Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se nyt kumma kun ihmiset ei osaa hoitaa pikku kolareita ilman poliiseja!

Vierailija
21.03.2018 |

Tässä oon katsellut duunin ikkunasta, kun eräätkin autot otti osumaa. Tossa edelleen ukko ja akka seisoo autojensa vieressä puhumatta toisilleen, on seisseet jo liki tunnin. Oottaa poliiseja. No, Onnea vaan, voi olla että joutuu oottamaan vielä toisenkin tunnin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on. Toisiin ihmisiin ei enää luoteta, siksi poliisi kutsutaan. 

Vierailija
2/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki ole sovittelevaisia. Suomalaisissa on paljon periksiantamattomuuttaa ja jos kumpikin väittää olevansa oikeassa. Itse en ole vielä koskaan ollut kolaripaikalla. En oikeasti tiedä kuinka sellaisessa tilanteessa toimittaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmassa tapauksessa molemmat saa sakon samantien, myös se syytön osapuoli.

Vierailija
4/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se oli kutsua poliisi silloinkin kun vanha mies mun auton perään törmäsi. Kiisti kaiken ja meinasi vielä poistua paikalta. Ilman poliisia olisi jäänyt itselle maksettavaksi korjaus, poliisin avustuksella maksun hoiti törmäilijän vakuutusyhtiö.

Vierailija
5/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin pikkukolarin, soitettiin poliisit ja sanoivat ettei tule jos henkilövahinkoja ei ole.

Ennenvanhaan oli valuutusyhtiötä varten pakko soittaa poliisit, nykyään ei kait enää tarvi.

Vierailija
6/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan tilanteesta. Toki ideaalinen tilanne on se, että selvässä tapauksessa syyllinen ihan vain nöyryytys myöntämään syyllisyytensä ja sitten vaihdetaan tarvittavat tiedot ja homma on selvä. Mutta on toki myös tilanteita, joissa se syyllisyys ei ihan päivänselvä asia ole. Ja toki kun liikenteestä on kyse, niin monen mielestä hän itse on se teiden täydellisin kuski, joka ei tee virheitä ja asia ei selviä ilman poliiseja, vaikka se nyt ei kenellekään olisi epäselvää kuka on kolarin aiheuttaja. 😂

Vierailija
7/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisin lausunto kannattaa aina ottaa vakuutusyhtiötä varten ja päälle vielä vastapuolen kirjallinen tunnustus jos se sen antaa.

naurettavaa on sen sijaan se, että minkä tahansa kaistanvaihtokuhmun tms. takia paikalle pannaan ambulanssi ja ehkä paloautokin, vaikka vammoja ei ole ja nesteitä ei vuoda. Tämä jos mikä on turhaa avun tuhlausta.

Vierailija
8/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen osapuolen ajokortista kuva ja auton vahingosta. Vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön, se on siinä. Ei mitään poliiseja paikalle vaikka toinen ei mitään myöntäiskään. Eri asia jos joku pakenee paikalta luovuttamatta tietoja.

Vierailija
9/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA poliisi paikalle tästä yksinkertaisesta syystä:

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/770581/Tutkimus+Parkkipaikalla+kolhija…

Suomalaiset ovat erittäin epärehellinen ja selkärangaton kansa, vaikka perinteisesti muuta väitetäänkin. Kojelautakameran hankkimen on myös suositeltavaa.

Vierailija
10/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen osapuolen ajokortista kuva ja auton vahingosta. Vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön, se on siinä. Ei mitään poliiseja paikalle vaikka toinen ei mitään myöntäiskään. Eri asia jos joku pakenee paikalta luovuttamatta tietoja.

Asia ei todellakaan ole näin mustavalkoinen. Paikalla voidaan myöntää se syyllisyys, mutta kun puhutaan korvaukista ja pitäisi tehdä se vahinkoilmoitus aiheuttamista vahingosta aletaan pakittamaan. Kärsijä joutuu maksamaan korjauksen omaan piikkiin, jota vakuutusyhtiö sitten yrittää periä. Toista vuotta saamatta omavastuu ja bonukset takaisin, kun asia on vakuutusyhtiössä kesken.

Vierailija
11/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuule ap on vähän pakko kutsua poliisit paikalle, se on myös vakuutusyhtiön neuvo, jos toinen osapuoli ei heti myönnä mokaansa.

Minun autoni perään ajoi rekka runsas vuosi sitten. Rekkakuski väitti, etten ollut näyttänyt vilkkua tienposkeen, ja olin muka tehnyt äkkijarrutuksen.

No se oli paskapuhetta, rekka vaan oli roikkunut ihan likellä, eikä ollut ehtinyt jarruttaa. Jo se, että olen yhä hengissä ja auto oli ajettavassa kunnossa peräänajon jälkeen kertoo, että hän OLI kumminkin jo aika lailla ehtinyt hiljentää ja että todella olin vilkkua käyttänyt.

Poliisi kutsuttiin paikalle, jotta he voivat tarkastaa tilanteen ja haastatella onnettomuuden osapuolet. Vasta poliisin tehtyä asiasta pöytäkirjan vakuutusyhtiölle, vakuutusyhtiö päätti tapauksen minun hyväkseni - rekkakuski kun loppuun saakka piti kiinni kannastaan, ilmeisesti vitkutellakseen maksua.

Jos poliisi EI olisi käynyt paikalla, minulle olisi langennut liikennevakuutuksen omavastuuosuus ja bonukset olisivat menneet nollille. Se on monen sadan euron vahinko per vuosi, kahden auton omistajalle.

Joten aika usein se poliisi on pakko kutsua. Kyse ei ole siitä, etteikö sinänsä olisi kykyä hoitaa asioita, joskus se syypää kumminkin yrittää mm. taloudellisista syistä vitkuttaa korvausvastuuta.

Vierailija
12/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen aiheuttamat vahingot korvataan hänen liikennevakuutuksista ja jos hän ei ilmoitusta teet joudut tekemään sen omasta kaskostasi. Ja mitään takeita ei ole, että tulet saamaat rahasi takasin. 

Vierailija
13/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia ei todellakaan ole näin mustavalkoinen. Paikalla voidaan myöntää se syyllisyys, mutta kun puhutaan korvaukista ja pitäisi tehdä se vahinkoilmoitus aiheuttamista vahingosta aletaan pakittamaan. Kärsijä joutuu maksamaan korjauksen omaan piikkiin, jota vakuutusyhtiö sitten yrittää periä. Toista vuotta saamatta omavastuu ja bonukset takaisin, kun asia on vakuutusyhtiössä kesken.

Kuulostaapa tutulta. Minulla onneksi poliisi kävi paikalla, mutta kesti sekin monta kuukautta ennen kuin poliisilta meni tutkintapöytäkirja vakuutusyhtiöön ja se rekkakuskin firma joutui maksamaan.

11

Vierailija
14/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuule ap on vähän pakko kutsua poliisit paikalle, se on myös vakuutusyhtiön neuvo, jos toinen osapuoli ei heti myönnä mokaansa.

Minun autoni perään ajoi rekka runsas vuosi sitten. Rekkakuski väitti, etten ollut näyttänyt vilkkua tienposkeen, ja olin muka tehnyt äkkijarrutuksen.

No se oli paskapuhetta, rekka vaan oli roikkunut ihan likellä, eikä ollut ehtinyt jarruttaa. Jo se, että olen yhä hengissä ja auto oli ajettavassa kunnossa peräänajon jälkeen kertoo, että hän OLI kumminkin jo aika lailla ehtinyt hiljentää ja että todella olin vilkkua käyttänyt.

Poliisi kutsuttiin paikalle, jotta he voivat tarkastaa tilanteen ja haastatella onnettomuuden osapuolet. Vasta poliisin tehtyä asiasta pöytäkirjan vakuutusyhtiölle, vakuutusyhtiö päätti tapauksen minun hyväkseni - rekkakuski kun loppuun saakka piti kiinni kannastaan, ilmeisesti vitkutellakseen maksua.

Jos poliisi EI olisi käynyt paikalla, minulle olisi langennut liikennevakuutuksen omavastuuosuus ja bonukset olisivat menneet nollille. Se on monen sadan euron vahinko per vuosi, kahden auton omistajalle.

Joten aika usein se poliisi on pakko kutsua. Kyse ei ole siitä, etteikö sinänsä olisi kykyä hoitaa asioita, joskus se syypää kumminkin yrittää mm. taloudellisista syistä vitkuttaa korvausvastuuta.

Liikennevakuutuksessa ei ole omavastuuta. 

Vierailija
15/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta et tiedä, mitä puhut. Jos toinen osapuoli ei tee vahinkoilmoitusta ja myönnä syyllisyyttä, sinä menetät vakuutusbonukset ja omavastuuosuuden. Se on monen sadan euron vahinko sitten, ja toistuu pienenevässä skaalassa joka vuosi (bonusten meno).

Vierailija
16/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös tapauksia, joissa syyllinen osapuoli on ylitsevuotavan kohtelias, pahoitteleva ja yhteistyökykyinen. Myöntää auliisti syyllisyytensä ja lupaa toimia sen mukaisesti. Kaasuttaa pois paikalta, ja myöhemmin kertoo ihan toista  tarinaa, kun pitäisi oikeasti ruveta asiaa vakuutusyhtiön kanssa hoitamaan. Siksi poliisi.

Vierailija
17/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osassa on. Ja puhuin toki autovakuutuksesta kokonaisuudessaan (liikennevakuutus+ajoneuvovakuutus). Saat oman autosi korjattua vain omasta ajoneuvovakuutuksesta, ja siinä ON se omavastuu.

Vierailija
18/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osassa on. Ja puhuin toki autovakuutuksesta kokonaisuudessaan (liikennevakuutus+ajoneuvovakuutus). Saat oman autosi korjattua vain omasta ajoneuvovakuutuksesta, ja siinä ON se omavastuu.

Yritä vielä kerran. :D Ajoneuvovakuutus on tosiaan kokonaisuus, mutta...

Vierailija
19/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset myös valehtelevat poliisille oikein sujuvasti ja ne uskoo. Kohta mennyt vuosi "pikkukolarista" ja asia edelleen käsittelyssä, poliisit tosin itselleen aiheuttivat lisätyötä hoitamalla juttua todella surkeasti.

Vierailija
20/27 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä todistat, ettei kyse ole kaverisi ajokortista ja autosta joiden avulla yritätte korjauttaa omat mokasi vakuutusyhtiön piikkiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi