IS: Joka viides nuori saa toimeentulotukea – ja tämän sukupolven pitäisi maksaa sinunkin eläkkeitäsi
Te jotka nyt maksatte eläkemaksuja, uskotteko todella saavanne joskus rahanne takaisin eläkkeen muodossa?
Kommentit (125)
Kaikille pitäisi olla minimipalkkana 2500e/kk
Toimeentulotukea nyt on pakko maksaa, että ihmiset pysyvät hengissä
Ja lisää lapsia pitäisi saada maata täyttämään, että eläkkeet voitaisiin turvata. Samalla, kun työpaikat harvenevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatusmaailma on ihan kummallinen ja vinksahtanut, jos laskee "kannattaako ollenkaan tehdä töitä, kun saman rahan saa olla tekemättä mitää". Monet käyvät töissä, palkka ei silti riitä ja saavat palkan päälle asumistukea. Todella törkeää heitä kojtsan heittäytyä täysin vapaamatkustajaksi, koska ei vain kannata.
Joku on vikana, jos ei itsensä elättäminen ole automaattinen tavoite ilman mitään kannattavuuslaskelmia.
Kummasti nämä samat rutisijat eivät ole barrikadeilla ajamassa korkeampaa palkkatasoa omalla alallaan jne. vaikka sitä aikaa työttömänä olisi vaikka muille jakaa. Minä minusta minuun.
No kamoon hei nyt...Et säkään 1400e bruttopalkalla töihin lähtisi
No jaa. Mä aloitin työt 1990-luvulla ja palkka oli noin 1170€/kk täyttä viikkoa tehden.
Mä menin töihin 2004 ja palkka oli 1500€/kk kokopäivätöistä. Siellä työnantaja huomasi miten hyvä olin työssäni, ja siirsi minut toisiin tehtäviin joista sai jo yli 2000€/kk. Pari kertaa työpaikkaa olen tämän jälkeen vaihtanut ja nyt palkka alkaa nelosella. Eli ehdottomasti kannattaa mennä!
Mä en mieti eläkkeitä koska en varmaan elä niin vanhaksi muutenkaan. Heh :D