Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa AINA myöhässä oleva ystävä

Vierailija
23.03.2018 |

Minulla on ystävä, joka on monella tavalla ihan tyyppi, mutta hänessä on yksi todella ärsyttävä piirre: hän on ihan hirveä säätäjä aikataulujen kanssa ja aina myöhässä. Siis ihan AINA. Esim. kun sovimme kyläilystä, että hän tulee luokseni vaikkapa klo 13, laittaa hän samana aamuna viestiä "Sori, tämä on minulle nyt hidas aamu, en saa lähdettyä, haittaako jos tulen kaksi tuntia myöhemmin?". Taannoin sovimme, että nähdään sunnuntaina kolmen maissa ja kun samana aamuna sitten vielä varmistin nähdäänkö paikassa x, josta oli ollut aikaisemmin puhe, niin tämä ilmoittaa " Hei, mä oonkin nyt sopinut xxx (toisne kaverin) kanssa myöhäisen brunssin klo kahdeks, et en mä ehdikään kolmeks vielä, sori, käykö viideltä?". ARRRRGGHHH!!

Tyyppi on suloinen ja mukava ihminen, mutta aivan äärimmäisen boheemi säätäjä aikataulujen kanssa. Oon pitkään jaksanut joustaa, mutta pikku hiljaa asia on alkanut suorastaan raivostuttaa. Tuntuu, että jos haluan nähdä tätä ystävää täytyy koko päivä suunnilleen raivata tyhjäksi, koska en voi luottaa yhtään, että aikataulut oikeasti pitävät.

Mitä tekisitte tällasen kaverin kanssa? Sanonko ens kerralla, että sori, meni jo, mitäs oot myöhässä ja sovitaanpa treffit uusiks sitten, kun et muuta aina aikatauluja? En itsekään tajua, miksi asiasta on niin vaikeaa sanoa hänelle...

Kommentit (492)

Vierailija
441/492 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Tuo on jo niin nöyryyttävää, että eihän tuossa osaa reagoidakaan, kun tyyppi kirkkain silmin toteaa jotain tuollaista 

Lainaus oli jäänyt pois, kuinka ollakaan. Tämä oli takoitettu reaktioksi henkilölle, jonka tuttava mm. yhdessä sovittuun konserttiin saapui eri porukan kanssa ja ihmetteli, että ai sinäkin olet täällä!

Kuulostaa lähinnä siltä että tämä kirjoittaja on ottanut tosissaan jonkun ehdotuksen mutta ei ole kertonut sitä tarpeeksi selvästi ehdottajalle. Kirjoittaja on ehkä näitä loputtomiin vatuloivia tapauksia tai niitä joilta ei selkeää vastausta saa mihinkään. 

No en ole mikään "vatuloiva tapaus", eikä samanlaisia ongelmia ole ikinä oll

"Ilmeisesti ystäväsi on hyvin epätyypillinen suomalainen, joka lupailee asioita jenkkityyliin: siksi, että se kuulostaa mukavalta, aikomatta oikeasti niitä toteuttaa. Onko hänellä jotain ulkomaalaista taustaa, että tässä voisi olla kulttuuriero? (En kysy siis mitenkään rasistisesti vaan koska tämä tosiaan on kulttuuriero esimerkiksi Suomen ja USA:n välillä.)"

Itse asiassa hän on ihan supisuomalainen. Mutta kieltämättä hän on sellainen hyvin jenkkityylinen halaileva ekstrovertti ja ns. pöhinätyyppi, joten en olisi yllättynyt, jos hän olisi tarkoituksella ottanut siltä suunnalta mallia.

Enää emme ole kuin hyvänpäiväntuttuja - tuo kaveruus oli ylipäätään hyvin lyhyt: en tuntenut häntä hyvin, mutta hän oli hyvin aloitteellinen ja kova sekä utelemaan että puhumaan omista asioistaan, joten siitä tuli nopeasti illuusio, että oltiin läheisempiä kavereita kuin oikeasti oltiin. En jäänyt kaipaamaan, mutta kieltämättä aika kauan mietitytti se, että oliko tuo kaikki jotain outoa kiusaamista vai unohtiko hän aidosti kaikki höpinänsä sitä mukaa kun ne suusta ulos tulivat.

No, ei varsinaisesti edes liity ketjun aiheeseen tuo tyyppi, tosin eihän sitä tiedä vaikka osa muistakin oharien tekijöistä olisi tuollaisia lämpimikseen lupailijoita.

Vierailija
442/492 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, olen työkyvytön ja eläkkeellä. Siksi löytyy ymmärrystä myös niille, jotka ehkä myöhästelee ja peruu, mutta pystyy vielä sinnittelemään edes jotenkin menossa mukana.

Niin riittää minultakin ja toivonkin sinulle, että jaksat menssa mukana ja on mukaan ottajia!

Sen sijaan ymmärrykseni on rajallisempi näiden suhteen, jotka tunkevat päiväänsä 8-12 tapaamista sijoittaen minut tapahtumakalenterin peräpäähän, eli eivät edes pyri realistisuuteen sen suhteen, mitä heidän on mahdollista suorittaa ja mihin aikataulullisesti oikeasti pystyvät. Nämä kun yleensä vielä antavat ymmärtää, että on isokin kunnia minulle, että heidän kaltaisensa tärkeä ja kiireinen ihminen yleensä vaivautuu paikalle, olkoonkin, että olen tunteroisen odotellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/492 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen frendi joka myöhästyi kerran yli tunnin koska oli kuulemma unohtanut huuhdella hoitoaineen ja piti aloittaa valmistautuminen alusta. Toinen frendi saattaa pokkana heittää olevansa matkalla ja tilata sitten vielä juoman siellä missä on, eli valehtelee sille joka odottaa toisaalla. Molemmat nämä frendit on taustaltaan eräästä Euroopan maasta jossa tuollainen on yleisempää.

Mulla on myös paljon kavereita jotka ovat todella täsmällisiä, yleensä just kantiksia. Silti nuo kaksi ensinmainittua ovat mun lähimmät kaverit, kun ovat muuten niin ihania. Ehkä se on osa sitä pakettia, siis että ne hyvät piirteet ovat vaatineet kehittyäkseen sitä samaa joka johtaa sitten myös tuollaiseen suurpiirteisyyteen ja jopa röyhkeyteen ajoissa olemisen suhteen? Heidän seurassa voi myös itse ottaa rennommin, kun kaikki ei ole niin millin tarkkaa.

No itse olen kyllä sitä mitä suoranainen toistuva valehteliminen sinulle on kunnioituksen puutetta ja tuollainen ihminen on kyllä kaikkea muuta kuin ihana. Tuon hiusjuttu tapauksen nyt voisi vielä katsoa läpi silmien.

Vierailija
444/492 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen frendi joka myöhästyi kerran yli tunnin koska oli kuulemma unohtanut huuhdella hoitoaineen ja piti aloittaa valmistautuminen alusta. Toinen frendi saattaa pokkana heittää olevansa matkalla ja tilata sitten vielä juoman siellä missä on, eli valehtelee sille joka odottaa toisaalla. Molemmat nämä frendit on taustaltaan eräästä Euroopan maasta jossa tuollainen on yleisempää.

Mulla on myös paljon kavereita jotka ovat todella täsmällisiä, yleensä just kantiksia. Silti nuo kaksi ensinmainittua ovat mun lähimmät kaverit, kun ovat muuten niin ihania. Ehkä se on osa sitä pakettia, siis että ne hyvät piirteet ovat vaatineet kehittyäkseen sitä samaa joka johtaa sitten myös tuollaiseen suurpiirteisyyteen ja jopa röyhkeyteen ajoissa olemisen suhteen? Heidän seurassa voi myös itse ottaa rennommin, kun kaikki ei ole niin millin tarkkaa.

No itse olen kyllä sitä m

Joo tai liekö hän kuullut vierestä, että tyyppi on hänen seurassaan ja valehtelee toisaalla odottavalle?

Ehkä todennäköisempää, että silleen olisi huomannut asian.

Mutta minulle myös tuollainen kirjaimellinen valehteleminen olisi kova paikka hyväksyä, en pystyisi olemaan läheinen ystävä.

Vierailija
445/492 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miksi haluat käyttää aikaasi tällaiseen ihmiseen. Jos ystävyys vie enemmän kuin antaa, usein on hyvä ottaa etäisyyttä.

Vierailija
446/492 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Jos jatkuvasti on monta tuntia myöhässä niin ilmoitat kylmästi, nyt on jo muuta menoa, sun aika meni jo!

Vaimon tyttö miehensä kanssa kuuluvat tähän katerodiaan, aina myöhässä.

Sentään ehtivät meidän häihin ihan viimeisten joukossa :)

Lupasivat tehdä veljensä häihin opasteet hääpaikalle risteyksiin joiden vieminen jäi mulle.

Opasteet olivat tekemättä kun tulivat meille pari tuntia myöhässä! Kampaukset tekemättä..

Juuri silloin olisi kuulunut jo lähteä ajamaan kirkolle!

Silloin meni kyllä käämit. Räjähdin, se on nyt viimeinen kerta kun saatte jotakin tehdä!

Kun saivat opasteet tehtyä niin läksin vauhdilla viemään niitä hääpaikalta alkaen risteyksiin ja sieltä kirkolle.Tuollainen 50 km ajo.

Kirkkoon en enää sisälle mennyt kun häämarssi jo siellä soi. Urkuparvelta seurasin vihkimisen.

Tytön mies sanoi, äitsi ajaa hullun lailla, kun ajoivat perässä etteivät eksy.

Vierailija
447/492 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tärkeilevä paskiainen joka menettäisi hermonsa sen takia että kaveri myöhästyy 10 minuuttia. Relatkaa!

En lainkaan hermostu jos joskus harvoin näin tapahtuu. Jos hän myöhästyy 10 minuuttia tai enemmän lähes joka ikinen niin kerta niin hermostun.

Akateeminen vartti. Kuuluu kulttuuriin, mutta sivistymättömät minäminäihmiset hermostuvat. 

Vierailija
448/492 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös paljon kavereita jotka ovat todella täsmällisiä, yleensä just kantiksia. Silti nuo kaksi ensinmainittua ovat mun lähimmät kaverit, kun ovat muuten niin ihania. Ehkä se on osa sitä pakettia, siis että ne hyvät piirteet ovat vaatineet kehittyäkseen sitä samaa joka johtaa sitten myös tuollaiseen suurpiirteisyyteen ja jopa röyhkeyteen ajoissa olemisen suhteen? Heidän seurassa voi myös itse ottaa rennommin, kun kaikki ei ole niin millin tarkkaa.<

Monille myös antaa ymmärtää-tyyppinen puheleminen on tavallista. Nimittäin jos on baarissa, niin teknisestihän on jo matkalla = ei enää kotona, vaan tulossa, tulossa ollaan...Ylipäätään pitää olla sitä itsekuria, jos sopii noita sarjatreffejä, kertoa, että minulla on sovittu tapaaminen tähän aikaan, joten voin viipyä vain 1,5 t esim. ja sitten todellakin lähteä ajoissa siirtyminen huomioon ottaen seuraavaan sovittuun juttuun, vaikka olisi kuinka hyvät jutut kesken.

Vierailija
449/492 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV on saanut uuden legendan. Lounashullu.

Se oli kanssa joku aika sitten kun av-mamman mies kävi kalliilla duuni lounailla ja perheen talous sakkasi. Taisi vielä tarjota työkaveri tyttösillekin vai oliko jopa poikasia. 

Vierailija
450/492 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli ystävä joka aina vekslasi ja muutti sovittuja tapaamisia. Noin 1.5 vuotta sitten päätin että hän saa aina sanoa että missä ja milloin nähdään, niin jää varmaan ne turhat kiemurat pois. No niin jäi, ollaan nähty kerran sen jälkeen 😁

Eiku itseasiassa kahdesti, toisella kerralla mun piti viedä hälle bensaa moottoritien varteen kun oli päässyt loppumaan. Paikalle saavuttuani huomasin, että hän oli ihan oikeasti soittanut minut kauniina kesäiltana heittämään 50km:n lenkin ja laittamaan omia rahojani bensaan, vaikka oli tyhjän kanisterin kanssa vain kahden kilometrin päässä huoltoasemasta. Kysyin eikö olisi päässyt helpommalla jos olisi kävellen täyttänyt oman kanisterinsa, mutta ei ollut tullut mieleen.

Perjantaina tulee ehkä käymään jos ehtii. En pidättele henkeäni odotellessa.

Siltä varalta että joku miettii miten tässä kävi, niin klo 18.45 tuli viesti jossa kaveri kertoi ajaneensa sittenkin suoraan kotiin, kun väsytti niin paljon.

Miksi itse ehdottaa tapaamisia jotka sitten peruu? Vaikea ymmärtää.

Vierailija
451/492 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelijät ovat usein vähä-älyiäisiä.

Vierailija
452/492 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän että en ymmärrä miten ihminen, joka tietää että vaikka 15.30 pitäisi lähteä ja on saanut jo monta muistutusta läheiseltä koska on krooninen myöhästyjä voi vielä ovella kääntyä ympäri ja palata oikomaan niitä verhoja tms. vaikkei aikaa enää ole. Että miten päästä voi sillä hetkellä haihtua ihan kaikki muu kuin ne verhot. Pitäisikö siis olla joku koko ajan vieressä kieltämässä että et nyt käytä aikaa tuohon?

Minä en ainakaan jää oikomaan mitään verhoja vaan pesemään hampaita tai kuivaamaan hiuksia tms. 

T. Myöhästyjä

Miksi ne hiukset täytyy pestä just tuolloin? 

Koska ne on muuten likaiset ja koko päivä on pilalla.

Siis sun mielestä on täysin ok olla tunti myöhässä töistä sen vuoksi, että et voi pestä hiuksia illalla/käyttää kuivashampoota/herätä aamulla aikaisemmin/peittää hiuksia huivikampauksella? Tuossa tapauksessa ei taida auttaa sitten muu kuin ajella se pää kaljuksi.

Mistä tuon tunnin nyt oikein keksit?

Vierailija
453/492 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvun paikka sullakin oppia sanomaan asioista. Mulle ainakaan tuollainen ei edes onnistuisi, koska on muitakin asioita samalle päivälle. Olisi pakko sanoa, että viideltä on liian myöhään, tavataan joskus toiste. Olet liian lepsu ja se käyttää sitä hyväksi.

Voi sitä palautteen määrää jos asioista sanoo ihmisille. Yleensä välit menee poikki. Esim. kaveri palautti yhden lainaamansa tavaran rikkinäisenä (huom n. 1,5 v kuluttua) niin poisti somesta kun sanoin asiasta. Väitti vaan vastaan, että oli jo rikki aiemmin yms.

Vierailija
454/492 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttaviini kuului vuosia sitten pariskunta joka muöhästyi AINA, En enää muista mikä oli viimeinen pisara mutta sellainen tuli. Helpotti.

Vierailija
455/492 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se myöhästely on piirre, joka ei katoa. Puhutaan aikaoptimisteista. Myöhästely harvoin on pelkästään huono tapa vaan myös yleensä myös geneettistä. Myöhästelijän ajatuksen kulku voi jonkun mielestä olla normaalista poikkeava. Alkaa tehdä kukkien kastelua tai käy ruokakaupassa kun pitäisi lähteä jonnekin. Tai aamulla jää lukemaan lehteä ja juomaan kahvia. Tutkijoissa ja professoreissa on harvinaisen paljon, mutta tietyt työt myös mahdollistavat omat aikataulut. Tietenkin krooninen myöhästelijä pyrkii työtehtäviin, joissa ei ole vaarallista olla myöhässä.

