Avoimessa suhteessa - mistä seuraa?
Tiedän että teitä on täällä muitakin. Eli te, jotka olette avoimessa parisuhteessa, mistä löydätte itsellenne seuraa? Joko samassa tilanteessa olevaa, tai sellaista jolle asia on ok.
Tinderissä ainakin "avoin suhde" -status on STOP-merkki, eikä ketään kiiinnosta. Netin seuranhakufoorumeilla on hiljaista (olenko väärillä foorumeilla), ja ravintelissa hyvin harva jututtamani on valmis pitämään hauskaa avoimessa suhteessa olevan kanssa.
Kommentit (129)
Avoin suhde ei ole oikea tie parisuhteen ongelmien korjaamiseen. Se toimii silloin kun parisuhteen kumpikin osapuoli on tyytyväinen suhteeseen. Parhaimmillaan suhteen ulkopuolinen seikkailu tuo lisää kipinää suhteeseen ja liimaa vain tiukemmin toiseen kiinni. Miettikää sitä että annatte toisen mennä ja kokeilla, mutta olet itse se jonka luokse hän kantaa kaikki tunteet entistä suurempina.
Vierailija kirjoitti:
"Avoin suhde" taitaa vaan olla itsepetosta ja helpompi sietää omantunnon osalta, kuin aidosti rehellinen pettäminen
No nyt on logiikka. Eli avoimuus ja rehellisyys on itsepetosta, kun taas pettäminen...
"Aidosti rehellinen pettäminen" 🤣🤣🤣
Tottakai on helpompi omantunnon osalta kestää, jos ei valehtele ja huijaa vs. jos tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai raskautuu. Saa sukupuolitaudin, joka leviää aivoihin? (Esim.kuppa)
Meillä on sääntö nro.1 huolehdi ehkäisystä. Jos kuitenkin sattuis niin että ehkäisy pettää ja lapsi saa alkunsa niin en usko, että suhde sitä kestäisi. Rakastumisen ja sukupuolitaudit vielä menis jos asiasta puhutaan avoimesti, eikä salailla ja jos rakastumisen tunne on ohimenevää. Muussa tapauksessa ero.
Moni ei tunnu "hyväksyvän" tälläistä suhdemuotoa. Mitä se muiden takamusta kutittaa millainen sopimus toisilla on suhteestaan? Me ollaan miehen kanssa oltu teinistä asti yhdessä ja kaivataan elämään seksinkin osalta vaihtelua ja jännitystä.
Sinäkö tämän kirjoitit: Pakko rehellisesti myöntää, että kyllä tässä joutuu epärehellisesti etenemään ja pitämään suhteen statuksen salassa. Mutta siitä olen rehellinen, että kyseessä on vain harmiton ajanviete etten hae parisuhdetta.
Kyllähän se aika monen takamusta kutittaa tuollainen valehtelu, entä jos pelleilisitte ihan keskenänne te avosuhteilijat niin ei tarvitse huijata sinkkuja.
En kirjoittanut tuota kommenttia. Itse kerron aina olevani avoimessa suhteessa ja jos vastapuoli on varattu ja minua vikittelee luvatta niin se on totaalinen turn off.
missä menee se raja, että on " avoimessa suhteessa" ja että vain paneskelee kenen kanssa huvittaa ilman sitoumusta? mikä se suhde avoimessa suhteessa tarkaalleen oikein on?????
No mitä muuta parisuhde sulle tarkoittaa kun seksiä? Käsittääkseni useimmille ihmisille ainakin rakkauden tunteita, käytännön elämän jakamista jne.
Vierailija kirjoitti:
Itse en sekaantuisi avoimessa suhteessa olevaan mieheen. Ei siksi, että pitäisin sitä jotenkin moraalittomana, vaan siksi että minä haluan olla avoimella mielellä kevyemmissäkin jutuissa. Tapaillaan rennosti ja katsotaan miltä tuntuu. Ehkä meistä tulee kaverit, ehkä meistä tulee fuckbuddyt, ehkä me ihastutaan ja rakastutaan ja tehdään neljä lasta. Avoimessa suhteessa olevan kanssa se viimeinen optio on kokonaan poissa pöydältä. Toiseksi, minun olisi jotenkin helpompi hyväksyä ajatus, ettei joku halua elämäntilanteen takia sitoutua keneenkään. Mutta se, että annetaan se sitoutuminen ja kunnioitus ja kumppanuus jollekin muulle ja käytetään minua pelkkänä seksileluna, se on nöyryyttävä ajatus.
Juuri tämä! Minulle kevytkin tapailu on ok, mutta haluan pitää siinäkin kaikki ovet auki. Ja usein pelkkänä seksinä alkanut suhde onkin minulla syventynyt parisuhteeksi.
Ja jos olisikin ihan pelkkää seksiä, niin se olisi parempi tilanne että toinen ei vaan pysty tai halua vakavampaa kenenkään kanssa, kuin se että mies antaa kaiken kiintymyksen, rakkauden ja sitoutumisen jollekin toiselle ja minä olen pelkkä reikä. Nope.
No niin, nyt kun asiaa ymmärtämättömät ovat saaneet taivastella ja moralisoida (toivottavasti tarpeeksi), niin voidaan varmaan palata alkuperäiseen kysymykseen:
Mistä avoimessa parisuhteessa elävä löytää itselleen seuraa, joka on joko samassa tilanteessa tai jolle asia on ok? Onko avoimessa suhteessa eläville jotain omaa treffisovellusta tai -foorumia?
Googlaa xperienceunited.
On ihan toimiva foorumi.
Itse löysin hyvän avoimessa suhteessa olevan rakastajan (miehen) Tinderistä ja tapailimme kauan. Kun hän erosi ja aloitti uuden suljetun suhteen, piti lopettaa. Suoraselkäisin tyyppi, jonka olen ikinä tavannut ja varmaan siksi juttu toimikin.
Itse olen nyt avoimessa suhteessa ja mieluusti kuulisin, mistä parhaiten löytää fiksuja ihmisiä, jotka osaa kunnioittaa suhteissa ihan kaikkia osapuolia ja myös itseään.
Tuossahan on vielä ihan kohtalainen suhdeluku. Tsekkasin juuri mielenkiinnosta aiheeseen seksitreffien tarjonnan. Sivustolta oli putsattu pois selvät maksullista tarjoavat thaikut ja muut ulkomaan ihmeet.
Nyt siellä on sitten mistä valita - naisilla. Pikainen otos oli kolme (3) naista sataa (100) miestä kohden.
Tuossakin naisten joukossa noin puolet vaikutti siltä että ilman kukkaron nyörien raottamista miehen on turha vaivautua.