Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin, että en koskaan haluaisi lapsia.. Sitten

Vierailija
20.03.2018 |

Täytin 32 ja olen alkanut todella haluamaan lapsen. Olen alkanut nähdä unia, jossa pidän omaa lastani sylissä ja tunnen siitä ihan uudenlaista täyttymyksen tunnetta. Tunnen paniikkia ajatuksesta, etten saisi lasta ja että katuisin lopun elämääni lapsettomuutta. Kello tikittää.

Elämäni ei vain tunnu antavan myöten lasten hankinnalle. Olen vastikään aloittanut työn, josta pidän ja josta en ehti viitsisi tiputtautua äitiyslomalle. Mies ei halua lapsia. Asunto on ostettu, eikä sitä todellakaan ole valittu lapsi mielessä pitäen. Esteitä on liikaa. Ehkä mä hautaan haaveeni.

Kohtalotovereita?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin. Olin 32, kun vauvakuume rysähti päälle. Aiemmin en edes halunnut lapsia, vaikka mies oli niitä mankunut jo jonkin aikaa. Haaveilin saavani lapsen ennen kuin täytän 34. Toisin kävi, muutama vuosi enemmän ehti kulua ja pelättiin jo jäävämme lapsettomiksi. Mutta niin ei onneksi käynyt ja meillä on nyt kaksi ihanaa lasta.

Vierailija
2/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin ja siinä hetkellisessä mielenhäiriössä pyöräytin yhden lapsen. Tulin takaisin järkiini ja kaduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut asiasta miehellesi?

Vierailija
4/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä lasta, vaan nauttia vapaudesta. Se on ihanaa.

Vierailija
5/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttavapiirissä sekä lapsiperheitä että lapsettomia pariskuntia, eikä kyllä kenenkään elämää voisi kuvailla sanalla "vapaa". Tietysti voi olla, että sinulla ja minulla on hieman erilaiset tavat määrittää tämä asia, mutta kaikilla työssäkäyvillä työ sanelee aika pitkälti elämän kulun. Se, miten urasuuntautunut ihminen on kyseessä tai miten vaativaa työ on, määrittää sitten lisää. TOtta kai terveys- ja perheasiat vaikuttavat paljon.

Vierailija
6/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttavapiirissä sekä lapsiperheitä että lapsettomia pariskuntia, eikä kyllä kenenkään elämää voisi kuvailla sanalla "vapaa". Tietysti voi olla, että sinulla ja minulla on hieman erilaiset tavat määrittää tämä asia, mutta kaikilla työssäkäyvillä työ sanelee aika pitkälti elämän kulun. Se, miten urasuuntautunut ihminen on kyseessä tai miten vaativaa työ on, määrittää sitten lisää. TOtta kai terveys- ja perheasiat vaikuttavat paljon.

Lapsettomilla on kuitenkin noin puolet päivästä vapaa-aikaa. Perheellisillä se on korkeintaan "oma pieni hetki päivästä".

Vierailija
7/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sinä itse voit ratkaista mitä teet.

Voihan lapsen tehdä yksinkin, jos sisua ja rahaa riittää.

Vierailija
8/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomilla on kuitenkin noin puolet päivästä vapaa-aikaa. Perheellisillä se on korkeintaan "oma pieni hetki päivästä".

Se, miten paljon vapaa-aikaa on, riippuu aika paljon siitä, mitä muita asioita elämässä on. Voi olla esim. lemmikkejä, jotka sitovat todella paljon. Ja kaikkein tärkein on se oma kokemus asiasta: vaikka ihmisellä olisikin näennäisesti paljon vapaa-aikaa, hän voi silti kokea elämänsä todella ruuhkaiseksi. Ihan samalla tavalla ihminen, jolla on todella paljon asioita elämässään, voi kokea elämänsä tahdin juuri sopivaksi ja esim. ne lyhyet vapaahetket todella mielekkäiksi. Myös liika "vapaus" voi tuntua taakalta – täältäkin voi usein lukea, miten ihminen, jolla ei työn lisäksi ole oikeastaan muita velvollisuuksia, kokee vapaa-aikansa yksinäiseksi ja esim. pääsiäisen pitkät pyhät jo etukäteen ahdistaviksi. Siksi ei kannata yrittää kertoa toisille, mikä näistä pitäisi tuntua hyvältä.

Vierailija
9/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vanha olet?

Edessä on yksinäinen vanhuus.

Vierailija
10/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit lohduttautua sillä että lapsen kanssa olo on pääsääntöisesti enemmän sitä loputonta työleiriä ja päänhajoamista väsymykseen tylsyyteen ja oman ajan puutteeseen kuin täyttymystä.

Vierailija
11/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voit lohduttautua sillä että lapsen kanssa olo on pääsääntöisesti enemmän sitä loputonta työleiriä ja päänhajoamista väsymykseen tylsyyteen ja oman ajan puutteeseen kuin täyttymystä.

Ikävää, että olet kokenut asian noin. Montako lasta sinulle on?

Vierailija
12/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vanha olet?

Mihin muut ihmiset häviävät?

Vierailija
13/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-aika ei todellakaan tee onnelliseksi, vai luuletko että työttömät hymyilevät 24/7 ? itsensä toteuttaminen ja tekeminen vie ajan pois turhalta pohtimiselta ja pystyy vaan keskittymään olennaiseen..

lapsi myös jatkaa sinun kautta elämää sen jälkeen kun olet poismennyt.

Myös mitä teet sitten 60+ tai 70+ iässä kun sulla ei ole kuin miehesi (jos ei ole vaihtanut nuorempaan) ? lapset tuo sisältöä ja iloa

Vierailija
14/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko, ap? Sinulle on tässä ketjussa kerrottu totuus. Yksi kertoo siitä, että katuu lapsia. Toinen kertoo, ettei vapaa-aikaa ole. Ja niin edelleen. Lapsia ei yksinkertaisesti kannata hankkia. Mutta jos haluat tehdä virheen, hanki vain.

Vierailija
15/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko, ap? Sinulle on tässä ketjussa kerrottu totuus. Yksi kertoo siitä, että katuu lapsia. Toinen kertoo, ettei vapaa-aikaa ole. Ja niin edelleen. Lapsia ei yksinkertaisesti kannata hankkia. Mutta jos haluat tehdä virheen, hanki vain.

Niin, ainakin sen voi huomata, että toisilla on halu kertoa toisille ihmisille, mitä näiden kannattaisi tehdä tai jättää tekemättä. Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että "totuus" on se asia, joka kuvaa parhaiten subjektiivista kokemusta, tai että kannattaa uskoa aina nimettömiä kirjoittelijoita netissä?

Vierailija
16/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vanha olet?

Mihin muut ihmiset häviävät?

Kuolevat yksi toisensa jälkeen.

Vierailija
17/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis järkyttävää puhetta ihmisiltä.. En mä ainakaan tarvitse mitään vapaa-aikaa omista lapsistani. Itse olen kovasti lapseni halunnut ja myös haluan viettää aikaa heidän kanssaan. Toki joskus on kiva piipahtaa vaikka lenkillä itsekseen, mutta mitään pidempiä lapsettomia aikoja meillä ei ole. Parempi varmaan antaa niiden lastentekohaaveiden olla, mikäli kokee sen maagisen oman ajan niin tärkeäksi.

Vierailija
18/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin 13veenä että ei ikinä lapsia. Täytin 25,tuli vauvakuume, tulin raskaaksi ja nyt synnytyksen kynnyksellä en halua enää koko lasta. Onneksi mies on kuitenkin innoissaan...

Vierailija
19/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ainakin sen voi huomata, että toisilla on halu kertoa toisille ihmisille, mitä näiden kannattaisi tehdä tai jättää tekemättä. Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että "totuus" on se asia, joka kuvaa parhaiten subjektiivista kokemusta, tai että kannattaa uskoa aina nimettömiä kirjoittelijoita netissä?

Kyllä täällä on niin kattava otanta todistuksia sen puolesta, että lapsettomuus on paras ratkaisu, ettei muuta kannata miettiä. Ei perusteluihin voi sanoa vastaan. Lapseton elämä on paras.

Vierailija
20/25 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 muista että sinä itse olet vastuussa omista päätöksistäsi ja se ei ole sen lapsen vika että nyt syntyy tähän maailmaan. Joten älä kosta sille lapselle että menit hänet tekemään. Äläkä vaan ikinä kerro sille lapselle ettet häntä oikeasti ikinä edes halunnut. Äideillä ja isillä on suuri vastuu omista lapsistaan ja heidän hyvinvoinnistaan. Älä pilaa lapsesi elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi