IS: Joka viides nuori saa toimeentulotukea – ja tämän sukupolven pitäisi maksaa sinunkin eläkkeitäsi
Te jotka nyt maksatte eläkemaksuja, uskotteko todella saavanne joskus rahanne takaisin eläkkeen muodossa?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eläkeikä nousee jatkossakin.
Saappaat edellä "eläkkeelle"
alkaa miehet mennä keskimäärin suoraan hautaan töistä.
Unohdit nämä sopeutumiseläkettä nauttivat. Ikärajaa eläkkeen saamiselle ei heillä ole
Posiokutsuu kirjoitti:
Ei mitään väliä, maailma pyörii ylivelkaantumisella. Ja itellä säästöt kasassa, niin ei tarvitse odotella eläkkeitä mistään kun/jos se aika koittaa. Toisaalta oma työikä pitää varmaan jatkaa ainakin 70v, eli sitähän saa kuolla duunissa... ilman pelkoa eläkevuosista.
jos sulla on jo säästöt kasassa elämiseen, miksi tekisit enää päivääkään töitä?
Vierailija kirjoitti:
Suuri ongelma on kun kaikki on kielletty.
16 vuotias poikani ei oikein voi saada kesa toita kun ei ole tulityolupaa, ei saa ajaa trukkia, ei ole hygieenia passia jneSuomi on niin turvallinen tynnyrissa kasvattaja etta kuolee omaan mahdottomuuteensa
No mutta vastuullinen vanhempihan kaivaa sen verran kuvettaan että saadaan nuorelle ainakin hygieniapassi hankituksi ja selvittää, missä kursseja on ja mihin hintaan. Ei maksa montaa kymppiä, mutta on työnhaussa iso etu.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten ansaitseva 10% maksaa ansiotuloverokertymästä 70%. Toivottavasti Suomessa on tulevaisuudessakin riittävästi hyvätuloisia.
ja miten nyt tuokin sitten lasketaan. Paljonkohan nämä parhaiten tienaavat ottavat ensin veroeuroja erilaisina tukeina mistä sitten palauttavat osan euroista takaisin yhteiskunnalle
Vierailija kirjoitti:
Posiokutsuu kirjoitti:
Ei mitään väliä, maailma pyörii ylivelkaantumisella. Ja itellä säästöt kasassa, niin ei tarvitse odotella eläkkeitä mistään kun/jos se aika koittaa. Toisaalta oma työikä pitää varmaan jatkaa ainakin 70v, eli sitähän saa kuolla duunissa... ilman pelkoa eläkevuosista.
jos sulla on jo säästöt kasassa elämiseen, miksi tekisit enää päivääkään töitä?
Valkoisella miehellä ei ole koskaan tarpeeksi rahaa. Käyttävät koko elämänsä fyrkan haalimiseen ja kuolevat tilit täynnä.
Mä saan toimeentulotukee+asumistukee+työmarkkinatukee yhteensä 1350e
Siihen päälle maksetaan sähkölasku, kotivakuutuslasku ja julkinen terveydenhuolto.
En tohon "nuorten" ryhmään enää kuulu ku oon jo 32
Ei kuitenkaan motivoi kauheesti kun työkkäristä ehdotetaan että hakisin johonkin täysiaikaiseen paskahommaan, jossa palkka 1395e/kk bruttona.
Jokainen voi ite laskea kannattaako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten ansaitseva 10% maksaa ansiotuloverokertymästä 70%. Toivottavasti Suomessa on tulevaisuudessakin riittävästi hyvätuloisia.
ja miten nyt tuokin sitten lasketaan. Paljonkohan nämä parhaiten tienaavat ottavat ensin veroeuroja erilaisina tukeina mistä sitten palauttavat osan euroista takaisin yhteiskunnalle
Suomen 10 tuloluokasta 3 ylintä maksaa enemmän veroja kuin saa tukia. Muut ovat nettosaajia.
Kun maksaisikin omia eläkkeitä mutta oikeasti me maksamme suurten ikäluokkien eläkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Siihen päälle maksetaan sähkölasku, kotivakuutuslasku ja julkinen terveydenhuolto.
Ei kuitenkaan motivoi kauheesti kun työkkäristä ehdotetaan että hakisin johonkin täysiaikaiseen paskahommaan, jossa palkka 1395e/kk bruttona.
ja uskot, että yhteiskunta voi maksaa elämisesi myös 20 vuoden kuluttua. tulet pettymään
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet valinnut loisen elämän? Miksi et käy töissä?
Juurikin tämän takia minulla on nyt 36-vuotiaana 70 000 euroa säästöinä ja sijoituksina ja meinaan jatkaa säästämistä.
Uskomatonta että täysi-ikäinen voi vaan päättää muuttaa pois kotoa jonnekin makaamaan ja kaikki maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää.
MUTTA tuohonkin hommaan on todennäköisesti kymmeniä halukkaita hakijoita, eli ei ole väliä vaikka osa ei myykään itseään halvalla.
Eikä tukien alennus/poisto auta mitään koska töitä ei ole kaikille.
Jos töitä olisi halukkaille niin miksiköhän monet joutuu hakemaan töitä kuukausi/vuosikaupalla?
Typerien ihmisten logiikkaa:
Samaan aikaan tuet on liian isot ja työttömät laiskoja
Samaan aikaan töitä ei saa hakemisesta huolimatta
Ja sitten ratkaisuna poistaa tuet?
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
Asian on ollut jo kauan tiedossa, mutta vasta suurten ikäluokkien eläköidyttyä siihen on uskallettu puuttua. Sen jälkeen on luotu kolme eri automaattia, joiden avulla eläkkeet pystytään maksamaan.
Ensinnäkin työnantajan ja työntekijän maksamat eläkemaksut nousevat jatkuvasti huoltosuhteen heikentyessä. Toisekseen eläkkeitä leikataan jatkuvasti elinaikakertoimella. Kolmanneksi eläkeikää korotetaan koko ajan eliniän pidentyessä.
Eli uskon, että eläkkeelle pääsee jatkossakin, mutta aina vain vanhempana ja pienemmälle eläkkeelle. Siksi olen koko ikäni säästänyt ja sijoittanut, vaikkei käärinliinoissani olisikaan taskuja.
Saako kysyä minkä ikäinen olet?
47-vuotias. Kun aloitin työelämässä reilut parikymmentä vuotta sitten, oletin pääseväni eläkkeelle 65 vuotiaana ja saavani 40 vuoden työuran jälkeen eläkettä 60% palkastani.
Nyt alin eläkeikäni on 65v. 9kk ja tavoite-eläkeikä 67v. 10 kk. Odotin saavani eläkettä noin 2500€, mutta nyt laskuri tarjoaa 2250€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja uskot, että yhteiskunta voi maksaa elämisesi myös 20 vuoden kuluttua. tulet pettymään
Maksaa tai ei maksa, jää nähtäväksi.
Usko että maksaa vielä silloinkin. Jos ei maksa, niin on mielenkiintoista millainen yhteiskunta tämä silloin on.
Mä kyllä keksin keinon selviytyä joka tapauksessa.
t: viesti27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet valinnut loisen elämän? Miksi et käy töissä?
Kumpi on parempi:
Kaikki on tahtomattaan työttömiä
Osa suostuu "loisimaan" pysyvästi
?
Aika vajaa käsitys näkyy olevan monella, ei niillä loisilla ole mitään väliä niin kauan kun halukkaillekaan ei ole töitä.
Joidenkin on joka tapauksessa PAKKO olla työttömiä, joten hyvähän se vaan on että jotkut siihen suostuu vapaaehtoisesti niin eivät sekoa ja kuormita terveydenhuoltoa.
Eikä se 480€/kk käyttörahaa ole mikään kateuden aihe.
Tunnen yhden joka saa toimeentulotukea. Tosin asunkin Pirkkalassa.
T. 23v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää.
MUTTA tuohonkin hommaan on todennäköisesti kymmeniä halukkaita hakijoita, eli ei ole väliä vaikka osa ei myykään itseään halvalla.
Eikä tukien alennus/poisto auta mitään koska töitä ei ole kaikille.
Jos töitä olisi halukkaille niin miksiköhän monet joutuu hakemaan töitä kuukausi/vuosikaupalla?
Typerien ihmisten logiikkaa:
Samaan aikaan tuet on liian isot ja työttömät laiskoja
Samaan aikaan töitä ei saa hakemisesta huolimattaJa sitten ratkaisuna poistaa tuet?
Tulevaisuudessa ei vain enää ole rahaa mitä jakaa
Erikoista. Silti nykynuorisolla ja nuorilla aikuisilla tuntuu olevan loputtomasti rahaa, kun matkustelevat paljon ja pystyvät ylläpitämään autoa, asumaan hyvillä alueilla ja istumaan iltapäivisin trendikahviloissa Macbookin kanssa. Ripsipidennyksetkin maksaa n. 100€/kk ja niihinkin on varaa tuhlata.
On meitä ahkeriakin nuoria.
T. 22v, työllistän viisi ihmistä.
Suuri ongelma on kun kaikki on kielletty.
16 vuotias poikani ei oikein voi saada kesa toita kun ei ole tulityolupaa, ei saa ajaa trukkia, ei ole hygieenia passia jne
Suomi on niin turvallinen tynnyrissa kasvattaja etta kuolee omaan mahdottomuuteensa