Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoimessa suhteessa - mistä seuraa?

Vierailija
20.03.2018 |

Tiedän että teitä on täällä muitakin. Eli te, jotka olette avoimessa parisuhteessa, mistä löydätte itsellenne seuraa? Joko samassa tilanteessa olevaa, tai sellaista jolle asia on ok.

Tinderissä ainakin "avoin suhde" -status on STOP-merkki, eikä ketään kiiinnosta. Netin seuranhakufoorumeilla on hiljaista (olenko väärillä foorumeilla), ja ravintelissa hyvin harva jututtamani on valmis pitämään hauskaa avoimessa suhteessa olevan kanssa.

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä avioliitto ajautui niin pahaan umpikujaa, että en olisi siinä enää jaksanut jatkaa. Pari vuotta esikoisen syntymän jälkeen en tuntenut enää minkäänlaista vetoa puolisoani kohtaan. Meillä ei käytännössä ollut enää mittään yhteistä. Mies halusi viettää viikonloput mökillä ja minä kaupungissa. Makuuhuoneessa kerrat harvenivat ihan minun haluttomuuden takia, eikä se miestäkään haluttoman naisen kanssa enää kiinnostanut. Ehdotin jo eroa ja kun kummallakaan ei mitään uutta suhdetta tuossa vaiheessa ollut, niin päätimme jatkaa asumista saman katon alla. Mies vain siirtyi nukkumaan ylimääräiseen huoneeseen. Isot velat asunnosta ja mökistä olivat pääsyy tähän järjestelyyn. Avioerossa olisi talousilanne molemmilla heikentynyt huomattavasti. Tutustuin sitten työn kautta mieheen, jonka kanssa kävimme teatterissa ja lounaalla. Pystyin hänen kanssaan juttelemaan miltei kaikesta itseäni kiinnostavista asioista. Hän oli miestäni vanhempi ja eronnut lapsettomasta liitosta ja sanoi, ettei enää ikinä mene naimisiin. Vietin sitten öitä hänen luonaan ja kotona otin eron uudelleen puheeksi. Päätettiin jatkaa samalla tavalla, mutta teimme tarkat säännöt jatkoa varten. Tämä nyt ei varmaan ole mikään avoin suhde, kun sitä alkuperäistä suhdetta ei oikeastaan enää ole.

Vierailija
102/129 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei tunnu "hyväksyvän" tälläistä suhdemuotoa. Mitä se muiden takamusta kutittaa millainen sopimus toisilla on suhteestaan? Me ollaan miehen kanssa oltu teinistä asti yhdessä ja kaivataan elämään seksinkin osalta vaihtelua ja jännitystä.

No onpa kumma jos moista paneskelua ei hyväksytä. Ihan yököttää ajatus että mies melaansa uittaisi vieraissa naisissa. Kukin tietysti tallaa ja panee tavallaan.

Yleensä tätä asiaa katsoo kieroo ne jotka pelkään sen oman suhteen puolesta. Miltä tuntuu mennä nukkumaan iltaisin, kun tuo riski on olemassa teidänkin suhteessa? Avoimissa suhteissa se tapahtuu avoimesti teidän suhteessa se aiheuttaa epävarmuutta.

Eipä ole tilasto tai tutkimusfaktaa moisesta, mutta parisuhteessa jossa molemmat on sitoutuneet yhteiseen elämään, arjen jakamiseen, läheisyyteen ja tulevaisuuteen kaikki nojaa kumppanin kunnioituksessa sekä luottamuksessa. Molemmat ovat toisensa kalliot johon on hyvä nojata. Epävarmuuttaa aiheuttaa ainoastaan avoin häröily, jossa ei tiedä minkä panon jälkeen miestä ei enää "kotia" kuulukkaan.

Me olemme avoimessa parisuhteessa jossa molemmat on sitoutuneet yhteiseen elämään, arjen jakamiseen, läheisyyteen ja tulevaisuuteen kaikki nojaa kumppanin kunnioituksessa sekä luottamuksessa. Molemmat ovat toisensa kalliot johon on hyvä nojata. Kumpikaan meistä ei häiröile ties minkä panon kanssa. Minulla on miehen lisäksi ihan vakituinen tyttöystävä ja miehellä ollut sama nainen jo lähes 12-vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yököttää ajatus että mies melaansa uittaisi vieraissa naisissa.

Yököttäisi vaikka et olisi kiinnostunut siitä miehesi melasta millään lailla?

Tuo on jo pahemman luokan itsekyyttä.

AP

Vierailija
104/129 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei varmaan ole mikään avoin suhde, kun sitä alkuperäistä suhdetta ei oikeastaan enää ole.

Hyvä pointti. Meilläkään ei taida enää olla avointa suhdetta, vaan ollaan kämppiksiä joilla on yhteinen talous, lapset ja kasvatussuunnitelma.

Seksielämä on sitten kummallakin eri.

AP

Vierailija
105/129 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että aika moni ajattelee jotain (lue jotakuta todellista tai ei todellista) runkatessaan. Onko se pettämistä?

Vierailija
106/129 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oletan Tinderissä, jos miehellä lukee "avoimessa suhteessa", että suhde on silloin avoin vain miehen osalta. Vaimo ei luultavasti edes tiedä olevansa avoimessa suhteessa. Ja näin se usein on. Ei kiinnosta petturimiehet, vaikka vakituinen seksiseura kiinnostaisikin.

Jaa tiedä häntä. Meillä ajatus avoimesta suhteesta tuli vaimolta, kun jäi kiinni toisesta miehestä.

Eipä ole ollut keskinäistä fyysistä läheisyyttä sen jälkeen. Minulla ei kenenkään kanssa, vaikka mahdollisuus (lupa) olisikin, mutta niinkuin tässä ketjussa on todistettu avoimessa suhteessa oleva mies on pervo sika joka pitää kiertää kaukaa. 

Eroon tämäk ennenpitkään johtaa, mutta kaiken selvittämiseen menee aikaa. 

Vierailija
107/129 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderiä selanneena, avoimessa suhteessa olevat ovat lähestulkoon poikkeuksetta joko meikittömiä/kohtalaisen epäviehättäviä lihavia tai feministejä/äärivasemmistolaisia/polyja/sonninrengastettuja. Meikittömyys on yhdentekevää, mutta nuo muut ovat yhdessä sen avoimen suhteen kanssa stop-merkki. Olenkohan yhden vai kaksi normaalipainoista tavista nähnyt siellä avoimessa suhteessa, loput ovat aiemmin mainittujen yhdistelmiä.

Vierailija
108/129 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä avarit ja polyt yms voisivat lähestyä tinderissä toisiaan. Ei ollut ihan yksi kerta kun joku mies, jolle olin antanut tykkäyksen, ehdotti kimppakivaa hänen ja vaimonsa kanssa. Ja nämä miehet eivät todellakaan olleet mitään alfoja.

Vierailija
109/129 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oletan Tinderissä, jos miehellä lukee "avoimessa suhteessa", että suhde on silloin avoin vain miehen osalta. Vaimo ei luultavasti edes tiedä olevansa avoimessa suhteessa. Ja näin se usein on. Ei kiinnosta petturimiehet, vaikka vakituinen seksiseura kiinnostaisikin.

Millä kompetenssilla oletat tuollaista? Miellä minä olin se joka ei tiennyt vaimon olevan avoimessa suhteessa ennenkuin tuli erään riidan aikana vahingossa ilmi. Tilanne saatiin vakautettu toistaiseksi molemmin puolisella avoimella suhteella (kunnes saadaan talous järjesteltyä ynnä muuta sekavaa, ero ei olisi ihan läpihuutojuttu meidän tilanteessa) keskinäistä intiimiä kanssakäymistä ei ole.

Tilanteessa on vaan yksi ongelma. Valtaosalla naisista tuntuu olevan samankaltainen mielipide sinun kanssasi. Poistuvat kiireen vilkaan takavasemmalle, jos edes vihjaa avoimesta suhteesta.

Vaimolla tilanne on päinvastoin; tieto avoimesta suhteesta vetää miehiä puoleensa jonoksi asti millä tahansa seuranhakupalstalla.

Niinpä tämä tilanne ei ole seksielämän osalta lähellekkään minua tyydyttävä eikä tasavertainen. Väkisinkin on tullut mieleen ostopalvelujen käyttö, mutta sittenhän minä olisin palstan mielestä vielä isompi sika.

Vierailija
110/129 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä avarit ja polyt yms voisivat lähestyä tinderissä toisiaan. Ei ollut ihan yksi kerta kun joku mies, jolle olin antanut tykkäyksen, ehdotti kimppakivaa hänen ja vaimonsa kanssa. Ja nämä miehet eivät todellakaan olleet mitään alfoja.

Vaikea lähestyä, jos ei ole mitä lähestyä. Olin puplisen vuotta Tinderissä, niin että profiilissa oli maininta avoimesta suhteesta. Koko tänä aikana näin yhden naisen, joka haki miesseuraa avoimeen suhteeseen.

Yhteenkään tykkäykseen ei tullut vastausta, ei edes tuolta edellä mainitulta; mikä nyt ei ole mikään ihme hän lukee varmaan vieläkin maaliskuussa julkaistuun profiiliinsa tulleita vastauksia.

Vierailija
111/129 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden vastaavien palstat, ymmärrän hyvin ettei seuraa meinaa löytyä. 

Vierailija
112/129 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sellainen lyhytaikainen kokeilu pikkulapsiaikana ja tinderistähän minä löysin seuraa naisena. Avoin suhde oli minun ehdotukseni kun miehellä oli jatkuvasti niin pinna kireällä ja keskittyi enimmäkseen työhönsä. Olisin oikeasti halunnut erota kyllä, mutta mies oli siihen aikaan kyllä niin vaikea ihminen, että olisi ollut melkein mahdotonta ja liian vahingollista, sekoili ja riehui paljon. Aloin kypsyä siihen yksinhuoltajan rooliin ja miehen riehumiseen aina kun oltiin vähänkin kahden ja kaivata sitten jotain muuta. Toki omankin miehen kanssa olisi kelvannut. Tapailin vajaat kaksi vuotta kahta eri miestä, olin välillä viikonloppuja ja tehtiin kaikkea sitä mitä tein ennen mieheni kanssa. Muuten en seuraa etsinyt sitten noiden sinkkumiesten lisäksi. Tuli niidenkin kanssa sitten hankaluuksia, toisen kanssa lopetettiin tapailu asiallisesti ja toisen kanssa "ero" oli ikävä kun tunteet olivat suurempia. Monesti silloin mietin, että olisikohan kuitenkin pitänyt "vaihtaa" miestä... Mies avoimen suhteen aikana kävi muutaman kerran treffeillä yhden naisen kanssa myös koska minä kuvittelin sen olevan hyvä ajatus. Oli aika vastahakoinen kyllä ja oli kyllä todella typerä minun sitä siinä rohkaista. Kuvittelin, että avoin suhde toimisi siten jotenkin paremmin. Epävakaa takertujahan se nainen oli ja yritti ilmeisesti hankkiutua raskaaksikin, yhä edelleen tavoittelee miestä (ja kai myös lapsiamme, joita ei ole tavannut). Tämä asia pidettiin kyllä lapsilta salassa toki ja koko touhu on lakaistu jonnekin maton alle enkä itse ainakaan näitä elämäni suurimpia virheitä muistele. Mies taitaa olla samoilla linjoilla. Lyhyesti tämä kyllä herätteli meidät vetämään yhtä köyttä, puhumaan ja palauttamaan elämämme raiteilleen. Lähinnä ihmettelen, että on jotain noin epäloogista ja sekoa tullut tehtyä, aika solmussa on ollut koko elämä. Miettii, että MIKSI ihminen ei eroa vaan ryhtyy noin sekoilemaan, mutta kun en vain kuitenkaan tahtonut erota lopullisesti. Mutta olishan joku asumusero tai tauko suhteesta ollut sekin vaihtoehto tuoksi ajaksi. Käytännössähän meillä kyllä oli tauko suhteessamme vaikka ystäviä edelleen oltiin. Nyt kun olemme oikeasti yhdessä pariskunta en jaksaisi kyllä pyörittää mitään muita suhteita siinä sivussa edes harvakseltaan. On kuitenkin sen verran vaikeaa/mahdotonta pitää kaikki tyytyväisinä ja löytää se tasapaino ketään loukkaamatta.

Vierailija
113/129 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sekaantuisi avoimessa suhteessa olevaan mieheen. Ei siksi, että pitäisin sitä jotenkin moraalittomana, vaan siksi että minä haluan olla avoimella mielellä kevyemmissäkin jutuissa. Tapaillaan rennosti ja katsotaan miltä tuntuu. Ehkä meistä tulee kaverit, ehkä meistä tulee fuckbuddyt, ehkä me ihastutaan ja rakastutaan ja tehdään neljä lasta. Avoimessa suhteessa olevan kanssa se viimeinen optio on kokonaan poissa pöydältä. Toiseksi, minun olisi jotenkin helpompi hyväksyä ajatus, ettei joku halua elämäntilanteen takia sitoutua keneenkään. Mutta se, että annetaan se sitoutuminen ja kunnioitus ja kumppanuus jollekin muulle ja käytetään minua pelkkänä seksileluna, se on nöyryyttävä ajatus.

Vierailija
114/129 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderiä selanneena, avoimessa suhteessa olevat ovat lähestulkoon poikkeuksetta joko meikittömiä/kohtalaisen epäviehättäviä lihavia tai feministejä/äärivasemmistolaisia/polyja/sonninrengastettuja. Meikittömyys on yhdentekevää, mutta nuo muut ovat yhdessä sen avoimen suhteen kanssa stop-merkki. Olenkohan yhden vai kaksi normaalipainoista tavista nähnyt siellä avoimessa suhteessa, loput ovat aiemmin mainittujen yhdistelmiä.

Tämä! Juuri samaa olen havainnut ja lehtijutuissakin kun joku/jotkut ilmoittautuneet elävänsä avoimessa suhteessa ovat makuuni epäviehättäviä ulkoisesti. Hmmm 🤔

Vierailija
115/129 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Juuri samaa olen havainnut ja lehtijutuissakin kun joku/jotkut ilmoittautuneet elävänsä avoimessa suhteessa ovat makuuni epäviehättäviä ulkoisesti. Hmmm 🤔

Ei kaikilla lue sitä profiilissa julkisesti. Hörhöthän on usein kummallisen näköisiä, mutta ei kaikista päällepäin arvaa, että on vähän vastaavissa hörhötouhuissa mukana eivätkä anna siitä haastatteluja joka suuntaan. Sen huutelu, että on avoimessa suhteessa on aikalailla sosiaalinen itsemurha jos ihminen on normaalien ihmisten kanssa tekemisissä yleensä. Mulla ainakaan ei lukenut tinder-profiilissa, että olen avoimessa suhteessa, mutta otin sen kyllä melkein ensimmäisissä viesteissä esille keskusteluissa miesten kanssa. "Minkä tyylistä suhdetta etsit?". Perusnättinä ja hoikkana naisena nyt sai tuhansia tykkäyksiä ensimmäisenä päivänä muutenkin, mistä sitten lähteä miettimään kenen kanssa mielenkiinto ja toiveet voisivat mennä parhaiten yksiin. En pitänyt kauhean oleellisena laatia kaiken kattavaa profiilia koska joka tapauksessa katselin itse keille sieltä tykkäyslistalta vastailin eikä ketään tuntunut haittaavan. Ilmoituksella "avoin suhde" olisi tullut uskoakseni enemmän asiattomia juttuja kaikenmaailman feikkiprofiileilta/pervoilta ja psykoilta, joku hullu incel olisi ehkä tulkinnut sen siten, että jos minuun jossain paikkakunnalla törmää niin saa käydä käsiksi, olen avoin kaikelle...

Vierailija
116/129 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena sitä kokee itsensä vain seksileluksi tapailussa avoimessa suhteessa elävän miehen kanssa ja sitähän ei lähes kukaan nainen halua. Lisäksi naisesta ei ole mukava ajatus, että seksiakteja puidaan miehelle tärkeimmän naisen kanssa. Ei kiitos todellakaan!

Tästä syystä pettäminenkin on parempi vaihtoehto, koska tällöin mies haluaa mahdollisesti muutakin eikä vie kotiin salasuhteen välisiä asioita.

Lisäksi naisille on niin hyvin tarjontaa ettei tarvitse tapailla avoimessa suhteessa eläviä kun on sinkkujakin pilvin pimein, josta valita.

Miehet taas ovat valmiita mihin vain, oli nainen avoimessa suhteessa tai ei. Pääasia, että pääsee panemaan uutta kohdetta.

Vierailija
117/129 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa löytyy:

Finswingers

Xperienceunited

Alastonsuomi

Vierailija
118/129 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraa löytyy:

Finswingers

Xperienceunited

Alastonsuomi

Naiselle kyllä. Parinvaihtoon ehkä. Pelkästään miehelle epäillä sopii, kilpailu on kova.

Vilkaisin seutukunnan tarjonnan XU:sta 100 km säteellä. Seuraa hakevia miehiä 92 ja naisia 8. Siinä saa panna parastaan monessakin mielessä ennen kuin edes saa ketään vastaamaan. 

Vierailija
119/129 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos avoimen suhteen syy on se, että pariskunta on päättänyt elää yhdessä elintason ja lasten takia.

Eli tarjotaan lapsille ja itselle mukava elintaso, sekä turvallinen kasvuympäristö, mutta silloin tällöin kumpikin voi tilaisuuden tullen pitää hauskaa tapaamansa ihmisen kanssa ilman suurempia sitoumuksia?

Meillä ei siis ole enää minkäänlaista parisuhdetta olemassa, ainoastaan yhteinen sopimus siitä, että pyrimme tarjoamaan lapsille hyvän kodin ja hyvät oltavat, kunnes aika on kypsä siihen, että voimme lähteä eri teille.

Homma toimii taloudellisesti ja kasvatuksellisesti hyvin, joten pelkkien seksuaalisten tarpeiden takia emme ala perhettämme hajottamaan.

AP

Hyvä, AP! Juuri näin! Lasten hyvinvointi etusijalle! Vanhemmat voivat sitten järjestää seksielämänsä parhaaksi katsomallaan tavalla, ja jos se tapahtuu yhteisymmärryksessä, eivät lapsetkaan siitä kärsi.

Ei pidä paikkaansa. Suurin toiveeni on että vanhempani olisivat aikanaan eronneet, eivätkä kasvattaneet meitä tunnekylmässä muka-suhteessaan. Omaa materiaalista ahneutta tuo on, ei millään tapaa lasten etu.

Vierailija
120/129 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut siinä uskossa, että avoimen suhteen idea on se, että SAA harrastaa seksiä muidenkin kanssa, JOS sellainen tilanne tulee eteen, eikä niin, että etsitään väkipakolla seksiseuraa deittipalveluista yms. paikoista.

Entä jos avoimeen suhteeseen ollaan päädytty sen takia, että toinen puolisoista ei yksinkertaisesti halua tai pysty harrastamaan seksiä ja on tästä syystä antanut puolisolleen luvan etsiä muuta seksi seuraa.

Pitäisikö tässä tilanteessa toisen vain odotella, josko jostakin tupsahtaisi ilman sen enempää etsimättä joku joka haluaa seksiä. 

MIkäli tämä seksin puutteessa oleva on "muodollisesti" pätevä nainen; tuo seksikumppani voi tietysti tuollakin tavoin löytyä. 

MIkäli puutteessa riutuva on joku perusinsinööri mies, niin kyllä sen kumppanin löytymiseen joutuu aikamoisen työn tekemään ja haku päällä olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä