Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva -palsta antiikin Roomassa, mistä palstalaiset keskustelisitte?

Vierailija
20.03.2018 |

Mknä ainakin kehuisin miten keisari Nero oli aikoinaan niin seksikäs ja kuuma, paheksuisin kristittyjä sekä voivottelisin Vesuviuksrn purkausta.

Kommentit (257)

Vierailija
161/257 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!!!

Tänne on tulossa ensi kuussa akveduktiremontti!

Vierailija
162/257 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan maistanut vielä mäitä uusia superfood ruokia, en tiennyt että sitruunoita, omenoita ja mansikoita voi syödä. Olen pitänyt niitä aina koristeina tai rikkakasveina. Tämä on jotain aivan uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/257 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas Apulia!

Aion jättää Odysseuksen. Odysseus tuli martiuksena kotiin, oli tällä kertaa peräti 10 vuotta harharetkillään. Minä jo silloin sanoin, kun lähti niiden Duudsoniuksen poikien mukaan, että tästä ei hyvä seuraa. Eikä seurannutkaan. Mutta oli kyllä melkoinen selitys tällä kertaa, en tiedä itkeä vai nauraa. Olivat reissullaan sokaisseet yksisilmäisen kykloopin (olen aina luullut, että niillä on kolme silmää) ja tavanneet noidan, joka muutti laivan miehistön sioiksi. No, siihen olisi kyllä riittänyt ne 500 amforaa viiniäkin, jotka ottivat lähtiessään mukaansa. Sitten Odysseus oli pitänyt sitoa mastoon ja miehistön työntää korviin vahaa, ettei ne menisi jonnekin horosaarelle kuuntelemaan laulua. (Sen minä kyllä uskon.) Mutta pahin oli vielä edessä: kertoi käyneensä tapaamassa äitiään manalassa. Kyllä siltä ei napanuora katkea, aikuiselta mieheltä. Äidin luo piti vaan mennä, ei siitä anopista pääse eroon, vaikka luulin jo päässeeni. Sitten se tuli kotiin paskaisena kuin villisika (koira tunnisti hajusta) ja alkoi ampumaan Telemakhoksen kanssa niitä minun ihania miehiäni, kaikki, kautta Jupiterin, tappoivat.

Eikä ne nöyryytykset tähän lopu. Lähtiessään käski minun odotellessani kutoa toogan itselleen, MINUN! Sehän on orjien hommaa ja kyllä ne orjatytöt nauroikin, kun kudoin. Ei ne edessäpäin uskaltaneet sentään nauraa. Minä piruuttani purin sen toogan kangastekeleen aina yöllä. Otti niin tiukalle se orjan homma.

Kaiken tämän se paskiainen sai aikaan viekkaudellaan, kutsuivat viekkaaksi Odysseukseksi, enpä silloin filia-parka tajunnut, miten totta tämä on. Olihan minua näistä kreikkalaisista miehistä kyllä varoitettu, mutta niinpä vaan menin lankaan. Sanoi vievänsä minut Roomaan, urbs aeternaan. Ja minä olin siitä niin iloinen, että lähdin sen mukaan! Ja sekin oli paskapuhetta. Tämä onkin jokin saari, Ithaka. Minä jo ehdin ihmetellä, että miksi ne kehuu Roomaa niin suureksi kaupungiksi. En ihmettele enää. Kun ei tämä ole Rooma.

Niinpä, rakas Apulia, voinko tulla sinun luoksesi sinne Roomaan? En usko, että Odysseus enää tästä muuttuu. Roomaan se ei halua, kun joutuisi käymään kylpylässä joka päivä enkä usko, että se siihen suostuu. Ei se ennenkään ole peseytynyt kuin laivasta tippuessaan. Ja se, mitä kirjoitin sen isosta "vehkeestä", ei se ollutkaan niin iso kuin luulin. Se oli vaan kerrostunutta p*skaa, kun se kaiken maailman filiusten kanssa puuhasteli.

Telemakhos aikoo lähteä isänsä mukaan seuraavalle reissulle ja mikäli oireet pitävät paikkansa, siihen ei mene enää kauan. Odysseus on jo alkanut ostella viiniä ja laivoja, mitenkä se enää muuttuisi. Poika on jo aikuinen, menköön isänsä mukaan. Kaikki ihanat mieheni on tapettu. Voisin ostaa oman domuksen Roomasta ja edessäni olisi tabula rasa. Voin vain todeta, että Ovidius oli oikeassa: Verba dat omnis amor...

Tua

Penelope

PS. Kysyin muuten niistä Duudsoniuksen pojista, että miten niille kävi. Ei olisi pitänyt. Pari, kolme niistä oli jäänyt maihin jossain paikassa, missä ihmiset on punaisia ja päässä sulkia. Mitä isompi johtaja sitä enemmän sulkia. Taisi olla Odysseuksella normaalia pahempi delirium, kun tuommoisia päättömyyksiä puhuu. Joko ymmärrät, miksi olen epätoivoinen?

PPS. Tällä kertaa aion todellakin jättää Odysseuksen. Silloin Troijan sodan aikaan Telemakhos oli vielä pieni ja tarvitsi materia. Olihan ne Odysseuksen jutut sen sodan jälkeenkin sekavia, jostain tekemästään hevosesta puhui. Onko kukaan kuullut hullumpaa?

Vierailija
164/257 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka lähti syöminkeihin ystävättärensä luokse. Vihdoinkin voin viettää romanttisen hetken uuden orjattaremme kanssa:)

Vierailija
165/257 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

urbs aeterna kirjoitti:

Rakas Apulia!

Aion jättää Odysseuksen. Odysseus tuli martiuksena kotiin, oli tällä kertaa peräti 10 vuotta harharetkillään. Minä jo silloin sanoin, kun lähti niiden Duudsoniuksen poikien mukaan, että tästä ei hyvä seuraa. Eikä seurannutkaan. Mutta oli kyllä melkoinen selitys tällä kertaa, en tiedä itkeä vai nauraa. Olivat reissullaan sokaisseet yksisilmäisen kykloopin (olen aina luullut, että niillä on kolme silmää) ja tavanneet noidan, joka muutti laivan miehistön sioiksi. No, siihen olisi kyllä riittänyt ne 500 amforaa viiniäkin, jotka ottivat lähtiessään mukaansa. Sitten Odysseus oli pitänyt sitoa mastoon ja miehistön työntää korviin vahaa, ettei ne menisi jonnekin horosaarelle kuuntelemaan laulua. (Sen minä kyllä uskon.) Mutta pahin oli vielä edessä: kertoi käyneensä tapaamassa äitiään manalassa. Kyllä siltä ei napanuora katkea, aikuiselta mieheltä. Äidin luo piti vaan mennä, ei siitä anopista pääse eroon, vaikka luulin jo päässeeni. Sitten se tuli kotiin paskaisena kuin villisika (koira tunnisti hajusta) ja alkoi ampumaan Telemakhoksen kanssa niitä minun ihania miehiäni, kaikki, kautta Jupiterin, tappoivat.

Eikä ne nöyryytykset tähän lopu. Lähtiessään käski minun odotellessani kutoa toogan itselleen, MINUN! Sehän on orjien hommaa ja kyllä ne orjatytöt nauroikin, kun kudoin. Ei ne edessäpäin uskaltaneet sentään nauraa. Minä piruuttani purin sen toogan kangastekeleen aina yöllä. Otti niin tiukalle se orjan homma.

Kaiken tämän se paskiainen sai aikaan viekkaudellaan, kutsuivat viekkaaksi Odysseukseksi, enpä silloin filia-parka tajunnut, miten totta tämä on. Olihan minua näistä kreikkalaisista miehistä kyllä varoitettu, mutta niinpä vaan menin lankaan. Sanoi vievänsä minut Roomaan, urbs aeternaan. Ja minä olin siitä niin iloinen, että lähdin sen mukaan! Ja sekin oli paskapuhetta. Tämä onkin jokin saari, Ithaka. Minä jo ehdin ihmetellä, että miksi ne kehuu Roomaa niin suureksi kaupungiksi. En ihmettele enää. Kun ei tämä ole Rooma.

Niinpä, rakas Apulia, voinko tulla sinun luoksesi sinne Roomaan? En usko, että Odysseus enää tästä muuttuu. Roomaan se ei halua, kun joutuisi käymään kylpylässä joka päivä enkä usko, että se siihen suostuu. Ei se ennenkään ole peseytynyt kuin laivasta tippuessaan. Ja se, mitä kirjoitin sen isosta "vehkeestä", ei se ollutkaan niin iso kuin luulin. Se oli vaan kerrostunutta p*skaa, kun se kaiken maailman filiusten kanssa puuhasteli.

Telemakhos aikoo lähteä isänsä mukaan seuraavalle reissulle ja mikäli oireet pitävät paikkansa, siihen ei mene enää kauan. Odysseus on jo alkanut ostella viiniä ja laivoja, mitenkä se enää muuttuisi. Poika on jo aikuinen, menköön isänsä mukaan. Kaikki ihanat mieheni on tapettu. Voisin ostaa oman domuksen Roomasta ja edessäni olisi tabula rasa. Voin vain todeta, että Ovidius oli oikeassa: Verba dat omnis amor...

Tua

Penelope

PS. Kysyin muuten niistä Duudsoniuksen pojista, että miten niille kävi. Ei olisi pitänyt. Pari, kolme niistä oli jäänyt maihin jossain paikassa, missä ihmiset on punaisia ja päässä sulkia. Mitä isompi johtaja sitä enemmän sulkia. Taisi olla Odysseuksella normaalia pahempi delirium, kun tuommoisia päättömyyksiä puhuu. Joko ymmärrät, miksi olen epätoivoinen?

PPS. Tällä kertaa aion todellakin jättää Odysseuksen. Silloin Troijan sodan aikaan Telemakhos oli vielä pieni ja tarvitsi materia. Olihan ne Odysseuksen jutut sen sodan jälkeenkin sekavia, jostain tekemästään hevosesta puhui. Onko kukaan kuullut hullumpaa?

Miten joku voi sekoittaa antiikin Kreikan ja antiikin Rooman?

Vierailija
166/257 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salut täältä Galliasta sinne isoille Forumeille. Miten saa vaiennettua lahjattoman, mutta innokkaan, bardin?

PS. Emme aio antautua!

Vierailija
167/257 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salut täältä Galliasta sinne isoille Forumeille. Miten saa vaiennettua lahjattoman, mutta innokkaan, bardin?

PS. Emme aio antautua!

Salve! Hyvä Gallialais-serkkumme. Täällä Roomassa nuorukaiset ovat keppostelleet bardien kustannuksella ja kietoneet ne köysillä puiden oksille. Ovat myös kokeilleet uutta ja hauskaa tapaa kietoa köyden bardin kaulan ympärille, se kuulemma lopettaa laulamishalut välittömästi. Tervetuloa tutustumaan viihdyttäviin tapoihimme.

terv: Brutus Turisticus,  Rooman matkailunedistämisen neuvontatoimisto.

Vierailija
168/257 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme aika kaukana Rooman kaupungista, noin parin kuukauden jalkamatkan päässä. Ukko oli naapurin miesten kanssa lähes puoli kuukautta reissulla. Kun hän tuli kotiin, niin hän kertoi, että kaupungin keskustassa olisi ollut suuri tulipalo ja että se hullu keisari, Nero vai mikä Pöljä sen nimi on, oli mukamas vain seisonut palatsinsa parvekkeella ja soitellut luuttua ja naureskellut.

Vierailija
169/257 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä poikavauvalle nimeksi, Caius, Decimus vai Aurelianus? Isosisko on Augustina.

Vierailija
170/257 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

urbs aeterna kirjoitti:

Rakas Apulia!

Tua

Penelope

Miten joku voi sekoittaa antiikin Kreikan ja antiikin Rooman?

Siten, että roomalainen kulttuuri omi ja kopioi lähes kaiken kreikkalaiselta.

Vierailija
171/257 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epätoivoinen. Millä kaunistatte itseänne? Mieheni sanoo etten ole riittävän kaunis. Ehkä pitäisi jättää se, yks Claudius katselee mua sillä silmällä. Se on varakkaampikin.

Rukoilen joka päivä Venusta että kaunistuisin.

Vierailija
172/257 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kleopatra saapuu tänään kaupunkiin. Pidämme meillä vastaanoton, mitä meidän pitäisi tarjoilla?

Oletko jotain parempaa väkeä vai miten hän teille tulee vierailemaan? Cleopatra ei tapaa rahvasta ettei kukaan keihästä häntä.

Vierailija
173/257 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aikoo äänestää apostolosta ensi vaaleissa, mutta ärsyttää. Minusta Augustus on parempi. Paremman näköinenkin. Voisinpa itse äänestää.

Vaikka mistä minä tiedän mikä on hyvä. Miehet ovat niin paljon fiksumpia. Sanon sitä aina pojallenikin, että hän kyllä fiksu. Tytärtä kehun kauniiksi kaikille, että pääsee hyviin naimisiin.

Vierailija
174/257 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka synnyin tytöksi, olen onnekas. Minulle on avautunut 3 tulevaisuuden vaihtoehtoa. Pitää vain päättää, minkä näistä vaohtoehdoista valitsen.

- Avioliitto naapurin sikalanomistajan, paksun ja haisevan pojan kanssa

- Neitsyeksi ja papittareksi Vestan temppeliin, pitkä ja loistava uramahdollisuus

- Laitakaupungille avataan uusi bordelli. Sinne haetaan asiastaa innostuneita neitosia, joille annetaan kädestä pitäen käytännön opetusta

Mitä suosittelisitte?

Vierailija
175/257 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme aika kaukana Rooman kaupungista, noin parin kuukauden jalkamatkan päässä. Ukko oli naapurin miesten kanssa lähes puoli kuukautta reissulla. Kun hän tuli kotiin, niin hän kertoi, että kaupungin keskustassa olisi ollut suuri tulipalo ja että se hullu keisari, Nero vai mikä Pöljä sen nimi on, oli mukamas vain seisonut palatsinsa parvekkeella ja soitellut luuttua ja naureskellut.

Olin itse kutsuvieraana Neron huvilalla Antiumissa kun palo syttyi. Kun saatiin viesti tapahtuneesta, lähdettiin täältä porukalla liikkeelle. Mutta kun viimein päästiin perille, puoli kaupunki oli jo kauhuksi tulessa. Katsoin vierestä kun keisari laskeutui hevosensa seleästä, tarttui itse ämpäriin ja äyskäröi sillä vettä Tiberistä.

Vierailija
176/257 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni Gaius Pixius Puchius Paranoies kärsii harhaäänistä, auttaako kallon poraus vai kutsunko manaajan?

Vierailija
177/257 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallon poraus ehdottomasti. Suosittelen lääkäriä Gnaeus Marcius Surraus, on porannut kaikkien orjiemme kallot hyvällä menestyksellä. Ovat olleet kuuliaisia sen jälkeen.

Vierailija
178/257 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.

Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.

Kaikista pahinta hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.

Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.

Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.

Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.

Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.

Vierailija
179/257 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni Maximus purjehtii kotiin Palaestiniasta. Oletteko kuulleet että ovat pidättäneet jonkun hullun, joka väittää olevansa jumalan poika ja neitsyestä syntynyt? Kansankiihottaja? No siitä kaverista tuskin enää kuullaan. Kaikenlaisia hourupäitä.

Mikä ”Palaestinia”? Mikä paikka se edes on? Tuohan tapahtui Iudaeassa Hierosolyman kaupungissa.

Vierailija
180/257 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julius Caesarin äiti oli surkea luuseri eikä lainkaan kelvollinen äidiksi koska ei synnyttänyt alateitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi