Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on nainen, joka ei tule toimeen muiden naisten kanssa?

Vierailija
22.03.2018 |

Nainen, jolla on kavereita, mutta lähinnä miespuolisia. Joka jostain syystä herättää negatiivisia tunteita muissa naisissa ja jota ei oikein hyväksytä naisten porukoihin, mutta miesten kanssa tulee toimeen. Kuvaile :)

Kommentit (315)

Vierailija
21/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli taas haetaan tätä "nainen on naiselle susi, ne näkee muut naiset kilpakumppaneina, niitä kiinnostaa vaan meikit ja vaatteet ja miesten huomion saaminen".

Heidän ajattelu maailamsa perustuu stereotypioihin, yksittäisiin kokemuksiin ja haluttomuuteen edes yrittää ystävystymistä oman sukupuolensa kanssa. Usein he tuntuvat  hakevan hyväksyntää jätkäporukalta sillä, että menee mukaan naisten haukkumiseen. Ja koska nainen on naiselle susi -ajattelumalli ei koskaan katoa ja sitä ei edes yritetä muuttaa sitä ja se elää niin vahvana edelleen. Eli tätä taidetaan hakea.

Vierailija
22/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka on pohjimmiltaan hyvin epävarma itsestään naisena, että ajattelee muista naisita negatiiviseen sävyyn, kun samalla pyrkii nostamaan itsensä heidän yläpuolelleen. Kuvittelee olevansa "yksi jätkistä", mutta oikeasti on vähän säälittävä reppana, jota myös miehet vähän kummeksuen katsovat, mutta eivät kehtaa suoraan sanoakaan, että mitä vittua. 

ps. ap on itse tuo nainen?

Mä en ainakaan ole yhtään tuommoinen jätkämäinen naistyyppi. Pikemminkin olen aika herkkis. Osittain varmaan myös juuri siksi mua kiusattiin lapsena muiden tyttöjen toimesta ja jätettiin porukoiden ulkopuolelle.

Eikä musta ikinä mitään jätkämäistä tullutkaan - edelleen samanlainen herkistelijä olen, enkä sillä tasolla samaistu mitenkään miehiin.

Sen sijaan jotakin sellaista suoruutta, rentoutta ja rehellisyyttä ihailen monessakin miehessä luonteenpiirteinä. Ja ihailen toki yhtä lailla niitä naisia, joista löytyy noita luonteenpiirteitä.

T. Nro 5 & 7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut koulu-, opiskelu- ja työelämässä tällaisia naisia. Yhteistä näille naisille on ollut se, että heillä on ollut heikot sosiaaliset taidot.

Naiset ovat sosiaalisesti taitavampia kuin miehet, joten he eivät anna niin paljon anteeksi sosiaalista särmikkyyttä kuin miehet. Miehet sallivat tosi outojakin tapauksia kaveripiirissään, mutta naiset yleensä sulkevat tällaiset tapaukset ulkopuolelle.

Yleensä naiset, jotka eivät tule toisten naisten kanssa toimeen ovat kokemukseni mukaan sellaisia, joilla on erittäin kova tarve saada hyväksyntää pojilta /miehiltä. Usein tämä tapahtuu korostetun seksikkyyden, räväkkyyden, poikamaisuuden, "äijämäisyyden" tms. piirteen avulla.

Nämä naiset yleensä myös ovat melko hanakoita viestimään, että eivät arvosta muita naisia ja heidän seuraansa (ehkä defensiivisesti, koska odottavat, että heitäkään ei arvosteta).

Osa kasvattaa itselleen kovan kuoren, osa taas jää ikuiseksi ulkopuoliseksi reppanaksi.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
24/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että sellainen nainen on joko yksinkertainen tai sitten kärsii jostakin henkilökohtaisesta ongelmasta.

Yksinkertaisen tapauksessa hänellä voi olla stereotyyppinen, romantisoitu kuva sukupuolista, mikä on tavallinen uskonnollinen näkemys. Miehet ovat siinä rohkeita, rehellisiä ja oikeudentuntoisia, naiset taas kieroja juonittelijoita, jotka täytyy pitää kaikin keinoin kurissa. Tällainen nainen voi yrittää miellyttää miehiä myötäilemällä ja todistelemalla olevansa parempi kuin "ne muut naiset", joiden kanssa hän ei tule toimeen. Tilastot ja tosiasiat eivät vaikuta tähän näkemykseen (esim. että miehet varastavat tai ovat useammin väkivaltaisia) vaan ne perustuvat lapsuudessa opittuihin malleihin ja siihen, mistä on saatu vanhemmilta kehuja.

Henkilökohtaisen ongelman tapauksessa kyseessä voi olla huono itsetunto, jota yritetään peittää väheksymällä muita oman viiteryhmän edustajia ja siten korostamalla itseä. Tai kyseessä voi olla jokin huonon kokemuksen aiheuttama epäluottamus, kuten kiusaaminen. Silloin ihminen ei välttämättä toimi rationaalisesti vaan antaa pelon tai vihan hallita toimintaansa, mikä sitten ilmenee kaikkien naisten syyllistämisenä.

Vierailija
25/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka on pohjimmiltaan hyvin epävarma itsestään naisena, että ajattelee muista naisita negatiiviseen sävyyn, kun samalla pyrkii nostamaan itsensä heidän yläpuolelleen. Kuvittelee olevansa "yksi jätkistä", mutta oikeasti on vähän säälittävä reppana, jota myös miehet vähän kummeksuen katsovat, mutta eivät kehtaa suoraan sanoakaan, että mitä vittua. 

Tässä esimerkki naisen ajattelusta, joka saa mut karttamaan naisia. Naisten nainen on ainut oikea, miesten kaveri on molempien sukupuolten hyljeksimä, heh heh.

Vierailija
26/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan jaksa niitä naisten kotkotuksia. Joku ulkonäön puunaaminen tai salkkareiden/tositv:n seuraaminen on mielestäni vähä-älyisten puuhaa, enkä jaksa introverttina kuluttaa aikaani vähä-älyisessä seurassa.

Saa kivittää, ei kiinnosta.

He ovat juuri näitä, jotka luulee olevansa uniikkeja lumihiutaleita ja heissä ei ole mitään streotyyppisiä naissukupuoleen liittyviä piirteitä. Tämä ajattelu tapa kertoo vain sen, että juuri hän on tyypillinen nainen.

Vierailija
27/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sellainen nainen joka kuvittelee olevansa muita naisia parempi ja fiksumpi. Joka ei ole lojaalinen muita naisia kohtaan, ei kunnioita heidän parisuhdetta vaan yrittää mukamas ystävyyden nojalla saada mies kaveria kiinnostumaan itsestään. Porukassa hakeutuu aina miesten seuraan kun ei osaa olla luonnollinen naisten kanssa. Haukkuu naisia mustasukkaisiksi kun ei muka ymmärrä että hän haluaa vain olla miesten kanssa ystävä, silti flirttailee avoimesti ja ei huomaa omassa käytöksessään mitään vikaa.

Vierailija
28/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki naisen ajattelusta, joka saa mut karttamaan naisia. Naisten nainen on ainut oikea, miesten kaveri on molempien sukupuolten hyljeksimä, heh heh.

Mikä saa sinut ajattelemaan että kirjoittaja on nainen? En nimittäin ole.

Vierailija
29/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin opiskeluaikana, että kaverini herätti eräässä naisessa kauhean ”inhoreaktion”, kateuden puuskan. Kaverini on hyvin huoliteltu ja on niitä, jotka näyttävät aina hyvältä. Tämä kateellinen nainen oli heti kaveriani kohtaan hyökkäävä ja ”piilovittuileva”, vaikkei kaverini ollut puhunut hänelle oikeastaan mitään. Jouduimme tekemään ryhmätyötä yhdessä ja huomasin sivusta, ettei kyse voinut olla muusta kuin kateudesta, tämän ilkeilijän omasta huonosta itsetunnosta johtuvaa pahan olon purkamista. Tällainen käytös on todella rasittavaa, ei se oli keltään pois, jos joku näyttää paremmalta! Itsensä kehittäminen ja henkinen haastaminen on monilla ilkeilijällä lapsenkengissä.

Vierailija
30/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla voi olka huono äitisuhde, ei nähdä naista luottamuksen arvoisena eli alitajunnassa jokin piilevä juttu kiska äitiinkään ei voinut luottaa.

Vierailija
31/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan oo oikein sopinut niihin tyttöporukoihin. En tiedä miksi en. Nykyään kaveriporukassa enimmäkseen lesboja ja pareja jne. Olen aika introvertti. Parhaan ystävän haluaisin. Sellaisia mulla on ollutkin. Ja olleet ihan heteronaisia.

Itseä on ehkä kiinnostaneet erilaiset asiat ja oon käyttäytynyt ehkä jotenkin turhan stabiilisti ja en ollut tarpeeksi massaa sopiakseni niihin massatyttöporukoihin.

N20

Aloittaja tuskin tarkoitti sinua, kun selvästi kuitenkin tulet toimeen ihmisten kanssa sukupuolesta riippumatta.

Ei minullakaan ole naispuolisia läheisiä ystäviä mutta en ole koskaan ajatellut, etten tulisi toimeen naisten kanssa. Ihan omituinen ajatus.

Vierailija
32/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä on itse hirveän vihamielisiä muita naisia ja koko naiseutta kohtaan. Kaikki naisiin liittyvä on automaattisesti huonompaa, on sisäistänyt tehokkaasti naisvihamielisen, miehisen ajattelutavan.

Valitettavasti tämä harvoin korjaantuu sillä tottahan muut naiset huomaa moisen vihamielisyyden, tietoisesti tai tiedostamatta, ja naisvihamielinen nainen jää porukan ulkopuolelle. Mitäpä siitä muuta päättelee kuin että muut naiset on ikäviä eikä niiden kanssa voi tulla toimeen.

Vierailija
33/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsenpidennykset ja Salkkarit? Mitä ihmettä :D Mun naispuolisista tuttavista kukaan ei harrasta näitä. Olisiko nyt kyse siitä että nämä naiset tuntevat aika vähän naisia ja jostain syytä tuttavapiirissä ei ole samanhenkisiä? 

Toisekseen usein nämä miesporukoissa viihtyvät naiset ovat varsin nuoria ja nättejä, keski-ikäisissä heitä ei juuri ole. Johtuisiko siis loppujen lopuksi huomion saamisesta/kerjäämisestä että hakeudutaan miesten seuraan? 

Vierailija
34/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut ajattelemaan että kirjoittaja on nainen? En nimittäin ole.

Et varmaan.

Vierailija
35/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi ihan äärettömän noloa julistaa ponnekkaasti olevansa sellainen. Sehän kertoo ihmisestä vain sen, että on toisia puusilmäisesti luokitteleva kusipää, joka on päättänyt, että miehet ovat parempia kuin naiset.

Miettikää nyt, mikä (oikeutettu) paskamyrsky siitä syntyisi, jos joku mies rehvastelisi, ettei tosiaankaan tule toimeen naisten kanssa, koska miehet nyt vaan on niin kivoja, reiluja ja hyviä tyyppejä mutta naiset kieroja selkäänpuukottajia?

Tai vetäisi saman setin mustien ja valkoisten, vammaisten ja terveiden, lihavien ja laihojen välille...huhhuh mikä idiootti. Jostain syystä se vain on "meriitti" tiettyjen ihmisten mielestä, että ei pidä naisista, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Naisia on yhtä monenlaisia kuin on naisia.

No minä en ainakaan uskalla avoimesti julistaa olevani sellainen, etten tule muiden naisten kanssa oikein toimeen. Ihan päin vastoin. Yritän myös aina kovasti sopeutua uuteen porukkaan ja vaikka aavistuksen edes esittää sellaista, kun jotenkin luulen muiden minusta tahtovan.

No, silti se mun introverttiys ja klikkiytymättömyystaipumus tulee joka paikassa jossain vaiheessa esiin, ja jään helposti yksin porukassa.

Häpeän siis ihan oikeasti tätä itsessäni!  En todellakaan ole ylpeä.

Vierailija
36/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen just sellainen mutta enpä lähde kuvailemaan itseäni. En ainakaan ole mikään ”poikatyttö”. Ja kyllä naistenkin kanssa tulen toimeen mutta vain erittäin harvojen.

Vähän sama juttu. Kai se on tottumiskysymys, koska ympärillä on pyörinyt pääosin miespuolisia ihmisiä.

Vierailija
37/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitäkin voi miettiä että jos suureen ääneen toitottaa työpaikan kahvihuoneessa miesten paremmuutta ja naisten kanamaisuutta, niin voi olla että on vaikea sen jälkeen lähentyä naisten kanssa.

Vierailija
38/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kuinka joku nainen tai ylipäätään ihminen haluaa rajata puolet pois sukupuolen perusteella, kun valitsee seuraansa? On ihania naisia ja ihania miehiä ja vastaavasti törkeitä miehiä ja törkeitä naisia. Eipä nuo miesten jututkaan keskimääräisesti niin ihmeellisiä ole. Monella miehellä on jopa vaikeuksia ilmaista mielipide, niinkin turhanpäiväisistä asioista kun telkkuohjelmista. Murahdellaan vaan jotain. Viihdy sitten sellaisen seurassa. Koska ei ne miehetkään välttämättä mitään erityisen yleissivistyneitä ole. Ei saada ilmaistua muuta kun jotain tietokonepelijuttuja. Onpa mielenkiintoista. 

Elämäni ihanimmat ja mielenkiintoisimmat keskustelut olen käynyt naisten kanssa. Puhunut tunteja ja lopetettuani ollut onnellinen. Eikä ne olleet salkkareista eikä meikeistä.

Nainen joka ei tule toimeen muiden naisten kanssa on pinnallinen. Joka tykkää läpänheitosta ja väittelemisestä. Perustaa itsetuntonsa joko kuviteltuun tai todelliseen älyyn. Joka ei usko, että muissa naisissa olisi älykkyyttä. Siinä suhteessa suppea katseinen. Hän on valikoinut vääränlaisia naispuolisia ystäviä tai ei edes koskaan ole antanut heille mahdollisuutta uskoutua. Toisaalta hän ehkä itse ei edes pidä uskoutumisesta omasta eikä muiden puolesta.

Mutta ennekaikkea hän ei ymmärrä edes mitä menettää, kun on vierellä ihan oikea ja todellinen naispuolinen ystävä.

Vierailija
39/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripsenpidennykset ja Salkkarit? Mitä ihmettä :D Mun naispuolisista tuttavista kukaan ei harrasta näitä. Olisiko nyt kyse siitä että nämä naiset tuntevat aika vähän naisia ja jostain syytä tuttavapiirissä ei ole samanhenkisiä? 

Toisekseen usein nämä miesporukoissa viihtyvät naiset ovat varsin nuoria ja nättejä, keski-ikäisissä heitä ei juuri ole. Johtuisiko siis loppujen lopuksi huomion saamisesta/kerjäämisestä että hakeudutaan miesten seuraan? 

Tämä on muuten totta. Monille saattaa nuorina syntyä sellainen mielikuva, että miehet ovat aina reiluja, hauskoja ja huomaavaisia. Niinhän he ovatkin, hyvännäköisille nuorille naisille

Vierailija
40/315 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka on todennäköisesti tiedostamattaan sisäistänyt misogyniaa vahvasti. Häpeää sukupuoltaan ja haluaa "liittyä" miehiin. Omaksunut vahvat sukupuoliset stereotypiat.