikan juhliinkin! Koettakaa nyt keksiä omaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikkapa valtio hyvin harvoin kutsuu puolisot. Miksi pitäisi?
Upseerikekkereihin kutsuu hyvinkin usein.
Onko upseerikekkereissä sitten tappavan tylsä meininki, kuten moni täällä on avec-bileitä arvostellut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mieheni työpaikalla on erityisen gay -meininki tai sitten sihteeri on kovilla 😏
Ap
Sihteeri on kyllä hiukan outo jos menee mukaan, vaikka on pelkkiä miehiä. Siihen on syynsä, että naisia ei mukaan oteta ja yleensä se on vapautuneempi ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihme ripustautujia? Pitää tunkea itsensä puolison työpaikan juhliinkin! Koettakaa nyt keksiä omaakin tekemistä.
Pahoittelen jos mun oletettu ripustautumiseni omaan puolisooni häiritsee sua ja pilaa lauantaisi. 😅
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sihteeri on kyllä hiukan outo jos menee mukaan, vaikka on pelkkiä miehiä. Siihen on syynsä, että naisia ei mukaan oteta ja yleensä se on vapautuneempi ilmapiiri.
Onhan se sen sihteerinki työpaikka, en näe outoutta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, niin linnanjuhliinkin mennään aina yksin. Kiitti muistutuksesta!
Ja linnan juhlat eivät edes ole valtion juhlat.
Kyllä me eversti mieheni kanssa useasti käydään puolustusvoimien hippaloissa :)
Ei ole ikinä tullut mieleenkään ihmetellä tätä.En ole ikinä ollut työpaikassa. (Valtio,yksityinen,pörssiyritys,yksityinen) jossa olisi kutsuttu enkä ole kuullut ystäviltänikään ko.tavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, niin linnanjuhliinkin mennään aina yksin. Kiitti muistutuksesta!
Ja linnan juhlat eivät edes ole valtion juhlat.
Mielenkiintoinen näkökulma. Juhlat ovat kyllä sen organisaation, joka ne maksaa. Siis valtion. Ei sillä, että asialla olisi suurtakaan merkitystä esimerkkinä. Valtio järjestää työntekijöilleen kyllä muutenkin avecillisia juhlia, esim. armeija, kuten joku kommenteissa mainitsikin.
Vierailija kirjoitti:
Miehen työpaikalla puolisot kutsutaan mukaan, niissä juhlissa käymme. Omalla työpaikalla ei kutsuta puolisoja mukaan, niissä tilaisuuksissa emme käy.
No ette varmaan käy jos ei kerran kutsuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä tullut mieleenkään ihmetellä tätä.En ole ikinä ollut työpaikassa. (Valtio,yksityinen,pörssiyritys,yksityinen) jossa olisi kutsuttu enkä ole kuullut ystäviltänikään ko.tavasta.
Itse olen sekä kuullut että ollut työn puolesta ko. tapahtumissa paljonkin töissä. Eivät ne siis ole pelkkää urbaanilegendaa.
Mun mielestä niitä kannattaa järjestää koska pidän sisäistä markkinointia tärkeänä yritykselle kuin yritykselle. Ajattelen myös että työntekijän lisäksi kannattaa sitouttaa myös työnantajan lähipiiriä. Erityisesti alalla, joissa työntekijöiden vaihtuvuus on suurta. Parhaiten menestyvät yritykset tämän asian kyllä ovat tiedostaneet.
ap
Mä olen tutustunut miehen työkavereihin mm. Festareilla, baarissa ja täällä meillä kun mies on kutsunut joitain työkavereitaan saunaan. Miehen pomon kanssa olen tutustunut ihan työn puolesta mm. Alihankintamessuilla ja projektipalaverissa :)
Ihan mielelläni pitäisin työelämässä enemmän hajurakoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin juuri missään firmassa lähdetään ulkopuolisten juhlimisia kustantamaan jollei kyse ole asiakastilaisuudesta.
Juuri näin. Ja kuka maksaa puolisosta kulut, kun niitä ei noin vain laiteta firman piikkiin.
Ja toisekseen, verottajan ja tilintarkastajan kanssa on usein ongelmia, jopa henk.kunn.virkistyksestä. Onko se työntekijälle verotettava etu vai ei. Ja usein virkistyspäiviin liitetään koulutusta tai muuta palaveriä. Ja miten silloin liikesalaisuudet säilyvät, jos puolisot on mukana.
Ja miksi ap. vaadit miehesi työnantajaa ottamaan sinut mukaan, miksi et voi keskustella oman työnantajasi kanssa ja mies tulisi mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upseerikekkereihin kutsuu hyvinkin usein.
Eikös upseerikekkerit järjestä heidän oma kerhonsa (ei valtio) jonka varat itse keräävät. Samoin poliisi. Ja puolisot joutuvat maksamaan illalliskortin tai sisäänpääsymaksun.
Sairaanhoitopiiri ei ainakaan kutsu. Ikinä. Enkä kyllä haluiskaan. Eikä varmaan potilaatkaan... kun helposti varsinkin lähimpien kanssa tulee jutelluksi jotain potilasasiaakin.
Esimerkiksi pörssiyrityksissä ei ole avec-juhlia kuin johtoryhmälle tai asiakastilaisuuksissa. Ne ovat pelkkää edustamista, ei mitään oikeita rentoja juhlia. Edustaminen on työtä ja kuka niihin nyt vapaaehtoisesti haluaisi mennä.