Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetetaan jo virpominen

Vierailija
20.03.2018 |

Mihin se edes perustuu? Ostakaa itse lapselle karkit ja pukeutukoon pääsiäispupuksi kotona tms. Ovelta ovelle kiertämisen on loputtava.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään virpomisperinteestä. Eikö parempi idea olisi laittaa vaikka lappu oveen, että ovatko virpojat tervetulleita vai ei?

Vierailija
2/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä. Itsekin tykkäsin lapsena virpomisesta ihan hirveästi, enkä näe mitään syytä viedä sitä iloa nykylapsiltakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän talossa laitettiin alaovet lukkoon 24/7. Eikä siellä ole ovisummereitakaan niin siinäpä penikat hakkaa ovea kun eivät pääse sisälle karkkien toivossa :DD

Vierailija
4/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien turvallisuuden vuoksi, Virponiemen pitäisi kohdistua tuttuihin ihmisiin. Mutta esim.oma äitini odottaa virpomista tai hänen vuosi menee pilalle.

Vierailija
5/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski av-mamma ei halua luopua sokeriherkuistaan lasten hyväksi. Oma elopaino pitää saada uudelle sataluvulle ja äkkiä.

Vierailija
6/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskaltaisi lähteä kiertämään ovelta ovelle lasten kanssa, sen jälkeen kun tuttavaperheen lasten eteen ilmestyi oven takaa itsensäpaljastelija joka meinasi pistää vähän "munaa koriin", yök!!! En altistaisi lastani pervoille tms.

Vierailija
7/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi ykköselle. Jos et halua vitsoja (minusta ne ovat kivoja koristeita pääsiäisenä) ja inhoat virpomista, laita vaan oveen lappu: "Ei virpojia meille"

Simppeliä. Ei tarvitse yhtään kerätä vitutusta tai närkästyä. Ja jos joku lukutaidoton tenava erehtyy soittamaan ovikelloa, voit aina ystävällisesti sanoa, että "hei, ennen kuin alat virpoa, niin kerron, että mulla ei ole virpomispalkkaa antaa, kannattaa jatkaa naapuriin".

Minua ei koskaan lakkaa ihmetyttämästä monen suomalaisen suoranainen ihmisviha ja kyvyttömyys sanoa suoraan toiveitaan. Nuo ilmenevät hyvin täällä av-palstalla virpomismarinassa aina pääsiäisen tienoille.

Vierailija
8/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä idea: jokainen joka haluaa että tullaan virpomaan, kiinnittää ulko-oveensa jonkun pääsiäisaiheisen kuvan. Ne jonka ovessa ei ole mitään, jätetään rauhaan.

Eikö näin tehdä Yhdysvalloissa halloweenin aikaan? Ihmiset jotka haluavat lapsia karkki vai kepponen -kierrokselle, koristavat pihansa tai ulko-ovensa teeman mukaan.

Vierailija
9/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tykkään virpomisperinteestä. Eikö parempi idea olisi laittaa vaikka lappu oveen, että ovatko virpojat tervetulleita vai ei?

Kyllä, hyvä idea, ne jotka haluavat räkänokkien häiritsevän rauhaansa, laittavat tervetuloa-lapun. Laputtomat ovet jätetään sitten väliin.

Vierailija
10/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien turvallisuuden vuoksi, Virponiemen pitäisi kohdistua tuttuihin ihmisiin. Mutta esim.oma äitini odottaa virpomista tai hänen vuosi menee pilalle.

Milloin olet kuullut että täällä Suomessa olisi yritetty myrkyttää lapsi virpomisherkuilla?

Vierailija
11/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä. Itsekin tykkäsin lapsena virpomisesta ihan hirveästi, enkä näe mitään syytä viedä sitä iloa nykylapsiltakaan.

Kuinka moni nykylapsi haluaa edes virpoa. Aikuiset pakottavat, vaikka mieluummin söisivät karkkia ja katsoisivat youtube videoita.

Vierailija
12/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski av-mamma ei halua luopua sokeriherkuistaan lasten hyväksi. Oma elopaino pitää saada uudelle sataluvulle ja äkkiä.

Kuule, niiden virpomisvitsan koristelutkin maksavat jo yksistään paljon enemmän kuin kasa karkkia. Herääpä nyt läskivihaaja sieltä todellisuuteen!

Vierailija
13/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppi ykköselle. Jos et halua vitsoja (minusta ne ovat kivoja koristeita pääsiäisenä) ja inhoat virpomista, laita vaan oveen lappu: "Ei virpojia meille"

Simppeliä. Ei tarvitse yhtään kerätä vitutusta tai närkästyä. Ja jos joku lukutaidoton tenava erehtyy soittamaan ovikelloa, voit aina ystävällisesti sanoa, että "hei, ennen kuin alat virpoa, niin kerron, että mulla ei ole virpomispalkkaa antaa, kannattaa jatkaa naapuriin".

Minua ei koskaan lakkaa ihmetyttämästä monen suomalaisen suoranainen ihmisviha ja kyvyttömyys sanoa suoraan toiveitaan. Nuo ilmenevät hyvin täällä av-palstalla virpomismarinassa aina pääsiäisen tienoille.

Sinä katsot oikeudeksesi mennä häiritsemään muiden ihmisten rauhaa kerjäämällä? Opetat lapsesi siihen myös?

Vierailija
14/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä niin paljon avohoito-mi elisairaita että mistä sen tietää vaikka joku avaa oven ja vahingoittaa lapsia???

Vierailija
15/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä idea: jokainen joka haluaa että tullaan virpomaan, kiinnittää ulko-oveensa jonkun pääsiäisaiheisen kuvan. Ne jonka ovessa ei ole mitään, jätetään rauhaan.

Eikö näin tehdä Yhdysvalloissa halloweenin aikaan? Ihmiset jotka haluavat lapsia karkki vai kepponen -kierrokselle, koristavat pihansa tai ulko-ovensa teeman mukaan.

Hyvä vaihtoehto, mutta koska sanan levittäminen tuosta ei onnistu ajoissa, on helpompaa, että ne myrkkynaamat, joita lapset ällöttävät, panevat kieltolapun oveen.

Vierailija
16/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tämä teennäinen risulla virpomisjuttu on? Miksei enää ole pääsiäistrulleja, ne on paljon siistimpiä!

Vierailija
17/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan suoraan sanoin että HALUAN KOKO VIRPOMISEN LOPPUVAN. Mikä siinä oli kyvyttömyyttä sanoa suoraan?

Ap

Vierailija
18/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä niin paljon avohoito-mi elisairaita että mistä sen tietää vaikka joku avaa oven ja vahingoittaa lapsia???

Jos joku pystyy jotakin nelihenkiselle lapsilaumalle yhtä aikaa tekemään porraskäytävässä, niin  pojot sille. eivät nykylapset yksin virvo. Harvemmin edes kaksin.

Tuo on oikeasti tyypillistä lapsivihamielisten pelottelua, muttei mene nyt läpi lainkaan. Sori!

Vierailija
19/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet kuullut että täällä Suomessa olisi yritetty myrkyttää lapsi virpomisherkuilla?

Kertahan se olisi ensimmäinenkin.

Joitakin ärsytti koirat niin laittoivat koirille herkkuja maahan ja lasinsiruja tai myrkkyä niiden sisään! :( Kukaan tiedä mitä joku keksii lapsille. Jenkeissä joku hullu oli laittanut partateriä karkkien sisään!

Vierailija
20/64 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan suoraan sanoin että HALUAN KOKO VIRPOMISEN LOPPUVAN. Mikä siinä oli kyvyttömyyttä sanoa suoraan?

Ap

Sanot niille lapsille sen. Täällä tuollaisten mielenterveyspotilaiden huudolla ei ole mitään merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi