Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa AINA myöhässä oleva ystävä

Vierailija
23.03.2018 |

Minulla on ystävä, joka on monella tavalla ihan tyyppi, mutta hänessä on yksi todella ärsyttävä piirre: hän on ihan hirveä säätäjä aikataulujen kanssa ja aina myöhässä. Siis ihan AINA. Esim. kun sovimme kyläilystä, että hän tulee luokseni vaikkapa klo 13, laittaa hän samana aamuna viestiä "Sori, tämä on minulle nyt hidas aamu, en saa lähdettyä, haittaako jos tulen kaksi tuntia myöhemmin?". Taannoin sovimme, että nähdään sunnuntaina kolmen maissa ja kun samana aamuna sitten vielä varmistin nähdäänkö paikassa x, josta oli ollut aikaisemmin puhe, niin tämä ilmoittaa " Hei, mä oonkin nyt sopinut xxx (toisne kaverin) kanssa myöhäisen brunssin klo kahdeks, et en mä ehdikään kolmeks vielä, sori, käykö viideltä?". ARRRRGGHHH!!

Tyyppi on suloinen ja mukava ihminen, mutta aivan äärimmäisen boheemi säätäjä aikataulujen kanssa. Oon pitkään jaksanut joustaa, mutta pikku hiljaa asia on alkanut suorastaan raivostuttaa. Tuntuu, että jos haluan nähdä tätä ystävää täytyy koko päivä suunnilleen raivata tyhjäksi, koska en voi luottaa yhtään, että aikataulut oikeasti pitävät.

Mitä tekisitte tällasen kaverin kanssa? Sanonko ens kerralla, että sori, meni jo, mitäs oot myöhässä ja sovitaanpa treffit uusiks sitten, kun et muuta aina aikatauluja? En itsekään tajua, miksi asiasta on niin vaikeaa sanoa hänelle...

Kommentit (492)

Vierailija
281/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huono tapa myöhästyttää ainakin minut on sellaiset kaverit, jotka tuntia-paria ennen tapaamista alkaa laittaa jatkuvasti viestejä. On vaikka sovittu että nähdään klo 18, niin klo 16 alkaa tulla viestejä. "Laittaisinko minä tämän punaisen mekon vai sittenkin tämän sinisen? Mitä oot mieltä?"... "Kato, löysin tämmösen keltaisenkin vielä. Oisko tää hieno?"... "Sopisko nämä kengät tuon mekon kanssa vai nuo toiset?".. "Käytäiskö tänään samalla syömässä jossain? Siellä on joku uusi kreikkalainen paikka kuulemma. Mentäiskö sinne? En muista nimeä, mutta viittitkö googlata?" 

Arvaa ehdinkö yhtään minnekään ajoissa, kun olin ajoittanut valmistelut ja niiden tekemisen sijaan, mun pitää olla koko ajan Whatsapissa vastailemassa viesteihin. Lisäksi pitää vielä vastaamisen päälle käydä pesemässä kädetkin, jos olin ruokaa laittamassa tai meikkaamassa. Menee ihan älyttömästi ylimääräistä aikaa tuollaiseen. Vaikka sanois, että "Sori en nyt ehdi vastaamaan, kun pitää tässä syödä ja käydä suihkussa vielä", niin vastaus on joku "ok". Sitten minuutin päästä tulee taas joku uusi kysymys johon pitää vastata. Että jos joku tunnistaa näistä itsensä, niin voi vähän miettiä miksiköhän se toinen on myöhässä.

Vierailija
282/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, kuinka yleistä tuollainen kuvailemasi totaalinen ajantajun puute oikeasti on? Ehkä jossain aivovaurioissa, joiden mukana tulee vaikeuksia hahmottaa maailmaa - verrattavissa kasvosokeuteen, paitsi että kasvosokeuden kanssa on helpompi elää.

Se, että esimerkiksi ADHD:ssä ajantaju pettää, ei ole kuitenkaan sitä, ettei ajantajua olisi ollenkaan. Ilman minkäännäköistä ajantajua ihminen ei kykenisi itsenäiseen elämään ollenkaan.

En osaa sanoa kuinka yleistä. Ajantajun hahmottamisen ongelmissa ilmeisesti ei tarkasti ymmärretä mekanismia, luulisin sen liittyvän useampaan tekijään. Itselläni hahmottamisen vaikeuteen, joka näkyy myös muissa asioissa. Hahmotan eri tavoin kuin valtaosa kuvaa ja kokee asian. Itsenäinen elämä menee miten menee mutta minkäs teet :D Joissakin asioissa olen taitava ja se auttaa sopeutumaan jos nyt ei ihan sulautumaan.

Mutta huvittaa ettet usko että olemme erilaisia ja sinulla olisi jokin kaikenkattava taito, näkemys ja kyky määritellä nyt tämäkin asia. Et varmaankaan ole utelias vaan olet jo mielesi päättänyt.

No aika kaikenkattavia päätelmiä sinäkin suuressa ylivertaisuudessasi teet muista ihmisistä YHDEN lyhyen viestin ja kysymyksen perusteella.

En edes ymmärrä, miten tuosta viestistä välittyi, etten usko että olemme erilaisia. Kyse oli totaalisesta ajantajun puutteesta, mikä keskustelussa ylempänä mainittiin. Ihminen joka ei oikeasti näe mitään eroa sekunneissa ja tunneissa - eli täydellinen ajantajun puute - ei kykenisi itsenäiseen elämään ollenkaan sen enempää kuin ihminen, jolta puuttuu täysin lähimuisti. Siis ihan täysin. Sellaisiakin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden myöhästelijöiden kannattaa myös miettiä, että miltä siitä kaverista mahtaa tuntua jos se kaveri joutuu odottamaan myöhästelijää pitkään kylmässä pakkasessa tai sateessa.

Ei tarvitse miettiä kun ei lähtökohtaisesti sovi mitään tapaamisia jonnekin kylmään metsään tai vesisateeseen tms.

Vierailija
284/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin kiinnostaa, että ajattelevatko nämä myöhästelijät lainkaan sitä puolta, että jos tapaaminen peruuntuu sen vuoksi, että toinen ei jaksa enää kolmatta tuntia odotella, se voi olla hyvin harmillista odottelijalle juuri siksi, että tahtoisi tavata ystävää?

Ei siis harmita tiukkapipoisen nipottamisen, suuttumisen tai ymmärtämättömyyden takia, vaan ihan siksi, että jälleen jäi ystävä kohtaamatta?

Itselleni on käynyt näin usein: odotan monta päivää iloisena, että torstaina näen ystävän ja sitten lähden pettyneenä ravintolasta/kahvilasta/minne onkaan sovittu viettämään tylsää yksinäistä iltaa, kun kaveri ensin luoailee lähtevänsä ihan kohta ja sitten en enää vaan kehtaa siellä yksin istua sitä pöytää varaamassa, enkä oikein jaksakaan.

Vierailija
285/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, kuinka yleistä tuollainen kuvailemasi totaalinen ajantajun puute oikeasti on? Ehkä jossain aivovaurioissa, joiden mukana tulee vaikeuksia hahmottaa maailmaa - verrattavissa kasvosokeuteen, paitsi että kasvosokeuden kanssa on helpompi elää.

Se, että esimerkiksi ADHD:ssä ajantaju pettää, ei ole kuitenkaan sitä, ettei ajantajua olisi ollenkaan. Ilman minkäännäköistä ajantajua ihminen ei kykenisi itsenäiseen elämään ollenkaan.

En osaa sanoa kuinka yleistä. Ajantajun hahmottamisen ongelmissa ilmeisesti ei tarkasti ymmärretä mekanismia, luulisin sen liittyvän useampaan tekijään. Itselläni hahmottamisen vaikeuteen, joka näkyy myös muissa asioissa. Hahmotan eri tavoin kuin valtaosa kuvaa ja kokee asian. Itsenäinen elämä menee miten menee mutta minkäs teet :D Joissakin asioissa olen taitava ja se autta

Tuo Mutta huvittaa jne. piti olla lainausmerkeissä, mutta mobiili poistaa jostain syystä aina lainausmerkit.

Vierailija
286/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kai kaverille sanoa jo aikaa sopiessa, että mihin asti itsellä on aikaa. Tai sitten vaan päättää itse mihin asti odottelee ja suunnittelee lopuksi päivää jotain muuta.

Kokeiltu on useamman kerran: sanoin krooniselke myöhästelijälle, että nähdäänkö klo 12- myöhästyjä vastasi ettei ehdi "ihan tuohon", ehdotin että nähdään klo 13, se sopi. Sanoin että minun täytyy lähteä viimeistään klo 18. Klo 14 tämä myöhästelijä laittaa viestiä että on tulossa mutta on vielä sitä ja tätä, tuli lopulta klo 17 ja kun poistuin tunnin päästä, hän sanoi syyllistävään sävyyn että harmi kun SUN täytyy nyt jo lähteä olis ollut kiva jutella pidempään...

Noh, kukas yritti ennakoida ja kukas se olikaan myöhässä?

Vierailija
287/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas joku joka ei kärsi minkäänlaisista ajanhallinnan ongelmista koittaa neuvoa niistä kärsiviä. Jos sulla menee esim. meikkaamiseen joka kerta tasan 15 minuuttia, niin sillä ajanhallinnan ongelmista kärsivällä ei menekään siihen aina se aika minkä ekalla kerralla mittaa. Mitatessa voi mennä vaikka se 15 minuuttia, mutta seuraavalla kerralla meneekin puoli tuntia. Luuletko ettei hän ole tehnyt jo aikoinaan tuollaisia laskelmia, mutta kun ne ei auta ajanhallinnan ongelmista kärsiviä tarpeeksi. 

No sitten tajuaa, että kas meikkaamiseen voikin mennä puoli tuntia ja sitten sitä seuraavalla kerralla osaakin varata puoli tuntia. 

Vierailija
288/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos tiedät että haluat pestä hiukset ennen tapaamista niin mikset sovit tapaamisen sellaiseen aikaan, että sulle ei jää tarpeeksi aikaa pestä hiuksia. Tuoltakin ongelmalta voi ihan hyvin hieman etukäteen suunnitelemalla. Jos tiedät vaikka että kuntosalijumppa päättyy kello kuusi niin et sovi alunperinkään niitä treffejä seitsemäksi vaan kahdeksaksi, jotta ehdit pesemään sen tukan."

Voiko myös sopia menevänsä töihin tuntia myöhemmin?

Voit laittaa herätyskello soimaan tuntia aiemmin tai pestä hiukset edellisenä iltana.

Voin laittaa, mutta sitten ehdi nukkua riittävästi, kun en ehdi nytkään. Hiuksia ei voi pestä illalla.

No sitten muutat ilta. ja aamurutiiniasi niin, että menet myös tuntia aikaisemmin nukkumaan niin saat riittävästi unta.

En nukahda yhtään sen aikaisemmin vaikka menisin sänkyyn klo 18.

Vierailija
289/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kaveri, joka aina itse ehdotti tapaamisia, joista oli sitten monta tuntia myöhässä. Myönnän, että tätä jatkui liian pitkään, kunnes vaan väsyin hänen tyyliinsä.

Hommassa oli aina se kuvio, että jos oltiin sovittu, että nähdään jossain, niin aina sai odottaa. Jos oltiin sovittu että nähdään kaupungilla klo 18, häntä ei ala näkymään ja soitan vaikka 18:15, että missä oot. Hän vastaa, että kotona, ei ehtinyt bussiin. Sitten alkaa se vatkutus, että hei voin tulla tunnin päästä, kahden,KOLMEN... ja tätä tapahtui siis aina, jos oli tarkoitus nähdä jossain muualla, kuin hänen luonaan. Sekään ei aina onnistunut, kun välillä olin oven takana sovittuna aikana, niin kuulemma olikin "just lähdössä jostain"?

Hän loukkaantui ihan hirveästi, jos tuosta sanoi, joten en jaksanut sitä riitaa ja kilometrin mittaisia selityksiä, mitä nyt on milloinkin meneillään.

Yritin sitten niin, että sovittiin että jos

Minulla oli kanssa tällainen, joka ehdotti aina itse tapaamisia - hei mennään katsomaan sitä mielenkiintoista elokuvaa silloin ja silloin - eikä ikinä tullut paikalle. Olen nössö joten tätä tapahtui neljä kertaa, kunnes annoin olla. Joka kerta siis innoissaan itse ehdotti, minä en pyytänyt häntä minnekään, joten ei ole siitä kyse, ettei kehdannut kieltäytyä.

Ei ikinä selvinnyt, oliko tämä kaikki jotain v*ttuilua. Tuntui ihan aidosti unohtaneen aina lupauksensa, mutta muita, mielenkiintoisempia kavereitaan kyllä onnistui tapaamaan sovitusti, ja ulkomaanmatkat ja yritystoimintakin sujuivat ongelmitta.

Vierailija
290/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei se ajantaju ikinä hämärry toiseen suuntaan? Siis että olisi vahingossa paikalla tuntia liian aikaisin ja joutuisi itse lukemaan jotain kirjaa odotellessaan. Jännä juttu. Eihän se ajantaju mikään yksisuuntainen tie ole, vaan jos minkäänlaista ajantajua ei oikeasti ole, aikaa voi vahingossa varata myös liikaa eikä pelkästään liian vähän.

No monellla on pessimistisesti hämärtänyt ajantaju, ne sitten haaskaavat aikaansa istumalla autossa odottamassa että tapahtuma alkaa. Se on vaan että siitä niuhotetaan vähemmän, korkeintaan ne jotka ovat sinne autoon joutuneet odottamaan.

Vierailija
291/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat vaan vähän Intialaisempia aikatauluista... Suosittelen pitämään hermon ja sopimaan tapaaminen noin kolme tuntia aikaisemmin. Jos myöhästyt itse niin voit näyttää pitkää nokkaa.

Vierailija
292/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas joku joka ei kärsi minkäänlaisista ajanhallinnan ongelmista koittaa neuvoa niistä kärsiviä. Jos sulla menee esim. meikkaamiseen joka kerta tasan 15 minuuttia, niin sillä ajanhallinnan ongelmista kärsivällä ei menekään siihen aina se aika minkä ekalla kerralla mittaa. Mitatessa voi mennä vaikka se 15 minuuttia, mutta seuraavalla kerralla meneekin puoli tuntia. Luuletko ettei hän ole tehnyt jo aikoinaan tuollaisia laskelmia, mutta kun ne ei auta ajanhallinnan ongelmista kärsiviä tarpeeksi. 

No sitten varaat aikaa sen maksimimäärän mukaan. Jos aikaa jää yli, niin hienoa. Silloin (ja ainoastaan silloin) voit tehdä jotain muuta.

Mikä on maksimimäärä? Maksimiaika jonka olet ollut myöhässä jostain? Siitäkö sen voi laskea? Näin päättelisin..? Menee tosi kauan yritystä ja erehdystä eri tilanteista että homma hioutuu. Kyllä se jo usein onnistuu kunhan on tarkkana. Mutta harjoittelu vie oikeasti pitkään, etenkin ilman apuja.

Ja sitten joku joka sanoi että odottaisi vaikka 5 h joka kerta jos muu ei auttaisi. Et kyllä oikeasti toistuvasti odottaisi, helppo se on puhua. Tai sitten nämä tapaamiset kävisivät hyvin harvaan. Ei riitä aina aika, koska moni muukin asia vie enemmän aikaa luonnollisesti. Noin voi sanoa vain ihminen joka ei kyseistä asiaa oikeasti joudu toteuttamaan.

Vierailija
293/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei se ajantaju ikinä hämärry toiseen suuntaan? Siis että olisi vahingossa paikalla tuntia liian aikaisin ja joutuisi itse lukemaan jotain kirjaa odotellessaan. Jännä juttu. Eihän se ajantaju mikään yksisuuntainen tie ole, vaan jos minkäänlaista ajantajua ei oikeasti ole, aikaa voi vahingossa varata myös liikaa eikä pelkästään liian vähän.

Itseasiassa sellaista asiaa kuin "odottaminen" ei oikeastaan ole jos ei ole ajantajua :) Se ei ole mikään ongelma, koska aika ei myöskään sillä tavalla tunnu pitkältä. Senkun istuu alas ja katsoo mitä tapahtuu. Se voi hämätä, ettei koskaan tule puhuttua odottamisesta kun se ei häiritse, joten muut ehkä olettavat ettei tällaista ajallisesti tapahdu toiseen suuntaan. Itse en sitä niin tajuaisi odottamiseksi, en ainakaan tunnetasolla rekisteröisi onko odotettu pitkään tai ei.

Vierailija
294/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi huono tapa myöhästyttää ainakin minut on sellaiset kaverit, jotka tuntia-paria ennen tapaamista alkaa laittaa jatkuvasti viestejä. On vaikka sovittu että nähdään klo 18, niin klo 16 alkaa tulla viestejä. "Laittaisinko minä tämän punaisen mekon vai sittenkin tämän sinisen? Mitä oot mieltä?"... "Kato, löysin tämmösen keltaisenkin vielä. Oisko tää hieno?"... "Sopisko nämä kengät tuon mekon kanssa vai nuo toiset?".. "Käytäiskö tänään samalla syömässä jossain? Siellä on joku uusi kreikkalainen paikka kuulemma. Mentäiskö sinne? En muista nimeä, mutta viittitkö googlata?" 

Arvaa ehdinkö yhtään minnekään ajoissa, kun olin ajoittanut valmistelut ja niiden tekemisen sijaan, mun pitää olla koko ajan Whatsapissa vastailemassa viesteihin. Lisäksi pitää vielä vastaamisen päälle käydä pesemässä kädetkin, jos olin ruokaa laittamassa tai meikkaamassa. Menee ihan älyttömästi ylimääräistä aikaa tuollaiseen. Vaikka sanois, että "Sori en nyt ehdi vastaamaan, kun pitää tässä syödä ja käydä suihkussa vielä", niin vastaus on joku "ok". Sitten minuutin päästä tulee taas joku uusi kysymys johon pitää vastata. Että jos joku tunnistaa näistä itsensä, niin voi vähän miettiä miksiköhän se toinen on myöhässä.

Jätät vaan vastaamatta siihen uuteen kysymykseenkin.

Vierailija
295/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten varaat aikaa sen maksimimäärän mukaan. Jos aikaa jää yli, niin hienoa. Silloin (ja ainoastaan silloin) voit tehdä jotain muuta.

Ja herään kolmelta aamulla ilman, että olen ehtinyt nukkua?

Siis menetkö aamuviiten töihin vai mikä tässä nyt ongelma? Jos haluat nukkua pidempään niin sitten opettelet sellaisen meikkaus- ja hiusrutiinin johon menee vähemmän aikaa kuin nykyiseesi. Peset hiukset illalla tai laitat kuivashampoota. Pakkaat laukkusi ja laitat vaatteet jo illalla valmiiksi. Syöt aamiaiseksi jotain nopeaa kuten vaikka jukurtin ja banaanin jne. jne. 

Vierailija
296/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos tiedät että haluat pestä hiukset ennen tapaamista niin mikset sovit tapaamisen sellaiseen aikaan, että sulle ei jää tarpeeksi aikaa pestä hiuksia. Tuoltakin ongelmalta voi ihan hyvin hieman etukäteen suunnitelemalla. Jos tiedät vaikka että kuntosalijumppa päättyy kello kuusi niin et sovi alunperinkään niitä treffejä seitsemäksi vaan kahdeksaksi, jotta ehdit pesemään sen tukan."

Voiko myös sopia menevänsä töihin tuntia myöhemmin?

Voit laittaa herätyskello soimaan tuntia aiemmin tai pestä hiukset edellisenä iltana.

Voin laittaa, mutta sitten ehdi nukkua riittävästi, kun en ehdi nytkään. Hiuksia ei voi pestä illalla.

En nukahda yhtään sen aikaisemmin vaikka menisin sänkyyn klo 18.

Jos pidät kiinni säännöllisestä uni rytmistä niin opit kyllä ajan myötä meneen aikaisemmin nukkumaan. Illalla rauhoittava meditaatio ja rentouttavaa joogaa joka auttaa nukahtamaan.

Vierailija
297/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myöhästyminen mitataan tunneissa, silloin on jo kyse välinpitämättömyydestä toista kohtaan. Etenkin jos on kuitenkin aina ajoissa töissä ja hammaslääkärissä, kuten joku tuossa vähän aiemmin mainitsi.

