Lastenjuhlien päällekkäisyys, mitä tekisitte?
Tyttäreni pitää kaverinsa kanssa yhteiset synttärit, jumppasalin tapainen paikka. Yhteensä 14 kutsuttua. Kun kutsut oli lähetetty vastasi eräs tuttu äiti, että valitettavasti hänen tyttärensä ei tule, koska aikoo samaan aikaan pitää uimajuhlat. He eivät olleet lähettäneet kutsuja, mutta halusi tietää meidän kutsutut, jotta voisi välttää tuplakutsuja... ok hyvä idea, kunnes...
5 lasta ilmoitti, ettei tule jumppajuhliin koska menevät uintijuhliin. 5! Ja ei tuplakutsuja? 14 kutsutusta 5 on aika paljon. Eli kolmasosa. Ja jos haluavat uida, ei se ole ongelma vaan se, että tuo tuttu äiti olisi voinu siirtää uimajuhlien ajankohtaa,sillä eivät olleet vielä kutsuja lähettäneet. Olen ärtynyt. Ja nyt tuo tuttu äiti viestittelee, voitaisko huomenna jutella ja keksiä ratkaisu. Tuskin tässä enää 3 päivässä mitään ratkaisuja keksitä. Tosi alhaista häneltä laittaa pieniä alakoululaisia valitsemaan juhlien/kaverien välillä.
Mitä tekisitte?
Kommentit (119)
Ymmärrän sinua hyvin, olisin itsekin raivona noin itsekkäästä ja välinpitämättömästä käytöksestä. Minä soittaisin tai laittaisin viestiä itse tuolle toiselle äidille, että eikös meidän tänään pitänyt selvitellä asiaa. Kysyisin ihan suoraan, miksi halusi järjestää omat juhlansa juuri samana päivänä, ja miksi kuitenkin vastoin lupaustaan kutsui samoja vieraita. Suoraan kysyttäessä saa yleensä parhaiten vastauksen, ei kannata alkaa kiertelemään tai sievistelemään kaveruuden takia. Siinäpä selviäisi, tekikö homman kiusallaan. Kertoisin myös, miten hänen temppunsa takia omat juhlani menivät pilalle ja että joudun perumaan juhlatilan. On ihan oikein, että tuo toinen äiti saa kuulla tekonsa seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin luxussynttärit koko rahalla niille harvoille jotka tulee, pizzalle, kakkubuffet, elokuviin, jne jne.
Samoin, Olen kyllä sen verran lapsellinen, että nauttisin, kun niitä lapsia harmittaisi, jotka peruikin tulonsa juhliin, kun toiset juhlat kuulosti paremmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä kolme tyttöä eivät voisi kaikki pitää yhteisiä juhlia, kun vissiin kaveripiirikin on päällekkäistä?
Olisivat varmaan voineet, jos oltaisiin tiedetty jotain tuon kolmannen suunnitelmista. Tässä vaiheessa on jo kutsut laitettu, järjestelyt tehty ja kolme päivää aikaa... Eli liian myöhäistä. En voinut mistään tietää, että mitään päällekkäisiä kutsuja oli tulossa. Tuo uimajuhlaäitihän nimenomaan kysyi vieraslistaa, jotta voisi välttää tuplakutsuja. Ja meille tuo päällekkäisyys selvisi vasta eilen, kun saimme "Kiitos-eitä" toisten juhlien takia.
Ap
Ja nyt tämän jälkeen tuntuu, että eivät voi. Enää tämän sähläyksen ja ilkeilyn (en nyt parempaakaan sanaa keksi) jälkeen eivät enää voi. Tuo uimakoulujuhlaperhe istui meillä illanvietossa vielä 2 viikkoa sitten... nyt tuntuu, että tuskin istuu enää. En vieläkään voi käsittää, miksi aikuisen ihminen tahallaan tekee tällaista. Tahallaan pilaa toisen jo suunnittelemat kutsut??? Eihän mekään toki omiamme samalle ajalle oltaisi laitettu, jos oltaisiin kutsu saatu muualle.
Ap
Jestas mitä draamaa! Paljon pahempaa kuin omalla 10 v tyttärelläni kavereineen.
Draamaa... toki, kunnes osuu omalle kohdalle.
Kaikki kuorossa mollaa äitiä ja näitä kahta tyttöä, kun niitä harmittaa, kun vieraat teki oharit parempien juhlien takia.
Sitten tekevät aloituksia, että harmittaa, kun kaverit ei tulleetkaan mun synttäreille/häihin/juhliin kun menivätkin jonkun muun tyypin kivempiin juhliin ja jäi sitten tarjottavat syömättä ja juhlat kuihtui.
Mutta lasten pitää ymmärtää, että kaverit voi perua synttäreille tulon, kun onkin tiedossa paremmat bileet
Muutatte suunnitelmia ja pidätte tulijoille sellaiset juhlat, että uimaan menevät katuvat valintaansa. Mitä siellä teillä onkin tarjolla. Hanki Robin paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin luxussynttärit koko rahalla niille harvoille jotka tulee, pizzalle, kakkubuffet, elokuviin, jne jne.
Samoin, Olen kyllä sen verran lapsellinen, että nauttisin, kun niitä lapsia harmittaisi, jotka peruikin tulonsa juhliin, kun toiset juhlat kuulosti paremmilta.
Tuo ei ole lapsellista vaan ihan älyttömän sairasta. Miten joku aikuinen voi edes ajatella noin kun kyse on lapsista?? Sulla täytyy olla olla jotain vikaa päässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä kolme tyttöä eivät voisi kaikki pitää yhteisiä juhlia, kun vissiin kaveripiirikin on päällekkäistä?
Olisivat varmaan voineet, jos oltaisiin tiedetty jotain tuon kolmannen suunnitelmista. Tässä vaiheessa on jo kutsut laitettu, järjestelyt tehty ja kolme päivää aikaa... Eli liian myöhäistä. En voinut mistään tietää, että mitään päällekkäisiä kutsuja oli tulossa. Tuo uimajuhlaäitihän nimenomaan kysyi vieraslistaa, jotta voisi välttää tuplakutsuja. Ja meille tuo päällekkäisyys selvisi vasta eilen, kun saimme "Kiitos-eitä" toisten juhlien takia.
Ap
Ja nyt tämän jälkeen tuntuu, että eivät voi. Enää tämän sähläyksen ja ilkeilyn (en nyt parempaakaan sanaa keksi) jälkeen eivät enää voi. Tuo uimakoulujuhlaperhe istui meillä illanvietossa vielä 2 viikkoa sitten... nyt tuntuu, että tuskin istuu enää. En vieläkään voi käsittää, miksi aikuisen ihminen tahallaan tekee tällaista. Tahallaan pilaa toisen jo suunnittelemat kutsut??? Eihän mekään toki omiamme samalle ajalle oltaisi laitettu, jos oltaisiin kutsu saatu muualle.
Ap
Mitäpä jos kuule kysyisit siltä ihmiseltä etkä meiltä! Tosin olet jo päättänyt et kyseessä on kiusanteko sinua (tai lastasi kohtaan) joten mitä enää oikeastaan ihmettelet? Kyseessä ei missään nimessä voi olla mitään järkevää, inhimillistä selitystä. Sua kaikki haluaa kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole lapsellista vaan ihan älyttömän sairasta. Miten joku aikuinen voi edes ajatella noin kun kyse on lapsista?? Sulla täytyy olla olla jotain vikaa päässä
Minä tekisin kuule aikuisenakin saman. Jos puolet kavereistani tekisi juhlistani oharit,kun jollakin toisella kaverilla onkin yllättäen samana päivänä makeemmat bileet. Järjestäisin niille jäljelle jääneille uskollisille kavereilleni huippujuhlat, jotta pettureita harmittaisi.
Ja ei, eivät kuuluisi enää minun kaveripiiriin
En lakkaa ihmettelemästä, että näin helposti tunnistettavia asioita ja ihmisiä jauhetaan tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin kuule aikuisenakin saman. Jos puolet kavereistani tekisi juhlistani oharit,kun jollakin toisella kaverilla onkin yllättäen samana päivänä makeemmat bileet. Järjestäisin niille jäljelle jääneille uskollisille kavereilleni huippujuhlat, jotta pettureita harmittaisi.
Ja ei, eivät kuuluisi enää minun kaveripiiriin
Mä järjestäisin just sellaset bileet kun alunperin suunnittelinkin enkä jauhaisi päivätolkulla asiasta. Ikävä asia lapsille, mutta elämä on.
Järjestäisin uudet, hienommat synttärit ja kutsuisin kaikki muut paitsi uimajuhla-kakaran ja jos tiedusteltaisiin syytä miksi häntä ei ole kutsuttu niin vastaisin että sen takia että äitisi on veemäinen horoperselumppu.
Kurja tilanne ja vielä kurjempi, jos todellakin toisien juhlien järjestäjä on päättänyt pitää omat kekkerinsä samaan aikaan ihan kiusallaan.
Mutta niin se vaan menee, että juhlien järjestäjä kutsuu ne, jotka haluaa ja kutsutut sitten päättää tulevatko paikalle. Sitten juhlitaan sillä porukalla, joka tulee paikalle.
Juhlitte alkuperäisen suunnitelman mukaan sillä porukalla, joka paikalle tulee. Jos haluat, niin voit kysyä paikalle lisävieraita naapurin lapsista, suvun lapsista tai lapsen harrastuskavereista. Tai vaikkapa nyt olisi loistava tilaisuus pistää kutsu johonkin facebookin palsatalle ja ilmoittaa, että tilaa olisi niille lapsille, jotka eivät saa/saavat harvoin kutsuja kaverisynttäreille.
Ap, ihmettelen kovasti, että jaat tällaista yksityiskohdat paljastavaa tapusta julkisella palstalla. Ajatteletko yhtään, että tästä on aika helppo tunnistaa teidän tapaus, jos vaikka omat lapset ovat mukana tässä juhlahärdellissä.
Minua hävettäisi aivan kamalasti, jos saisin kuulla, että uimahalliäiti lukenut ketjun.
Myös kutsutuille lapsille tämä on saattanut olla hyvin stressaava tilanne. Valitsi kummat juhlat tahansa, niin joku pahoittaa mielensä.
Omassa lapuudessani yksi luokan tytöistä sattui järjestämään synttärit juuri samalle päivälle ja ajalle, kun erään näytelmäkerhon esityksen kenraaliharjoitukset. Todella moni kutsuttu oli mukana tässä kerhossa ja esityksessä.
Kerhossa ohjaajat olivat juuri painottaneet raskaasti, että kenraalin tai esityksen saa jättää väliin vain tyyliin jos joku kuolee tai on superkipeä. Yksi ohjaaja kertoi vetäneensä roolin joskus 39 asteen kuumeessa.
Tämä asia niskassa me kauhistuttiin, kun me nähtiin ne synttärikutsut. Kun otettiin asia sankarin kanssa puheeksi, hän alkoi itkeä. Tuntui niin pahalta hänen puolesta, että kävin lähdin kenraalista puolet aiemmin (vetämässä oman, lyhyen osuuteni) että ehdin edes osaksi aikaa synttäreille. Niin teki joku muukin muistaakseni. Tietysti saatiin kerhosta syyllistystä niskaan. Yksi kaveri taas oli tiukan ehdoton ja valitsi kenraalin. Ihailen luonteenlujuuttaan.
Typerä tilanne kokea LAPSELLE. Kyllähän aikuiset ymmärtäisivät, että näin joskus käy, eikä siinä välttämättä ole mitään henkilökohtaista. Mutta lapsena piti valita ohjaajien vihan ja kaverin surun väliltä. En valinnut juhlia juhlimisen, vaan sen kaverin takia.
Pointti on se, että se uintijuhlaperheen lapsi saattaa olla täysin syytön äitinsä töpeksintään. Ehkä hän on odottanut juhliaan viikkokausia ilman tietoa teidän juhlista. Lapset on sellaisia, että ne lataa paljon odotusta omia isoja juttujaan varten, ja jos ne törmää toisten isojen juttujen kanssa, niin ei he sitä aina osaa handlata.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ihmettelen kovasti, että jaat tällaista yksityiskohdat paljastavaa tapusta julkisella palstalla. Ajatteletko yhtään, että tästä on aika helppo tunnistaa teidän tapaus, jos vaikka omat lapset ovat mukana tässä juhlahärdellissä.
Minua hävettäisi aivan kamalasti, jos saisin kuulla, että uimahalliäiti lukenut ketjun.
Ei asuta Suomessa, eikä uimahalliäiti puhu suomea, joten tuskin roikkuu palstallakaan.
Ap
Luin koko ketjun enkä vieläkään ymmärrä mitä uimahalliäiti vastasi kun lähetitte hänen lapselleen kutsun teidän juhliinne?
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun enkä vieläkään ymmärrä mitä uimahalliäiti vastasi kun lähetitte hänen lapselleen kutsun teidän juhliinne?
"Marika kiittää kutsusta, mutta ei pääse tulemaan koska pitää tuolloin omat juhlat. Emme kuitenkaan ole vielä lähettäneet kutsuja . Voisiko laittaa listan teidän juhliin kutsutuista, niin voimme välttää tuplakutsuja."
Siis tähän tyyliin, tällä sisällöllä.
Ap
Ei ole mahdollista, mutta ilmeisesti on. Kuinka te naiset osaatte kinata kuin pikkulapset kun joku asia ei mene heti niinkuin itse ajatellut. Ja tämä pätee työpaikoilla yms,,,,
Jos joku pikkujuhla saa aikaan tämmöisne ketjun,niin mitä tapahtuu kun oikeasti on joku ongelma elämässä.
Keskustelisin lapsen kanssa ja kertoisin että toisten ihmisten päätöksiin ei aina voi vaikuttaa ja joskus osallistujat peruvat tulonsa mutta juhlat ovat varmasti silti kivat. Ja jos silti pettyisi ja olisi surullinen niin sitten lohdutetaan. Huomaisi ainaki että ei siihe pettymykseen maailma kaadu. Minusta ei kannata luoda valmiiksi piloille mennyt ilmapiiri, kun juhliin on kuitenkin 7 lasta tulossa. Keskittäisin oman ja ohjaisin lapsen huomion nyt niihin ystäviin, jotka ovat tulossa eikä niihin jotka eivät.
Yhdistätte kaikkien tyttöjen synttärit. Ensin porukalla uimaan ja sitten jumppasali juhlat. Kaikki voittaa ja kaikilla hyvä mieli.
Ei ole vielä ollut sellaista tilannetta, että kukaan ei olisi tullut. Kuten ei ole aloittajallakaan nyt vaan vieraita on tulossa, vaikka kaikki kutsutut eivät tulekaan.