Mikä lapsiperheen elämässä ja vanhemmuudessa on parasta?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Hauskuus, lapset ovat koomisimpia ja hauskimpia olentoja, joita on. He ovat hauskoja yrittäessään olla hauskoja, ja muun ajan onnistuvat olemaan tahattomasti hauskoja vaan koheltamalla omiaan. Minulla on tosin hyvin eläväiset lapset, olen myös sellaisia rauhallisia möllöttäjiä tavannut, joiden mielestä lastenohjelmien hassuttelut ovat hauskoja. Meidän lapsiin ei ole ikinä uponnut lastenohjelmien huumori, ovat ihan omanlaisiaan. Lisäksi pidän valtavasti lasten kulttuuritapahtumista, ja mietin että millä verukkeella voin jatkaa niissä käymistä sen jälkeen kun lapset kasvavat niistä ulos.
Miksi pitää olla vertailemassa lapsiaan muihin ja lokeroimassa lapsia eläväisiin ja möllöttäjiin. Jokainen lapsi on hyvä sellaisena kun on ja rakas vanhemmilleen muihin vertailematta.
Vierailija kirjoitti:
Hauskuus, lapset ovat koomisimpia ja hauskimpia olentoja, joita on. He ovat hauskoja yrittäessään olla hauskoja, ja muun ajan onnistuvat olemaan tahattomasti hauskoja vaan koheltamalla omiaan. Minulla on tosin hyvin eläväiset lapset, olen myös sellaisia rauhallisia möllöttäjiä tavannut, joiden mielestä lastenohjelmien hassuttelut ovat hauskoja. Meidän lapsiin ei ole ikinä uponnut lastenohjelmien huumori, ovat ihan omanlaisiaan. Lisäksi pidän valtavasti lasten kulttuuritapahtumista, ja mietin että millä verukkeella voin jatkaa niissä käymistä sen jälkeen kun lapset kasvavat niistä ulos.
Nämä sun ns. eläväiset lapset voivat jonkun muun mielestä olla riivattuja kauhukakaroita, jotka eivät osaa käyttäytyä.
Vanhemmuus on pitkä matka, jossa eri vaiheet huippukohtineen on niin erilaisia, että niitä on vaikea laittaa järjestykseen.
Itsellä tuorein huippu on se suunnaton onnen tunne, kun katsoo omaa lastansa pitämässä sylissään omaa lastansa, silmät täynnä rakkautta aivan samoin kuin itsellä aikanaan oli samassa vaiheessa.
Elämä on hienoa. Ja lapset ja lapsenlapset on siinä silkkaa parhautta.
Tietenkin on, mitä muutakaan. Lasten hankkiminen on itsekäs teko. Mutta minkä muun syyn takia pitäisi hankkia lapsia kuin että haluaa lapsia? Kenelle muulle niitä tehdään kuin itselleen? Sehän on se paras syy.