Itse ahdistun liiasta odottelusta, joten menen esim. varatuille ajoille 5 minuuttia etuajassa. Erään perheenjäsenen mielestä silloin on myöhässä. On tuskaa sopia hänen kanssa esim. reissuun lähdöstä tms. kun vaikkapa juna-asemalla täytyy olla istumassa ja pyörittelemässä peukaloita jo 1,5 tuntia aiemmin. Ja kyse ei edes ole siitä että vaihtaisimme kuulumisia pitkästä aikaa kun teemme (teimme) sitä muutenkin koko ajan. Asiat on tehtävä joko hänen aikataulullaan tai ei ollenkaan. Suuttuu jos nätisti yrittää ehdottaa että lähetäänkö vähän myöhemmin mutta kuitenkin ajoissa. Tästä johtuen tapaamiset on harventuneet paljon.

Vierailija
298/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

94/296 | 10.06.2024 | 20:13

Onko noilla lehtien toimittelijoilla kaikilla itsellään joku kirjainyhdistelmä, kun TAAS on Ilta-Sanomiin painettu 9.6.2024 sellanen lällyinen tekosyyartikkeli ja diipa daapa plaa plaa plaa kun kaikkien pitäisi ymmärtääääää myöhästelijöitä?

Ei tarvi ymmärtää, voi sanoa suoraan että ei meidän ystävyys kestä kun sinä et pidä sovittuja aikoja.

Kyllä täytyy jopa kirjaiyhdistelmäihmisten opetella kunnioittamaan toisten ihmisten aikaa, ei sitä meillä muillakaan ole kuin se 24 t vuorokaudessa ja muutakin tekemistä on kuin odotella jotain huithapelia jolla on elämänhallinta hukassa.

---

Niin kun täytyy jatkuvasti painaa noita höpöjuttuja ja mopot vain karkaa käsistä yhä useammalla, kun ne lukevat noita ja keksivät että hei, mulla on varmaan ADHD tai mulla on varmaan aikaoptimismia kun aina myöhästyn.

Ottaa todella päähän kun jatkuvasti näitä tyrkytetään syiksi ja niiden jotka sitten kärsivät näiden aikasyöppöjen toilailuista, pitäisi kuulemma vain ymmärtää loputtomiin ja antaa niiden varastaa toisten aikaa?

Sen "aikasyöpön" ei ilmeisesti tarvitse lainkaan yrittää ymmärtää, että sillä odottelijalla saattaa myös olla jokin sairaus tai vaiva ja hän on ollut tapaamisesta etukäteen iloinen mutta joutuukin sitten TAAS pettymään. Ei ihme jos välit menee jos jatkuvasti käy näin.

Inhottaa kaikenmaailman psykiatrikkaat jotka oikein urakalla tarjoaa noille huonosti käyttäytyville tekosyitä tekosyiden perään. Saisi jo riittää!

Vierailija
299/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis menetkö aamuviiten töihin vai mikä tässä nyt ongelma? Jos haluat nukkua pidempään niin sitten opettelet sellaisen meikkaus- ja hiusrutiinin johon menee vähemmän aikaa kuin nykyiseesi. Peset hiukset illalla tai laitat kuivashampoota. Pakkaat laukkusi ja laitat vaatteet jo illalla valmiiksi. Syöt aamiaiseksi jotain nopeaa kuten vaikka jukurtin ja banaanin jne. jne."

Kuuteen. Herään klo 4 ja kotoa pitäisi lähteä klo 5. En meikkaa aamuisin ja hiusrutiini on pesu ja kuivaus. Illalla pestyt hiukset on jo iltapäivällä lähmäiset tai jo heti aamulla littanat ja vääntyilleet, kuivashampoo tekee vain limaisemman lopputuloksen. Laukku on aina pakattu ja aamiaista en syö, kun en ehdi.

Vierailija
300/492 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos pidät kiinni säännöllisestä uni rytmistä niin opit kyllä ajan myötä meneen aikaisemmin nukkumaan. Illalla rauhoittava meditaatio ja rentouttavaa joogaa joka auttaa nukahtamaan"

En "oppinut" kuukaudessakaan. Jos menen liian aikaisin nukkumaan, niin herään tunnin kuluttua nukahtamisesta ja valvon pikkutunneille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän