Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan lopettanut lentokoneella lentämistä sen saastuttamisen vuoksi?

Vierailija
24.03.2018 |

Kaikille on varmaankin jo nykyään selvä se, miten saastuttavaa lentäminen on, joten mennään suoraan asiaan: Millä vaihtoehtoisilla tavoilla matkustelette ulkomailla, vai matkusteletteko vain kotimaassa (jossa siinäkin varmasti riittää paljon nähtävää)?

Kommentit (230)

Vierailija
1/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut. Olen tällä hetkellä kaukosuhteessa, ja lentokonetta käytämme lähes aina kun vierailemme toistemme luona.

Vierailija
2/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta keskustelua ajattelit vielä aiheesta vääntää???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt. Ennen tuli lennettyä nopeille viikonloppupyrähdyksille aika usein, mutta nyt mennään junalla tai autolla. Asumme siis Keski-Euroopassa, josta nopeasti pääsee maasta toiseen. Kerran vuodessa tehdään pitempi reissu, tänä vuonna Indonesiaan. Lennän noin 6-8 lentoa vuodessa. Viisi vuotta sitten se oli tuplamäärä.

Vierailija
4/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on liioittelua ja valehtelua että muka haittaisi otsonia ja ilmakehää

ainakin minä aion jatkossakin lentää

Vierailija
5/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Lennän aina kun tarve on. Autoa en kuitenkaan omista ja käytän aina julkisia kulkuvälineitä.

Vierailija
6/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lennän jatkossakin. On se vähän haastavaa päästä tonne Australiaan ilman lentokoneita. 😂😂

Vierailija
7/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tässä maailmassa saastuttaa. Lentokone on pakollinen kulkuväline, sen sijaan auto ei ole. Valtaosa pärjää ilman autoa.

Vierailija
8/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähentänyt, mutta puhdistan omatuntoni ja päästöjälkeni maksamalla BA:lle varauksen yhteydessä sen vapaaehtoisen co2-maksun. Problem solved!

Vierailija
9/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ensimmäinen ketjuni aiheesta. Aihe on varmaan puuttanut, koska moni bloggaaja on puhunut siitä. Jos joku haluaa linkata tai nostaa aikaisemman ketjun, voimme toki jatkaa sitä.

Ap

Vierailija
10/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoni on sähköauto, eli se ei saastuta

Vierailija
11/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään ole. En minä usein lennä, mutta aina jos pidemmälle ulkomaille menen niin totta hitossa lentokone alle!

Vierailija
12/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lennän jatkossakin. On se vähän haastavaa päästä tonne Australiaan ilman lentokoneita. 😂😂

No hei!! Wanhan ajan malliin rahtilaivalla?  4-6 viikkoa romanttista merielämää :)

Vierailija
13/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt itselläni rajana max yhtä (poikkeustapaus kahta) lentäen tehtävää lomamatkaa vuodessa.

Vierailija
14/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tilanteissa lentokonetta on yksinkertaisesti pakko käyttää. Niin se vain on. Olisi muuten aika järkyttävää, jos ihmiset olisivat ns. "vangittuina" omaan maahansa ja naapurimaihin, eivätkä pääsisi lentäen muualle maailmaan. Ihmiset matkustelevat ja käyttävät lentokonetta lukuisista erilaisista syistä johtuen. Lentokone on ehdottomasti yksi maailman parhaimpia keksintöjä.

Vierailija
15/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei!! Wanhan ajan malliin rahtilaivalla?  4-6 viikkoa romanttista merielämää :)

Hei, kyllä tää mulle käy! Jos työnantaja maksaa mulle palkkaa rahtilaivamatkastakin niin mikä jottei. Saa olla mukavan pitkään lomalla. Kannatetaan!

Vierailija
16/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneet ei saastuta, autot ei saastuta jne. IHMISET saastuttavat. Eli pitääkö lopettaa lisääntyminen kaikkialla maailmassa? Siinähän sitten ajanmyötä loppuu kaikki lentoliikennekin kun ei enää matkustajia ole.

Vierailija
17/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana tiedän että hiilidioksi on lentämisen sivutuote, mutta se on vähäinen määrä suhteessa teollisuuteen,

En aio vähentää lentämistä koska jossakin ne lomat on aina vietettävä ja autollakaan ei espanjaan pääse

Vierailija
18/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen lentänyt 5 vuotta sitten. Seuraavaa kertaa en edes suunnittele. Vaadin tätä myös muilta. Eri asia, toteutuuko.

Vierailija
19/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki joissain tapauksissa on varmaan pakko lentää. Toisaalta on paljon ihmisiä, joiden ei olisi pakko lentää, tai tämä pakkokin tulisi maksimissaan kerran vuosikymmenessä. Itse kuulun tähän ryhmääm, kaikki lentoni ovat olleet lomamatkoja.

Rakastan matkustelua ja vielä muutama vuosi sitten en voinut kuvitellakaan lopettavani lentämistä.

Nyt taas asia on pyörinyt mielessä. Äsken katsoessani Sinistä Planeettaa Areenasta tuli taas mieleen, että vaikka pidän matkustamisesta, oikeuttaako se minut saastuttamaan ja sitä kautta vauhdittamaan maapallon ja sen merien tuhoamista.

En silti halua ketään muuta syyllistää, ainoastaan itseäni. Ja kysellä niitä vinkkejä lentämättömään matkailuun.

Ap

Vierailija
20/230 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki joissain tapauksissa on varmaan pakko lentää. Toisaalta on paljon ihmisiä, joiden ei olisi pakko lentää, tai tämä pakkokin tulisi maksimissaan kerran vuosikymmenessä. Itse kuulun tähän ryhmääm, kaikki lentoni ovat olleet lomamatkoja.

Rakastan matkustelua ja vielä muutama vuosi sitten en voinut kuvitellakaan lopettavani lentämistä.

Nyt taas asia on pyörinyt mielessä. Äsken katsoessani Sinistä Planeettaa Areenasta tuli taas mieleen, että vaikka pidän matkustamisesta, oikeuttaako se minut saastuttamaan ja sitä kautta vauhdittamaan maapallon ja sen merien tuhoamista.

En silti halua ketään muuta syyllistää, ainoastaan itseäni. Ja kysellä niitä vinkkejä lentämättömään matkailuun.

Ap

Minäkin rakastan matkustelua, se on mukava harrastus, ja lomailu on aina kivaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi