Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin hirveästi, kun työpaikamme siivooja asuukin uudehkolla omakotitalo alueella! :D

Vierailija
22.03.2018 |

Toki on vakituisessa työssä mutta palkkahan aivan surkea.

Miten yksin elävä 50v nainen voi asua omakotitalossa vieläpä tuollaisella uudella alueella?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista ajattelua ap:llä kaiken kaikkiaan.

Miksi muuten ajatellaan, että jos matkustelee, pitää olla hyvä palkka ja paljon rahaa?

Matkustaminen on nykyään niin halpaa, että siihen pystyy halutessaan jokainen.

Vierailija
82/88 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja voi olla vaikka se maailman viisain henkilö. Tekee mitä tykkää.

Joku vuosi sitten maailman älykkäimmäksi mieheksi oli rankattu eräs Amerikkalainen ovimies.

Jokainen tehkööt sitä mitä itselle sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivouksella tienaa hyvin jos jaksaa tehdä paljon töitä, esim äitini tienaa noin 4000-5000 nettona.

Vaan ei kaikki. Itse saisin tehdä 20h tytötä/päivä tuollaiseen palkkaan tähdätessäni. Kuulostaa enemmän Kiinan orjatyövoimalta kuin elämältä tuollainen työpäivä.

Vierailija
84/88 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja lentäisi varmaan perseelleen jos tapaisi minut töissään. :D Tosin ihmeissään olivat alkuun myös nykyiset "työtoverini". Alkuun puhuivat kuin lapselle/vammaiselle ja tarjosivat jopa vanhoja vaatteitaan ihan ilmaiseksi kun kuntouttavassa työtoiminnassa aloitin.

Asutaan miehen kanssa kaupungin kalleimmalla asuinalueella uudehkossa omakotitalossa, on kesämökki, kolme autoa ja kaksi hevosta, reissataan parin kuukauden välein Suomen sisällä tai ulkomailla. Ei velkoja.

Toimin yrittäjänä aiemmin, kunnes rikoin kroppani ja nyt kuntouttavan kautta yritän miettiä uutta suuntaa uralleni. Omaisuus kertynyt perintöjen, sijoitusten ja säästöjen avulla. Ikää 30v. :)

Vierailija
85/88 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö tai avioeron kautta kartutettu omaisuus.

Vierailija
86/88 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 33-vuotias kotisiivooja/kotiapulainen. Asun kalliilla alueella omakotitalossa. En ole perinyt mitään, saanut mitään tai elä kenenkään kustannuksella. Kulujen/verojen/jne. minulle jää käteen 32,20€/h.

Teen työni kunnolla. Minua suositellaan, mutta minulta ei yleensä vapaudu aikoja ellei joku asiakkaani siirry ajasta ikuisuuteen. Asiakkaani muistavat minua syntymäpäivänäni/jouluna/ym. kukin, lahjoin ja "kirjekuorin".

Viime jouluna kassaan kilahti lähes 3000€ joululahjarahaa sen palkan ja muun krääsän lisäksi.

Nyt kusetat

Siivoja ei ikipäivänä saa tuollaisia rahoja

Vierailija
87/88 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti voi tienata nettona yli 2000e / kk ja jos on tarkka rahankäyttäjä niin helposti on omakotitalo rahat jo kasassa..

No ei ne rahat tuollaisilla tuloilla ole mitenkään helposti kasassa, ainakaan pääkaupunkiseudulla. Kevyttä liiottelua...

Vierailija
88/88 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaalassa laikkarina eli siivouspuolta edustan ja olen törmännyt samaan ihmettelyyn. Asun yksin kaupungin keskustassa melko uudessa kerrostalossa omistusasunnossa. Kahvipöytäkeskusteluissa joskus tullut mainittua asia ja ettei enää onneksi lainaa. Kerran vuodessa olen käynyt ulkomailla sen viisi vuotta mitä nykyisessä työpaikassa ehtinyt työskennellä. Muutama hoitaja on ehtinyt kuulema huokailla useasti että perintöäkö olen jo saanut vaikka vanhempani edelleen hengissä vai mistä rahat kaikkeen. Yksi oli ihan tutkinut mihin hintaan myynnissä asumassani kerrostalossa asuntoa. Eräs toinen hoitaja sitten avautunut: Entinen tehdastyöläinen joka vaihtoi tehtaan sulkeutumisen takia duunia muutama vuosi sitten. Eikä ollut siellä tehtaalla siivoojana vaan tuotannossa. Oli maininnut myös palkkatasoa joka huomattavasti parempi kuin esimerkiksi hoitajien saati siivoojien (veljensä oli aikoinaan samassa työpaikassa minun kanssani). Kuulin myöhemmin asian häneltä samoin parilta muulta miten muutamaa jaksaa minun vaatimattomat asiat kiinnostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän