Millainen on mies, joka ei tule toimeen muiden miesten kanssa?
Mies, jolla on kavereita, mutta lähinnä naispuolisia. Joka jostain syystä herättää negatiivisia tunteita miehissä ja jota ei oikein hyväksytä miesten porukoihin, mutta naisten kanssa tulee toimeen. Kuvaile :)
Kommentit (81)
Onko tuollaista? Sellaisia kyllä jolla valtaosa kavereista naisia mutta tuo että muissa miehissä negatiisisia tunteita. Yleensä tuollainen aiheuttaa sitten molemmissa sukupuolissa negatiivisia tunteita, mutta naisissa inho on helpompi herättää.
Ei taida olla sellaista. Ei ainakaan ole tullut vastaan.
Uniikki lumihiutale ajattelu tapa on enemmän naissukupuolen liittyvää.
Miehet nuolee toistensa persettä ja juoruilevat toisistaan selän takana. Oikeasti juuri miehet on oikein kunnon paskanpuhujia. Avointa konfrontointia vältellään viimeiseen asti.
Tuossa toisessa ketjussa oli yksi esimerkki. Mies jonka luonne karkottaa muut mutta saa komeudellaan naiset luokseen.
Mun häiriintynyt ex monia vuosia sitten.
Olin silloin kaksikymppinen. Hän kertoi, että kavereina on vain naisia (olivat kuitenkin jotain hänen viritelmiään, eivätkä mitään oikeita ystäviä, hän petti minua pariinkin otteeseen). Hän esitti vähän taiteellista tyyppiä (oli muka proggiksia meneillään), todellisuudessa oli työtön pummi. Hänellä oli kuitenkin heittää seurustelun alkuvaiheessa tarina jostain lapsuudenkaverista, joka oli hänen paras ystävänsä ollut nuorena, että käytiin kalassa yms. siellä paikkakunnalla, josta oli kotoisin. Todellisuudessa tuostakin vieraantunut jo vuosia sitten.
Usein ovat erittäin feminiinisiä, työelämässä menestymättöämiä mielenterveyskuntoutujia ja tykkäävät syyttää siitä valkoisen miehen valtarakennetta. Tulevat yleensä punavihreästä perheestä jostain Kallion alueelta ja sen tunnistaa erikoisesta etunimestä
Vierailija kirjoitti:
Miehet nuolee toistensa persettä ja juoruilevat toisistaan selän takana. Oikeasti juuri miehet on oikein kunnon paskanpuhujia. Avointa konfrontointia vältellään viimeiseen asti.
Tässä pointti siis, että miehillä ei oikeasti ole kavereita, mutta on kaveerausta,esittämistä, ja paskanjauhantaa, koska kukaan ei uskalla jäädä ulkopuolelle. Siksihän usein miesten "kaveruus" on sitä, että isolla porukalla juodaan paljon ja/tai tehdään asioita. Niin kuin tyky-päivänä.
Mulle tollanen mies olis ihannemies! En voi sietää laumamiehiä.
Mun mieheni tulee kyllä toimeen silloin kun on pakko, mutta on sanonut kokevansa olonsa epämukavaksi "äijäporukassa". Esimerkkinä vaikkapa se, miten mieheni nauttii saunomisesta pitkän kaavan mukaan, mutta miesporukassa homma menee aina kilpailuksi siitä kuka kestää kovimmat löylyt. Toinen asia on viinan tuputtaminen ja yllyttäminen juomaan.
Nämä siis tilanteita joita mieheni on itse sanonut syyksi miksi ei viihdy miesseurassa. Itse arvelen, että hän vieroksuu miehistä jatkuvaa kilpailua, kuka kestää eniten milloin mitäkin epämukavaa, kuka voittaa peleissä, kenellä on isoin palkka, eniten panoja tms.
Naisten kanssa mieheni tulee juttuun todella hyvin. Ja kyseessä on työelämässä menestynyt, fiksu ja supliikki tapaus, ei mikää syrjäytynyt betamies.
Kerron esimerkin itsestäni. Olen aina ollut kiinnostunut muodista ja muutenkin panostanut ulkonäkööni. En tykkää jääkiekosta, enkä piittaa autoista... Puhun äänekkäästi ja itsevarmasti. Ja olen itsevarma, aina ollut. Tykkään taiteesta ja sijoittanutkin muutamaan vähän arvokkaampaan teokseen. Olen kasvanut naisten ympyröimänä, joten sieltä varmasti kumpuaa valtava arvostus naisia kohtaan. En ole koskaan päässyt syvempään kaverisuhteeseen miesten kanssa, koska yhteistä puhuttuvaa ei vain ole ollut. Kaikki ystäväni ovat naisia. Ennenkö kukaan miettii olenko homo, en ole.
Nyt on pakko myöntää, että vaikka kuinka koitin miettiä jotain tällaista tapausta omasta aika laajasta tuttavapiiristä, niin ketään ei tullut mieleen. Naisia, jotka eivät tule oman sukupuolensa kanssa toimeen, tuli mieleen heti useampikin.
Yksi entinen työkaverini, jonka tiesin myös muista ympyröistä, oli juuri tälläinen. Haali jotenkin ystäväpiiriinsä lähinnä naisia, vaikka laajan ystäväpiirin ansioista tunsi kyllä varmasti miehiäkin. Seurusteli ainakin tuolloin, eikä tyttöystäväänsä tuntunut häiritsevän asia. Joskus kun oli netissä kuvia esim. yhteiseltä lomamatkalta, niin rupesi kyllä naurattamaan, kun yhdessäkään kuvassa ei ollut pelkästään tyttöystäväänsä, vaan aina myös joku muu nainen. Luonteeltaan ja kiinnostuksen kohteiltaan ei niin feminiinen, mutta hipsteri potenssiin 50....
Sellanen gaybestfriend -tyyppi. Tai muuten vaan naisten jutuista kiinnostunut. Ns herkät pojatkin kyllä yleensä tulevat toimeen muiden samanlaisten miesten kanssa.
Tämä on vain yksi esimerkki, joten en yleistä. Mutta seurustelin kerran yhden tällaisen kanssa, itsekin tyyppi myönsi ettei tule toimeen muiden miesten kanssa. Hän oli yliopistolla työskentelevä tutkijanössö (anteeksi ilmaisu), joka mielellään analysoi minun ulkonäköäni, käytöstäni, ruokailutottumuksiani, poliittisia näkemyksiäni jne. Jonkinlainen sosiaalisten taitojen puute ja kyky keskustella ihan tavallisista päivittäisistä asioista tuntui puuttuvan täysin. Hänellä kuulema oli paljon naispuolisia ystäviä. Silloin tällöin hän kertoi kuinka erinomaisia nämä naiset ovat, kuka missäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pointti siis, että miehillä ei oikeasti ole kavereita, mutta on kaveerausta,esittämistä, ja paskanjauhantaa, koska kukaan ei uskalla jäädä ulkopuolelle. Siksihän usein miesten "kaveruus" on sitä, että isolla porukalla juodaan paljon ja/tai tehdään asioita. Niin kuin tyky-päivänä.
Tässä ei kyllä ollut mitään pointtia. Kuvailit naisille tyypillistä käyttäytymistä mukamas miesten käyttäytymisenä. Mutta sen kun tunnistaa niin ihan nappiin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kerron esimerkin itsestäni. Olen aina ollut kiinnostunut muodista ja muutenkin panostanut ulkonäkööni. En tykkää jääkiekosta, enkä piittaa autoista... Puhun äänekkäästi ja itsevarmasti. Ja olen itsevarma, aina ollut. Tykkään taiteesta ja sijoittanutkin muutamaan vähän arvokkaampaan teokseen. Olen kasvanut naisten ympyröimänä, joten sieltä varmasti kumpuaa valtava arvostus naisia kohtaan. En ole koskaan päässyt syvempään kaverisuhteeseen miesten kanssa, koska yhteistä puhuttuvaa ei vain ole ollut. Kaikki ystäväni ovat naisia. Ennenkö kukaan miettii olenko homo, en ole.
Itsensä kieltäminen ei ole hyvä tapa elää.
Vastaava keskustelu naisista on jo ihan räjähtänyt. Eikö tällä puolella ole mitään sanottavaa :D vai onko tällainen henkilö ihan puhdas myytti, johon vain luulen joskus törmänneeni?