Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on nainen, joka ei tule toimeen muiden naisten kanssa?

Vierailija
22.03.2018 |

Nainen, jolla on kavereita, mutta lähinnä miespuolisia. Joka jostain syystä herättää negatiivisia tunteita muissa naisissa ja jota ei oikein hyväksytä naisten porukoihin, mutta miesten kanssa tulee toimeen. Kuvaile :)

Kommentit (315)

Vierailija
41/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Olen tavannut koulu-, opiskelu- ja työelämässä tällaisia naisia. Yhteistä näille naisille on ollut se, että heillä on ollut heikot sosiaaliset taidot.

Naiset ovat sosiaalisesti taitavampia kuin miehet, joten he eivät anna niin paljon anteeksi sosiaalista särmikkyyttä kuin miehet. Miehet sallivat tosi outojakin tapauksia kaveripiirissään, mutta naiset yleensä sulkevat tällaiset tapaukset ulkopuolelle.

Yleensä naiset, jotka eivät tule toisten naisten kanssa toimeen ovat kokemukseni mukaan sellaisia, joilla on erittäin kova tarve saada hyväksyntää pojilta /miehiltä. Usein tämä tapahtuu korostetun seksikkyyden, räväkkyyden, poikamaisuuden, "äijämäisyyden" tms. piirteen avulla.

Nämä naiset yleensä myös ovat melko hanakoita viestimään, että eivät arvosta muita naisia ja heidän seuraansa (ehkä defensiivisesti, koska odottavat, että heitäkään ei arvosteta).

Osa kasvattaa itselleen kovan kuoren, osa taas jää ikuiseksi ulkopuoliseksi reppanaksi.

Mä oon just tällanen sosiaalisesti taitamaton nainen. Luotan ihmisiin sinisilmäisesti, enkä osaa pelailla, ja loukkaannun jopa muidenkin puolesta, jos jotain haukutaan tai kiusataan. Narsistit ja psykopaatit riepottelevat mua, vaikka olen avoin ja suorapuheinen. Olen helppo saalis heille.

Mutta hienointa miesten seurassa on ollut, ettei heiltä todellakaan tarvitse hankkia hyväksyntää. Miehet hyväksyvät, kuten täällä jo sanottiin, vaikka minkälaiset tyypit. Ja huumorilla pärjää miesten kanssa.

Yritän olla viestimättä yhtään mitään kenenkään arvostamisesta, haluan olla tasapuolinen. Ja tulen jopa hyvin toimeen tietynlaisten naisten kanssa - älykkäiden.

Vierailija
42/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi ihan äärettömän noloa julistaa ponnekkaasti olevansa sellainen. Sehän kertoo ihmisestä vain sen, että on toisia puusilmäisesti luokitteleva kusipää, joka on päättänyt, että miehet ovat parempia kuin naiset.

Miettikää nyt, mikä (oikeutettu) paskamyrsky siitä syntyisi, jos joku mies rehvastelisi, ettei tosiaankaan tule toimeen naisten kanssa, koska miehet nyt vaan on niin kivoja, reiluja ja hyviä tyyppejä mutta naiset kieroja selkäänpuukottajia?

Tai vetäisi saman setin mustien ja valkoisten, vammaisten ja terveiden, lihavien ja laihojen välille...huhhuh mikä idiootti. Jostain syystä se vain on "meriitti" tiettyjen ihmisten mielestä, että ei pidä naisista, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Naisia on yhtä monenlaisia kuin on naisia.

No eihän sitä livenä ääneen sanotakaan. Vältellään vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi ihan äärettömän noloa julistaa ponnekkaasti olevansa sellainen. Sehän kertoo ihmisestä vain sen, että on toisia puusilmäisesti luokitteleva kusipää, joka on päättänyt, että miehet ovat parempia kuin naiset.

Miettikää nyt, mikä (oikeutettu) paskamyrsky siitä syntyisi, jos joku mies rehvastelisi, ettei tosiaankaan tule toimeen naisten kanssa, koska miehet nyt vaan on niin kivoja, reiluja ja hyviä tyyppejä mutta naiset kieroja selkäänpuukottajia?

Tai vetäisi saman setin mustien ja valkoisten, vammaisten ja terveiden, lihavien ja laihojen välille...huhhuh mikä idiootti. Jostain syystä se vain on "meriitti" tiettyjen ihmisten mielestä, että ei pidä naisista, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Naisia on yhtä monenlaisia kuin on naisia.

No minä en ainakaan uskalla avoimesti julistaa olevani sellainen, etten tule muiden naisten kanssa oikein toimeen. Ihan päin vastoin. Yritän myös aina kovasti sopeutua uuteen porukkaan ja vaikka aavistuksen edes esittää sellaista, kun jotenkin luulen muiden minusta tahtovan.

No, silti se mun introverttiys ja klikkiytymättömyystaipumus tulee joka paikassa jossain vaiheessa esiin, ja jään helposti yksin porukassa.

Häpeän siis ihan oikeasti tätä itsessäni!  En todellakaan ole ylpeä.

Miten tämä liittyy naiseuteen? En tajua tätä klikkijuttua ollenkaan, ei meillä työpaikalla ainakaan ole sellaista tai missään paikassa en ole huomannut. Oman tiimin tai osaston kanssahan niitä hommia tehdään ja kahvitauot rupatellaan. Toisilla synkkaa paremmin kuin toisilla, se on luonnollista.

Oliskohan kuitenkin niin, että jos kolme työpaikan viidestä miehestä on kavereita vapaa-ajallakin, he ovat hyviä tyyppejä mutta jos kolme työpaikan viidestä naisesta on kavereita vapaa-ajallakin, he ovat klikki, joka on pahaksi muille.

Vierailija
44/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ripsenpidennykset ja Salkkarit? Mitä ihmettä :D Mun naispuolisista tuttavista kukaan ei harrasta näitä. Olisiko nyt kyse siitä että nämä naiset tuntevat aika vähän naisia ja jostain syytä tuttavapiirissä ei ole samanhenkisiä? 

Toisekseen usein nämä miesporukoissa viihtyvät naiset ovat varsin nuoria ja nättejä, keski-ikäisissä heitä ei juuri ole. Johtuisiko siis loppujen lopuksi huomion saamisesta/kerjäämisestä että hakeudutaan miesten seuraan? 

Tämä on muuten totta. Monille saattaa nuorina syntyä sellainen mielikuva, että miehet ovat aina reiluja, hauskoja ja huomaavaisia. Niinhän he ovatkin, hyvännäköisille nuorille naisille

Naulan kantaan. Minäkin olin tuollainen nuori naiivi nainen, miehet oli aina ystävällisiä ja avuliaita, naiset suhtautuivat neutraalisti. Ajattelin, että miesten seurassa on mukavampaa.

No ajattelenko edelleen noin nyt nelikymppisenä? En todellakaan, ikä tuo viisautta, kauneus karisee.

Vierailija
45/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka mielistelee miessukupuolta

Vierailija
46/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin opiskeluaikana, että kaverini herätti eräässä naisessa kauhean ”inhoreaktion”, kateuden puuskan. Kaverini on hyvin huoliteltu ja on niitä, jotka näyttävät aina hyvältä. Tämä kateellinen nainen oli heti kaveriani kohtaan hyökkäävä ja ”piilovittuileva”, vaikkei kaverini ollut puhunut hänelle oikeastaan mitään. Jouduimme tekemään ryhmätyötä yhdessä ja huomasin sivusta, ettei kyse voinut olla muusta kuin kateudesta, tämän ilkeilijän omasta huonosta itsetunnosta johtuvaa pahan olon purkamista. Tällainen käytös on todella rasittavaa, ei se oli keltään pois, jos joku näyttää paremmalta! Itsensä kehittäminen ja henkinen haastaminen on monilla ilkeilijällä lapsenkengissä.

