Mitä ajatuksia sinulle herättää ihminen, joka ei lähde mukaan muiden haukkumiseen esim. työpaikalla?
Tällainenhan on yleistä työpaikoilla. Mitä ajatuksia sinulle herää ihmisestä joka ei koskaan puhu muista eikä lähde muiden työntekijöiden haukkumiseen mukaan, vaikka joku yrittäisi hänet saada niin tekemään?
Kommentit (6)
Mun työpaikalla ainakin ajatellaan tällaisesta ihmisestä että hän on ylpeä, yrittää olla parempi kuin muut ja tällainen ihminen joutuu itse kiusaamisen kohteeksi.
Minä olen tällainen ihminen, en suostunut lähtemään juorumammojen kerhoon mukaan panettelemaan muita, niin nyt olen itse se josta puhutaan pahaa. No, puhukoot, kertoo enemmän heistä kuin minusta.
Kiinnostun ja varmaan kahden kesken herättelisin juttua sopivissa paikoissa. En myöskään tykkää yhtään tuosta enkä sitä harrasta. Ennemmin heitän mukaan jotain vaihtoehtoista tai neutraalia kantaa, jos keskustelussa olen mukana. Tai olen vain hiljaa ja liityn taas mukaan, kun aihe vaihtuu.
Positiivisia ajatuksia tietenkin. Arvostaisin sellaista ihmistä ja ajattelisin, että fiksumpi ja mukavampi kuin ne haukkujat. Ja että hyvä, kun rohkeasti pitää päänsä ja ei lähde mukaan, sillä yllättävän usein aikuisetkin ihmiset ovat alttiita menemään mukaan sellaiseen ryhmäpaineen tmv takia, vaikka olisivat pohjimmiltaan sitä mieltä, että se on inhottavaa ja typerää käytöstä. Varmasti hakeutuisin mielelläni ko. työkaverin seuraan ja tutustuisin häneen enemmän yms.
Hän on hieno ihminen ja näyttää hyvää esimerkkiä.