Mies. Ymmärrätkö alkuunkaan naisten tarvetta esitellä itseään ja tavaroitaan sekä matkojaan blogeissa?
Katsokaan nyt kuinka kaunis olen-tyyliin. Elämäni on tällaista glamouria ja usein maksajana on mies. Itse en tajua sitä pätkääkään.
Naiset vaan tykkää ja tarvitsee tällaisat huomiota eri tavalla kuin miehet ja tässä on yksi erinomainen esimerkki.
Kommentit (31)
Naiset ovat pinnallisia otuksia joita kiinnostaa vain ja ainoastaan raha ja glamour. Syvemmille leveleille on mahdotonta päästä, koska elämä pyörii korkkareiden ja skumppalasien ympärillä. Naiset ripustavat elämänsä materiaan välittämättä muista arvoista esim. luontoarvot.
Vierailija kirjoitti:
Onko siinäkään mitään järkeä, kun seuraa tuntikaupalla sitä kun toiset lykkii lumessa tai hyppii mäestä? Tai että joku kommentaattori piirtää fläppitauluun strategioita?
Ihmiset seuraa eri asioita.
Olen huomannut, että jos itse käyttää rahaa ja aikaa johonkin tiettyyn asiaan, ihmisten kanssa haluaa puhua siitä.
Nuo naiset käyttävät aikaansa meikkeihin, vaatteisiin, ulkonäköön, trendeihin, sisustukseen ja niiden kuvien ottamiseen. Siksi he myös haluavat puhua siitä muiden kanssa.
Joku mies rakastaa lätkää, kattoo kaikki SM-matsit ja haluaa puhua siitä samanmielisten kanssa. Tai hiihtoa tai mäkihyppyä tai vapaapainia.
Mä käytän aikaani viherkasveihin, luontoasioihin ja eläimiin. Aika paljon tulee puhuttua ihmisten kanssa viimeisimmistä ympäristöuutisista.
On aika ikävää, että jos automaattisesti miesten kiinnostuksen kohteet olisivat jotenkin "parempia" kuin naisten. Ja naisten aina pelkkää hömppää.
Ei ole kyse paremmasta vaan erilaisesta.
tutkijakolleega kirjoitti:
Naiset ovat pinnallisia otuksia joita kiinnostaa vain ja ainoastaan raha ja glamour. Syvemmille leveleille on mahdotonta päästä, koska elämä pyörii korkkareiden ja skumppalasien ympärillä. Naiset ripustavat elämänsä materiaan välittämättä muista arvoista esim. luontoarvot.
Ei kannata yleistää materialistibimboja koko maailman naisiin! Jos olet vain sellaisia tavannut, niin sitten on vikaa myös sinun valinnoissasi. Ei minun puolisoni, tyttäreni, siskoni, äitini eikä about 80% naispuoleisista kavereistani todellakaan mahdu tuohon glamour -lokeroosi.
Ymmärrän kun naiset esittelevät. Mutta kun mies esittää hauiksiaan ja tekemiään terveysruokia sivutolkulla instassa tyyliin kehonrakentaja, en takuulla ymmärrä. Yksinäinen narsisti, ei ketään kaveria, hyi helkutti! M27
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutama kelloaiheinen blogi:
Jonkun mielestä tämäkin on turhaa hömppää.
Sitten varmaan löytyy kalastusblogeja ja futisblogeja jne jne.
Uskon, että iso syy naisten itsensä esille tuomiseen blogeissa on nimenomaan se kulttuurijuttu, että nainen on aina jotenkin esillä.
Julkkisnaisten painoa arvostellaan, vaatteita arvostellaan, suhteita arvostellaan.. sen sijaan että mietittäisiin vaikkapa heidän yrityksiään, urheilusuorituksiaan jne.
Tämä opettaa tytöt pienestä pitäen tottumaan siihen, että tärkeintä on se ulkonäkö ja sitä ihmiset katsoo. Se on mikä kiinnostaa, panosta siihen.
Maikkarilla pyörii joku burgeriohjelma, jossa ylipainoinen mies matkustaa ympäri maailmaa hamppareita syöden. Kuka ylipainoinen nainen voisi tehdä samanlaisen ohjelman?
Miespoliitikkojen painosta ei olla huolissaan, ei myöskään entisten urheilijoiden painosta, ei edes Kasmir-muusikon painosta. Alman painosta sen sijaan kommentoidaan. Pikamatkan juoksijoiden pakaroita ja reisiä arvostellaan, jos he ovat naisia. Ville Haapasalon painoa ja ruokatottumuksia kukaan ei ole ottanut esiin.
Tämä on totta ja siitä ulkonäköpaineesta kärsii valtaosa naisista varhaisteini-iästä lähtien. Naisten ulkonäköä arvostelevat miehet ja toiset naiset koulussa, työpaikalla ja vapaa-aikana. Olitpa sitten firman naispomo tai sihteeri, näyttelijä, laulaja, malli tai graafinen suunnittelija, niin palautetta tulee äänekkäästi tai tuijotusten ja selän takana puhumisen muodossa. Näin itse miehenä en ihan ymmärrä, että miesten osalta standardit ovat aivan erilaiset. Kaiken maailman lihavat "supliikkimiehet" (huutokauppakeisarit, kiinteistönvälittäjät, koomikot jne) ovat niiiiiiin mahtavia, hassunhauskoja ja palvottuja. Hulluinta on se, että ei-niin-komeat ja hyvinkin vatsakkaat miehet arvostelevat naisten painoa ja ulkonäköä ihan kuin heillä olisi siihen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen enkä tajua miksi jotkut esittelevät noita juttuja. Itse pyrin pitämään elämäni veks verkosta.
Ihan mistä itse tykkää.
Eihän miljoonilla ihmisillä ole edes sähköä kodeissaan. Voi halutessaan kuulua vaikka heihin.
Miksi minun edes pitäisi ymmärtää. Naiset ovat naisia ja naisia kiinnostaa eri asiat kuin esimerkiksi minua. Oikea kysymys olisi pystynkö antamaan tilaa naisen omille kiinnostuksen kohteille. Ja vastaus on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni kyse on siitä, että joillekin on tärkeää boostata omaa egoaan ja tuntea olevansa jonkinlainen netti-idoli. Mutta en kyllä ymmärtäisi jos puolisoni poseeraisi päivittäin joidenkin muotiromppeiden kanssa ja ylläpitäisi jotain sisällyksetöntä blogia. Kyllä, pelkästään vaatteista ja matkoista höpöttäminen on täysin sisällyksetöntä toimintaa.
M48
Tietenkin se on parempi, jos puoliso nyppii kananperseitä, kasaa ketjua tai hanoja kolmessa vuorossa 7e/h palkalla.
Siinä on elämällä sisältöä.
Niin ja sanokaa joku sille Räikköselle, että lopettaa niiden leluautojen kanssa leikkimisen ja menisi edes telakalle hitsaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun edes pitäisi ymmärtää. Naiset ovat naisia ja naisia kiinnostaa eri asiat kuin esimerkiksi minua. Oikea kysymys olisi pystynkö antamaan tilaa naisen omille kiinnostuksen kohteille. Ja vastaus on kyllä.
No jotta se olisi sinustakin kiintoisaa ja mielenkiintoista, olisi varmaan hyvä tajuta se logiikka ja viehätys joka siinä on takana.
Olen varma, että jonkun Forssellin tapauksessa mies vaan ajattelee, että naiset on naisia ja kiinnostuneita eri asioista. Ei miehen niistä tarvitsekaan olla kiinnostunut vaikka antaakin niille tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni kyse on siitä, että joillekin on tärkeää boostata omaa egoaan ja tuntea olevansa jonkinlainen netti-idoli. Mutta en kyllä ymmärtäisi jos puolisoni poseeraisi päivittäin joidenkin muotiromppeiden kanssa ja ylläpitäisi jotain sisällyksetöntä blogia. Kyllä, pelkästään vaatteista ja matkoista höpöttäminen on täysin sisällyksetöntä toimintaa.
M48Tietenkin se on parempi, jos puoliso nyppii kananperseitä, kasaa ketjua tai hanoja kolmessa vuorossa 7e/h palkalla.
Siinä on elämällä sisältöä.
Niin ja sanokaa joku sille Räikköselle, että lopettaa niiden leluautojen kanssa leikkimisen ja menisi edes telakalle hitsaamaan!
No minun puolisoni on graafinen suunnittelija ja palkkansa ihan ookoo :) Hiuksetkin pitkät ja hoikka kuin mikä. Joko sanoin, että hän on myös erittäin kaunis?
Tämä taas johtuu siitä, että on vielä suurempi määrä naisia joita nuo asiat kiinnostavat. Siihen on oma syynsä että ovat enemmän Cosmoa kuin kosmologiaa.