Mun poikaystävä on keskivertojamppaa komeampi kasvoiltaan, on myös pitkä ja vahvarakenteinen. Kun kuljemme ihmisten ilmoilla se on hän jota miehet tuijottavat. Hän on kertonut minulle että miehet ovat myös kateellisia, ei se ole vain naisten ominaisuus. Hän on siis itse ollut kateuden kohteena useita kertoja, jätetty ulkopuolelle, puhuttu pahaa. Ei ihme, ettei hänellä ole juurikaan miespuolisia ystäviä. Nekin, joita hänellä on keskittyvät poikaystäväni ulkonäköön, ihailevat ja pitävät tätä esikuvanaan.

Vierailija
47/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan jaksa niitä naisten kotkotuksia. Joku ulkonäön puunaaminen tai salkkareiden/tositv:n seuraaminen on mielestäni vähä-älyisten puuhaa, enkä jaksa introverttina kuluttaa aikaani vähä-älyisessä seurassa.

Saa kivittää, ei kiinnosta.

En kivitä, mutta kysynpä vaan, miksi ajattelet että kaikkia naisia kiinnostaa ulkonäkönsä kohentaminen tai tosi-tv:n seuraaminen? Kukahan tässä on vähä-älyinen.

Kokemus?

Vierailija
48/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä on itse hirveän vihamielisiä muita naisia ja koko naiseutta kohtaan. Kaikki naisiin liittyvä on automaattisesti huonompaa, on sisäistänyt tehokkaasti naisvihamielisen, miehisen ajattelutavan.

Valitettavasti tämä harvoin korjaantuu sillä tottahan muut naiset huomaa moisen vihamielisyyden, tietoisesti tai tiedostamatta, ja naisvihamielinen nainen jää porukan ulkopuolelle. Mitäpä siitä muuta päättelee kuin että muut naiset on ikäviä eikä niiden kanssa voi tulla toimeen.

Hassu väite. Olen todella naisellinen. Ja iloinen että olen syntynyt naiseksi. Ja olen kiinnostunut muodista ja meikeistä. Äitiydestäkin pidän.

Vierailija
49/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka kertoo, ettei "jaksa naisten kotkotuksia meikeistä ja kynsistä", "ei jaksa sitä paskanjauhamista ja juoruilua", "miehet on reilumpii", "oon niin kaunis, että muut naiset inhoo, mutta jätkien kaa oon ku yks niistä jätkistä".

😂😂😂

Vaikka täytyy kyllä sanoa, että ns. naisten jutut ovat paljon muutakin kuin kynsiä ja meikkejä ja miehet osaavat juoruta ja puhua toisistaan paskaa ihan siinä missä naisetkin.

Vierailija
50/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Olen tavannut koulu-, opiskelu- ja työelämässä tällaisia naisia. Yhteistä näille naisille on ollut se, että heillä on ollut heikot sosiaaliset taidot.

Naiset ovat sosiaalisesti taitavampia kuin miehet, joten he eivät anna niin paljon anteeksi sosiaalista särmikkyyttä kuin miehet. Miehet sallivat tosi outojakin tapauksia kaveripiirissään, mutta naiset yleensä sulkevat tällaiset tapaukset ulkopuolelle.

Yleensä naiset, jotka eivät tule toisten naisten kanssa toimeen ovat kokemukseni mukaan sellaisia, joilla on erittäin kova tarve saada hyväksyntää pojilta /miehiltä. Usein tämä tapahtuu korostetun seksikkyyden, räväkkyyden, poikamaisuuden, "äijämäisyyden" tms. piirteen avulla.

Nämä naiset yleensä myös ovat melko hanakoita viestimään, että eivät arvosta muita naisia ja heidän seuraansa (ehkä defensiivisesti, koska odottavat, että heitäkään ei arvosteta).

Osa kasvattaa itselleen kovan kuoren, osa taas jää ikuiseksi ulkopuoliseksi reppanaksi.