Oma edesmennyt isäni oli myöhästelijä ja hänen isänsä oli myöhässä aina kaikkialta. Minun isäni on istunut kouluaikaan lukemattomia tunteja jälki-istunnossa, koska harvoin ehti kouluun minuutilleen ajoissa. Kun minulla oli häät, ilmoitin hänelle ja avovaimolleen tunnin liian aikaisen ajan. Sieltä ne juoksivat tulla putkella naama punaisena puoli tuntia ennen häiden alkua ja isäni oli selittänyt taas tekosyitä. Hyvin ehtivät siis kirkkoon ajallaan. Jos olisin ilmoittanut oikean ajan, heiltä olisi jäänyt näkemättä vihkiminen, kun se kesti vain 20 minuuttia.

Vierailija
456/492 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Jos jatkuvasti on monta tuntia myöhässä niin ilmoitat kylmästi, nyt on jo muuta menoa, sun aika meni jo!

Vaimon tyttö miehensä kanssa kuuluvat tähän katerodiaan, aina myöhässä.

Sentään ehtivät meidän häihin ihan viimeisten joukossa :)

Lupasivat tehdä veljensä häihin opasteet hääpaikalle risteyksiin joiden vieminen jäi mulle.

Opasteet olivat tekemättä kun tulivat meille pari tuntia myöhässä! Kampaukset tekemättä..

Juuri silloin olisi kuulunut jo lähteä ajamaan kirkolle!

Silloin meni kyllä käämit. Räjähdin, se on nyt viimeinen kerta kun saatte jotakin tehdä!

Kun saivat opasteet tehtyä niin läksin vauhdilla viemään niitä hääpaikalta alkaen risteyksiin ja sieltä kirkolle.Tuollainen 50 km ajo.

Kirkkoon en enää sisälle mennyt kun häämarssi jo siellä soi. Urkuparvelta seurasin vihkimisen.

Tytön mies sanoi, äitsi ajaa hullun lailla, kun ajoivat perässä etteivät

Keksitty tarina. Kerrot, että vaimon tyttö miehensä kanssa myöhästelee. Kerrot että sinä läksit heitå viemään kirkolle.

Kuitenkin kesken kertomuksen tämä tytön mies sanoo, että äitisi ajaa hullun lailla.

Oletko siis tämän tytön äiti? Jos kerran kyseessä sinun vaimosi tytär!

Vierailija
457/492 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se jotain lohduttaa niin myöhästyjänä olen sitä omissakin menoissa joihin ei lainkaan liity muita ihmisiä, jotka sitten kokisi tärkeyttään loukatun. Nippanappa. 

Vierailija
458/492 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin oman samanmoisen odottamaan pari tuntia sateessa ja tietysti raivostui, mihin sitten vastasin luettelemalla kerrat millon tämä tyyppi oli ollut edellisen kuun aikana myöhässä ja kuinka paljon (yhteensä sen kaksi tuntia), jonka jälkeen totesin, että on se munkin aika aivan yhtä kallista kun sun. Ei puhunut kahteen kuukauteen, mutta sitten pyysi anteeksi, ja nykyään ei enää myöhästele. 

Vierailija
459/492 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en odottele myöhästeliää kovin kauan.varsinkaan jos ilmoitusta ei tule ennen sovittua aikaa.häivyn ilmoittamatta itsekkin jos saan paskaa kohtelua.

Vierailija
460/492 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tärkeilevä paskiainen joka menettäisi hermonsa sen takia että kaveri myöhästyy 10 minuuttia. Relatkaa!

En lainkaan hermostu jos joskus harvoin näin tapahtuu. Jos hän myöhästyy 10 minuuttia tai enemmän lähes joka ikinen niin kerta niin hermostun.

Akateeminen vartti. Kuuluu kulttuuriin, mutta sivistymättömät minäminäihmiset hermostuvat. 

Miten kävisi, jos akateemisen koulutuksen saaneen ihmisen ystävä tai tuttava, joka on itsekin saanut samantasoisen koulutuksen, myöhästelisi jatkuvasti yhteisistä tapaamisista? Se pitää muistaa, että lentokoneet, junat, metrot ja bussit eivät odota ketään.

Akateeminen vartti on malliesimerkki osaamattomuudessa ihmisten kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi