Tarjolla kolmivuorotyö (p*skaduuni) 25h/viikko ja 10,50e/tunti. Ottaisitteko?
Plus tietty lisät tuohon palkkaan, mut peruspalkka sen 10,50e. Tunteja noin 25/viikko. Vuorot voivat olla 4-8h, eli töitä voi mahdollisesti olla vaikka viitenäkin päivänä viikossa, vaikka ei olekaan täyttä päivää.
Työ painottuu viikonloppuihin ja iltoihin, mutta myös yötä ja aamua pitää olla valmis tekemään. Fyysinen työ, vaatii hyvää kuntoa. Sisältää asiakaspalvelua.
Tämmöinen tarjous. Mä en ehkä ole kiinnostunut lähtemään noilla ehdoilla, eihän tosta jäisi juuri mitään käteen! Olen siis jäämässä ansiosidonnaiselle kohta ja varmaan se ansiosidonnainen tulisi olemaan samaa luokkaa tuon työn palkan kanssa:D
Lähtisittekö?
Kommentit (50)
25h * ~10€ = 250€/viikko, 1000€/kk
Saisi aika kovat lisät tulla, että tuossa olisi järkeä.
Vaikka lisiä tulisi 50% niin 1500€/kk miinus verot ei kiinnostaisi moisesta työstä.
Olettaen että työ on niska limassa kellotettuna vääntämistä ikävissä olosuhteissa.
Sopiva palkka voisi olla 20€/h + lisät, eli joku 2500€/kk
Vierailija kirjoitti:
Sopiva palkka voisi olla 20€/h + lisät, eli joku 2500€/kk
Jos kaupan alan palkat olisivat tuota niin ruoka maksaisi tuplasti sen mitä nyt.
Tosin ehkä ruvettaisiin kehittämään automaattikauppoja, vähän kuin joku pankkiautomaatti, jossa on suppea valikoima kysytyimpiä tuotteita vain. Kortti sisään, painelet napeista tilauksesi, tuotteet tulevat luukusta ja tiliäsi veloitetaan. Varakkaat kävisivät sitten sellaisissa kaupoissa, joissa on henkilökuntaakin.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ottaa tähän oma työ rinnalle, jos olisi varmaa, että klo 8-16 ei tarvitsisi tehdä tuota toista työtä. Aamulla ehtisin varsin hyvin tekemään 4 tuntia ja viikonloput ovat nyt vapaat. Tuostahan saisi lisineen noin 800 e/kk ylimääräistä rahaa.
Tämä!
Tuon se ongelma joka monella estää elikkä sitä ei saa ylimääräistä rahaa vaan melko tasan menee tuohon asumistuki+sossut. Sossuraha on täystyöttömälle 662 euroa ja sossun automaattinen passiivilisä siis jos ei aktivoidu on se 32 aktiivieuroa, asumistuki yleensä sen 330 euroa eli sama raha jonka päälle tai työttömyyskorvaus, yleensä tuohon vielä harkinnanvaraisen tuet, lääkekulusi, sähkö, vesi ja se yksi soosun sallima lehtitilausten, puhelin ja netti, noi laskut menee itsellä suoraan soskuun (jos tiedätte muita niin laittakaa). Eli vaikka tuolla palkalla vielä saakin sossutukia niin tässä on ikävä kyllä juuri palkka ja iltavuorot Turun-off. Ois jatkuvasti väsynyt ja miksi. Itsellä jää paljon säästöön ihan tuostakin ja päivittäin syön ulkona, saa herätä kun huvittaa viettää aikaa kaupungilla, ystäviä on. En tajua miksi pitäis tehdä työtä. Just aamulla kymmene aikaan herättyäni päätin lähteä suvun kesäpaikalla, nyt istun linjurissa. Tunnin päästä olen mökillä ja lähden hiihtämään jäälle, illalla käperryn vilttiin ja juttelen Skypessä viiniä siemaillen. ja huomenna on taas uusi vapaapäivä, samalla rahallako olisin tuossa ap.n tarjoilijahommassa tai kassalla nöynöy, nyt for me, tehkööt ne jotka sitä rakastaa.itse oon yliopiston käynyt ja joskus vanhempana voin ehkä mennä töihin mutta nyt tää elämäntyyli just sopii mulle, kaivelemaan mansikkaleivoksen että jaksan hiihtää. Ihana ilma tuolla, jäis helposti konttorissa huomaamatta ja nauttimatta jokatapauksessa. Mun sosiaalinen elämä ei määrittyisitunkkaisissa kahvihuoneissa. Luonto, oikeat ystävät- ei pelkät työkaverit, hyvä ruokana suurimpana vapaus on tälle tytölle tärkeimmät.
En lähtisi koska asiakaspalvelu. Harmi, muuten unelmani. Ei liian montaa tuntia joka päivä, ja tylsinä viikonloppuinakin saisi tehdä jotain mukavaa.
En ottaisi enää ilta/viikonloppupainotteista työtä vastaan, sillä illat ja viikonloput ovat niitä hetkiä, kun vietän aikaa läheisteni ja ystävieni kanssa. Arki-iltaisin harrastan ja öisin nukun. Yötyössä lisäksi menisi vain terveys, ei sovi mulle.
Noilla tuntimäärillä ja palkoilla ei päästäisi semmoisille ansioille, että viitsisin luopua muusta elämästäni. Itse työkään ei kovin kiinnostavalta kuulosta.
Mä mieluummin lähden vielä koulun penkille kuin hanttihommiin. Uskon, että se vielä palkitaan päivätyöllä, jota tehdään virka-aikaan. Kun tällä kertaa valitsen vain alan paremmin.
En lähtisi 3-vuorotyöhön mistään hinnasta, Terveyshaitat on nykytiedon mukaan tupakoinnin luokkaa.
Jos olisin työtön, eikä muuta hommaa tarjolla, niin lähtisin. Samalla etsisin itselleni mieluisampaa työtä.
En menisi. Jos olet ansiosidonnaisella, niin todennäköisesti soviteltu päiväraha on niin rankasti sakotettu tuon ansion vuoksi, että on rahallisesti ihan sama, oletko työssä vaiko pelkästään ansiopäivärahalla. Peruspäivärahalla alussa kuvatun työn vastaanottaminen voi jollain lailla kannattaa rahallisesti.
Palkka on huono: 10,50€ tunnilta bruttona. Tuollainen tuntiliksa on ok lähinnä työuransa alussa olevalla harjoittelijalle, opiskelijalle tai kakkostyössä oman päätulon ohelle.
Myös tuntimäärä on mielestäni kehno 25h/viikko eli n. 100h/kk. Sillä ei juuri elä vaikka tekisi 200h/kk töitä. Kurjaa, että tällaisia pilipalisopimuksia tarjotaan tai että tällaisten sopimusten tarjoaminen on edes laillista. Myös tällainen 4 tunnin työvuoro 5 kertaa viikossa on työntekijän aikaresurssin ja osaamisen halventamista. On organisaation ja työnjohdon ammattitaidon puutetta, mikäli ei voida tarjota vähintään 7,5 tunnin yhtäjakoisia päiviä/vuoroja halukkaille.
Työttömän bruttotulosta suojaosa on 300 euroa. 300 euron ylimenevästä osuudesta 50% eli puolet sakottaa ansiopäivärahaa.
Toisin sanoen 800 euron kuukausitulosta 500 euroa on ylimenevä osuus.
500€/2=250€ vähentää ansiopäivärahaa päiväkohtaisesti. 250€ : 21,5 = 11,62€ (=päiväkohtainen vähennys).
Esim. maaliskuussa on 22 maksupäivää, joten takkiin tulee 22pvä*11,62€/pvä = 255,81€ siitä, että teki työtä. Harvinaisen kelju laskentakaava mielestäni työntekijälle, joka hakee soviteltua päivärahaa.
Järkevintä on toimia niin, että tienaa juuri tuon 300eur/kk bruttona eikä senttiäkään yli tai sitten on vain kokonaan työtön, mikäli ei osa-aikatyötä ole saatavilla. Minusta työnteolla vain pitää olla rahallinen arvo tekijälle, muutenhan putoaa pohja ihan kaikelta työnteolta.
Itse en tee työtä ilmaiseksi, koska olen koulutettu ja työkokemustakin on eri aloilta lähes 15 vuotta. Miksi mennä töihin, josta saat vähemmän kuin työttömänä tai esim. ansiopäivärahalla? Ok, ehkä joku tekee työtä silkasta tekemisen ilosta tai talkoilla, mutta erittäin harva. Miksi? Koska tavallisesti ainut syy työnteolle on raha ja ansainta Suomessa.
Minusta tekemisen määrän pitää korreloida myös palkan määrään: eli jos tekee paljon tai enemmän kuin normi 40h viikossa, niin siitä pitää myös maksaa sen mukaisesti.
Varmaan nyt tulee joku trolli inisemään, että pitää ottaa työtä kuin työtä vastaan eikä loisia kotona tai jotain muuta yhtä typerää suunsoittoa. Joopajoo.
Suomessa on myös laki että jokaisella pitää olla perus-turva. No aika hyvin tuokin toimii ku eilen katoin enbuskee ja 7000 koditonta, tuohon ei oo edes laskettu läheskään kaikkia. Vaan ne ihmiset jotka on jonkinlaisessa rekisterissä tullut ilmi. Veikkaisin kodittomia olevan lähelle 20 000.
Taloushallinnon tradenomi vuosimallia 2017 ja tällä hetkellä töissä tilitoimistossa, määräaikainen kuitenkin loppumassa nyt.
Olen 35v alanvaihtaja, aiemmin tehnyt noita kaupan alan töitä vuosia ihan vakituisesti työkseni ja mm. opiskelukesät sen jälkeen. Vähän masentaa kyllä ajatus paluusta samoihin hommiin, kun juuri kyllästymisen ja epäsäännöllisten työaikojen vuoksi lähdin kouluttautumaan. Ansiosidonnainen houkuttaisi paljon enemmän.
Ap