Mä oon just tällanen sosiaalisesti taitamaton nainen. Luotan ihmisiin sinisilmäisesti, enkä osaa pelailla, ja loukkaannun jopa muidenkin puolesta, jos jotain haukutaan tai kiusataan. Narsistit ja psykopaatit riepottelevat mua, vaikka olen avoin ja suorapuheinen. Olen helppo saalis heille.

Mutta hienointa miesten seurassa on ollut, ettei heiltä todellakaan tarvitse hankkia hyväksyntää. Miehet hyväksyvät, kuten täällä jo sanottiin, vaikka minkälaiset tyypit. Ja huumorilla pärjää miesten kanssa.

Yritän olla viestimättä yhtään mitään kenenkään arvostamisesta, haluan olla tasapuolinen. Ja tulen jopa hyvin toimeen tietynlaisten naisten kanssa - älykkäiden.

No olepa ruma nainen, saatat huomata että nimenomaan miehet ei hyväksy, esim. työpaikoilla se nätimpi nainen saa aina apua vaikkei tarvitsisikaan, ruma/vanha nainen ei välttämättä edes pyytämällä.

Vierailija
51/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan jaksa niitä naisten kotkotuksia. Joku ulkonäön puunaaminen tai salkkareiden/tositv:n seuraaminen on mielestäni vähä-älyisten puuhaa, enkä jaksa introverttina kuluttaa aikaani vähä-älyisessä seurassa.

Saa kivittää, ei kiinnosta.

En kivitä, mutta kysynpä vaan, miksi ajattelet että kaikkia naisia kiinnostaa ulkonäkönsä kohentaminen tai tosi-tv:n seuraaminen? Kukahan tässä on vähä-älyinen.

Kokemus?

Silloin täytyy olla aika suppeat piirit. Minun naistuttavillani ei kaikilla edes ole tv:tä ja jotkut eivät ole esim. meikanneet koskaan.

Vierailija
52/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustalla voi olka huono äitisuhde, ei nähdä naista luottamuksen arvoisena eli alitajunnassa jokin piilevä juttu kiska äitiinkään ei voinut luottaa.

Tai muu naispuolinen suhde. Mun suhde mun parhaaseen tyttökaveriin kariutui teini-iässä, kun se alkoi juomaan alkoholia, ja paljon. Mä lähdin opiskelemaan. Vika asia mitä mä siitä muistan on, kun se oli käynyt mun vanhermpien luona pummaamassa viiskymppistä (mk) viinapulloon. Mä asuin jo tuolloin poissa kotoa.

Vierailija
53/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole viihtynyt naisporukoissa, kun siellä on yleensä muutama sellainen, joiden takia on koko ajan draamaa. Tällä viikolla ei puhuta tuolle ja viime viikolla ei puhuttu tuolle (kärjistetty esimerkki). Mutta ei se tarkoita sitä, etten tulisi naisten kanssa toimeen. Mulla on hyviä ystäviä, jotka on kulkeneet rinnalla vuosikaudet. Viihdyn toki miestenkin kanssa ja miehet on ehkä vastaanottavaisempia alussa. Jostain syystä monet naiset tulkitsevat minua aluksi väärin. Useampi on sanonut, että olitkin ihan erilainen kuin luulin.

Vierailija
54/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, joka on tarmokas, tunnollinen ja tehokas työssään, tekee enemmän kuin puhuu. Jää klikkien ulkopuolelle, koska on niiden yläpuolella tai ehkä nuorempanakin valinnut yksinäisen tien. Tämän vuoksi klikki alkaa arvostella jostain ulkoisesta ominaisuudesta tai luonteenpiirteestä, esimerkiksi vaikka täälläkin mainitut irtoripset ja salkkarit.

Klikki kuvittelee, että kohde on kovapintainen ja saattaa käyttää ala-arvoisiakin keinoja nujertamisessa.

Voi kokea miesten maailman helpommaksi keskustella asioista. Esim. tietty loogisuus, itsenäisyys ja voimakkaan ryhmämielipiteen puuttuminen voi miellyttää.

T. Mies naisvaltaisella alalla

Vierailija
55/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Tämän minäkin allekirjoitan, että olen juu sosiaalisesti varmaan vähän taitamaton. Juuri tuollainen sinisilmäisesti ihmisiin luottava, varmaan muiden silmissä sitten aika naiivi. 

Ja se pelailutaito tosiaan puuttuu kokonaan, kun itse haluaisin vain olla kaikkien kaveri, sulkematta ketään ulkopuolelle. Kai se tulkitaan sosiaaliseksi tyhmyydeksi.

Mutta tuo on tosiaan totta, että miehet tosiaan hyväksyvät paljon helpommin meidät sosiaalisesti vähän lahjattomammat mukaan porukkaan. Siitähän tässä varmasti on isolta osin kyse ja oikeastaan vasta nyt tajusin tämän!

Nro 5 & 7 + pari muuta nroa

Vierailija
56/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka projisoi omia ominaisuuksiaan, inhojaan ja pelkojaan toisiin naisiin. Esim. kertoo miten ei voi sietää naisten juoruilua (samalla juoruillen muista naisista). Voi olla myös sellainen, joka on tehokkaasti oppinut, että kaikki naiselliseksi miellettävä on ala-arvoista. Miehet saavat puhua rauhassa mitä vaan mutta naisen jokainen mielenkiinnon kohde syynätään kammalla. Esim. meikeistä ja lapsista puhuminen on noloa ja turhanpäiväistä, moottoripyöristä ja viinanjuonnista puhuminen taas taitavaa ja fiksua.

Tässäkin ketjussa on jo ollut monia.

Vierailija
57/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustalla voi olka huono äitisuhde, ei nähdä naista luottamuksen arvoisena eli alitajunnassa jokin piilevä juttu kiska äitiinkään ei voinut luottaa.

Tai sovinistinen isä, joka ei ole arvostanut tyttölasta niin kuin poikalasta. Isältä omaksuttuja ajatusmalleja naisten "huonommuudesta". Tyttö ei ole saanut isänsä arvostusta sukupuolensa vuoksi, joten voi myös hävetä naiseutta ja hakea hyväksyntää.

Todella typerää kuvitella että naiseus itsessään aiheuttaisi sen, että ei tule toimeen. Puolet ihmisistä kun ovat naisia, ja ei, kaikki heistä eivät ole kiinnostuneita "Salkkareista ja tekoripsistä."

Vierailija
58/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla on pimppi.

Vierailija
59/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen, joka on tarmokas, tunnollinen ja tehokas työssään, tekee enemmän kuin puhuu. Jää klikkien ulkopuolelle, koska on niiden yläpuolella tai ehkä nuorempanakin valinnut yksinäisen tien. Tämän vuoksi klikki alkaa arvostella jostain ulkoisesta ominaisuudesta tai luonteenpiirteestä, esimerkiksi vaikka täälläkin mainitut irtoripset ja salkkarit.

Klikki kuvittelee, että kohde on kovapintainen ja saattaa käyttää ala-arvoisiakin keinoja nujertamisessa.

Voi kokea miesten maailman helpommaksi keskustella asioista. Esim. tietty loogisuus, itsenäisyys ja voimakkaan ryhmämielipiteen puuttuminen voi miellyttää.

T. Mies naisvaltaisella alalla

Ja sitten ihmetellään mihin feminismiä tarvitaan... Loogisuus, itsenäisyys ja omilla aivoilla ajattelu eivät ole maskuliinisia taitoja. 😂 Ihminen voi olla tuollainen ihan sukupuolesta riippumatta, eikä sellainen nainen ole harvinaisuus, niin kuin yrität väittää.

Vierailija
60/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet sitä, naiset tätä. Voin arvata, että naiset jotka eivät viihdy naisten seurassa ovat jo valmiiksi torjuvalla asenteella, jos tulee eteen tilanne että pitäisi tutustua naispuoliseen ihmiseen. "Aha, nainen, ei tulla siis juttuun" vaikka tämä nainen ei olisi sanonut sanaakaan.