Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyinen sterilointilaki on nykyisellään epäreilu.

Vierailija
21.03.2018 |

Aliarvioidaan ihmisiä. Aivan kuin alle 30v ei muka ole valmis sellaisiin päätöksiin??? Itse olen 23v ja tiedän 100% etten tahdo lapsia. Ajattelin niin jo lapsena ja jos olisi ollut mahdollista olisin ottanut sterin jo heti täysi-ikäisenä.

Mielestäni lakia tulee muuttaa: sterin saa jo 20 -vuotiaana ja purku sitten maksetaan omasta pussista kokonaan jos tullaan katumapäälle. Kyllä tuo riski joutua maksamaan itse lisää sitä että harkitaan hyvin tarkkaan. En minä tahdo odottaa h*lvetti 7 vuotta.

Eikö meillä nuorilla ihmisillä olekaan oikeutta päättä omista kehoistamme?

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se pohjoismainen taso on, mihin joku tuolla aiemmin viittasi? Vai oliko vain hatusta vedetty "fakta"?

Vierailija
102/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoreettinen ajatus: teini-iässä kaikilta miehiltä kerätään spermaa säilöön, jonka jälkeen heidät kastroidaan. Siihen loppuu vahinkoraskaudet ja säätäminen ehkäisyn kanssa.

Olisi kiinnostavampi mielipide, jos et paljastaisi elämäm kouluisuuttasi kirjoittamalla kastroinnista vasektomian sijaan.

En ole elämänkoululainen ja tarkpitan kastrointia. Se on huomattavasti varmempi toimenpide kuin vasektomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoreettinen ajatus: teini-iässä kaikilta miehiltä kerätään spermaa säilöön, jonka jälkeen heidät kastroidaan. Siihen loppuu vahinkoraskaudet ja säätäminen ehkäisyn kanssa.

Olisi kiinnostavampi mielipide, jos et paljastaisi elämäm kouluisuuttasi kirjoittamalla kastroinnista vasektomian sijaan.

En ole elämänkoululainen ja tarkpitan kastrointia. Se on huomattavasti varmempi toimenpide kuin vasektomia.

Aijaa, no sitten sä olet vain tyhmä. Vasektomian pettäminen siemennesteanalyysin jälkeen on niin harvinaista, että asia on kokonaisuuden kannalta merkityksetön. Kivesten poistamisella (tai kemiallisella kastraatiolla) on niin merkittävät vaikutukset yksilöön, että vain miehiä vihaava ja pelokas äärifemakko kehtaisi moista edes ehdottaa.

Vierailija
104/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, no sitten sä olet vain tyhmä. Vasektomian pettäminen siemennesteanalyysin jälkeen on niin harvinaista, että asia on kokonaisuuden kannalta merkityksetön. Kivesten poistamisella (tai kemiallisella kastraatiolla) on niin merkittävät vaikutukset yksilöön, että vain miehiä vihaava ja pelokas äärifemakko kehtaisi moista edes ehdottaa.

Ihan kuin en olisi tietoinen mahdollisista vaikutuksista. Älä nyt hyvä mies noin tosissaan ota mun juttuja. Ei kukaan sun palleja ole leikkaamassa.

Vierailija
105/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100% varmuudella et tiedä mitkä on ajatukset esim. 37 vuotiaana, joka muuta väittää puhuu absoluuttista paskaa.

Näin on. Lisäksi kuvioihin saattaa tulla puoliso, jonka kanssa sitten haluaakin tehdä sen lapsen. Rakastuu johonkin ja haluaa tehdä yhteisen lapsen, kun itsekin innostuu lopulta, kun rakas puoliso sitä toivoo.

Vierailija
106/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin en olisi tietoinen mahdollisista vaikutuksista. Älä nyt hyvä mies noin tosissaan ota mun juttuja. Ei kukaan sun palleja ole leikkaamassa.

Harmi ettet osannut puolustella mielipidettäsi mitenkään, vaan taannuit tuohon kikkeli/palli-osaston ad hominemiin, mikä ei sinänsä yllätys ollut.

Vierailija
107/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettet osannut puolustella mielipidettäsi mitenkään, vaan taannuit tuohon kikkeli/palli-osaston ad hominemiin, mikä ei sinänsä yllätys ollut.

Miksi mun pitäisi puolustella mun kommenttia sulle? Onko tämä jokin tieteellinen väittelytilaisuus? Käsittääkseni ei ole, vaan tämä on vain typerä keskustelupalsta, jossa aivopierutkin on sallittu. Relaa vähän.

Vierailija
108/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein unohtuu, että sterilisoidusta voi silti myöhemmin tulla äiti/isä. Eli jos sterilisoitu päättääkin joskus lapsen adoptoida niin mikään ei sitä estä. Tiedän tasan tarkkaan, ettei minulle ole mitään väliä sillä onko mahdollinen tuleva lapsi biologisesti omani vai ei. Olisin varmaan käynyt steriloitavana jo nyt jos se olisi mahdollista vaikka yli 25 v lapsettomille, mutta kun ei. Sterilisaatioon menevä kantaa itse vastuun päätöksestään ja on naurettavaa sanoa, etteikö 25-vuotias siihen muka kykenisi. 100%n varmuudella ei tietenkään voi sano, etteikö mieli koskaan muuttuisi ja joskus niitä lapsia sitten haluaisi, mutta kuten sanoin aina on adoptio. Tulevalla puolisolla voi myös olla lapsia jo entuudestaan. Sterilisaatio katkaisee siis vain yhden lastensaantikeinon.

Adoptioon annetaan maailmassa yhä vähemmän lapsia ulkomaille. Kaveri pariskunta oli jonossa yli 10 vuotta ja ei lopulta saanut lasta, kun sitten ikä tuli vastaan.

Vierailija
109/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaatioista ja niiden purkamisesta on tilastotietoa. Lääkärin näkökulmasta on eettinen ongelma tehdä toimenpiteitä, jotka eivät ole välttämättömiä ja joihin liittyy suuri mahdollisuus tulla katumapäälle.

Kas kun et ole huomannut sitä, että sterilisaatiota katuvat tilastojen mukaan ne, joilla on jo lapsia. Hyvin harva lapseton steriloitu katuu.

T. vela 41 v, steri 10 v

Vierailija
110/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaatioista ja niiden purkamisesta on tilastotietoa. Lääkärin näkökulmasta on eettinen ongelma tehdä toimenpiteitä, jotka eivät ole välttämättömiä ja joihin liittyy suuri mahdollisuus tulla katumapäälle.

Kas kun et ole huomannut sitä, että sterilisaatiota katuvat tilastojen mukaan ne, joilla on jo lapsia. Hyvin harva lapseton steriloitu katuu.

T. vela 41 v, steri 10 v

Nyt taisit kyllä keksiä nuo "tilastot" ihan omasta pienestä päästäsi, eikö niin? :)

Vierailija
111/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin monelta paskalta säästynyt, jos olisin saanut sterin paljon aiemmin.

Sterilointi ikää, kun odottelin sain kokea siinä hormoniaalisen ehkäisyn haitat, akne arvet koristavat ihoani, 2 aborttia olen joutunut tekemään. Ensimmäisellä kerralla raskauduin pillereiden läpi, toisella kondomi petti.

Vierailija
112/113 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin monelta paskalta säästynyt, jos olisin saanut sterin paljon aiemmin.

Sterilointi ikää, kun odottelin sain kokea siinä hormoniaalisen ehkäisyn haitat, akne arvet koristavat ihoani, 2 aborttia olen joutunut tekemään. Ensimmäisellä kerralla raskauduin pillereiden läpi, toisella kondomi petti.

Kun kondomi pettää, silloi otetaan jälkiehkäisypilleri. Muutenkin tuo tarinasi on kaikkia todennäkösiyyksiä vastaan, ellei sinulla sitten kortsut hajoile tämän tästä.

Vierailija
113/113 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki demukathan voisi sterata, mutta mitä ihan suotta, nehän alkaa jo olla vajaita seitsenkymppisiä, ett sehän ois vähä kuin pässin työ lampaantapon eellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän