Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viestien avaaminen ja vastaamatta jättäminen

Käytänkö puhelinta poikkeavasti?
20.03.2018 |

Kännykkään tulleen viestin sisällön voi silmämääräisesti katsoa aloitusnäytöstä. Alun katsomalla hahmottaa yleensä sen, onko kyseessä jokin akuutti asia vai ei.

Ellei aikaa syventyä kiireettömään asiaan vastaamiseen ole, niin jätän yleensä viestin avaamatta, jotta se näkyisi näytöllä muistuttamassa siitä, että viestin pariin pitää palata sopivan hetken tullen. On toiminut hyvin tähän asti.

Miksi niin moni kuitenkin avaa heti viestit ja jättää vastaamatta vaikkapa pariin päivään? Tämä vaikuttaa aika tylyltä ja parin kerran jälkeen selitykset siitä, että kiireisenä ei muistanut vastata heti, alkavat kuulostaa hiukan epäuskottavilta.

Kommentit (241)

Vierailija
241/241 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännästi tämä jakautuu lähes puolet ja puolet. Kysymys teille, jotka odotatte vastausta suht pian, jopa parin tunnin sisällä: oletteko muutenkin somessa aktiivisia?

Itse vastailen kuulumisiin usein vasta parin päivän tai viikon päästä, kun ehdin kirjoitella omiakin kuulumisia vähän. Heti vastaan yleensä vain sellaisille, joiden asia on nopea ja ajankohtainen juuri silloin, esim. aion mennä kaverin kanssa kahville vuorokauden-puolen vuorokauden sisällä ja sovimme paikan. Tai jos vaikka äiti kysyy, minä päivänä ehdin kylään niin hän osaa käydä kaupassa ennen. Tämmöisiin, joihin vastaaminen siis vaikuttaa toisen ihmisen suunnitelmiin/omiin suunnitelmiini.

Pelkkiin kuviin, esimerkiksi "olipas kauniita narsisseja kaupungilla!" en usein vastaa mitään. Itse laitan tämmöisiä ihmisille piristykseksi, jos vaikka tiedän, että joku tuttuni tykkää myös pääsiäiskukista. En odota vastausta, osa ihmisistä vastaa vaikka "niinpä on ihania" ja osa ei vastaa mitään. Kumpikin tapa on yhtä ok minusta.

Jos minulle laitetaan viesti, sopisiko kahvittelu joskus, vastaan heti tai viikon päästä. Jos vastaan vasta viikon päästä, niin se tarkoittaa, että ennen sitä en tiennyt että milloin voin nähdä. Selvää on, ett joskus, mutta voi olla että minulla on kaikenlaista ehkä menoa ja vaihtelevia suunnitelmia esim seuraavan kahden viikon ajaksi, niin vastaan vasta kun ne on selvinneet ja voin oikeasti sopia jonkun päivän.

En itse ikinä katsele kenenkään paikallaolotietoja, enkä kaipaa vastauksia heti. Soitan, jos on hyvin tärkeää asiaa.

Muista en tiedä, mutta tässä somen käytön aktiivisuudessa on omalta osalta hyvin paljon kausittaista vaihtelua. Joskus olen kiinnostuneempi kommentoimaan asioita ja seuraamaan juttuja kuin toisinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla